درد کاشت دندان و کاشت ایمپلنت

درد کاشت دندان چقدر است ؟ 7 روش مقابله با درد

آیا درد کاشت دندان طاقت فرسا است؟ روشهای کاش درد کاشت دندان چیست؟ کاشت دندان روش دردناکی نمی باشد زیرا همراه با بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی برای بی حس کردن کامل دهان بیمار انجام می شود. پس از کاشت دندان با از بین رفتن بی حسی ، درد خفیفی توسط بیمار احساس می شود. افرادی که ایمپلنت دندان را انجام می دهند، می گویند درد کاشت دندان کمتر از درد کشیدن دندان است.

درمان ایمپلنت دندان

پس از جراحی بیماران به ندرت مقدار قابل توجهی از درد را تجربه می کنند. درد کاشت دندان ممکن است به دلیل کاشت نامناسب یا عفونت باشد. برای اکثر افراد ، روند بهبودی تقریباً آنقدر که انتظار دارند دردناک نمی باشد. نسبت به محل قرارگیری کاشت دندان ، احساس ناراحتی در فک ، گونه ها یا زیر چشم نیز احساس می شود.

چه مدت بعد از کاشت دندان بیمار ناراحتی دارد؟

​​بیمار ممکن است به طور متوسط حدود ده روز در ناحیه تحت درمان ، صورت و فک احساس ناراحتی کند. بیمار ممکن است مقداری تورم داشته باشد. دندانپزشک آنتی بیوتیک و مسکن را برای درمان درد و تورم تجویز می کند. تورم و درد از روز سوم پس از عمل کاهش می یابد.

کاهش درد دندان با کمپرس یخپس از 14 روز ، بیمار ممکن است دردی نداشته باشد و در نهایت کاشت به آرامی بهبود می یابد. اگر درد کاشت دندان و تورم پس از 14 روز همچنان وجود داشته باشد ، بیمار نیاز به مراجعه فوری به دندانپزشک دارد زیرا این نشانه عفونت می باشد.

کاشت دندان انواع مختلفی دارد؟

از تیتانیوم برای ساخت ایمپلنت استفاده می شود که بسیار سازگار با بدن انسان می باشد. درکل دو نوع اصلی کاشت دندان وجود دارد:

ایمپلنت در سالمندان

اندوستال:

این نوع کاشت دندان در استخوان فک قرار می گیرد. به طور معمول از تیتانیوم ساخته می شود و به شکل پیچ های کوچکی می باشد که معمول ترین نوع کاشت می باشد.

سابپریوستال:

این ایمپلنت های دندانی زیر لثه و روی استخوان فک یا بالاتر از آن قرار می گیرند. این نوع کاشت ممکن است در بیمارانی مورد استفاده قرار گیرد که از استخوان فک طبیعی کافی برخوردار نمی باشند و نمی توانند برای بازسازی آن تحت یک روش پیوند استخوان قرار گیرد.

سه مرحله کاشت دندان شامل موارد زیر است:

جای کاشت دندان

قرار دادن ایمپلنت:

بیمار تحت عمل جراحی قرار می گیرد تا ایمپلنت را در فک قرار گیرد ، جایی که روی آن از طریق بافت لثه پوشانده شده و اجازه داده شود تا به مدت سه تا شش ماه در استخوان فک ادغام شود.

اتصال اباتمنت:

دندانپزشک یک پایه (اباتمنت) را به ایمپلنت متصل می کند و بافت لثه در اطراف آن رشد می کند. در برخی موارد ، کاشت و اتصال اباتمنت به طور همزمان انجام می شود.

قرار دادن تاج:

دندانپزشک یک تاج سفارشی (که به نظر می رسد مانند یک دندان است) را به ستون کاشت وصل می کند.

کاشت دندان چه مزایایی دارد؟

از مزایای کاشت دندان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• ایمپلنت دندان به جلوگیری از تخریب استخوان فک که همراه با از دست دادن دندان اتفاق می افتد ، کمک می کند.
  • ایمپلنت دندان راه حل عالی برای بهبود لبخند و سلامت کلی دندان ها می باشد.
  • کاشت دندان طبیعی تر از دندان مصنوعی می باشد زیرا این دندان ها مستقیماً به استخوان فک متصل می شود.
  • کاشت دندان به بیماراین امکان را می دهد که از غذاهای مورد علاقه خود بدون مزاحمت لذت ببرند.
  • ایمپلنت دندان با رعایت بهداشت مناسب یک عمر ماندگار است
  • ایمپلنت دندان موفقیت بالایی دارد.
فواید کاشت دندان چیست؟

قر قره آب

چگونه می توان درد کاشت دندان را کاهش داد؟

در ادامه متن چند روش معمول برای کاهش درد کاشت دندان و به حداکثر رساندن روند بهبودی پس از کاشت دندان اشاره شده است:

1. دستورالعمل هایی را که بعد از عمل توسط دندانپزشک توصیه می شود را پس از عمل کاملاً دنبال کنید. دستورالعمل ها ممکن است شامل مصرف داروهای مسکن مانند Advil یا Tylenol و همچنین مصرف آنتی بیوتیک های پیشگیری کننده باشد
  2. شستشوی مرتب و آرام با محلول آب نمک باعث از بین رفتن میکروب ها و بهبود لثه می شود.
  3. اجتناب از غذاهای گرم ، تند یا ترد در 10 روز اول
  4. رعایت بهداشت دهان و دندان همیشه توصیه می شود
  5. مسواک زدن به آرامی در نزدیکی محل کاشت از هرگونه عفونت به دلیل آسیب جلوگیری می کند
  6. استفاده از کمپرس یخ طبق دستورالعمل به کنترل درد کمک می کند