دست دندان کامل

دست دندان کامل ( دنچر ) دندان مصنوعی

شواهد اینطور نشان می دهد که استفاده از دندانهای مصنوعی سابقه ای بیش از ۲۰۰۰ساله دارد. حالا با پیشرفت تکنولوژی و علم دندانپزشکی در جایگزین کردن دندانهای از دست رفته در جایگاه ویژه ای قرار داریم. پروتز کامل دندان یا دست دندان برای اشخاصی استفاده میشود که تمام دندان های خود را از دست داده اند.

دنچر یا دست دندان کامل  به بیمار بی دندان  قدرت جویدن و صحبت کردن می دهد ، زیبایی صورت به شخص بازگردانده میشود، و باعث می شود فرم عضلات لب ها و صورت حفظ شود. البته باید این پروتز توسط متخصص پروتز ساخته شود و مطابق اصول علمی باشد.

اما استفاده از دندانهای مصنوعی متحرک یا دست دندان به دلیل هزینه بالایی که درمان ایمپلنت دارد و یا نگرانی از انجام جراحی ایمپلنت یا سایر مسائل آن هنوز به عنوان یک گزینه درمانی مناسب برای بسیاری از مراجعین بی دندان استفاده از درمان دست دندان کامل یا دندان مصنوعی است.

دست دندان کامل

پروتز کامل دندان و یا دست دندان از دو قسمت تشکیل می شود.

  • دندانها

  •  بخش  صورتی رنگ پروتز

اثرات  منفی از دست دادن دندان ها  بسیار زیاد است ولی یکی از مهمترین اثرات آن افتادگی عضلات صورت و پیرتر به نظر رسیدن چهره است، با این حال با یک دست دندان متحرک مناسب و اندازه می ‌توان افتادگی صورت و گونه‌ ها را برطرف کرد؛ داشتن پروتز متحرک برای حفظ سلامتی بسیار مهم است. دست دندان کامل یا دندان مصنوعی باعث بهبود گفتار میشود، فردی که از دست دندان استفاده میکند می تواند بهتر غذا بخورد و  و مانند قبل از خوردن غذاهای مورد علاقه خود لذت ببرد.

پروتز متحرک یا دست دندان همانطور که از اسمش مشخص است، پروتزی است که به راحتی می توان آن را داخل دهان قرار داد و یا آن را از دهان خارج کرد. در صورتی که بیمار تمام دندان ها یش را کشیده باشد می تواند از  پروتز متحرک کامل استفاده کند. از مضرات استفاده از این نوع پروتز بحث روانی آن است که شخص با استفاده از آن احساس پیری کند. در شروع درمان احتمال دارد که استفاده از دست دندان ناخوشایند باشد اما به مرور زمان این حس از میان خواهد رفت.

اما استفاده از دست دندان کامل مشکلاتی را نیز به همراه خواهد داشت. در این نوع پروتز ها به دلیل سایش، تخریب مداوم و تحلیل تیغه استخوان فک هر ١یا ٢ سال نیاز به بررسی آن و هر ۵ تا ٧ سال نیاز به تعویض پیدا میکنند.

اگر بیمار همه دندانهای خود را از دست نداده باشد برای جایگزین کردن چند دندان کشیده شده ،پروتز (یا دندان مصنوعی) پارسیل استفاده میشود .

این نوع پروتز دندان با کمک قطعات فلزی ساخته میشود که با یک لایه روکش پلاستیکی همرنگ لثه ها پوشیده شده است. پروتزهای پارسیل توسط گیره ها یا نگه دارنده های مخفی به دندان ها متصل باقی میمانند. متخصصین کلینیک دندانپزشکی آرمانی در این درمان نیز همراه و یاری گر شما خواهد بود، توضیح کامل این درمان در بخش پروتز پارسیل موجود می باشد.

اگر شما هم جزو آن دسته از عزیزان هستید که تعداد زیادی از دندان های خود را از دست داده اید و این موضوع مشکلات زیادی را برای تان به وجود آورده است یا اینکه دست دندان کامل یا دندان مصنوعی نامناسبی دارید که آزارتان می دهد، متختصصان ما در کلینیک دندانپزشکی آرمانی آماده اند تا پس از ویزیت و مشاوره بهترین نوع دست دندان را بصورت کاملاً تخصصی برای تان بسازند. دست دندان اندازه نباید لق باشد، از جا در بیاید یا باعث زخم شدن لثه و دهان بشود، بلکه باید به خوبی روی بافت لثه و دهان بنشیند تا با خیال راحت با دیگران صحبت کنید و از غذاهای مورد علاقه خود لذت ببرید، لبخند بزنید و در نهایت اینکه از زندگی خود لذت ببرید.


دریافت نوبت آنلاین

"*" indicates required fields

YYYY slash MM slash DD