سفید کردن دندان در خانه با استفاده از روش های طبیعی

سفید کردن دندان در خانه با استفاده از روش های طبیعی

سفید کردن دندان در خانه با استفاده از روش های طبیعی

چه روش های سفید کردن دندان در خانه کار ساز می باشد و چه روش هایی هیچ تاثیری ندارد؟

سفید کردن دندان در خانه آیا امکان پذیر است یا خیر؟ شما فکر می کنید لبخند شما می تواند زیبا تر شود  اگر سفید تر شود، اما نمی خواهید برای درمان های داخل کلینیک وقت یا هزینه کنید. و در محل زندگی شما  ژل یا نوار سفید کننده در داروخانه فروخته نمی شود و یا به این روش ها اطمینان ندارید. برخی از روش های درمانی طبیعی و خانگی بی خطر می باشند و می توانند تا حدی دندان های شما را سفید کنند. در ادامه مقاله این روش های سفید کردن دندان در خانه بررسی شده است.

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن

بهداشت دهان و دندان یک روش تضمینی و ایمن می باشد که لبخند شما را به بهترین شکل ممکن نشان می دهد. خمیر دندان به آرامی لکه های سطح دندان های شما را از بین می برد. خمیر دندان های سفید کننده با مواد ساینده باعث سفید کردن دندان در خانه می شود. نخ دندان، دندان های شما را سفید نمی کند ولی دندان ها را از شر مواد غذایی و باکتری هایی که می توانند به صورت پلاک تجمع پیدا کند، خلاص کند. از بین رفتن این پلاک ها باعث می شود دندان های شما کدر و تیره به نظر نرسند.

بیشتر بخوانید
آیا روکش لمینت متحرک به دندان های شما آسیب می رساند؟

روش های طبیعی برای سفید کردن دندان در خانه با استفاده از مسواک زدن

کشیدن روغن

این روش در پزشکی سنتی رایج می باشد. شما یک قاشق غذاخوری روغن طبیعی (مانند کنجد ، نارگیل یا روغن زیتون) را تا 20 دقیقه در دهان خود نگه می دارید تا باکتری ها را از بین ببرید. یک مطالعه که اخیرا انجام شده است، نشان می دهد که استفاده از روغن نارگیل می تواند از پوسیدگی دندان جلوگیری کند. اما هیچ مطالعه علمی که نشان دهد باعث سفید شدن دندان ها می شود ، وجود ندارد.

جوش شیرین

این ماده علاوه بر کمک به عملکرد خمیر دندان ، ساینده ملایمی می باشد که لکه ها را از بین می برد. می توانید از یک خمیر حاوی جوش شیرین استفاده کنید اما احتمالاً با استفاده از خمیر دندان حاوی بی کربنات سدیم نتیجه بهتری خواهید گرفت. مطالعات نشان می دهد که مسواک زدن با محصولاتی که دارای جوش شیرین هستند با گذشت زمان بر روی لکه های سطح تاثیر مثبتی دارد. به این نکته توجه کنید که استفاده طولانی مدت از جوش شیرین میتواند باعث آسیب دیدن مینای دندان شود.

مقایسه دندان سفید شده

سیب ، آناناس ، توت فرنگی

اسید مالیک موجود در سیب باعث افزایش بزاق برای کنترل اسیدیته دهان می شود. خمیر دندان های حاوی بروملین که در آناناس وجود دارد ، به سفید کردن دندان در خانه کمک می کنند. اما هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد خوردن این میوه ها باعث سفید تر شدن دندان های شما می شود.

سفید سازی با توت فرنگی

استفاده از توت فرنگی برای سفید کردن دندان در خانه را فراموش کنید. یک مطالعه در دندانپزشکی عملی نشان داد مسواک زدن با مخلوطی از این مواد و جوش شیرین هیچ تاثیر مثبتی در سفیدی دندان ها ندارد. اسید سیتریک موجود در توت فرنگی می تواند مینای دندان و پوسته خارجی دندان شما را تجزیه کند.

بیشتر بخوانید
8 علت حساسیت دندان و روش های درمان آن

آب اکسیژنه و ژل سفید کننده

این ماده دارای خاصیت سفید کنندگی می باشد که در اکثر کیت های سفید کننده خانگی وجود دارد. در واقع رنگ دندان را تغییر می دهد. یک مطالعه نشان داد که استفاده از ژل سفید کننده بدون نسخه با پراکسید هیدروژن 6٪ روی دندان ها پس از 2 هفته تفاوت قابل توجهی روی رنگ دندان ها ایجاد می کند. این مواد بسیار ارزان قیمت می باشند که می توانید از داروخانه ها خریداری کنید و معمولاً غلظت کمتری دارند. انجمن دندانپزشکی آمریکا می گوید که استفاده از آب اکسیژنه  احتمالاً لثه های شما را تحریک می کند.

سرکه سیب

برخی از افراد می گویند قبل از مسواک زدن برای کمک به از بین بردن باکتری ها و از بین بردن لکه ها سرکه سیب غرغره کنید. برخی از افراد ادعا می کنند پس از استفاده از سرکه سیب لبخند سفیدتری خواهید داشت. با عرض پوزش ولی هیچ مطالعه علمی این ادعا را تأیید نمی کند. اگرچه می تواند طعم سس سالاد شما رابهتر کند ، اما انتظار نداشته باشید که سرکه سیب دندان های شما را سفید کند.

زردچوبه

زردچوبه به عنوان طعم دهنده طبیعی معروف می باشد. ظاهراً ، خمیر زردچوبه می تواند دندان ها را سفید کند. هرچند، هیچ تحقیق محکمی برای حمایت از این موضوع انجام نشده است.

به رژیم غذایی خود توجه کنید

مواد غذایی مانند توت و نوشیدنی هایی مانند قهوه و نوشابه گاز دار به عنوان عامل اصلی لکه روی دندان ها شناخته می شوند ، اما لازم نیست استفاده از آنها را متوقف کنیم. از این مواد غذایی به طور متوسط استفاده کنید و بلافاصله بعد از آن دهان و دندان خود را با آب بشویید تا تأثیر آنها بر روی دندان ها کمتر باشد. (برای محافظت از مینای دندان قبل از مسواک زدن 30 دقیقه صبر کنید.) سیگار کشیدن و جویدن تنباکو نیز می تواند باعث ایجاد لکه شود.

بیشتر بخوانید
فیلم ایمپلنت دندان

تغذیه و سفیدی دندان در خانه

تمامی موارد سفید کردن دندان در خانه بازدهی بلیچینگ دندان را ندارد و ما استفاده از برخی از این روش ها مانند جوش شیرین را اگر مشکلات دندانپزشکی دارید توصیه نمی  کنیم.

(منبع)


دریافت نوبت آنلاین

"*" indicates required fields

YYYY slash MM slash DD

 

کلینیک تخصصی دندانپزشکی آرمانی

یکی از مجهزترین و بهترین کلینیک های دندانپزشکی شهریار می باشد که در راستای خدمت رسانی به هموطنان عزیز مطابق با استانداردهای روز دنیا از سال ۱۳۹۴ با همکاری دندانپزشکان مجرب ، متخصصان دندانپزشکی و اساتید دانشگاه شروع به فعالیت نموده است. کلینیک دندان پزشکی آرمانی با بکارگیری بهترین و مرغوبترین مواد دندانپزشکی سعی در ارتقاء کیفیت خدمات در جهت حفظ و بهبود سلامتی مراجعین محترم دارد . بر این اساس با افتخار و اطمینان کامل کلیه خدمات دندانپزشکی در شهریار خود را بصورت تضمینی و با گارانتی واقعی ارائه می کند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید