اصلاح طرح لبخند

اصلاح طرح لبخند

اصلاح طرح لبخند

داشتن لبخند زیبا میتواند افراد را جذاب تر کند. لبخند به چهره انسان زیبایی می بخشد و اگر این لبخند زیبا باشد چهره فرد را دو چندان دلنشین می کند. لبخند زیبا نتیجه هماهنگی و هارمونی اجزا صورت و فک و شکل دندان هاست. اصلاح طرح لبخند به منظور طراحی لبخند زیبا صورت می گیرد.

 بسیاری از مردم به دلیل وضعیت نامناسب دندان ها و لثه ها از خندیدن پرهیز می کنند. اما خوشبختانه در سال های اخیر متد ها و روش های جدیدی برای زیبایی بخشیدن به لبخند ابداع شده است که به آنها اصلاح طرح لبخند می گویند.

اصلاح طرح لبخند چیست؟

اصلاح طرح لبخند معایب دندان ها و لثه ها را برطرف می کند.

درمان هایی که دندانپزشکان برای اصلاح طرح لبخند به‌ کار میگیرند می تواند روش درمان عمومی یا روش های زیبایی باشد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم. اصلاح طرح لبخند از جمله خدمات مهم و پرطرفدار دندانپزشکی زیبایی است.

امروزه با توجه به تنوع خدمات دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی، گزینه‌های بیشتری برای بهبود لبخند و اصلاح معایب دندان ها وجود دارد.

با مراجعه به دندانپزشک زیبایی و مشاوره برای هر یک از روش‌های مختلف ترمیمی و زیبایی،  درمان مورد نظر را انتخاب کنید و  لبخند خود را زیبا سازید.

در ادامه ی این مطلب با انواع روش هایی که برای طراحی لبخند یا اصلاح آن توسط دندانپزشک انجام می شود ، آشنا خواهید شد. ممکن است برای رسیدن به لبخند ایده آل تنها به یکی از روش های زیر نیاز داشته باشید و یا در صورت تشخیص دندانپزشک نیاز باشد از چند روش استفاده کنید.

اصلاح طرح لبخند چیست؟
اصلاح طرح لبخند چیست؟

مشاوره آنلاینتو همین الان رزرو کن

برای دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید.

۶ روش برای اصلاح طرح لبخند

روش های زیبایی و درمانی برای اصلاح طرح لبخند می تواند یک یا چند مورد از روش های زیر باشد:

  1.  لمینیت سرامیکی
  2. کامپوزیت
  3.  لیفت لثه
  4.  روکش دندان
  5.  ارتودنسی
  6.  بلیچینگ یا سفید کردن دندان ها

 

در ادامه به توضیح و بررسی مختصر‌ِ هر یک از این موارد می پردازیم.

لمینیت دندان 

یکی از درمان های زیبایی که طی چند سال اخیر در بسیاری از کشور ها رواج پیدا کرده است، لمینیت دندان می باشد. دیگر کسی نیست که با این درمان زیبایی دندان آشنا نباشد. لمینیت دندان انواع مختلفی دارد و برای تمام افراد توصیه نمی شود. اگر دندان های نا مرتب دارید، فاصله بین دندان هایتان زیاد است، می توانید از این درمان زیبایی استفاده نمایید.

لمینیت سرامیکی از یک لایه ی نازک از جنس های سرامیک تشکیل شده است. که برای نصب آن ها روی دندان باید از دندان ها قالب تهیه شود. لمینیت ها بر اساس قالب در لابراتوار ساخته می شوند. برای نصب  لمینیت روی دندان ها بسته به نوع آن ها مقداری از سطح دندان باید تراشیده شود.

 

نکته : لمینیت به هیچ وجه برای دندان های سالم و مرتب پیشنهاد نمی شود.

کامپوزیت دندان 

کامپوزیت نوع دیگری از لمینیت دندان می باشد. با این تفاوت که استحکام و عمر آن کمتر است و همچنین میزان تراش دندان برای کامپوزیت کم تر  از لمینیت سرامیکی می باشد. برای انجام کامپوزیت نیازی به قالب گیری نیست و در طی یک جلسه می توانید دندان های خود را کامپوزیت کنید.

لیفت لثه 

این روش که در بیشتر مواقع روش درمانی به حساب می آید جز جراحی های پریودنتال است. در این روش لثه مقداری به طرف بالا کشیده می شود.

دندان پزشکان در بعضی موارد برای افزایش طول تاج دندان مجبور هستند جراحی لیفت لثه انجام دهند. برای مثال اگر طول تاج دندان برای نصب روکش کوتاه باشد، باید جراحی لیفت لثه انجام شود.

در برخی از افراد هنگام خندیدن قسمتی از لثه مشخص می شود که در اصطلاح به این نوع خنده، لبخند لثه ای می گویند. لبخند لثه ای نمای زیبایی ندارد و برای اصلاح آن لیفت لثه باید انجام شود.

در این جراحی قسمتی از لثه برداشته می شود و معمولا نیازی به بخیه ندارد.

ارتودنسی دندان 

یکی از متداول ترین درمان ها  برای مرتب و منظم کردن دندان ها از قدیم تا به الان ارتودنسی دندان ها بوده است. این درمان بسته به نوع دندان ها حداقل یک سال زمان می خواهد. افراد می توانند برای مرتب و منظم کردن دندان هایشان از این روش استفاده کنند.

مشاوره رایگان اصلاح طرح لبخند

برای دریافت مشاوره در خصوص اصلاح طرح لبخند با ما در ارتباط باشید.

روکش دندان 

وقتی ریشه دندان سالم باشد اما تاج دندان از بین رفته باشد بهترین روش برای احیای دندان استفاده از روکش است.

در برخی از افراد استفاده از درمان لمینیت و کامپوزیت دندان مناسب نیست به همین علت دندانپزشک برای حفظ ظاهر دندان ها  ترجیح می دهد از روکش استفاده کند. با آنکه غالبا از روکش برای دندان های نیش استفاده می کنند ، اما برای دندان های جلویی نیز می توان از روکش دندان استفاده نمود.

روکش دندان 
روکش دندان  و مرتب سازی دندان

 

روکش دندان انواع مختلفی دارد و بهترین نوع روکش دندان، روکش زیرکونیا و ایمکس می باشد.

بلیچینگ دندان 

برخی از افراد دارای دندان های منظم و مرتبی هستند اما به دلیل بد رنگی دندان هایشان لبخند زیبایی ندارند. شیوه ی اصلاح طرح لبخند در این افراد، بلیچینگ یا سفید کردن دندان ها می باشد.

بلیچینگ همراه با جرم گیری  انجام می شود و هیچ گونه ضرری برای دندان ها ندارد و کم تهاجمی ترین درمان برای زیبایی محسوب می شود.

 برای داشتن لبخندی زیبا هیچ گاه دیر نیست. اگر شما نیز از رنگ دندان های خود راضی نیستید و یا دندان هایتان فاصله دار  هستند و یا حتی دچار شکستگی و یا لب پریدگی دندان شده اید میتوانید از روش اصلاح طرح لبخند استفاده کنید.

بلیچینگ و سفید کردن دندان
دندان های سفید های با اصلاح طرح لبخند

 

انتخاب هر کدام از روش های بالا برای اصلاح طرح لبخند را به دندانپزشک خود واگذار کنید. توجه داشته  باشید ممکن است در یک فرد چند درمان برای اصلاح طرح لبخند لازم باشد.

کلینیک دندانپزشکی آرمانی یکی از معتبرترین و مجهزترین کلینیک‌های دندانپزشکی غرب استان تهران می‌باشد که تمامی خدماتی که شما برای طراحی لبخند به آن احتیاج دارید تا به لبخندی زیبا دست پیدا کنید را به شما هدیه می‌دهد. این کلینیک شامل دندانپزشکانی حاذق بوده که می‌توانند با استفاده از تجربه و علم خود در کمتر از یک سال دندان‌هایی زیبا برای شما خلق کنند. اگر میخواهید تمامی کارهای مربوط به اصلاح طرح لبخند خود را در این مرکز مجهز انجام دهید برای دریافت مشاوره و رزرو نوبت از کادر تخصصی کلینیک دندانپزشکی با شماره  های درج شده تماس بگیرید.

همچنین می‌توانید سوالات خود را در این زمینه با ما در میان گذاشته و پاسخ خود را در سریع‌ترین زمان ممکن از متخصصین ما دریافت کنید.


دریافت نوبت آنلاین

"*" indicates required fields

YYYY slash MM slash DD