آیا روکش لمینت متحرک به دندان های شما آسیب می رساند؟

آیا روکش لمینت متحرک به دندان های شما آسیب می رساند؟

روکش لمینت متحرک می‌تواند به دندان‌ها آسیب برساند اگر به نحوی نادرست استفاده شود یا به درستی نگهداری نشود. در زیر چند مورد از مشکلاتی که ممکن است با استفاده نادرست از روکش لمینت متحرک به دندان‌ها وارد شود آورده شده است:

آسیب به لایه‌ی لمینت: اگر روکش لمینت به درستی نصب نشود یا در صورت برخورد شدن با ضربه‌های قوی، ممکن است لایه‌ی لمینت متحرک آسیب ببیند و شکسته شود.

عفونت و التهاب: اگر روکش لمینت به درستی تمیز نشود و باکتری‌ها و باکتری‌ها در زیر روکش جمع شوند، می‌تواند به التهاب و عفونت دندان و لثه منجر شود.

تغییر رنگ دندان‌ها: استفاده نادرست از روکش لمینت متحرک می‌تواند باعث تغییر رنگ دندان‌ها شود. برخی از مواد غذایی و مشروبات ممکن است روکش را رنگ بدهند و با گذشت زمان، رنگ روکش لمینت تغییر کند.

حساسیت دندانی: اگر دندان‌ها قبلاً حساسیت داشته باشند، روکش لمینت ممکن است این حساسیت را تشدید کند و عدم راحتی و درد در اثر تماس با آنها ایجاد کند.

برای جلوگیری از این مشکلات، مهم است که روکش لمینت متحرک را مطابق با راهنمایی دندانپزشک تمیز کنید، از قواعد بهداشت دهان و دندان رعایت کنید و در مورد هرگونه مشکل یا ناراحتی به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

2

روکش لمینت متحرک

آیا برای انجام فرآیند روکش دائمی دندان ها آماده نیستید؟ لمینت متحرک دندان ها می تواند گزینه مناسب و دلخواه شما باشد. روکش لمینت دائمی ممکن است نیاز به چندین ویزیت دندانپزشکی داشته باشند و هزینه قابل توجهی دارند. روکش لمینت متحرک بسیاری از این معایب را ندارد اما بدون تجویز متخصص دندانپزشکی توصیه نمی شود.

بیشتر بخوانید
دندان درد در ارتودنسی و روش های کاهش آن

لمینت متحرک می‌توانند با پنهان کردن دندان‌های طبیعی، لبخندی کاملاً جدید به شما هدیه دهند. این گزینه به شما امکان می دهد دندان های از دست رفته ، لکه ها ، شکاف ها و نواقص دندان ها را پوشش دهید. شما می توانید در صورت تمایل آنها را بردارید.

لمینت متحرک در دو نوع مختلف ساخته می شود:

ست های پیش ساخته: تولید کنندگان این مجموعه ها را بدون توجه به دندان شما وبه صورت استاندارد تولید می کنند. این نوع ارزان ترین و کم دوام ترین گزینه می باشد.

سفارشی: آزمایشگاه پس از ارسال قالب دندان های شما ، این روکش ها را می سازد. این روکش ها به یک شکل منحصر به فرد برای شما ساخته می شوند اما گران قیمت تر هستند.

نکته کلیدی:

“هنوز تحقیقات کافی برای حمایت از استفاده ایمن و موثر روکش های متحرک وجود ندارد. اگر اینها جذاب به نظر می رسند، یک قرار ملاقات با متخصص دندانپزشک خود تعیین کنید و بپرسید که آیا آنها برای سلامت دندان شما مناسب هستند یا خیر.”

لمینت دائمی دندان

اگرچه روکش دندان از دهه 1970 استفاده گسترده تری پیدا کرده است، اما فناوری، مواد و تکنیک های مورد استفاده به طور قابل توجهی دچار تغییر و تحول شده است.

لمینت دائمی دندان از یک نظر با روکش‌ کامل دندان ها متفاوت است: قبل از روکش دندان بیشتر دندان اصلی بیمار تراش داده می شود. لمینت دائمی دندان فقط نیاز به سایش مقدار کمی از دندان دارند.  مراحل آماده سازی لمینت دائمی طولانی و پرهزینه است.

بیشتر بخوانید
مثلث سیاه بین دندان ها

لمینت دائمی دندان به صورت سفارشی برای دندان‌های شما ساخته می‌شوند و تناسب ایده‌آل و زیبایی را ایجاد می کنند. این روش درمانی بسیار بادوام است و در صورت مراقبت مناسب می تواند سال ها عمر کند.

5

قیمت لمینت متحرک

لمینت متحرک در طیف گسترده ای تولید می شود. به همین دلیل، هزینه های مربوطه می تواند تغییر کند. محلی که شما زندگی می کنید، از کدام متخصص دندانپزشکی استفاده می کنید و نوع لمینت متحرک روی قیمت نهایی تأثیرگذار است.

یک قانون ساده وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید: هرچه سفارشی سازی بیشتر باشد، هزینه افزایش خواهد یافت. هر روشی که نیاز به شخصی سازی کمتری داشته باشد، مقرون به صرفه تر از راه حل هایی است که برای طراحی و قرار دادن روکش روی دندان ها به متخصص نیاز دارند.

لمینت متحرک ارزان قیمت ترین گزینه برای اصلاح طرح لبخند است ، زیرا به کمترین مقدار سفارشی سازی توسط متخصص نیاز دارد. هزینه ها می تواند با توجه به تعداد دندان های لمینت شده متغیر باشد. حتی اگر لمینت متحرک مقرون به صرفه پیدا کرده اید ، توصیه می کنیم قبل از خرید با دندانپزشک خود مشورت کنید.

روش های مراقبت از لمینت متحرک

یک نکته ساده این است که به یاد داشته باشید همانطور که از دندان های معمولی خود مراقبت می کنید، باید از لمینت متحرک مراقبت کنید، اما کمی ملایم تر. ونیرها به اندازه دندان های طبیعی شما بادوام نیستند و باید مراقب باشید که نخ دندان را خیلی سخت نکشید یا کاری نکنید که به دندان معمولی آسیب برساند.

بیشتر بخوانید
مشاوره ایمپلنت دندان

3

نکات مراقبت از لمینت متحرک:

  1. باید دوبار در روز 2 دقیقه مسواک بزنید و یکبار در روز نخ دندان بکشید.
  2. استفاده از خمیر دندان سفید کننده روی لمینت توصیه نمی شود.
  3. به طور منظم به دندانپزشک مراجعه کنید تا مطمئن شوید که روکش های شما به لثه و دندان های شما آسیب نمی رساند.

اگر تصمیم دارید دارید از روکش لمینت دندان استفاده کنید، به یاد داشته باشید که لمینت متحرک و دائمی فواید منحصر به فرد خود را دارند. گزینه ای که ممکن است برای یک بیمار مناسب باشد ممکن است برای شما مناسب نباشد. اگر می خواهید از روکش های لمینت متحرک استفاده کنید، حتما با یک متخصص دندانپزشکی مشورت کنید.

نتیجه

ما در این مقاله با این نکته اشاره کردیم که لمینت متحرک نسبت به روش های دیگر دندانپزشکی زیبایی مقرون به صرفه تر است  ، اما ممکن است طول عمر و دوام نداشته باشد یا نتایج عالی را به همراه داشته باشند. روکش‌ لمینت دائمی می‌توانند برای سال‌های متمادی در دهان شما دوام بیاورند ولی هزینه‌ی زیادی دارند. پس از مطالعه این مقاله، خیالتان راحت باشد که بهترین اطلاعات را برای تصمیم گیری آگاهانه دریافت کرده اید.


دریافت نوبت آنلاین

"*" indicates required fields

YYYY slash MM slash DD

 

کلینیک تخصصی دندانپزشکی آرمانی

یکی از مجهزترین و بهترین کلینیک های دندانپزشکی شهریار می باشد که در راستای خدمت رسانی به هموطنان عزیز مطابق با استانداردهای روز دنیا از سال ۱۳۹۴ با همکاری دندانپزشکان مجرب ، متخصصان دندانپزشکی و اساتید دانشگاه شروع به فعالیت نموده است. کلینیک دندان پزشکی آرمانی با بکارگیری بهترین و مرغوبترین مواد دندانپزشکی سعی در ارتقاء کیفیت خدمات در جهت حفظ و بهبود سلامتی مراجعین محترم دارد . بر این اساس با افتخار و اطمینان کامل کلیه خدمات دندانپزشکی در شهریار خود را بصورت تضمینی و با گارانتی واقعی ارائه می کند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید