3 موضوع مهم در کاشت دندان که بیشتر دندانپزشکان از اشاره به این موارد طفره می روند

3 موضوع مهم در کاشت دندان که بیشتر دندانپزشکان از اشاره به این موارد طفره می روند

3 موضوع مهم در کاشت دندان که بیشتر دندانپزشکان از اشاره به این موارد طفره می روند

در این مقاله به بررسی عمومی ایمپلنت و 3 موضوع مهم در کاشت دندان  میپردازیم.

1.درمان ایمپلنت با بیهوشی عمومی

 

اگرچه استفاده از ایمپلنت با بیهوشی عمومی و روش های دندانپزشکی مختلف قابل انجام می باشد ، اما ما استفاده از بیهوشی عمومی را به جز شرایط ضروری و اجباری ترجیح نمی دهیم. دلایل اصلی این ترجیح شامل موارد زیر می شود:

2.عوارض جانبی بیهوشی عمومی در کاشت دندان

بیهوشی عمومی روشی می باشد که می تواند عوارض جانبی بیشتری نسبت به بی حسی موضعی داشته باشد. اگر شرایطی وجود داشته باشد که ارزش این ریسک، هم برای بیمار و هم برای پزشک قابل توجیح باشد ، باید بیهوشی عمومی را ترجیح داد. اکثر موارد جراحی ایمپلنت دندان در مدت زمان کوتاهی انجام می شود. و بیمار می تواند بدون هیچ دردی با استفاده از بی حسی موضعی ایمپلنت را انجام دهد. استفاده از بیهوشی عمومی فقط به دلیل جملاتی مانند “من از درد می ترسم” یا “من تحمل دیدن خون ندارم ” صحیح نیست.

بیهوشی در درمان ایمپلنت

درمان ایمپلنت دندان یک روش درمانی بسیار معمولی و ساده می باشد. می توانید نگرانی های خود را در این زمینه با بررسی نظرات بیمارانی که تحت درمان ایمپلنت قرار گرفته اند ، برطرف کنید. حتی بسیاری از بیمارانی که از دندانپزشک می ترسیدند و سال ها حتی برای کوچکترین معالجه به کلینیک مراجعه نمی کردند ، به شما خواهند گفت که بدون درد این روند را پشت سر گذاشته اند. از نظر زمانی درد کوتاه مدت ممکن است پس از درمان تجربه کنید. انجام جراحی با بیهوشی عمومی هیچ مزیتی در احساس درد دوره نقاهت ندارد.

بیشتر بخوانید
مراجعه به دندانپزشک قبل از تعطیلات

 

3.افزایش هزینه ایمپلنت دندان با استفاده از بیهوشی

کاشت دندان به همراه بیهوشی عمومی یک روش درمانی بسیار گران قیمت می باشد. استفاده از متخصص بیهوشی برای انجام بیهوشی عمومی ضروری می باشد. فقط پزشکان متخصص در این زمینه می توانند بیمار را به بیهوشی برده و او را به خواب ببرند. علاوه بر این ، تأمین انواع ابزار ، دستگاه ، مواد و غیره برای واحد بیهوشی ضروری می باشد. هنگامی که همه این موارد مورد توجه قرار می گیرد. می توان دریافت که استفاده از ایمپلنت همراه با  بیهوشی عمومی باعث می شود که ایمپلنت دندان که یک روش درمانی گران قیمت می باشد ، حتی گران قیمت تر شود.(منبع)

درمان ایمپلنت زمانی امکان پذیر است که استخوان کافی برای کاشت وجود داشته باشد.

در دندانپزشکی امروز ، در بسیاری از موارد ؛ پ نواحی بی دندانی که برای کاشت ایمپلنت مناسب نیست را می توان با انجام عمل جراحی تقویت استخوان ، پیوند استخوان و بافت همبند و روشهای مشابه آن بازسازی کرد. برای تعیین ضخامت استخوان فک می توانید اشعه ایکس پانوراما خود را برای ما ارسال کنید یا با مراجعه به مرکز ما می توانید تصویر اشعه ایکس پانوراما خود را دریافت کنید.

جای گذاری پیچ ایمپلنت

 

کاشت ایمپلنت در همان جلسه با کشیدن دندان

برای قرار دادن ایمپلنت در همان جلسه ، فضای دندان کشیده شده باید شرایط لازم را داشته باشد.

اگر شرایط زیر محیا باشد می توانیم بلافاصله در جلسه ای که دندان کشیده می شود ایمپلنت بزنیم:

  1. عفونت گسترده ای در ریشه دندان وجود نداشته باشد
  2. فضای دندان کشیده شده نقص زیادی به دلیل التهاب مزمن در نوک ریشه وجود ندارد،
  3. صدمه جدی به سطوح استخوان متصل به دندان وارد نشده باشد
  4. شکاف دندان کشیده برای قرار دادن فوری کاشت دندان مناسب باشد
بیشتر بخوانید
خطر از دست دادن دندان

ما این روش را کاشت فوری دندان می نامیم. استفاده از ایمپلنت فوری دندان از نظر کوتاه شدن مدت زمان درمان و بی حس شدن برای بار دوم و عدم انجام جراحی دوم برای بیماران بسیار مناسب می باشد. پس از کشیدن دندان ، فرآیند درمان ایمپلنت با تقویت ناحیه مربوطه آغاز می شود. روند درمان مانند فرآیند درمان استاندارد ایمپلنت می باشد. تعداد برنامه های کاشت فوری دندان روز به روز در حال افزایش می باشد. در کلینیک ما ، این روش در بسیاری از موارد بدون هیچ مشکلی قابل استفاده می باشد.

در صورت فراهم بودن معیارهای ذکر شده در بالا ، این فرآیند قابل انجام است. این امر مستلزم درمان دقیق ، ارزیابی مناسب و دانش و تجربه بالای متخصص می باشد. در مواردی که این معیارها فراهم نمی باشد. اگر به محض کشیدن دندان کاشت انجام شود ، نتیجه آن معمولاً ناموفق می باشد و بازسازی آن نیز به همان اندازه دشوار است. برای اینکه اطلاعات دقیق تری در مورد این موضوع بدست آورید، شما به رتوش و معاینه پزشکی دقیقی نیاز دارید.

“برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه درمان ایمپلنت ما مراجعه کنید.”

 

مزایای جراحی ایمپلنت فوری:

  1. کاهش زمان لازم برای پر کردن حفره دندان کشیده شده
  2. کاهش تعداد اقدامات جراحی و مراحل کاشت دندان
  3. با جلوگیری از ذوب افقی و عمودی استخوان فک که ممکن است پس از کشیدن دندان تجربه می شود. امکان قرار دادن ایمپلنت با اندازه مناسب وجود دارد.
  4. مدت زمان بی دندانی کاهش می یابد.
  5. احتمال جوش خوردن ایمپلنت با استخوان ممکن است افزایش یابد.
  6. حفظ شکل لثه
بیشتر بخوانید
پوسیدگی دندان های شیری در کودکان و عواقب آن بر دندان های دائمی در صورت عدم درمان

 

معایب کاشت ایمپلنت در همان جلسه با کشیدن دندان:

 

  1. آسیب احتمالی پس از کشیدن دندان
  2. نقص در کاشت به دلیل ناسازگاری حجمی بین ایمپلنت و ریشه دندان کشیده شده
  3. روند ترمیم زخم کمی طولانی تر می باشد.
  4. طولانی شدن روند درمان در صورت بروز هرگونه مشکل

 

 یکی از موضوعات مهم در کاشت دندان مقدار استفاده از دارو در درمان ایمپلنت دندان چقدر می باشد؟

مقدار استفاده از دارو برای هر بیمار متغیر می باشد. عواملی مانند سن ، وزن ، وضعیت عمومی سلامتی بیمار ، اینکه آیا او به  دارویی آلرژی دارد یا اینکه مشکلات معده دارد مستقیماً بر نوع و دوز داروی مورد استفاده تأثیر می گذارد. علاوه بر این داروی استفاده شده در یک جراحی ایمپلنت ساده و یک برنامه جراحی پیچیده تر تفاوت قابل ملاحظه ای دارد.

 

همراه با جراحی ایمپلنت ، داروهایی که دندانپزشک برای بیمار تجویز می کند بیشتر برای جلوگیری از تشکیل عفونت در هفته اول و بهبودی بافت های ناحیه کاشت می باشد. داروی تجویز شده به طور کلی قرص آنتی بیوتیک و ضد التهاب می باشد. علاوه بر این برای بیمار دهان شویه آنتی باکتریال تجویز می شود. با کاهش یا تسکین درد می توان مصرف دارو های مسکن را کاهش داد. مصرف داروهای دیگر نباید قطع شود و باید طبق دستورالعمل پزشک استفاده شوند. در صورت بروز وضعیتی غیر از عوارض جانبی ذکر شده توسط پزشک ، باید فوراً با پزشک خود تماس بگیرید.

خونریزی ایمپلنت

دندانپزشک ضمن انتخاب دارو در درمان کاشت دندان ، تمام جنبه های دیگر را ارزیابی می کند. دندانپزشک همچنین باید جزئیات مربوط به استفاده از دارو را پس از درمان ایمپلنت برای بیمار کاملا توضیح دهد. و در مورد عوارض جانبی آن را هشدار دهد. بیمار باید پزشک را در مورد سایر داروهایی که استفاده می کند مطلع کند. پزشک باید در تجویز دارو این شرایط را نیز در نظر بگیرد.


دریافت نوبت آنلاین

"*" indicates required fields

YYYY slash MM slash DD

 

کلینیک تخصصی دندانپزشکی آرمانی

یکی از مجهزترین و بهترین کلینیک های دندانپزشکی شهریار می باشد که در راستای خدمت رسانی به هموطنان عزیز مطابق با استانداردهای روز دنیا از سال ۱۳۹۴ با همکاری دندانپزشکان مجرب ، متخصصان دندانپزشکی و اساتید دانشگاه شروع به فعالیت نموده است. کلینیک دندان پزشکی آرمانی با بکارگیری بهترین و مرغوبترین مواد دندانپزشکی سعی در ارتقاء کیفیت خدمات در جهت حفظ و بهبود سلامتی مراجعین محترم دارد . بر این اساس با افتخار و اطمینان کامل کلیه خدمات دندانپزشکی در شهریار خود را بصورت تضمینی و با گارانتی واقعی ارائه می کند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید