در این مقاله دلایل اهمیت مراجعه به دندانپزشک قبل از تعطیلات را پرسیده‌ایم. مشکلاتی که می‌تواند دندان‌هایمان در تعطیلات نوروز برایمان ایجاد کند را بررسی کرده‌ایم.

دندانپزشک علیرضا صالحی هشدار داده است که مراقبت از دندان و لثه باید قبل از تعطیلات انجام شود و گفت:

“با گذراندن یک معاینه عمومی قبل از تعطیلات، از مشکلاتی که ممکن است در طول تعطیلات رخ دهد، پیشگیری می‌شود.”

آنچه بسیاری از افراد از آن تعجب می‌کنند

 

بسیاری از افراد قبل از تعطیلات، اتومبیل خود را بررسی می‌کنند. اقدامات مختلفی برای تأمین امنیت خود انجام می‌دهند تا مشکلی در جاده ایجاد نشود. به همین ترتیب، مراقبت از دندان‌ها نیز ضروری است. من به شما توصیه می‌کنم قبل از تعطیلات، با گرفتن وقت ملاقات از دندانپزشک خود، یک معاینه دندانپزشکی عمومی انجام دهید. پوسیدگی که تازه شروع شده بلافاصله احساس نمی‌شود. در نتیجه دندان‌درد می‌تواند تعطیلات شما را با مشکل روبرو کند. به‌منظور پیشگیری از دندان‌درد، لازم است قبل از پیشرفت مشکلاتی که ممکن است ایجاد شود، اقدامات احتیاطی انجام شود.

بیشتر بخوانید
10 مورد که باید در مورد دندان عقل تحت فشار بدانید
مراجعه به دندانپزشک قبل از تعطیلات
آنچه بسیاری از افراد از آن تعجب می‌کنند این است که آیا مراجعه به دندانپزشک قبل از تعطیلات ضرورتی دارد؟

افرادی که مشکل دندان و لثه دارند قبل از تعطیلات چه کاری باید انجام دهند؟

 

اگر افرادی که قبلاً به بیماری دندان و لثه مبتلا شده‌اند، هنگام شنا در تعطیلات آب کثیفی که به دهان آنها وارد می‌شود. به دلیل بیماری لثه، باکتری همراه آب به‌راحتی وارد خون می‌شود. این آلودگی ممکن است منجر به ظهور بسیاری از بیماری‌ها شود که نمی‌توانیم آنها را شناسایی یا پیش‌بینی کنیم. به همین دلایل، دندان‌ها و لثه قبل از سفر باید بررسی شوند. اگر لثه سالم باشد، قبل از رسیدن میکروب‌ها به خون، توسط سلول‌های دفاعی و بزاق دهان از بین می‌رود و خطر ابتلا به بیماری را کاهش می‌دهد.

تغییر عادات غذایی افراد در تعطیلات می‌تواند روی دندان‌ها تأثیر بگذارد.

معمولاً پس از تعطیلات برای مراقبت از دهان و دندان به دندانپزشک مراجعه می‌شود. به‌خصوص در تعطیلات عید نوروز مراقبت از دهان و دندان مورد غفلت قرار می‌گیرد. آیا مراجعه به دندانپزشک قبل یا بعد از تعطیلات درست است؟

در واقع، پاسخ این سؤال هر دو گزینه است:

با گذراندن یک معاینه دندانپزشکی عمومی قبل از تعطیلات، درمان مشکلاتی که ممکن است در طول تعطیلات رخ دهد، انجام می‌شود. روش‌های درمانی را که خطر حساسیت را قبل یا بعد از تعطیلات افزایش می‌دهند انجام ندهید. افراد معمولاً در تعطیلات از مراقبت از دندان غافل می‌شوند و رژیم غذایی آنها حاوی کربوهیدرات، قند و اسید است که باعث آسیب به دندان می‌شود؛ بنابراین، منطقی است که پس از تعطیلات نیز به دندانپزشک مراجعه کنید.

مسواک زدن
مسواک زدن و ضرورت های آن

مهم‌ترین نکات در بهداشت دهان و دندان چیست؟

  • -برای داشتن دهان و دندان سالم؛
  • – دندان‌ها را باید روزی دو بار مسواک بزنید. مسواک زدن بلافاصله بعد از نوشیدنی‌های اسیدی مضر است.
  • – برای تمیزکردن مناسب دندان‌ها، باید از برس رابط یا نخ دندان استفاده شود. مسواک زدن به‌تنهایی محافظت کافی ایجاد نمی‌کند.
  • – کنترل دندانپزشک باید هر 6 ماه یکبار انجام شود. مراجعه به دندانپزشک از پیشرفت مشکلات جلوگیری می‌کند.
  • – هنگام مسواک زدن، باید زبان را نیز مسواک بزنید. با مسواک زدن زبان بیشتر باکتری‌های دهان از بین می‌رود.
  • – مسواک انتخاب شده برای مسواک زدن باید متناسب با ساختار دهان و دندان شما باشد. در این زمینه می‌توانید از دندانپزشک خود کمک بگیرید.
بیشتر بخوانید
5 عامل خطرساز برای دندان

قبل از تعطیلات به افرادی که به تعطیلات می‌روند چه توصیه‌ای می‌کنید؟

همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، بیماران قبل از هر چیز باید به دندان‌هایشان اهمیت بدهند و یک کنترل کلی از سلامت دهان و دندان قبل از آغاز تعطیلات داشته باشند. اگر مشکلی وجود دارد، باید آن را معالجه کرده تا مشکلی که معمولاً در تعطیلات با آن روبرو می‌شویم، بروز نکند.

فکر می‌کنید ما جامعه آگاه‌تری در مورد بهداشت دهان و دندان هستیم؟

آگاهی اجتماعی، مانند هر موضوع، با درخواست از متخصصان برای بررسی مواردی که آگاهی عمومی وجود ندارد، انجام می‌شود. این آگاهی به‌تدریج افزایش می‌یابد تا زمانی که این مسئله را جدی بگیریم و بیماران بیشتر به‌سلامتی خود اهمیت دهند.

آیا نکته‌ای دارید که در آخر بخواهید اضافه کنید؟

من برای همه تعطیلات خوبی آرزو می‌کنم. مراجعه به دندانپزشک قبل از تعطیلات بسیار ضروری است. با دندان‌پزشک خود هماهنگی‌های لازم را انجام دهید. اگر در تعطیلات با مشکلی در دندان مواجه شدند، توصیه می‌کنم با دندانپزشک تماس بگیرند و مراکز دندانپزشکی که به‌صورت اورژانسی ارائه خدمات دندانپزشکی می‌پردازند مراجعه کرده و مشکلات خود را درمان کنید. ضمناً فراموش نکنید که همواره پیشگیری بهتر از درمان است و در زمینه دهان و دندان رعایت نکات بهداشتی، مسواک زدن به طور منظم حداقل 2 بار در شبانه‌روز و استفاده از نخ دندان، مهم‌ترین روش‌های پیشگیری از بروز پوسیدگی‌ها و مشکلات دندانی می‌باشد.

 


دریافت نوبت آنلاین

"*" indicates required fields

YYYY slash MM slash DD

 

کلینیک تخصصی دندانپزشکی آرمانی

یکی از مجهزترین و بهترین کلینیک های دندانپزشکی شهریار می باشد که در راستای خدمت رسانی به هموطنان عزیز مطابق با استانداردهای روز دنیا از سال ۱۳۹۴ با همکاری دندانپزشکان مجرب ، متخصصان دندانپزشکی و اساتید دانشگاه شروع به فعالیت نموده است. کلینیک دندان پزشکی آرمانی با بکارگیری بهترین و مرغوبترین مواد دندانپزشکی سعی در ارتقاء کیفیت خدمات در جهت حفظ و بهبود سلامتی مراجعین محترم دارد . بر این اساس با افتخار و اطمینان کامل کلیه خدمات دندانپزشکی در شهریار خود را بصورت تضمینی و با گارانتی واقعی ارائه می کند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید