اهمیت مسواک زدن زبان

چرا باید زبان خود را مسواک بزنید؟

اگر دو بار در روز مسواک بزنید و نخ دندان بکشید، اما باکتری های زبان خود را تمیز نکنید، ممکن است به دهان شما آسیب وارد شود. دندانپزشکان به این نکته اشاره می کنند که مسواک زدن زبان اهمیت بسیار برای مبارزه با بوی بد دهان یا فقط برای سلامت دندان ها زیادی دارد.

Sept Blog 2

زبان شما با باکتری پوشیده شده است

 حقیقت این است، حتی اگر زبان شما در معرض خطر ایجاد پوسیدگی نباشد، به همان اندازه دندان‌ شما هدف باکتری‌ها است.

باکتری‌ها عمدتاً در نواحی زبان بین جوانه‌های چشایی و دیگر ساختارهای زبان تجمع پیدا می‌کنند. همچنین سطح زبان صاف نیست، شکاف‌ها و برجستگی‌هایی در سرتاسر آن وجود دارد و باکتری‌ها در این مناطق تجمع پیدا می کنند ، مگر اینکه به طور کامل تمیز  شده باشد.

چرا به مسواک زدن زبان نیاز داریم؟

مواد زائد که روی سطح بالایی زبان جمع می‌شوند ، معمولاً آنقدر مملو از باکتری‌های ایجاد کننده بو هستند که تصور اینکه کسی می‌تواند بدون بهداشت دهان و دندان منظم بوی دهان را از بین ببرد، واقع بینانه نیست.

بیشتر بخوانید
سیم دندان فلزی

Tongue And Your Health scaled 1

چه سطحی از کاهش بوی بد دهان را می توانید انتظار داشته باشید؟

برای اکثریت قریب به اتفاق افراد، مسواک زدن زبان منجر به بهبود قابل توجهی در کیفیت بوی دهان آنها می شود. مسواک زدن ممکن است تنها درمان بوی بد دهان باشد که این افراد به آن نیاز داشته باشند.

چگونه زبان خود را تمیز کنیم؟

هر بار که دندان های خود را مسواک می زنید، باید زبان خود را نیز مسواک بزنید. مسواک زدن زبان خیلی ساده است:

  1. مسواک زدن در جهت جلو و عقب
  2. پهلو به پهلو برس بزن
  3. دهان خود را با آب بشویید
  4. مراقب باشید که زبان خود را بیش از حد مسواک نزنید.

برخی از افراد ترجیح می دهند از مسواک زبان استفاده کنند. این مسواک ها در اکثر داروخانه ها موجود است. انجمن دندانپزشکی آمریکا می گوید هیچ مدرکی دال بر کاربرد مسواک زبان برای جلوگیری از بوی بد دهان (هالیتوز) وجود ندارد.

آیا بعد از مسواک زدن زبان، بوی بد دهان ادامه می یابد؟

با تمیز کردن زبان معمولاً از شر بوی بد دهان خلاص می شوید، اما ممکن است بخواهید با دندانپزشک یا پزشک خود مشورت کنید زیرا بوی بد دهان ممکن است دلایل دیگری داشته باشد. ممکن است مشکل شما جدی تر باشد. بوی بد دهان می تواند ناشی از پوسیدگی دندان باشد. مسواک زدن زبان یک عادت ایده آل به بهداشت دهان و دندان شما است. متخصصان دهان و دندان توصیه می کنند که آن را به یک عادت همیشگی تبدیل کنید.

Depositphotos 16297633 l 2015

هر چند وقت یک بار باید زبان خود را تمیز کنید؟

  • اگر مشکل زیادی با بوی بد دهان خود ندارید، احتمالاً یک بار در روز کافی است.
  • در مواردی که نیاز به درمان است، تمیز کردن دو بار در روز توصیه می شود.
  • ایده بدی نیست که هر بار که دندان های خود را مسواک می زنید، این کار را انجام دهید. امید این است که این عادت جا بیفتد و دهانتان تمیز نباشد مگر اینکه زبانتان را هم تمیز کنید.
بیشتر بخوانید
ایمپلنت دیجیتال

bigstock 222631360

چگونه متوجه می شوید که به اندازه کافی زبان خود را تمیز کرده اید؟

تا جایی که دیگر هیچ غذایی روی زبان شما باقی نمانده باشد، مسواک زدن زبان کافی است. هنگامی که به زبان خود نگاه می کنید، باید بتوانید نقطه ای را که به نظر می رسد که تمیز نشده است مسواک بزنید.

هنگام مسواک زدن زبان زیاد فشار ندهید

زبان سطحی حساسی دارد و اگر آن را خیلی محکم یا زیاد تمیز کنید مستعد خونریزی است. زمانی که زبان خود را تمیز می کنید ، ملایم باشید.  به آرامی شروع کنید و در صورت نیاز به تدریج فشار را افزایش دهید تا زمانی که بتوانید زبان را تمیز کنید. با تمرین، حساسیت کمتری نسبت به این فرآیند خواهید داشت. به یاد داشته باشید، لازم نیست خیلی محکم فشار دهید. شما نمی خواهید زبانتان خونریزی کند یا آسیبی به سطح آن وارد کنید. اگر خونریزی کرد، بگذارید کاملا بهبود یابد و پس از بازگشت به حالت عادی دوباره شروع کنید.

آیا زبان خود را مسواک می زنید؟

اگر این کار را می کنید، آیا بعد از انجام این کار متوجه تفاوت شده اید؟ به ما بگویید چه تجربه ای داشته اید. آیا راهنمایی یا ترفندی برای دیگران در مورد چگونگی کاهش احساس خفگی دارید؟


دریافت نوبت آنلاین

"*" indicates required fields

YYYY slash MM slash DD

 

کلینیک تخصصی دندانپزشکی آرمانی

یکی از مجهزترین و بهترین کلینیک های دندانپزشکی شهریار می باشد که در راستای خدمت رسانی به هموطنان عزیز مطابق با استانداردهای روز دنیا از سال ۱۳۹۴ با همکاری دندانپزشکان مجرب ، متخصصان دندانپزشکی و اساتید دانشگاه شروع به فعالیت نموده است. کلینیک دندان پزشکی آرمانی با بکارگیری بهترین و مرغوبترین مواد دندانپزشکی سعی در ارتقاء کیفیت خدمات در جهت حفظ و بهبود سلامتی مراجعین محترم دارد . بر این اساس با افتخار و اطمینان کامل کلیه خدمات دندانپزشکی در شهریار خود را بصورت تضمینی و با گارانتی واقعی ارائه می کند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید