دندان درد در ارتودنسی

دندان درد در ارتودنسی و روش های کاهش آن

ارتودنسی محبوب ترین روش برای صاف کردن دندان ها، اصلاح اوربایت و رفع سایر مشکلاتی هستند که ممکن است بر لبخند شما تأثیر بگذارند. بریس ها با فشار دادن دندان ها به موقعیت صحیح در طول زمان کار می کنند. این می تواند منجر به دندان درد با ارتودنسی شود، به خصوص بعد از قرار ملاقات زمانی که بریس ها سفت می شوند. دانستن چگونگی خلاص شدن از شر درد ارتودنسی می‌تواند به آسان‌تر شدن این فرآیند کمک کند و دندان‌های صاف و زیبا را لذت‌بخش‌تر کند.

هنگامی که درمان ارتودنسی خود را شروع کردید، این احتمال وجود دارد که به مراتب بیشتر از دندانپزشک خود به ارتودنتیست خود مراجعه کنید. بنابراین، هنگامی که دندان درد در ارتودنسی دارید، با چه کسی تماس بگیرید؟ همانطور که ارتودنسی شما دندان های شما را به موقعیت ایده آل خود می برند، ممکن است کمی درد و ناراحتی اولیه را در دهان خود تجربه کنید. دندان درد در ارتودنسی کاملا طبیعی است.

دندان درد در ارتودنسیاما، اگر دندان درد در ارتودنسی تجربه کردید، باید به دنبال توجه بیشتری باشید. اگر احساس می‌کنید درد شما ناراحتی طبیعی مربوط به بریس‌های شما نیست، مهم است که با متخصص ارتودنسی خود تماس بگیرید. آنها قادر خواهند بود دهان شما را تجزیه و تحلیل کنند و تصمیم بگیرند که آیا درمان ارتودنسی شما است یا یک نوع مشکل پزشکی دیگر، مانند عفونت سینوسی. اما اگر دندان درد شما ناشی از حفره یا آسیب به دندان شما باشد، متخصص ارتودنسی از شما می خواهد که با دندانپزشک خود تماس بگیرید تا یک قرار ملاقات داشته باشید.

مقابله با دندان درد در هر زمان می تواند یک درد واقعی باشد، به معنای واقعی کلمه. اما، مقابله با دندان درد با ارتودنسی می تواند به خصوص دشوار باشد. اگر با استفاده از ارتودنسی دندان درد دارید، باید از دندانپزشک یا ارتودنتیست خود بپرسید که چه نوع تسکین درد را پیشنهاد می کنند. در بیشتر موارد، می توانید از مسکن های ساده بدون نسخه مانند آسپرین یا ایبوپروفن استفاده کنید.

سایر گزینه های تسکین درد شامل کمپرس سرد و مرطوب است. اینها را باید با قرار دادن آنها بر روی گونه خود در قسمت بیرونی دهان اعمال کنید. سرما به کاهش تورم و التهاب کمک می کند که ممکن است به ناراحتی شما بیفزاید.

دندان درد در ارتودنسی نامرئی

اگر نمی توانید فوراً به دندانپزشک مراجعه کنید، ممکن است لازم باشد برخی تغییرات رفتاری برای دریافت تسکین بیشتر ایجاد کنید. خوردن غذاهای سفت، جویدنی یا تند می تواند در هنگام داشتن دندان درد با ارتودنسی باعث ناراحتی شما شود. همچنین باید از غذاهای بسیار گرم یا بسیار سرد اجتناب کنید، زیرا می توانند حساسیت دندان را افزایش دهند. از هر چیزی که افراطی است باید اجتناب کرد. بهترین گزینه برای حفظ درد در حدی که قابل تحمل باشد، استفاده از غذاهای نرم و ملایم است.

بیشتر بخوانید
حساس شدن دندان بعد از کامپوزیت

قطعاً داشتن دندان درد با ارتودنسی یک مسئله ناخواسته است. اما خبر خوب این است که متخصص ارتودنسی و دندانپزشک شما در سریع ترین زمان ممکن برای حل مشکل شما کار خواهند کرد. در حالی که برخی از انواع دندان درد با ارتودنسی طبیعی است، اگر فکر می کنید ممکن است مشکل زمینه ای وجود داشته باشد، مهم است که با ارتودنتیست خود تماس بگیرید.

ارتودنسی می توانند باعث درد شوند، به خصوص اگر اخیراً تنظیم شده باشند یا خیلی سفت تنظیم شده باشند. هنگامی که این اتفاق می افتد، ممکن است مقداری تورم یا درد در لثه ها، فک ها یا دندان های خود احساس کنید. سفتی همچنین گاهی اوقات می تواند باعث دندان درد شود.

زمانی که هیچ نشانه ای از آسیب یا پوسیدگی در داخل یا اطراف دندان وجود نداشته باشد، می توانید متوجه شوید که ارتودنسی شما مسئول دندان درد هستند. یکی دیگر از علائم مشخص این است که درد بلافاصله پس از فعال کردن یا تنظیم بریس توسط متخصص ارتودنسی ایجاد می شود.

می‌توانید درد ناشی از یک جلسه فعال‌سازی را با بی‌حس کردن دندان با یخ، ژل دندان درآوردن نوزاد یا روغن میخک درمان کنید. همچنین می‌توانید با یک پد حرارتی روی ناحیه آسیب‌دیده حرارت دهید یا با غذای سرد مانند بستنی یا بستنی، التهاب را کاهش دهید.

اگر درد دندان ثابت باشد و به عوامل بی حس کننده پاسخ ندهد، ممکن است مشکل از خود دندان باشد. اگر دندان درد شما مداوم است، با دندانپزشک خود مشورت کنید. او ممکن است مجبور شود برای تشخیص مشکل، یک عکس اشعه ایکس از دندان بگیرد. اگر در نهایت به کانال ریشه، پر کردن یا کشیدن نیاز دارید، ممکن است ارتودنسی شما برای مدتی جدا شوند.

چگونه از دندان درد در ارتودنسی خلاص شویمچگونه از شر دندان درد در ارتودنسی خلاص شویم

 

  1. مسکن های بدون نسخه برای درمان دندان درد در ارتودنسی

داروهای مسکن بدون نسخه راهی آسان برای خلاص شدن از شر اکثر دردهای ارتودنسی هستند. انواع مختلفی از مسکن ها وجود دارد، مانند استامینوفن که در تایلنول استفاده می شود، NSAID ها که در ایبوپروفن استفاده می شود، یا ناپروکسن که در آلو استفاده می شود. داروهای مسکن تجویزی نباید برای درد ارتودنسی ضروری باشد و نباید از آنها استفاده کرد، به‌ویژه داروهایی که خطر اعتیاد را به همراه دارند.

بیشتر بخوانید
تا چند روز بعد از جراحی ایمپلنت نباید سیگار کشید

مراقب باشید که از داروهای پولی فقط طبق دستورالعمل استفاده کنید و مطمئن شوید که با داروهای دیگری که مصرف می کنید تداخل ندارند. به عنوان مثال، NSAID ها می توانند التهاب و درد را کاهش دهند، اما آنها همچنین رقیق کننده های خون هستند که می توانند با سایر داروها تداخل منفی داشته باشند. NSAID همچنین در صورت مصرف بیش از حد می تواند باعث زخم معده شود. استامینوفن را می توان برای تسکین سردرد و دردهای عضلانی استفاده کرد، اما مصرف بیش از دوز توصیه شده می تواند باعث آسیب کبدی شود. برچسب ها را با دقت بخوانید و طبق دستورالعمل استفاده کنید.

یک راه ساده برای تسکین درد ارتودنسی ، مالیدن یک بی حس کننده خوراکی مانند اورجل یا آنبسول به طور مستقیم روی دندان ها و لثه های حساس است. برای استفاده از آن می توانید از یک سواب پنبه یا انگشت خود استفاده کنید. بی‌حس‌کننده‌های خوراکی حساسیت دندان‌ها و لثه‌های شما را از بین می‌برند، بنابراین ناراحتی ناشی از جابجایی دندان‌ها را به این شدت احساس نکنید.

  1. برای کنترل دندان درد در ارتودنسی ، از بسته های یخ استفاده کنید

یخ برای انواع دردها، از جمله درد ارتودنسی ، به خوبی عمل می کند. ممکن است از کیسه یخ منجمد استفاده کنید، کیسه را با تکه های یخ یا حتی یک کیسه یخ زده سبزیجات پر کنید. حوله ای را دور کیسه یخ بپیچید و مراقب باشید در حالی که یخ روی شما نشسته به خواب نروید.

دلیل دندان درد در ارتودنسی

  1. حرارت را اعمال کنید

در هنگام استفاده از ارتودنسی هنگام دندان درد چه باید کرد؟

گرما مانند یخ با شل کردن ماهیچه ها و کاهش التهاب عمل می کند. ممکن است از یک پتوی گرم شده یا پد گرمکن یا یک گرم کننده مایکروویو استفاده کنید.. اسانس، برگ یا گل های اسطوخودوس، اکالیپتوس، بابونه یا بادرنجبویه را برای اثرات آرامش بخش بهتر اضافه کنید.

  1. نوشیدنی های سرد یا غذا را امتحان کنید

نوشیدنی‌های سرد و غذا مانند کیسه‌های یخ با بی‌حس کردن موقت درد در لثه عمل می‌کنند. آب سرد بنوشید، بستنی، بستنی، آبغوره بخورید یا دیگر غذاها و نوشیدنی های سرد مورد علاقه خود را امتحان کنید.

  1. غذاهای نرم بخورید
بیشتر بخوانید
روش های مختلف سفید کردن سریع دندان

اگر ارتودنسی های شما باعث درد شما می شوند، فشار روی دندان های خود را تا حد امکان کاهش دهید. غذاهای نرم مانند بستنی، ماست، موز، پوره سیب زمینی یا سوپ بخورید و از غذاهای ترد و سفت خودداری کنید.

 بی حس کننده

  1. از یک بی حس کننده خوراکی استفاده کنید

بی‌حس‌کننده‌های خوراکی ژل‌هایی هستند که می‌توانید با خیال راحت آن‌ها را در هر ناحیه داخل دهانتان بمالید تا درد را متوقف کنید. این می تواند یک راه موثر برای خلاص شدن از درد بریس که در یک ناحیه موضعی است، باشد. این ژل‌ها بی‌حسی موقتی ایجاد می‌کنند تا درد ناشی از دندان درد را با ارتودنسی متوقف کنند.

  1. آب نمک آبکشی کنید

در برخی موارد، سیم‌ها و براکت‌های بریس‌ها می‌توانند زخم‌هایی ایجاد کنند که روی دهان ساییده می‌شوند. برای اینکه این نواحی عاری از عفونت نباشند و درد را تسکین دهید، از شستشوی آب نمک استفاده کنید. این چند بار اتفاق می افتد، اما اگر اغلب متوجه آن می شوید، به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

  1. از موم به خصوص بعد از گرفتن بریس:
    برای اولین بار یا درست بعد از سفت شدن سیم ها، این درد نباید مداوم باشد. اگر درد بهبود نیافت، یا اگر مرتباً زخم یا بریدگی در دهان خود مشاهده می کنید، فوراً به دندانپزشک خود مراجعه کنید. دندانپزشک شما می تواند جایگذاری بریس ها را اصلاح کند تا درد کمتری ایجاد کنند. دندانپزشک شما همچنین ممکن است بتواند راه های دیگری را برای خلاص شدن از درد بریس در مورد شما توصیه کند.

اثر دارونما پدیده عجیبی است که ممکن است به از بین بردن درد ارتودنسی کمک کند. این نکته برای والدین کودکانی که با ارتودنسی دندان درد دارند، بهترین کار را خواهد داشت و نیاز به کمی فیبینگ موقت دارد. برای مطالعه اثر دارونما، محققان به بیماران “دارویی” می دهند که در واقع هیچ تاثیری ندارد، مانند یک قرص قند، و نتایج را مطالعه می کنند. به طور عجیبی، بیماران گزارش می دهند که در بسیاری از شرایط، علیرغم اینکه داروی واقعی مصرف نمی کنند، احساس بهتری دارند. استفاده کنید

موم ارتودنسی همچنین می تواند روشی موثر برای خلاص شدن از درد براکت ها باشد که ناشی از مالش سیم ها یا براکت ها بر روی دهان یا گونه ها است. موم ارتودنسی اصطکاک را کاهش می دهد و از نواحی دهان که ممکن است زخم ایجاد کند محافظت می کند.

 


دریافت نوبت آنلاین

"*" indicates required fields

YYYY slash MM slash DD

 

کلینیک تخصصی دندانپزشکی آرمانی

یکی از مجهزترین و بهترین کلینیک های دندانپزشکی شهریار می باشد که در راستای خدمت رسانی به هموطنان عزیز مطابق با استانداردهای روز دنیا از سال ۱۳۹۴ با همکاری دندانپزشکان مجرب ، متخصصان دندانپزشکی و اساتید دانشگاه شروع به فعالیت نموده است. کلینیک دندان پزشکی آرمانی با بکارگیری بهترین و مرغوبترین مواد دندانپزشکی سعی در ارتقاء کیفیت خدمات در جهت حفظ و بهبود سلامتی مراجعین محترم دارد . بر این اساس با افتخار و اطمینان کامل کلیه خدمات دندانپزشکی در شهریار خود را بصورت تضمینی و با گارانتی واقعی ارائه می کند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید