پیوند استخوان فک برای درمان موفقیت آمیز کاشت دندان

پیوند استخوان فک برای درمان موفقیت آمیز کاشت دندان

پیوند استخوان فک برای درمان موفقیت آمیز کاشت دندان

پیوند استخوان فک برای درمان موفقیت آمیز کاشت دندان یکی از روش های درمانی برای افرادی است که استخوان تحلیل رفته فکی می باشد.

هنگامی که به دندانپزشکان کلینیک آرمانی برای کاشت دندان در کرج مراجعه می کنید، یکی از اولین اقداماتی که انجام می شود ارزیابی سلامتی استخوان فک شما می باشد. برای موفقیت در درمان ایمپلنت دندان به مقدار و حجم مشخصی از استخوان سالم و محکم در فک نیاز دارید. مقدار مشخصی از استخوان باید ایمپلنت ها را احاطه کند تا کاشت کاملاً با استخوان فک پیوند بخورد. بدون وجود حجم مناسبی از استخوان فک، روش کاشت ایمپلنت درصد موفقیت کمتری خواهد داشت.

دلیل انجام پیوند استخوان فک

استخوان فک می تواند در هنگام کشیده شدن دندان های طبیعی یا از بین رفتن استخوان در اثر بیماری پریودنتال (بیماری لثه) آسیب ببیند. در موارد دیگر ممکن است استخوان فک به دلیل نوعی ضربه از بین رفته باشد. در بعضی مناطق دهان استخوان به طور طبیعی نازک تر می باشد، به عنوان مثال، در فک بالا نزدیک به حفره های سینوس ، فضایی بزرگ پر از هوا دقیقا بالای دندان های فوقانی وجود دارد که استخوان فک در این قسمت نازک تر می باشد.

انجام پیوند استخوان فک

متخصصان پروتز و جراح در کلینیک دندانپزشکی آرمانی استخوان فک را با استفاده از سی تی اسکن و با پرتو مخروطی ارزیابی می کند و با استفاده از اسکن دیجیتال تصاویر دقیق سه بعدی از کمیت و کیفیت استخوان فک تهیه می شود که می تواند برای درمان ایمپلنت استفاده شود. اگر استخوان کافی وجود نداشته باشد، به پیوند استخوان دندان نیاز خواهید داشت.

بیشتر بخوانید
ایمپلنت در سالمندان

پیوند استخوان فک چیست؟

پیوند استخوان در کرج باعث افزایش حجم استخوان فک می شود و حجم مناسبی را برای کاشت موفقیت آمیز ایمپلنت دندان ایجاد می کند. پیوند استخوان فک یک روش جراحی به مدت زمان کوتاه می باشد که در این روش استخوان مورد نیاز برای ایمپلنت را می توان از محل دیگری از بدن بیمار برداشت. مواد مورد استفاده در این روش می تواند استخوان طبیعی یا مصنوعی باشد. پیوند استخوان انواع مختلفی دارد که بسته به محل احیا استخوان بستگی دارد.

پیوند استخوان فک چیست؟

محافظت از سوکت دندان از دست رفته

محافظت از سوکت دندان از دست رفته هنگامی انجام می شود که دندان کشیده می شود و این روش به حفظ شکل سوکت خالی در آماده سازی برای کاشت دندان کمک می کند. گاهی اوقات ، هنگام قرار دادن ایمپلنت دندان، مقدار کمی از مواد پیوند استخوان در جای خالی دندان قرار داده می شود.

محافظت از سوکت دندان از دست رفته

تقویت خط الراس

این روش باعث افزایش عرض استخوان فک در مناطقی می شود که استخوان نازک می باشد تا استخوان فک بتواند از کاشت دندان در کورتکس استخوان پشتیبانی کند.

لیفت سینوس

تقویت سینوس یا لیفت سینوس در کلینیک دندانپزشکی آرمانی در کرج یک روش بسیار معمول در هنگام جایگزینی دندان های فوقانی و مولار با ایمپلنت دندان می باشد. این روش غشای بین استخوان فک و حفره سینوس را در معرض دید قرار می دهد و آن را به سمت بالا لیفت می کند که باعث می شود فضای بیشتری ایجاد شود و با مواد مخصوص پیوند استخوان شکل داده می شود.

بیشتر بخوانید
محدوده سنی ایمپلنت دندان

لیفت سینوس

استفاده از آخرین فن آوری ها در حین پیوند استخوان

ما در کلینیک دندانپزشکی آرمانی از آخرین فن آوری های دندانپزشکی استفاده می کنیم و پیوند استخوان نیز از این قاعده مستثنی نیست. ما در کلینیک اغلب از فاکتورهای باز سازی و رشد غنی از پلاسما برای کمک به بهبودی پس از پیوند استخوان استفاده خواهیم کرد. این تکنیک از خون شما برای ایجاد پلاسما استفاده می کند که شامل فاکتورهای رشد می باشد. پلاسما به شما کمک می کند تا بعد از پیوند استخوان سریعتر بهبود یابید و مقدار و کیفیت استخوان قابل استفاده برای ایمپلنت ها را افزایش می دهد. این روش درمانی بسیار سریع ، مقرون به صرفه و ایمن می باشد زیرا از پلاسمای خون خود شما استفاده می شود.

اگر به لیفت سینوس نیاز دارید ، به احتمال زیاد از پیزو سرجری در کلینیک ما استفاده خواهیم کرد. این فناوری اولتراسونیک بسیار دقیق است و به ما اجازه می دهد بدون آسیب رساندن به غشای سینوسی ظریف یا سایر بافت های نرم ، به حفره سینوسی مورد نظر دسترسی داشته باشیم.

بیهوشی در درمان جراحی پیوند استخوان

در صورت نیاز به پیوند استخوان ، نیازی به نگرانی نیست زیرا ما در کلینیک دندانپزشکی آرمانی در اجرای این روش بسیار باتجربه هستیم. استفاده از پیوند استخوان فک، تضمین می کند که به اندازه کافی استخوان سالم و محکم برای حمایت از کاشت دندان دارید و این پیوند می تواند ظاهر کلی ایمپلنت دندان ها را بهبود بخشد. اگر از انجام پیوند استخوان برای کاشت دندان یا هر جنبه ای از جراحی ایمپلنت احساس نگرانی می کنید، ما برای کمک به شما در تمامی مراحل حضور داریم. در صورت نیاز می توانیم در مورد استفاده از آرامبخشی و بی هوشی در جراحی دندانپزشکی بحث کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که هنگام پیوند استخوان یا جراحی ایمپلنت احساس راحتی و آرامش می کنید.

بیشتر بخوانید
3 راهکار و روش های دندانپزشکی زیبایی

 


دریافت نوبت آنلاین

"*" indicates required fields

YYYY slash MM slash DD

 

کلینیک تخصصی دندانپزشکی آرمانی

یکی از مجهزترین و بهترین کلینیک های دندانپزشکی شهریار می باشد که در راستای خدمت رسانی به هموطنان عزیز مطابق با استانداردهای روز دنیا از سال ۱۳۹۴ با همکاری دندانپزشکان مجرب ، متخصصان دندانپزشکی و اساتید دانشگاه شروع به فعالیت نموده است. کلینیک دندان پزشکی آرمانی با بکارگیری بهترین و مرغوبترین مواد دندانپزشکی سعی در ارتقاء کیفیت خدمات در جهت حفظ و بهبود سلامتی مراجعین محترم دارد . بر این اساس با افتخار و اطمینان کامل کلیه خدمات دندانپزشکی در شهریار خود را بصورت تضمینی و با گارانتی واقعی ارائه می کند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید