درمان ارتودنسی شما اکنون راحت تر است

تکنولوژی دیجیتال در ارتودنسی

تکنولوژی دیجیتال در ارتودنسی گزینه درمانی مناسبی برای بزرگسالانی می باشد که می خواهند دندان های خود را با دقت کامل و در زمان کمتری تراز کنند ارائه می دهد. این روش شامل استفاده از فن آوری های پیشرفته در ارتودنسی برای کمک به شما در رسیدن به لبخندی زیبا و سالم می باشد. در واقع ، بسیاری از درمان های دندانپزشکی قدیمی به استفاده از فن آوری مدرن و روش های پیشرفته روی آورده اند.

 

روش های درمان ارتودنسی دیجیتال دقیق تر می باشند و می توانند باعث صرفه جویی در زمان بیمار و متخصص ارتودنسی شوند ، و در مدت زمان کمتری به لبخند سالم و صاف تری دست پیدا کنند.

 

فناوری درمان ارتودنسی سه بعدی چیست؟

 

در این روش با استفاده از اسکنر دیجیتال ، متخصصان ارتودنسی می توانند مدل سازی ارتودنسی سه بعدی از دهان و فک بیمار تهیه کنند. اسکنرها به متخصص ارتودنسی شما اجازه می دهند تا از تصاویر و اطلاعات های با کیفیت و دقت بالا برای استفاده در گزینه های درمانی شما استفاده کند. با کمک تصویربرداری دیجیتال ، تصاویر شما به نرم افزار برنامه ریزی درمان تعاملی منتقل می شود. این بدان معنی است که حرکت دندان شما می تواند به صورت دیجیتالی تنظیم و کنترل شود و همزمان بر روی صفحه نمایش هدایت شود.

یکی دیگر از مزایای مهم ارتودنسی دیجیتال ، تولید بریس و لوازم ارتودنسی بی نظیر با کمک رایانه می باشد. با استفاده از برخی از ابزار ، متخصصان ارتودنسی می توانند دقت روند درمان را افزایش دهند. برای بیماران ، این به معنی نتایج بهتر و روند درمان سریعتر می باشد.

بیشتر بخوانید
دندان شیری کودکان

آنچه در مورد درمان ارتودنسی دیجیتال باید بدانید:

ارتودنسی ثابت و سیمی

بنابراین ، نکات مهمی که باید در مورد این روش نوین ارتودنسی بدانید چیست؟ ارتودنسی دیجیتال مزایای بی شماری از جمله:

تصویربرداری سه بعدی

 

نیازی به ابزار سرد فلزی و خمیر چسبنان برای اندازه گیری و قالب گیری از دهان ندارید. اسکن دیجیتال یک روش بسیار راحت را ارائه می دهد. متخصص ارتودنسی به طرز ماهرانه ای از اسکن سه بعدی برای دهان شما استفاده می کند و دیگر هیچ گونه عطر و طعم نا مناسب و گچی احساس نخواهید کرد.

درمان ارتودنسی دیجیتال سریعتر

 

ارتودنسی دیجیتال بسیار سریعتر از روش های درمانی سنتی می باشد. با اسکن در همان لحظه ، تصاویر بسیار سریعتر به دست متخصص می رسد. با استفاده از این تصاویر متخصص ارتودنسی به راحتی می تواند برنامه درمانی منحصر به فرد ارتودنسی شما را بررسی و طراحی ریزی کند.

اصلاح ثابت دندان ها

پیش از این ، یک متخصص ارتودنسی مجبور بود زمان زیادی را صرف کند تا قالب های گچی سفت و خشک شود. زمان خشک شدن کامل قالب گچی می توانست ساعت ها طول بکشد. و گاهی اوقات باید برای قالب گیری مناسب، تمامی این مراحل دوباره انجام می شد. امروزه ، یک متخصص ارتودنسی می تواند یک مدل دیجیتالی کامل را از دهان و فک بیمار در عرض چند دقیقه اسکن و بارگذاری کند.

دقیق تر و قابل اطمینان ترین روش درمان ارتودنسی

 

به لطف پیشرفت های گسترده در تصویربرداری دیجیتال ، متخصصان ارتودنسی به راحتی می توانند مشکلات مختلف ارتودنسی را تشخیص و درمان کنند. این تصاویر بسیار دقیق می توانند هر کانتور از دندان های شما را با دقت باورنکردنی ثبت کنند.

بیشتر بخوانید
آیا خمیردندان سفیدکننده به دندانها آسیب میرساند؟

 

این دقت تأثیر بسیار زیادی در سایر حوزه های درمانی نیز دارد. علاوه بر این ، متخصص ارتودنسی شما بلافاصله می تواند مشکلات جزئی روند درمان را تشخیص دهد و قبل از پیشرفت این مشکلات ، تغییرات مورد نیاز را اجرا کند.

علاوه بر این ، این نرم افزار دیجیتال با در نظر گرفتن بی نظمی های مینای دندان ، جلوه ای با کیفیت بهتر به دهان شما می بخشد. ارتودنتیست شما همچنین تصاویر را ضبط می کند و تشخیص ساختار دندان و لثه را بیش از هر زمان دیگری آسان می کند. سپس کلینیک داده های دیجیتالی را ذخیره و پشتیبان گیری می کند ، بنابراین امکان از دست دادن اسکن یا سابقه بیمار وجود ندارد.

افزایش کارایی

 

متخصص ارتودنسی دیجیتال می تواند معاینات دوره ای شما را بسیار سریعتر انجام دهد. در حقیقت ، تصویربرداری دیجیتال کل مراحل معاینه و درمان را بسیار سریعتر می کند. این روش درمانی اجازه می دهد تا تشخیص تغییرات بسیار سریعتر از گذشته باشد. برای متخصصان ارتودنسی ، این بدان معناست که می توانید زمان بیشتری را برای هر مورد اختصاص دهید و تمرکز زیادی بر روی روند درمان نسبت به شناسایی مشکلات داشته باشد.

افزایش راحتی برای بیمار

 

یکی از بهترین مزایای ارتودنسی دیجیتال این است که در امر پردازش تصاویر هیچ اقدام تهاجمی انجام نمی شود. متخصص ارتودنسی شما می تواند به راحتی و بدون ایجاد دردسر برای بیماران خود ، عکسبرداری کند.

مراقبت ویژه

 

استفاده از آخرین فن آوری های ارتودنسی به متخصصان این امکان را می دهد تا برنامه های درمانی ویژه ای را برای هر بیمار برنامه ریزی کنند. دندانپزشک و بیماران می توانند درمان را بهتر پیگیری کنند و اطمینان حاصل کنید که نتایج با لبخندی زیبا و سالم به دست می آورید. مطالعه در مورد مراقبت ویژه از ایمپلنت ثابت

بیشتر بخوانید
5 ماده غذایی که به طور طبیعی در سفید کردن دندان موثر اند

اسکن دیجیتال همراه  با درمان ارتودنسی نامرئی

 

ارتودنتیست شما می تواند از اسکن دیجیتال همراه با محصولات ارتودنسی نامرئی استفاده کنند. در برخی موارد ، متخصص ارتودنسی اسکنر را به نرم افزار ارتودنسی نامرئی متصل می کند تا مستقیماً از تصاویر 3 بعدی دهان و دندان شما ، الاینر های جدید تولید کنند. این تصاویر برای هر بیمار یک برنامه درمانی متناسب ایجاد می کند و روند درمان را بسیار ساده تر می کند.

درمان ارتودنسی متحرک یا نا مرئی

انواع مختلف درمان ارتودنسی دیجیتال

چند عنصر مختلف وجود دارد که زیر چتر ارتودنسی دیجیتال قرار می گیرند:

سوابق دیجیتال و گرافیک رایانه ای

اسکن دیجیتال به از بین بردن نیاز به اشعه ایکس کمک می کند و سوابق برنامه ریزی درمانی بلافاصله در دسترس قرار می گیرد و کل روند ارتودنسی قابل بازنگری می باشد. در دندانپزشکی دیجیتال ، تمام پرونده های بیمار کاملا دیجیتالی می باشد. بنابراین به جای اینکه منتظر بمانید تا پرسنل جداول مختلف را مرتب کنند ، در عرض چند ثانیه می توان به اطلاعات شما دسترسی پیدا کرد.

 

برنامه های درمان دیجیتال

هنگامی که از ارتودنسی دیجیتال استفاده می شود، متخصص ارتودنسی می تواند سوابق شما را همان لحظه بررسی کند و هر عکس اشعه ایکس دیجیتال را مشاهده کند تا رابطه بین استخوان صورت و موقعیت دندان شما مشخص شود. این به شما کمک می کند تا یک برنامه درمانی مدوون ایجاد کنید. متخصص ارتودنسی پیشرفت شما را کنترل می کند و تغییرات لازم را در نمودار دیجیتال شما کنترل می کند.

تکنولوژی دیجیتال در ارتودنسی روند درمان شما را آسانتر می کند

 

ارتودنسی دیجیتال به منظور ساده سازی تمام قسمت های فرآیند ارتودنسی طراحی شده است.


دریافت نوبت آنلاین

"*" indicates required fields

YYYY slash MM slash DD

 

کلینیک تخصصی دندانپزشکی آرمانی

یکی از مجهزترین و بهترین کلینیک های دندانپزشکی شهریار می باشد که در راستای خدمت رسانی به هموطنان عزیز مطابق با استانداردهای روز دنیا از سال ۱۳۹۴ با همکاری دندانپزشکان مجرب ، متخصصان دندانپزشکی و اساتید دانشگاه شروع به فعالیت نموده است. کلینیک دندان پزشکی آرمانی با بکارگیری بهترین و مرغوبترین مواد دندانپزشکی سعی در ارتقاء کیفیت خدمات در جهت حفظ و بهبود سلامتی مراجعین محترم دارد . بر این اساس با افتخار و اطمینان کامل کلیه خدمات دندانپزشکی در شهریار خود را بصورت تضمینی و با گارانتی واقعی ارائه می کند .

نوشته های مشابه

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • سلام.خسته نباشید.در ارتودنسی متحرک هم برای تسریع روند آیا می شود از کش های ارتودنسی (الاستیک) استفاده کرد؟ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید