نکات ایمنی برای سفید کردن دندان‌ها

در این مقاله به نکاتی در مورد ایمنی برای سفید کردن دندان‌ها خواهیم پرداخت. به لطف بلیچینگ دندان، لبخند زیبا و خیره کننده در دسترس همگان قرار دارد. از نوارهای سفید کننده دندان بدون نسخه گرفته تا بلیچینگ دندان در مطب دندانپزشک، گزینه‌های زیادی برای سفید کردن دندان‌های لکه دار و تیره رنگ وجود دارد. وقوع عوارض جانبی هنگام استفاده از محصولات سفید کننده طبق دستورالعمل توصیه شده معمول نیست، اما ممکن است اتفاق بیفتند.

دندان های سفید بعد از بلیچینگ

ابتدا به دندانپزشک مراجعه کنید

حتی اگر تصمیم دارید دندان‌های خود را در خانه سفید کنید، یک معاینه دندانپزشکی برای جرم‌گیری و بررسی وضعیت بهداشت دهان و دندان ضروری است. ممکن است برای بازگرداندن درخشش لبخند فقط به جرم گیری دندان نیاز داشته باشید. همچنین دندانپزشک در حین معاینه پوسیدگی‌ها و سلامت لثه‌های شما را بررسی خواهد کرد. برای سلامت دهان و دندان شما انجام اقدامات دندانپزشکی قبل از سفید کردن دندان‌ها ایمن‌تر است. از دندانپزشک خود بپرسید که استفاده از کدام سیستم سفید کردن دندان را توصیه می‌کند و روش درمانی مورد نظر تا چه حد دندان‌ها را سفیدتر می‌کند. دندان‌ها با افزایش سن تیره‌تر می‌شوند و میزان تغییر رنگ در افراد مختلف متفاوت است.

هوشمندانه خرید کنید

سفیدکننده‌های خانگی که به طور معمول از کاربامید پراکسید با غلظت 10٪ تا 20٪ ساخته می‌شوند. محصولی با غلظت پراکسید در محدوده 10٪ تا 20٪ را انتخاب کنید. اگر محصول سفید کننده دهان شما را آزار نمی‌دهد اما سفیدی مورد نظر را ایجاد نمی‌کند، می‌توانید محصول با غلظت بالاتری را انتخاب کنید. اگر سؤالی در این ارتباط دارید، دندانپزشک شما می‌تواند به یافتن سفید کننده‌ی متناسب با نیاز شما باشد، کمک کند.

بیشتر بخوانید
آیا روکش لمینت متحرک به دندان های شما آسیب می رساند؟

تجهیزات بلیچینگ

برای ایمنی برای سفید کردن دندان‌ دستورالعمل‌ها را دنبال کنید

نوار و ژل‌های سفید کننده دندان را بیش از زمان توصیه شده استفاده نکنید. ممکن است باعث التهاب لثه و مشکلات دیگر دهان و دندان شود. برای محافظت از دندان‌های خود پس از سفید کردن دندان، چند ساعت از مصرف نوشابه، نوشیدنی‌های ورزشی یا سایر نوشیدنی‌های اسیدی خودداری کنید.

نوار بلیچینگ

چه زمانی نباید از بلیچینگ دندان استفاده کرد

ایمنی برای سفید کردن دندان‌، زنان باردار یا مادران شیرده باید سفید کردن دندان را به تعویق بیندازند. بلیچینگ دندان برای تاج‌ها و لمینت سرامیکی یا کامپوزیت ونیر قابل‌استفاده نمی‌باشد؛ بنابراین اگر رنگ دندان اطراف آنها را تغییر دهید، ممکن است یک لبخند نامتناسب شکل گیرد، در نتیجه پرکننده‌ها و تاج‌های قدیمی باید جایگزین شوند.

از دندان‌های حساس محافظت کنید

دندان‌های شما ممکن است بعد از سفید شدن مدتی حساسیت داشته باشند، اما معمولاً این حساسیت کوتاه‌مدت است. اگر دندان‌ها و لثه‌های شما سالم باشند ممکن است مشکلات کمتری را تجربه کنید. اگر حساسیت شما را آزار می‌دهد، درمان را متوقف کنید و با دندانپزشک خود مشورت کنید.

اگر قالب‌های پر از ژل که مانند محافظ دهان روی دندان قرار می‌گیرد، مناسب نباشند، به لثه‌ها آسیب می‌زنند. اگر با این مشکلات مواجه شده‌اید بهتر است، استفاده از این محصول صرف‌نظر کنید.

در سفید کردن دندان‌ها زیاده‌روی نکنید

برای ایمنی برای سفید کردن دندان‌زیاده روی نکنید. سفید کردن بیش از حد دندان چه مقداری است؟ اگر دستورالعمل‌های محصولات سفیدکننده را به‌دقت انجام دهید و نتیجه موردنظر را کسب کنید، معمولاً یک جلسه استفاده ماهیانه از محصولات سفیدکننده دندان کافی است. هنگامی‌که دندان‌های شما به رنگ دلخواه شما رسید، باید بلیچینگ را حداقل دو بار در سال تکرار کنید.

بیشتر بخوانید
بدترین توصیه های دندانپزشکی که ممکن است شنیده باشید

زیاده روی در سفید کردن دندان

منبع مقاله : وب ام دی


دریافت نوبت آنلاین

"*" indicates required fields

YYYY slash MM slash DD

 

کلینیک تخصصی دندانپزشکی آرمانی

یکی از مجهزترین و بهترین کلینیک های دندانپزشکی شهریار می باشد که در راستای خدمت رسانی به هموطنان عزیز مطابق با استانداردهای روز دنیا از سال ۱۳۹۴ با همکاری دندانپزشکان مجرب ، متخصصان دندانپزشکی و اساتید دانشگاه شروع به فعالیت نموده است. کلینیک دندان پزشکی آرمانی با بکارگیری بهترین و مرغوبترین مواد دندانپزشکی سعی در ارتقاء کیفیت خدمات در جهت حفظ و بهبود سلامتی مراجعین محترم دارد . بر این اساس با افتخار و اطمینان کامل کلیه خدمات دندانپزشکی در شهریار خود را بصورت تضمینی و با گارانتی واقعی ارائه می کند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید