نباید با آب دهان خود را بشویید

چرا بعد از مسواک زدن نباید با آب دهان خود را بشویید؟

باقی ماندن مقدار کمی از خمیردندان بر روی دندان‌ها، مزایای بیشتری برای دندان‌های شما به همراه دارد به این دلیل پزشکان توصیه می کنند، نباید بعد از مسواک زدن دهان خود را بشویید.

آیا بعد از مسواک زدن دندان‌های خود را می‌شویید؟آیا بعد از مسواک زدن نباید با آب دهان خود را بشویید؟

یک عادت قدیمی وجود دارد که باید از این به بعد آن را کنار بگذارید: بعد از مسواک زدن دندان‌های خود را با آب نشویید. من عادت داشتم بعد از مسواک زدن دندان‌هایم را بشوییم  و حتی با یک مسواک مرطوب روی آنها رفتم تا بقایای خمیردندان باقی مانده در دهانم را پاک کنم. اما بعد از ویدئوی یک دندانپزشک متوجه شدم که انجام این کار موثرترین روش نیست.

در عوض، اکنون تا آنجایی که می‌توانم خمیر دندان را بدون آب تکان می‌دهم تا بتوانم اجازه دهم خمیردندان کمی بیشتر کار خود را روی دندان انجام دهد. با این حال، من مطمئن نبودم که چرا این کار را انجام می‌دهم؟ یا مزایای آن چیست؟ تا زمانی که با یک متخصص صحبت کردم.

مشاوره آنلاینتو همین الان رزرو کن

برای دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید.

چرا مهم است که بعد از مسواک زدن از شستشو با آب خودداری کنید؟

چرا مهم است که بعد از مسواک زدن از شستشو با آب خودداری کنید؟

فلوراید یک ماده مهم در خمیردندان است که به سفت شدن مینای دندان کمک می‌کند و در برابر اسیدهایی که باعث ایجاد حفره می‌شوند، مقاوم‌تر می‌شود. این ماده مؤثرترین ماده در خمیردندان است، بنابراین مطمئن شوید که خمیردندان شما دارای فلوراید است.

هنگامی که دندان‌های خود را مسواک می‌زنید، هر لایه و باکتری را از غذا و نوشیدنی‌های شیرین پاک می‌کنید. وقتی یک قدم جلوتر می‌روید و از شستشو صرف نظر می‌کنید، فلوراید خمیردندان را برای مدت طولانی‌تری در دهان خود باقی می‌گذارید و اثر بهتری از فلوراید به شما می‌دهد.

بیشتر بخوانید
لق شدن دندان شیری چه علتی دارد؟ اولین دندان شیری چه زمانی میافتد؟

حداقل 15 دقیقه بعد از مسواک زدن صبر کنید تا آب بنوشید. پس از مسواک زدن دندان‌هایتان، بزاق شما خمیر دندان را پاک می‌کند تا در طول روز مزه آن را نچشید.

اگر تازه در مورد این نکته مطلع شده‌اید، ممکن است فکر کنید که تمام کارهای سخت خود را که در مسواک زدن هر روزه انجام داده‌اید، خنثی کرده‌اید. اما این درست نیست. تا زمانی که دو بار در روز و هر بار به مدت دو دقیقه مسواک بزنید، فلوراید در دهان شما باقی می‌ماند تا به محافظت از دندان‌های شما کمک کند.

شما هنوز کارهایی را که برای داشتن سلامت دهان و دندان برای محافظت از دندان‌هایتان باید انجام دهید، انجام می‌دهید. ایده شستشو نکردن فقط یک مرحله اضافی برای کمک به مؤثرتر شدن فلوراید است.

وقتی سطح فلوراید یک فرد را در بزاق اندازه گیری می‌کنید، اگر آنها شستشو ندهند، فلوراید بیشتری وجود دارد. اما اگر آبکشی کنید وقتتان تلف نمی‌شود  تحقیقات هنوز در حال انجام است تا مشخص شود چه تفاوتی در دراز مدت برای جلوگیری از پوسیدگی ایجاد می‌کند. بررسی کنید که خمیر دندان شما حاوی فلوراید باشد.

اگر در دندان شما پوسیدگی ایجاد نمی‌شود، باید به استفاده از خمیردندان حاوی فلوراید ادامه دهید. تصمیم به شستشو یا عدم شستشو بعد از مسواک زدن احتمالاً تفاوتی نخواهد داشت.

مشاوره آنلاینتو همین الان رزرو کن

برای دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید.

از سوی دیگر، برای کسانی که با حفره‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند، احتمالاً شستشو نکردن تصمیم بهتری است. علاوه بر این، شما باید از دندانپزشک خود کمک بگیرید تا بفهمید چرا به طور مرتب پوسیدگی ایجاد می‌کنید. برای مثال، این می‌تواند عادات غذایی شما، خوردن میان‌وعده‌های شیرین یا مسواک نکردن مرتب دندان‌هایتان باشد. اگر در معرض خطر بیشتر پوسیدگی هستید، باید هر کاری که می‌توانید برای جلوگیری از آنها انجام دهید.

بیشتر بخوانید
تغییر رنگ لمینت دندان

 

آیا استفاده از دهانشویه برای شستشوی دندان‌ها پس از مسواک زدن اشکالی ندارد؟

آیا استفاده از دهانشویه برای شستشوی دندان‌ها پس از مسواک زدن اشکالی ندارد؟

تا زمانی که از دهانشویه ای استفاده می‌کنید که حاوی فلوراید نیز باشد اشکالی ندارد تا بتوانید همان اثر را داشته باشید. در غیر این صورت، بدون فلوراید، شبیه شستشو با آب است.

نکات بیشتر برای مسواک زدن:

در اینجا چند نکته اضافی برای حفظ سلامت دهان و دندان شما در حد مطلوب آورده شده است.

  1. همیشه از مسواک نرم استفاده کنید و هرگز از متوسط ​​یا سفت نکنید. هر چیزی جز نرم بودن می‌تواند خطر رکود لثه را افزایش دهد.
  2. فرقی نمی‌کند قبل از مسواک زدن یا بعد از مسواک زدن از نخ دندان استفاده کنید، به شرطی که یک بار در روز از نخ دندان استفاده کنید تا پلاک و مواد غذایی گیر کرده از بین برود.
  3. برای تمیز کردن دندان‌های خود نیازی به مسواک زدن شدید ندارید. در حالی که در شستشوی ظروف با نیروی اضافی ممکن است باعث تمیزی بیشتر آنها شود، اما برای دندان‌های شما ضروری نیست و همچنین می‌تواند منجر به تحلیل لثه شود.
  4. برای کمک به جلوگیری از بیماری لثه، به آرامی در امتداد خط لثه با یک برس موی نرم مسواک بزنید.
  5. همیشه برای مشاوره شخصی با دندانپزشک خود مشورت کنید. آنها می‌دانند که نمایه سلامت دهان و دندان شما چگونه است.
  6. بهترین زمان برای مسواک زدن در صبح است.


دریافت نوبت آنلاین

"*" indicates required fields

YYYY slash MM slash DD

 

کلینیک تخصصی دندانپزشکی آرمانی

یکی از مجهزترین و بهترین کلینیک های دندانپزشکی شهریار می باشد که در راستای خدمت رسانی به هموطنان عزیز مطابق با استانداردهای روز دنیا از سال ۱۳۹۴ با همکاری دندانپزشکان مجرب ، متخصصان دندانپزشکی و اساتید دانشگاه شروع به فعالیت نموده است. کلینیک دندان پزشکی آرمانی با بکارگیری بهترین و مرغوبترین مواد دندانپزشکی سعی در ارتقاء کیفیت خدمات در جهت حفظ و بهبود سلامتی مراجعین محترم دارد . بر این اساس با افتخار و اطمینان کامل کلیه خدمات دندانپزشکی در شهریار خود را بصورت تضمینی و با گارانتی واقعی ارائه می کند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید