ارتودنسی بزرگسالان

ارتودنسی بزرگسالان و بهترین سن انجام آن

صرف نظر از سن، افراد می خواهند لبخندی سالم و زیبا داشته باشند، راحت صحبت کنند و لبخند بزنند. این طبیعی ترین نیاز ماست. بالا رفتن سن مانعی برای شروع درمان نیست. با توجه به نقطه ای که امروزه تکنولوژی به آن رسیده است، درمان ارتودنسی در هر سنی قابل استفاده است. ما روز به روز شاهد افزایش ارتودنسی بزرگسالان هستیم. در واقع، تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که بزرگسالان نسبت به دندان‌های خود آگاهی بیشتری دارند و بیش از دو سوم از آنها به درمان‌هایی برای بهبود لبخند خود فکر می‌کنند. یکی از بهترین روش های درمانی برای بهبود لبخند ، ارتودنسی بزرگسالان است.

چرا برخی از بزرگسالان به درمان ارتودنسی نیاز دارند؟

دلایل متعددی برای ارتودنسی بزرگسالان وجود دارد که ممکن است بیماران دندان‌های کجی داشته باشند یا بایت نامناسبی داشته باشد. ژنتیک یکی از دلایل اصلی مشکلات رایج ارتودنسی مانند آندربایت و اوربایت است. عادات نادرست طولانی مدت در دوران کودکی، مانند گاز گرفتن لب یا مکیدن انگشت شست، می تواند باعث ناهماهنگی دندان های قدامی شود.

همچنین طبیعی است که تراز دندان‌ های ما با افزایش سن و زمانی که دندان‌هایمان را از دست می‌دهیم یا دندان قروچه داریم، یا زمانی که مشکلات لثه ایجاد می‌شود، تغییر کند. گاهی اوقات افرادی که در کودکی تحت درمان ارتودنسی قرار گرفته‌اند و طبق دستورالعمل های دندانپزشکی از نگهدارنده ‌های خود استفاده نکرده‌ اند، ممکن است در بزرگسالی به درمان‌های ارتودنسی بزرگسالان نیاز داشته باشند.

ceramic braces for adults north carolina

درمان ارتودنسی بزرگسالان برای چه کسانی مناسب است؟

درمان ارتودنسی بزرگسالان برای اکثر بزرگسالانی که دندان‌های کج یا بایت نامنظم دارند، توصیه می شود.

رایج ترین موقعیت هایی که در آن درمان ارتودنسی بزرگسالان ممکن است توسط ارتودنتیست توصیه شود، عبارتند از:

  1. دندان های مزدحم ، کج و نامناسب
  2. دندان های بیرون زده (اوربایت)
  3. نیش داخلی
  4. نیش های عمیق
  5. عدم تقارن فک و یا صورت
  6. فضای بیش از حد بین دندان ها
  7. تنظیم مجدد دندان ها قبل از قرار دادن روکش، ایمپلنت یا حتی پروتز

مناسب ترین روش های درمانی در ارتودنسی بزرگسالان

برای برخی از بزرگسالان، استفاده از بریس های فلزی اصلا جذاب نیست. برخی از افراد نگران این هستند که پوشیدن بریس ممکن است اثرات نامطلوبی مانند خودآگاهی بیشتر در محل کار یا تأثیر بر زندگی اجتماعی آنها داشته باشد.

بیشتر بخوانید
آیا با رعایت نکات بهداشتی باز هم به جرم گیری دندان نیاز دارم؟

به لطف فناوری مدرن، درمان ارتودنسی تقریباً برای هر بزرگسالی با طیف گسترده‌ تری از روش های درمانی، گزینه مناسبی است. این واقعیت که از هر پنج بیمار ارتودنسی یک نفر بزرگسال است، نشان می دهد که گزینه های درمانی مناسب زیادی وجود دارد که می تواند با سبک زندگی شما به راحتی هماهنگ شود. یک متخصص ارتودنسی با تجربه می تواند بهترین درمان را برای شرایط فردی شما تعیین کند.

الاینر شفاف

الاینرهای شفاف یکی از محبوب ترین گزینه های درمانی در ارتودنسی بزرگسالان است. الاینرهای شفاف قطعات شفاف قالب‌گیری شده هستند که روی دندان‌ها قرار می‌گیرند و هر دو هفته یکبار عوض می شوند. الاینر شفاف به دلیل نازک و بی رنگ بودن بودن آنها  “بریس نامرئی” گفته می شوند و همچنین یک وسیله قابل جابجایی هستند. اگرچه معمولاً باید 20 تا 22 ساعت در روز از تراز کننده شفاف استفاده کنید، می‌توانید آنها را برای خوردن، نوشیدن و تمیز کردن پلاک‌ها بیرون آورید.

الاینر های شفاف می توانند یک روش ساده و راحت برای درمان ارتودنسی بزرگسالان باشند. با این حال، این روش فقط برای افرادی مناسب هستند که به اندازه کافی نظم و انضباط دارند تا دستورالعمل‌های مربوط به نحوه قرار دادن و مراقبت از الاینرهای شفاف را دنبال کنند. مانند سایر روش های درمانی، الاینرهای شفاف باید توسط یک متخصص ارتودنسی مجرب و آموزش دیده انجام شود تا بهترین نتایج را به همراه داشته باشد.

Starting Orthodontic Treatment With Invisalign As An Adult

بریس

روزهایی که بریس های فلزی ضخیم تنها گزینه درمان ارتودنسی بزرگسالان بود، گذشته است. بریس‌های سرامیکی سرامیک یا شفاف بسیار ظریف ‌تر هستند. با پیشرفت در فناوری ارتودنسی بریس‌های بزرگسالان اکنون بسیار کوچک‌تر و راحت ‌تر از گذشته هست.

در حالی که فناوری های جدید مانند الاینر های شفاف به بیماران امکان انتخاب بیشتری در نوع درمان می دهد، بریس ها یکی از بهترین روش درمانی ارتودنسی بزرگسالان است که برای دستیابی به نتایج خیره کننده در مدت زمان کوتاه توصیه می شود.

بریس های زبانی ( بریس های لینگوال )

بریس های لینگوال مانند بریس های سنتی عمل می کنند، اما به پشت دندان شما متصل می شوند. تنها گزینه نامرئی درمان ارتودنسی است زیرا آنها پشت دندان های شما قرار می گیرن تا کسی نتواند آنها را ببیند!

بریس‌های لینگوال معمولاً گران قیمت ‌تر هستند و نسبت به بریس‌های معمولی زمان بیشتری برای قرار گرفتن و تنظیم مجدد آن نیاز است، اما می‌توانند گزینه‌ی فوق‌العاده مؤثری باشند. اگر به دنبال یک گزینه درمانی محتاطانه هستید که به شما کمک کند لبخند بی نقصی داشته باشید، بریس های لینگوال ارزش امتحان کردن را دارند.

دندان های صاف نشان دهنده دندان های سالم هستند

علاوه بر بهبود زیبایی لبخند، دلایل دیگری نیز برای درمان ارتودنسی بزرگسالان وجود دارد. بیماران اغلب هنگام درمان ارتودنسی مزایای روانشناختی و افزایش اعتماد به نفس خود را فراموش می کنند. داشتن یک لبخند سالم و زیبا می تواند در زندگی حرفه ای و همچنین در زندگی شخصی به شما اعتماد به نفس لازم برای موفقیت را بدهد، چه در یک جلسه کاری باشید و چه در اولین قرار ملاقات باشید.

بیشتر بخوانید
ویژگی خمیر دندان کودکان

علاوه بر فواید روانشناسی ، داشتن دندان های صاف می تواند باعث عملکرد بهتر دندان ها شود و راحت تر تمیز شوند و احتمال پوسیدگی دندان و مشکلات لثه را کاهش می دهد. ارتودنسی بزرگسالان می تواند در تشخیص و درمان آپنه انسدادی خواب و مشکلات مفصل فک نیز به بیماران کمک کند.

بهترین گزینه این است که با متخصص ارتودنسی خود مشورت کنید، ارتودنتیست می تواند وضعیت شما را ارزیابی کند و در مورد بهترین روش درمانی برای شما توصیه هایی انجام دهد.

مزایای ارتودنسی بزرگسالان چیست؟

بزرگسالانی که نیاز به دندان مصنوعی دارند، باید معاینه ارتودنسی شوند تا از پروتز خود به درستی استفاده کنند. با درمان های کوتاه مدت ارتودنسی قبل از پروتز، دندان ها در وضعیت عمودی تری قرار می گیرند و وضعیت آنها بهبود می یابد و در نتیجه طول عمر و سلامت پروتز بیشتر می شود.

گذراندن معاینه ارتودنسی قبل از انجام ایمپلنت، درمان را موثرتر می کند. با مداخلات ارتودنسی ممکن است شکاف دندان بسته شود و نیازی به ایمپلنت نباشد و یا تعداد دندان هایی که قرار است کاشت شوند کاهش یابد. در صورت وجود بی نظمی در ایمپلنت، این بی نظمی ها با درمان های کوتاه مدت ارتودنسی برطرف می شود و مراقبت از ایمپلنت شما راحت تر انجام می شود.

از درمان ارتودنسی بزرگسالان چه انتظاری باید داشت؟

قبل از آغاز درمان ارتودنسی بزرگسالان باید با ارتودنتیست خود مشورت کنید. متخصص ارتودنسی دندان‌های شما را ارزیابی می‌کند، بایت شما را بررسی می‌کند، عکس‌برداری می‌کند و بهترین گزینه درمانی برای شما را توصیه می‌کند. گاهی اوقات، اگر شرایط پیچیده باشد، ممکن است متخصص ارتودنسی بخواهد شما را به دندانپزشک دیگری معرفی کند تا با همکاری یکدیگر بهترین نتایج را ارائه دهند.

پس از تصمیم گیری در مورد روش درمانی، ارتودنتیست ممکن است بخواهد دندان های شما را اندازه گیری یا اسکن کند تا لوازم مورد نیاز ارتودنسی بزرگسالان ساخته شود.

در جلسه بعدی، دستگاه های ارتودنسی که انتخاب کرده اید و دستورالعمل های مراقبتی مناسب به شما داده می شود. همانطور که به داشتن وسایل روی دندان عادت می کنید، ممکن است در ابتدا درد خفیف، ناراحتی و مشکل در صحبت کردن را تجربه کنید. با این حال، ناراحتی و مشکل در صحبت کردن معمولا پس از دو هفته کاهش می یابد.

برای محافظت از سلامت دهان و دندان‌ و جلوگیری از شکستگی ناخواسته دستگاه‌ های ارتودنسی، باید از مصرف برخی مواد غذایی در حین انجام درمان ارتودنسی اجتناب کنید. حتما از ارتودنتیست خود بپرسید که چه چیزی می توانید بخورید و چه چیزی را نمی توانید بخورید.

بیشتر بخوانید
آیا قبل از درمان دندانپزشکی به آنتی بیوتیک نیاز دارید؟

آیا ارتودنسی در بزرگسالی عوارض جانبی دارد؟

به لطف پیشرفت های علمی در گزینه های درمان ارتودنسی بزرگسالان، استفاده از بریس در بزرگسالی ایمن تر و راحت تر از همیشه است. مانند هر روش پزشکی، مداخله فیزیکی در هر قسمت از بدن شما، از جمله دندان های شما، خطراتی را به همراه خواهد داشت. اما اگر درمان ارتودنسی زیر نظر متخصص ارتودنسی انجام شود، می توان این خطرات را به حداقل رساند.

عوارض بالقوه ارتودنسی شامل دندان درد و ناراحتی خفیف، زخم روی گونه و زبان، عفونت لثه، تحلیل لثه، دمینرالیزاسیون مینای دندان، ناراحتی مفصل فک، آسیب عصب دندان و کوتاه شدن ریشه است. در حالی که این عوارض می توانند در طول یا بعد از درمان ارتودنسی رخ دهند، اما معمولاً بسیار نادر هستند. اگر درمان ارتودنسی به درستی توسط یک متخصص ارتودنسی مدیریت شده باشد، احتمال بروز این دسته از عوارض کاهش می یابد. برخی از عوارض مانند سوزش دهان را نیز می توان با استفاده از الاینرهای شفاف کاهش داد.

shutterstock 172340831 e1479095019195

من در دوران کودکی تحت درمان ارتودنسی قرار گرفته بودم. چرا دوباره به این درمان نیاز دارم؟

در حالی که دندان های شما در طول زمان به طور طبیعی حرکت می کنند، تغییرات شدید و ناهماهنگی ممکن است نیاز به درمان ارتودنسی ثانویه داشته باشد. این ممکن است به دلیل عدم استفاده از ریتینر پس از اولین درمان، مشکلات لثه، از دست دادن دندان، ضربه به دندان یا صورت، یا حتی عادت هایی مانند دندان قروچه باشد.

اینکه آیا مجدداً درمان ارتودنسی را برای اصلاح لبخند خود نیاز خواهید داشت یا خیر، احتمالاً به میزان حرکت دندان و تأثیر آن بر زیبایی لبخند، حرکات فک و یا نحوه گاز گرفتن شما بستگی دارد. اگر به عنوان یک بزرگسال به درمان بیشتری نیاز دارید، به احتمال زیاد ارتودنتیست شما یک گزینه درمانی مانند تراز کننده های شفاف را توصیه خواهد کرد.

sim 68314 section square hero services overview invisalign 1024x1024 1

ارتودنسی بزرگسالان یک سرمایه گذاری بلند مدت

به طور کلی، درمان ارتودنسی یک سرمایه گذاری بسیار مثبت در سلامت و زیبایی آینده شما است. یک لبخند با اعتماد به نفس این پتانسیل را دارد که بهترین و به یاد ماندنی ترین دارایی شما باشد.

وقتی صحبت از گزینه های درمانی و برنامه های پرداخت به میان می آید، ارتودنتیست شما در کلینیک دندانپزشکی آرمانی خوشحال خواهد شد که در مورد گزینه های درمانی با شما صحبت کند، به هر سوالی پاسخ دهد و هر کاری که در توان دارد انجام دهد تا شما راحت تر تحت درمان قرار بگیرید.


دریافت نوبت آنلاین

"*" indicates required fields

YYYY slash MM slash DD

 

کلینیک تخصصی دندانپزشکی آرمانی

یکی از مجهزترین و بهترین کلینیک های دندانپزشکی شهریار می باشد که در راستای خدمت رسانی به هموطنان عزیز مطابق با استانداردهای روز دنیا از سال ۱۳۹۴ با همکاری دندانپزشکان مجرب ، متخصصان دندانپزشکی و اساتید دانشگاه شروع به فعالیت نموده است. کلینیک دندان پزشکی آرمانی با بکارگیری بهترین و مرغوبترین مواد دندانپزشکی سعی در ارتقاء کیفیت خدمات در جهت حفظ و بهبود سلامتی مراجعین محترم دارد . بر این اساس با افتخار و اطمینان کامل کلیه خدمات دندانپزشکی در شهریار خود را بصورت تضمینی و با گارانتی واقعی ارائه می کند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید