در ادامه متن روش های مختلف مقابله و کنترل درمان اضطراب دندانپزشکی را بررسی کرده ایم. تخمین زده می شود که 20٪ از افراد فوبیای دندانپزشکی را تجربه می کنند ، اما کمتر از نیمی از این تعداد شدتی از ترس را تجربه می کنند که باعث شود، به طور کامل به دندان پزشک مراجعه نکنند. اضطراب و فوبیای دندانپزشکی مانع از آن می شود که بیماران در سراسر جهان به دنبال مراقبت های پیشگیرانه و همچنین مراقبت های ترمیمی مورد نیاز خود باشند. بسیاری از دندانپزشکان در کمک به بیماران مبتلا به فوبیای دندانپزشکی بدون ایجاد استرس و اضطراب، روند درمان را با موفقیت به پایان می رسانند.

آیا مراجعه به دندانپزشک باعث اضطراب شما می شود؟
اضطراب دندانپزشکی در کودکان

 

چگونه دندانپزشک می تواند به شما کمک کند تا بر ترس خود غلبه کنید؟

دندانپزشکان متخصص در روش‌ها و تکنیک‌های مختلفی برای کمک به بیماران در غلبه بر ترس از درمان‌های دندانپزشکی آموزش دیده‌اند. در زیر چند روش معمول برای کمک به شما در غلبه بر ترس از دندانپزشکی آورده شده است:

یک قرار ملاقات با دندانپزشک بگذارید

یافتن دندانپزشکی که بتوانید در مورد فوبیای دندانپزشکی خود به او اعتماد کرده و ارتباط برقرار کنید بسیار مهم است. دندانپزشکی پیدا کنید که به نیازهای شما اهمیت می دهد و حساس باشد و درک کند که همه مقدار متفاوتی از درد را تحمل می کنند.

بیشتر بخوانید
چالش سلامت دهان برای افراد مبتلا به بیماری کلیوی

یک قرار ملاقات با دندانپزشک بگذارید

یک قرار ملاقات از دندانپزشک مورد نظر بگیرید تا احساس شما در مورد آنها را بررسی کنید. این جلسه لزوماً یک مشاوره برای آغاز روند درمان نخواهد بود ، بلکه فقط یک جلسه برای آشنایی و برقراری ارتباط بیشتر با محیط کلینیک می باشد. به خود بگویید که هیچ کار دندانپزشکی انجام نخواهید داد ، فقط با دندانپزشک صحبت کنید تا احساسات خود را در مورد دندانپزشکی ابراز کنید.

تکنیک هایی را که به شما در کنترل بیشتر ترس کمک می کند، بررسی کنید

هنگامی که دندانپزشک مورد علاقه خود را پیدا کردید و تصمیم گرفتید که روند معالجه را آغاز کنید. شما همراه با دندانپزشک می توانید بررسی کنید که استفاده از کدام تکنیک هایی که به شما کمک می کند احساس کنترل بیشتری روی صندلی دندانپزشک داشته باشید.

یکی از روش هایی که می تواند اضطراب شما را کاهش دهد، دندانپزشک برای شما روش کار و مراحل را با جزئیات کامل توضیح دهد. این توضیحات دقیقاً شامل اتفاقاتی است که در روند می افتد و حتی ابزار مختلفی را که استفاده می شود به شما نشان می دهد و هدف آنها را برای شما توضیح می دهد و اینکه برای چه مدت استفاده می شوند و چه احساسی خواهید داشت را توضیح می دهد.

آیا مراجعه به دندانپزشک باعث اضطراب شما می شود؟

در حین عمل شما و دندانپزشک خود می توانید در مورد سیگنالی که در صورت نیاز به استراحت می توانید از آن استفاده کنید با یکدیگر مشورت کنید. برخی از بیماران همچنین می توانند از هدفون برای گوش دادن به موسیقی آشنا و آرامش بخش حین انجام درمان برای کمک به آن ها و ایجاد احساس آرامش استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید
آیا بلیچینگ دندان به ترک سیگار کمک می‌کند؟

از آرام بخشی در دندانپزشکی برای مقابله با اضطراب دندانپزشکی خود استفاده کنید

اگر هنوز از فکر رفتن به دندانپزشک برای هر نوع درمانی مضطرب می باشید ، مراجعه به دندانپزشکی که از آرام بخشی استفاده می کند برای شما مفید می باشد.

آرام بخشی در دندانپزشکی

آرام بخشی در دندانپزشکی به طور خاص برای افرادی که فوبیای دندانپزشکی را تجربه می کنند طراحی شده است تا به آنها کمک کند تا در حالی که در دندانپزشک حضور دارند سطح آرامش خود را حفظ کنند. بسیاری از دندانپزشکان از آرام بخشی برای کمک به بیمارانی که از دندانپزشک می ترسند و برای کمک به انجام مراقبت های مورد نیاز استفاده می کنند.

دندانپزشک می تواند میزان آرام بخشی شما را از آرام بخشی کامل تا بیهوشی عمومی تنظیم کند. صحبت و مشاوره با دندانپزشک در مورد انواع مختلف آرام بخشی در دندانپزشکی می تواند به شما کمک کند روش مناسب و مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

اگر حتی قادر نیستید با دندانپزشک صحبت کنید یا جلسه ای را تعیین کنید ، ابتدا از یک مشاور یا درمانگر کمک بگیرید که بتواند در مورد ترس با شما صحبت کند و برای غلبه بر آنها با شما همکاری کند. شما می توانید با مشاورین و پزشکان کلینیک دندانپزشکی آرمانی تماس بگیرید و تمامی مشکلات خود را با متخصصان ما مطرح کنید.

ترس از دندانپزشکی نباید مانع مراقبت از لبخند شما شود. شما برای غلبه بر فوبیای دندانپزشکی خود گزینه هایی زیادی در دسترس دارید تا به سلامت لبخند خود کمک کنید. شما می توانید با تعیین وقت با دندانپزشک شروع به آغاز معالجه خود کنید و یا اولین قدم شما صحبت با یک مشاور باشد. روند درمان هنگامی که شروع به درمان فوبیای دندانپزشکی خود می کنید آسان تر می شود!

بیشتر بخوانید
لکه های سفید دندان

ترجمه شده از سایت


دریافت نوبت آنلاین

"*" indicates required fields

YYYY slash MM slash DD

 

کلینیک تخصصی دندانپزشکی آرمانی

یکی از مجهزترین و بهترین کلینیک های دندانپزشکی شهریار می باشد که در راستای خدمت رسانی به هموطنان عزیز مطابق با استانداردهای روز دنیا از سال ۱۳۹۴ با همکاری دندانپزشکان مجرب ، متخصصان دندانپزشکی و اساتید دانشگاه شروع به فعالیت نموده است. کلینیک دندان پزشکی آرمانی با بکارگیری بهترین و مرغوبترین مواد دندانپزشکی سعی در ارتقاء کیفیت خدمات در جهت حفظ و بهبود سلامتی مراجعین محترم دارد . بر این اساس با افتخار و اطمینان کامل کلیه خدمات دندانپزشکی در شهریار خود را بصورت تضمینی و با گارانتی واقعی ارائه می کند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید