روکش لمینت یا لومینر

روکش لمینت یا لومینر : تفاوت این دو نوع روکش در چیست؟

روکش لمینت یا لومینر : تفاوت این دو نوع روکش در چیست؟

در این مطلب به طور خلاصه به تفاوت روکش لمینت یا لومینر معایب و مزایایی این دو روش درمانی می پردازیم. مواردی که به آن میپردازیم. روکش لمینت گزینه درمانی می باشد که دندانپزشکان برای درمان دندان های تغییر رنگ یافته و شکسته استفاده می کنند تا براق و سفید به نظر برسد. به طور معمول ، روکش ها از مواد سرامیکی ساخته می شوند و برای آماده شدن دندان های شما به آماده سازی قابل توجهی نیاز دارند.

نوع دیگری از روکش ، به نام لومینر ، مارکی از روکش است که فقط توسط برخی از دندانپزشکان ارائه می شود و توسط برخی از آزمایشگاه های دندانپزشکی تولید می شود. لومینر روش درمانی نازک تر ، ارزان تر و سریعتری می باشد. اما انتخاب نوع روکش به همان سادگی که فکر می کنید نیست. در این مقاله ، تفاوت بین روکش های لمینت و روکش لومینر را بررسی می کنیم ، بنابراین شما می توانید مزایا و معایب هر یک را بهتر درک کنید.

نکاتی در ارتباط با روکش دندان در درمان روکش لمینت یا لومینر

روکش های سرامیکی دندان های شما را سفیدتر و صاف تر نشان می دهند. آنها به طور دائمی به دندان های شما متصل می شوند. روند آماده سازی این روش درمانی نسبتاً طولانی است.

لومینرها برای استفاده روی دندان ها به آماده سازی کمتری نیاز دارند. در این روش دندان ها آسیب چندانی نمی بیند ، اما به اندازه روکش ها دوام ندارند. آنها همچنین در پنهان کردن دندان های لکه دار یا آسیب دیده موثر نیستند.

روکش لمینت یا لومینر : تفاوت این دو نوع روکش در چیست؟

روکش لمینت

روکش لمینت، پوشش آرایشی دندان های شما می باشد.

بیشتر بخوانید
عوارض کامپوزیت ونیر دندان

مقاوم در برابر لک شدن

روکش لمینت همان چیزی هستند که شما تصور می کنید دندان های “عالی” نظر می رسند: روشن ، سفید و براق. به دلیل این که مانند مینای دندان متخلخل نیست، در برابر لک شدن و تغییر رنگ مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد. ممکن است لبه های لمینت در جایی که با دندان مطابقت دارد ، پس از 5 سال  لکه دار شود.

لمینت برای درمان دندان های شکسته یا به شدت لکه دار مناسب است

لمینت سرامیکی در مواردی که به نظر می رسد دندان ها تغییر رنگ داده است و یا نشانه هایی از پوسیدگی یا لک شدن دارند، روش درمانی مناسبی می باشد.

درمان روكش لمينت سراميكي

مراحل آماده سازی طولانی

روکش لمینت در یک فرآیند چند مرحله ای متناسب با درمانی که شما نیاز دارید، انجام می شوند. پس از مشاوره ، دندانپزشک سطح دندان های شما را تراش می دهد تا آنها را برای روکش لمینت آماده کند. دندان ها باید نازک تر شوند تا روکش ها روی دندان های شما قرار گیرند. دندانپزشک از دندان های شما یک قالب تهیه می کند و روکش های آکریلیک موقت برای شما ساخته می شود. آزمایشگاه دندانپزشکی، روکش های سرامیکی را از قالب دندان های شما تولید می کند.

ساخت روکش ها تقریباً 2 تا 4 هفته طول می کشد و به کلینیک ارسال می شود. قرار ملاقات اولیه بسته به تعداد دندان های تحت درمان ممکن است چندین ساعت طول بکشد. هنگامی که روکش لمینت آماده شد ، دندانپزشک روکش ها را با استفاده از یک محلول مخصوص به دندان های شما متصل می کند.

لمینت روش درمانی دائمی می باشد

بعد از روکش دندان ، ممکن است مینای دندان شما به خطر بیافتد ، به همین دلیل پس از استفاده از روکش لمینت “بازگشتی وجود ندارد”. هنگام تمیز کردن دندان ها، روکش ها رسیدن مسواک به خط لثه را دشوار می کنند. روکش دندان می تواند شما را در معرض بیماری های لثه قرار دهد.

تقریباً 8 تا 10 سال عمر می کنند

روکش لمینت می توانند به طور متوسط ​​8 تا 10 سال دوام داشته باشند . اگر بهداشت دهان و دندان رعایت شود، لمینت بدون هیچ مشکلی تا 20 سال عمر می کند. اگر به خوبی از آنها مراقبت شود ممکن است ماندگاری بیشتری نیز داشته باشند. در بیشتر موارد ، بیمه روکش لمینت را پوشش نمی دهد، زیرا آنها جزو لوازم آرایشی محسوب می شوند.

بیشتر بخوانید
10 دلیل بروز بوی بد دهان و راهکار ها
روكش لومينار

لومینر

لومینر نوعی از روکش است که در مقایسه با روکش های معمولی ، کار دندانپزشکی و آماده سازی کمتری روی دندان ها انجام می گیرد. اغلب به آنها روکش “بدون آمادگی ” نیز گفته می شود. به جای سرامیک ، از ورقه های “فوق العاده نازک” ساخته شده اند.

روکش لومینر شفاف تر از لمینت سرامیکی

دندانپزشکان از روکش لومینر برای درمان دندان های تغییر رنگ یافته و بازسازی شکل غیرمعمول دندان ها استفاده می کنند. آنها صاف و ظریف هستند. روکش لومینر نازک تر و شفاف تر از روکش های لمینت سرامیکی می باشند. به همین دلیل ، برای افرادی که دندان های آنها به شدت تغییر رنگ داده گزینه مناسبی نمی باشد.

نیازی به تراش دندان ها نیست

لومینر نازک تر از روکش لمینت می باشد ، بنابراین لازم نیست قبل از استفاده دندان های شما تراش داده شوند. دندانپزشک شما مجموعه‌ای از لومینرها برای نیازهای درمانی شما تهیه خواهد کرد.

روند آماده سازی و اجرای کوتاه تر

پس از انجام بررسی های اولیه حداقل به دو قرار ملاقات نیاز خواهید داشت. اولین قرار ملاقات کوتاه مدت خواهد بود زیرا دندانپزشک شما نیازی به اصلاح یا “آماده سازی” دندان های شما ندارد. دندانپزشک فقط نیاز به برداشتن قالب از دندان های شما دارد. سپس قالب به آزمایشگاه دندانپزشکی ارسال می شود. روکش لومینر شما در حدود 2 تا 4 هفته دیگر آماده خواهد شد. در حالی که منتظر آماده سازی روکش لومینر خود هستید ، نیازی به روکش های موقت ندارید. پس از آماده شدن روکش ها، قرار ملاقات دوم را تنظیم می کنید که دندانپزشک آنها را به دندان های شما بچسباند.

روكش لومينار

روکش لومینر آسیب کمتری به دندان ها وارد می کند

برخلاف روکش لمینت، لومینر آسیب کمتری به دندان ها وارد می کند. پس از استفاده ، می توان آنها را با کمترین آسیب به دندان ها جدا کرد. همانند روکش لمینت ، لومینر تمیز کردن اطراف خط لثه را دشوار می کند. این می تواند خطر ابتلا به بیماری های لثه را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید
ورزش بعد از ایمپلنت

لومینر بین 10 تا 20 سال عمر می کند

تولیدکنندگان لومینر ادعا می کنند که محصولات آنها تا 20 سال دوام دارند. منابع دیگر نیز گزارش می دهند که این نوع روکش ها فقط 10 سال دوام می آورند تا نیاز به تعویض داشته باشند. مطالعات کمتری در ارتباط با طول عمر لومینرها انجام شده است.

تاج دندان

تاج نوع دیگری از روکش دندان می باشد. تاج ها بر خلاف روکش های لمینت که فقط قسمت جلویی دندان های شما را می پوشانند، دندان را کاملا پوشش می دهند.

تاج دندان برای درمان دندانی که به شدت آسیب دیده استفاده می شود. روکش لمینت ممکن است نتواند دندانی را که شکسته است یا به شدت تغییر رنگ داده است ، بپوشاند. برخی از انواع بیمه تاج دندان ها را پوشش می دهند، زیرا برای حفظ سلامت شما می توانند از نظر پزشکی لازم باشند. تاج ها برخلاف روکش و لومینر در دندانپزشکی زیبایی کمتر استفاده می شوند و بیشتر به حفظ و تقویت دندان کمک می کنند.

نکات کلیدی در مورد انتخاب لمینت یا لومینر

انتخاب روکش لمینت و لومینر تصمیمی نیست که به راحتی گرفته شود. آنها نه تنها روش درمانی پرهزینه‌ای هستند (تحت پوشش بیمه نیستند) ، بلکه باعث می شوند تا برای همیشه شکل دندان های شما تغییر کند.

لومینر نوعی روکش است که توسط یک آزمایشگاه دندانپزشکی بخصوص ساخته می شود. ممکن است همه دندانپزشکان روش روکش لومینر را ارائه ندهند. برخی از دندانپزشکان گزینه های دیگری را برای روکش دندان ارائه می دهند. اگر درباره لبخند خودآگاه باشید ، ممکن است گزینه های درمانی دیگری مانند ارتودنسی یا بلیچینگ دندان وجود داشته باشد که بخواهید آنها را نیز امتحان کنید. اگر در مورد روکش دندان جدی هستید ، با دندانپزشکان متخصص در کلینیک دندانپزشکی آرمانی تماس بگیرید. متخصصان ما می توانند در مورد بهترین روش درمانی به شما مشاوره دهند.


دریافت نوبت آنلاین

"*" indicates required fields

YYYY slash MM slash DD

 

کلینیک تخصصی دندانپزشکی آرمانی

یکی از مجهزترین و بهترین کلینیک های دندانپزشکی شهریار می باشد که در راستای خدمت رسانی به هموطنان عزیز مطابق با استانداردهای روز دنیا از سال ۱۳۹۴ با همکاری دندانپزشکان مجرب ، متخصصان دندانپزشکی و اساتید دانشگاه شروع به فعالیت نموده است. کلینیک دندان پزشکی آرمانی با بکارگیری بهترین و مرغوبترین مواد دندانپزشکی سعی در ارتقاء کیفیت خدمات در جهت حفظ و بهبود سلامتی مراجعین محترم دارد . بر این اساس با افتخار و اطمینان کامل کلیه خدمات دندانپزشکی در شهریار خود را بصورت تضمینی و با گارانتی واقعی ارائه می کند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید