نحوه استفاده از دارچین برای درمان بوی بد دهان

بوی بد دهان مشکلی که باعث ایجاد بوی نامطبوع یا بد از دهان می شود. به دلیل تجمع باکتری در دهان، بیماری های لثه، مشکلات دستگاه گوارش، خشکی دهان، بهداشت نامناسب دهان، مشکل سینوسی، استرس، مصرف غذاهای بدبو و غیره ایجاد می شود.

با این حال، دهانشویه های تجاری تنها به طور موقت بوی بد دهان را تسکین می دهند، اما استفاده از داروهای طبیعی بهترین تسکین بوی بد دهان را فراهم می کند. در این مقاله قصد داریم همه چیز را در مورد دارچین برای درمان بوی بد دهان با خواص شگفت انگیز آن بدانیم.

آیا دارچین در از بین بردن بوی بد دهان موثر است؟

  • دارچین حاوی ترکیبی آلی به نام cinnamic aldehyde  است که با از بین بردن بوی بد دهان، نفس شما را خوشبو می کند.
  • دارای خواص ضد میکروبی است که از ایجاد بوی بد باکتری جلوگیری می کند.
  • رایحه ای با طراوت و خوشبو دارد که به حفظ طراوت نفس برای مدت طولانی تری کمک می کند.
  • نحوه استفاده از دارچین برای درمان بوی بد دهان:
  • در اینجا چند بهترین روش دارچین برای درمان بوی بد دهان توضیح داده شده است. شما فقط روش را انتخاب کنید و به طور منظم آنها را دنبال کنید.

 دارچین و بوی بد دهان

مشاوره آنلاینتو همین الان رزرو کن

برای دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید.

روش 1: (دهان شویه دارچینی)

در اینجا چند دهانشویه بر پایه دارچین آورده شده است که نفس شما را خوشبو می کند و بوی بد دهان را از بین می برد.

بیشتر بخوانید
مزایای ایمپلنت دندان

یک قاشق چایخوری پودر دارچین، مقداری برگ بو و هل له شده را در 1 فنجان آب مخلوط کنید. آن را به مدت 5 تا 10 دقیقه بجوشانید و مخلوط را صاف کنید. از آن برای شستشوی دهان به مدت دو بار در روز استفاده کنید.

عسل خاصیت ضدباکتریایی دارد و لیمو باعث طراوت نفس می شود. یک دوم قاشق چایخوری پودر دارچین و جوش شیرین، یک دوم قاشق چایخوری عسل و آبلیمو را در یک فنجان آب گرم مخلوط کنید. خوب هم بزنید و در یک شیشه در بسته بریزید و با دو قاشق غذاخوری به مدت یک دقیقه غرغره کنید.

10 قطره روغن دارچین را با 1 لیوان آب مخلوط کنید و از آن برای شستشوی کامل دهان خود استفاده کنید. آن را تف کنید و دهان خود را بشویید. آن را دو بار در روز تکرار کنید.

رایحه قوی و با طراوت لیمو به خوشبو شدن نفس شما کمک می کند. 1 قاشق غذاخوری آب لیمو و 1 قاشق چایخوری پودر دارچین را در 1 فنجان آب مخلوط کنید. خوب هم بزنید و از این مخلوط برای شستشوی دهان خود  یک بار در روز استفاده کنید.

نوشیدنی دارچین

روش – 2: (نوشیدنی دارچین)

در اینجا چند نوشیدنی مبتنی بر دارچین مانند چای وجود دارد که به شما در جلوگیری از بوی بد دهان کمک می کند.

جینجرول موجود در زنجبیل با از بین بردن باکتری ها بوی بد دهان را از بین می برد. چند برش زنجبیل و ۲ تا ۳ چوب دارچین را در ۱ فنجان آب جوش مخلوط کنید. آن را به مدت 5 دقیقه بجوشانید و 10 دقیقه دیگر دم بکشد. آن را صاف کرده و گرم بنوشید تا از شر مشکل خلاص شوید.

میخک با ایجاد یک محیط اسیدی در دهان، باکتری ها را از بین می برد. 1 قاشق چایخوری از میخک تازه آسیاب شده و دارچین را در 1 فنجان آب جوش مخلوط کنید. 10 دقیقه بجوشانید و آن را صاف کنید. این چای گرم را دو بار در روز بنوشید تا از بوی بد دهان خلاص شوید.

بیشتر بخوانید
ارتودنسی در دوران بارداری

رازیانه عطری با طراوت ایجاد می کند که بوی بد دهان را کاهش می دهد. 1 قاشق غذاخوری دانه رازیانه و 2 تا 3 چوب دارچین را با 1 لیوان آب مخلوط کنید. یک شب آن را دم کنید و صبح آن را صاف کنید. آن را یک بار در روز در صبح بنوشید.

جعفری دارای کلروفیل است که بدن را پاکسازی می کند، سم زدایی می کند و با بوی بد دهان مبارزه می کند. آب جعفری تازه را گرفته و با 1 قاشق چایخوری دارچین آسیاب شده هم بزنید. یک بار در روز آن را بنوشید.

مشاوره آنلاینتو همین الان رزرو کن

برای دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید.

عسل به از بین بردن باکتری های ایجاد کننده بو کمک می کند. 1 قاشق غذاخوری پودر دارچین را با 2 قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و 1 قاشق چایخوری از این مخلوط را 2 تا 3 بار در روز مصرف کنید تا نفستان تازه شود.

دارچین

روش – 3: (خمیر دندان دارچینی با جوش شیرین)

جوش شیرین با متعادل کردن سطح pH در دهان بوی بد دهان را درمان می کند و از رشد باکتری ها جلوگیری می کند. این ترکیب فشار یا پلاک روی دندان‌های شما را از بین می‌برد و تنفس تازه و ماندگاری را برای شما به ارمغان می‌آورد.

یک قاشق چایخوری جوش شیرین و دارچین آسیاب شده را در یک کاسه اضافه کنید.

با اضافه کردن آب کافی به خوبی هم بزنید تا خمیری نرم شود.

از این خمیر برای مسواک زدن دندان های خود به مدت یک یا دو بار در هفته استفاده کنید تا از شر بوی بد دهان خلاص شوید.

بیشتر بخوانید
عوارض کامپوزیت ونیر دندان

نکات و اقدامات احتیاطی:

  • اگر به داروی گیاهی حساسیت دارید از این روش ها استفاده نکنید. اگر بعد از مصرف دارچین دچار خارش چشم، بی خوابی، آبریزش بینی، ناراحتی معده، تورم گلو یا دهان، تنگی نفس هستید، از مصرف آن خودداری کنید.
  • این دارو اثرات رقیق کننده خون را نشان می دهد که ممکن است با برخی داروها تداخل داشته باشد. بنابراین، اگر از دارچین برای بوی بد دهان استفاده می کنید، قبل از استفاده از آن با پزشک خود مشورت کنید.
  • به زنان باردار یا شیرده و کودکان توصیه نمی شود که دارچین را به مقدار زیاد مصرف کنند، زیرا مقادیر زیاد آن سمی است.
  • به غیر از استفاده از دارچین، دندان های خود را دو بار در روز مسواک بزنید،یک بار آن را نخ دندان بکشید و زبان خود را تمیز کنید تا از شر باکتری ها یا هر گونه پلاک خلاص شوید.
  • مقدار زیادی آب بنوشید و از یک رژیم غذایی سالم مانند خوردن میوه ها و سبزیجات خام (هویج، سیب، کرفس یا انواع توت ها) استفاده کنید تا از این مشکل خلاص شوید.
  • مسواک خود را هر 2 تا 3 ماه یکبار تعویض کنید و همچنین عادت کنید که از دهانشویه برای جلوگیری از بوی بد دهان استفاده کنید.
  • برای معاینات منظم دندانپزشکی با پزشک خود مشورت کنید و بوی بد دهان مداوم می تواند نشانه بسیاری از مشکلات سلامتی باشد.
  • بنابراین، برای یافتن علت اصلی و در نتیجه درمان، با پزشک خود مشورت کنید.

امیدواریم این مقاله برای درمان بوی بد دهان برای شما مفید باشد. آیا روش های موثر دیگری برای دارچین می شناسید؟ سپس آن را در کادر نظرات زیر با ما به اشتراک بگذارید.


دریافت نوبت آنلاین

"*" indicates required fields

YYYY slash MM slash DD

 

کلینیک تخصصی دندانپزشکی آرمانی

یکی از مجهزترین و بهترین کلینیک های دندانپزشکی شهریار می باشد که در راستای خدمت رسانی به هموطنان عزیز مطابق با استانداردهای روز دنیا از سال ۱۳۹۴ با همکاری دندانپزشکان مجرب ، متخصصان دندانپزشکی و اساتید دانشگاه شروع به فعالیت نموده است. کلینیک دندان پزشکی آرمانی با بکارگیری بهترین و مرغوبترین مواد دندانپزشکی سعی در ارتقاء کیفیت خدمات در جهت حفظ و بهبود سلامتی مراجعین محترم دارد . بر این اساس با افتخار و اطمینان کامل کلیه خدمات دندانپزشکی در شهریار خود را بصورت تضمینی و با گارانتی واقعی ارائه می کند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید