سفید کردن دندان

13 روش سفید کردن دندان خانگی

13 روش سفید کردن دندان خانگی

عوامل متعددی بر زیبایی لبخند اثر می ‌گذارند که یکی از مهم ترین آنها رنگ دندان ها است. هر چقدر هم که دندان ‌های شما منظم و آراسته باشد، اگر لکه روی آن ‌ها وجود داشته باشد یا زرد نا زیبا شده باشد، جذابیت لبخندتان را تحت تاثیر منفی قرار میدهد.

نیکبختانه راهکار های قابل انجام در منزلتان متعددی وجود دارد، که شما می توانید برای روشن و سفید کردن دندان ها و زیبایی لبخند شما استفاده شود، که مقرون به صرفه , آسان و اقتصادی هستند.

علت نیاز به سفید کردن دندان و زردشدن آن چیست؟

تمایل به سفید کردن دندان‌ها اغلب به دلایل زیبایی انجام می‌شود، زیرا دندان‌های سفید با لبخندی سالم و جذاب همراه است. زردی دندان می‌تواند به‌مرورزمان به دلیل عوامل مختلفی مانند افزایش سن، مصرف مواد لکه کننده مانند قهوه یا استعمال دخانیات و برخی شرایط پزشکی رخ دهد.

از بین رفتن سفیدی دندان با لکه‌های خوراکی

تغییر رنگ دندان‌های ناشی از لکه‌های غذایی را می توان با روش های مختلفی برطرف کرد. اقدامات منظم بهداشتی دندان مانند مسواک زدن و نخ دندان کشیدن می‌تواند به جلوگیری از ایجاد لکه کمک کند. جرم‌گیری حرفه‌ای دندان توسط دندانپزشک یا متخصص بهداشت دندان نیز می‌تواند لکه‌های سطحی را از بین ببرد. اگر لکه‌ها ماندگار هستند، می توان درمان‌های سفید کننده دندان را در نظر گرفت.

آنچه در این مقاله می خوانید

چگونه دندان‌هایمان را سفید کنیم؟

روش های مختلفی برای سفید کردن دندان ها وجود دارد:

  1. سفید کردن حرفه‌ای دندان: دندانپزشکان درمان‌های سفید کننده دندان را در مطب ارائه می‌دهند که از عوامل تخصصی و نور برای سفید کردن موثر و سریع دندان ها استفاده می‌کنند.
  2. کیت‌های سفید کننده در خانه: کیت‌های سفید کننده بدون نسخه شامل ژل‌ها، نوارها یا قالب‌هایی هستند که می‌توانند در خانه استفاده شوند. در مقایسه با درمان‌های حرفه‌ای ممکن است برای دستیابی به نتایج بهتر زمان‌بر باشد.
  3. خمیر دندان سفید کننده: خمیر دندان سفید کننده حاوی مواد ساینده ملایمی است که می‌تواند به از بین بردن لکه‌های سطحی در طول زمان کمک کند. با این حال، آنها ممکن است به طور چشمگیری سایه دندان شما را تغییر ندهند.
  4. درمان‌های طبیعی: برخی افراد از جوش شیرین، پراکسید هیدروژن یا زغال چوب فعال برای سفید کردن دندان ها استفاده می‌کنند. با این حال، این روش‌ها باید با احتیاط و ترجیحاً تحت نظارت دندانپزشک استفاده شوند.

سفید کردن دندان در دندانپزشکی: روش‌ها و فواید

آیا در آرزوی لبخندی درخشان‌تر و خیره‌کننده‌تر هستید؟ سفید کردن دندان یک روش دندانپزشکی زیبایی است که می‌تواند به شما در رسیدن به این هدف کمک کند. در این راهنمای جامع، تکنیک‌های مختلف سفید کردن دندان ارائه شده در دندان‌پزشکی را بررسی می‌کنیم و فرایندها، مزایا و ملاحظات را روشن می‌کنیم.

لبخند درخشان اغلب با اعتماد به نفس و سرزندگی همراه است. سفید کردن دندان، روشی که معمولاً در کلینیک دندانپزشکی انجام می‌شود، برای از بین بردن لکه‌ها و تغییر رنگ‌ها از روی دندان‌ها طراحی شده و ظاهری درخشان‌تر و جوان‌تر نشان می‌دهد. بیایید به روش های مختلف موجود برای سفید کردن دندان ها بپردازیم.

جرم‌گیری و پالیش دندان‌ها

پایه و اساس هر روش موفق سفید کردن دندان، تمیز کردن و پولیش کامل دندان است. این مرحله اولیه تضمین می‌کند که سطوح دندان‌ها عاری از پلاک، تارتار و لکه‌های سطحی است و یک زمینه بهینه برای فرایند سفید کردن ایجاد می‌کند.

سفید کردن دندان با بلیچینگ

سفید کردن دندان با بلیچینگ

بلیچینگ یک روش شناخته شده برای سفید کردن دندان است. این شامل استفاده از یک ماده سفید کننده، معمولاً حاوی پراکسید هیدروژن یا پراکسید کاربامید، بر روی سطح دندان است. عامل سفید کننده، لکه‌ها و تغییر رنگ‌ها را از بین می‌برد و دندان‌های سفیدتری را نشان می‌دهد. این روش را می توان در مطب تحت نظارت حرفه‌ای یا در خانه با استفاده از قالب‌های سفارشی انجام داد.

‎شاید بتوان گفت بلیچینگ بدون ریسک ترین راه برای سفید کردن دندان ها می باشد. این شیوه درمانی می‌تواند تمام لکه ها و رنگهای ایجاد شده بر روی دندان های طبیعی را پاک کند. در این روش دندان‌ها بسته به ‌نوع جنس و شدت زردی، تغییر رنگ دو و یا سه درجه‌ای پیدا می کنند. این تغییر رنگ به ‌هیچ وجه به ‌اندازه روش لمینت و کامپوزیت نمی باشد و تنها با شدت کمتری می تواند دندان ها را سفید کند.

دو فرآیند برای بلیچینگ وجود دارد:

  • خانگی
  • مطبی

روش خانگی بلیچینگ (home bleaching )

  • اگر تمایل دارید از این روش استفاده کنید یک جلسه با مطب دندانپزشکی خودتان هماهنگ می‌کنید. طی این جلسه دندانپزشک از دندان های هر دو فک شما با دقت یک قالب می‌گیرد.
  • جلسه بعدی به شما قالبی که در جلسه پیش گرفته بود را تحویل خواهد داد. او به شما می‌گوید که شما چگونه دندان های خود را بلیچینگ کنید.
  • مقداری از هیدروژن پراکساید و سایر مواد بلیچینگ را به مقداری که دندانپزشک به شما می‌گوید داخل قالب گذاشته، سپس به همان مدت زمانیکه دندانپزشک گفته است استفاده می‌کنید.

روش حرفه‌ای و در مطب دندانپزشکی (office)

یکی از معایب بلیچینگ خانگی این است که در بیشتر موارد در ترکیب و استفاده از مواد اشتباه رخ مي دهد و باعث حساسیت های مختلفی دردندان ها و بافت های دهان می‌شود. اما در روش بلیچینگ در مطب، چون با ابزار حرفه ای انجام می شود، احتمال آسیب و حساسیت دندان ها به حداقل می‌رسد. میزان هیدروژن پراکساید در این روش چیزی بین 15 تا 44 درصد است. ولی چون توسط ابزارهای محافظ انجام می شود، مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد.

سفید کردن دندان با کامپوزیت ونیر

کامپوزیت، ماده ترمیم کننده دندان است که توسط دندانپزشک زیبایی بر روی دندان گذاشته می شود و فرم داده میشود. بدین گونه دندان ها سفید تر و سالم تر به نظر می رسد. امروزه با استفاده از کامپوزیت ونیر میتوان یکی از بهترین درمان ها را برای سفید کردن دندان ها و همچنین ایجاد لبخندی زیبا انجام داد. ونیرهای کامپوزیت یک روش جایگزین برای سفید کردن دندان ها ارائه می‌دهند. این پوسته‌های نازک از مواد رزین هم‌رنگ دندان ساخته شده و به سطح جلویی دندان ها چسبانده می شوند. آنها نه تنها رنگ را بهبود می‌بخشند، بلکه شکل و تراز دندان ها را نیز بهبود می‌بخشند و در نتیجه لبخندی جامع ایجاد می‌کنند.

مزایای کامپوزیت ونیر

1- در مورد کامپوزیت ونیر باید گفت که این روش تقریباً بدون ضرر برای سفید کردن دندان های شما می باشد.

2-کامپوزیت ونیر از لمینت دندان ارزان تر است و در یک جلسه و طی چند ساعت انجام می شود . برای درمان آسیب های جزئی و لب پریدگی های دندان از ونیر کامپوزیت استفاده می شود.

3-کامپوزیت ونیر درمانی بادوام است که می تواند لبخندی منحصر به فرد را برایتان به ارمغان آورد.

4-در صورت بهداشت منظم و مرتب دهان و دندان تغییر رنگ نیز رخ نخواهد داد.

5-علاوه بر این ها کامپوزیت دندان به هیچ عنوان باعث پوسیدگی نخواهند شد، مگر اینکه قبلاً از درمان زیبایی پوسیدگی وجود داشته باشد یا فرد بهداشت نامناسب داشته باشد و یاگیر غذایی وجود داشته باشد.

 

 دندان سفید کردن به روش لمینیت یا روکش سرامیکی

سفید کردن با لمینت، که اغلب به عنوان لمینت‌های دندانی یا ونیرهای سرامیکی شناخته می شود، شامل قرار دادن پوسته‌های سفارشی نازک به ظرافت برگ بر روی دندان ها است. این لمینت‌ها از مواد سرامیکی درجه یک پزشکی ساخته شده‌اند که ظاهری زیبا و سفید و طبیعی به دندان ها می‌بخشد. این روش به ویژه برای افرادی که دارای لکه‌های سرسخت هستند که به تکنیک‌های سفید کننده سنتی به خوبی پاسخ نمی‌دهند مفید است.

مزایای لمینیت سرامیکی دندان:

1- این نوع لمینیت دندان، ظاهری بسیار خاص و زیبا به دندان‌های شما هدیه می‌دهد.

2- تغییر رنگ لمینیت سرامیکی بسیار کم و در بعضی مواقع صفر است.

3- امکان بروز مشکلات مربوط به لثه مثل التهابات لثه‌ای کمتر است.

4-دوام و ماندگاری این نوع لمینت دندان نسبت به کامپوزیت بیشتر می‌باشد (طول عمر لمینت دندان بین 15 تا 20 سال میباشد)

لمینیت سرامیکی در زیبا سازی فوق العاده ی لبخند و سفید کردن دندان ها موثر میباشد و دلیل اصلی افراد برای انجام لمینیت سرامیکی نیز همین میباشد.

دندانپزشکان مجرب در کلینیک دندانپزشکی آرمانی از تجربه فراوانی برای اصلاح طرح لبخند دندان برخوردار هستند و طرح درمانی مناسب را مطابق نیازها و خواسته‌های هر بیمار تهیه می‌ کنند. شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره اصلاح طرح لبخند و خدمات دندانپزشکی زیبایی کلینیک آرمانی از طریق اینستاگرام و یا تماس با کلینیک و مراجعه حضوری اقدام فرمایید.

انتخاب روش سفید کننده مناسب

انتخاب روش سفید کننده مناسب به عوامل مختلفی از جمله شدت تغییر رنگ، ترجیحات فردی و بودجه بستگی دارد. مشاوره با دندانپزشک برای تعیین مناسب‌ترین رویکرد برای دستیابی به نتایج مطلوب بسیار مهم است.

فواید سفید کردن دندان ها

  • افزایش اعتماد به نفس: لبخند سفیدتر می‌تواند عزت نفس و اعتماد به نفس را افزایش داده و تعاملات اجتماعی را تشویق کند.
  • ظاهر جوان: سفید کردن دندان ها می‌تواند سال‌ها ظاهر شما را اصلاح کند و به شما ظاهری جوان‌تر ببخشد.
  • غیر تهاجمی: اکثر روش‌های سفید کردن دندان کم تهاجمی هستند و بدون انجام روش‌های گسترده، پیشرفت‌های قابل توجهی را ارائه می‌دهند.
  • نتایج فوری: بسیاری از روش های سفید کننده نتایج سریع و قابل توجهی را ارائه می‌دهند و آن را به یک انتخاب ایده آل برای موقعیت‌های خاص تبدیل می‌کنند.

 

6 راهکار در مورد سفید کردن دندان ها در خانه

در ادامه مطلب به 6 راهکار در مورد سفید کردن دندان ها در خانه اشاره میکنیم.

1-مسواک زدن دندان‌ها بعد از هر بار خوردن و آشامیدن را فراموش نکنید!

اولین و بهترین راه برای سفیدکردن دندان‌ها این است که پس از هر بار خوردن و آشامیدن دندان‌هایتان را مسواک بزنید، البته همیشه هم کار راحتی نیست!  و بسته به اینکه زمان خوردن یا نوشیدن کجا هستید (مثلاً در مدرسه یا در محل کار) ممکن است دشوار باشد.

سفید کردن دندان

2- از توت فرنگی استفاده کنید!

مسواک زدن دندان ها با توت فرنگی شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما یک روش کاملاً  طبیعی برای سفید کردن دندان ها درخانه است. محتوای اسیدی توت فرنگی به عنوان یک سفید کننده ملایم عمل می کند. دو عدد توت فرنگی را له کرده و مسواک خود را درون آن فرو ببرید و دندان ها را مانند همیشه مسواک بزنید.

3- از روغن نارگیل به عنوان دهانشویه استفاده کنید.

به مانند وقتی که از دهان شویه مصرف می کنید، مقداری روغن نارگیل را برای دو الی سه دقیقه درون دهانتان استفاده کنید. روغن نارگیل به عنوان یک سفیدکننده دندان طبیعی عمل می کند و همچنین چرخاندن روغن نارگیل در دهان باعث کاهش ابجاد پلاک روی سطح دندان ها و همچنین خطر بیماری لثه کمک می کند.

4- از زرد چوبه برای سفید کردن دندان ها استفاده کنید.

برای استفاده از این روش باید با زردچوبه یک خمیر نسبتاً نرم ایجاد کنید تا بتوانید، دندان‌هایتان را با آن مسواک بزنید.

برای این کار کافی است یک قاشق غذاخوری زردچوبه را با کمی آب ترکیب کنید و چند قطره نعناع، برای ایجاد طعم بهتر، اضافه کنید. مقدار آب قدری باشدکه یک ترکیب کاملاً نرم ایجاد شود.

با این ترکیب ، به مدت  3 دقیقه به خوبی مسواک بزنید. مخصوصاً دندان‌های جلو را که نمایان هستند.

5-از جوش شیرین و آبلیمو کمک بگیرید!

آیا لیمو واقعاً باعث سفید شدن دندان ها میشود؟ پاسخ مثبت است. لیمو سرشار از اسید سیتریک است که به عنوان یک سفیدکننده طبیعی برای دندان ها عمل می کند.  یک قاشق چایخوری آبلیمو با مقداری جوش شیرین برای تهیه یک خمیر، روشی اثربخش برای سفیدکردن دندان ها در خانه محسوب می شود. جوش شیرین یک ساینده ضعیف است که به پاکسازی لکه های روی سطخ مینای دندان کمک می کند و همچنین ماده ای بسیار قلیایی است که باعث خنثی شدن خاصیت اسیدی و تعادل PH   آبلیمو می شود.

بیشتر بخوانید
چرا دندان درد پس از تکرار درمان عصب کشی رخ می دهد؟

سفید کردن دندان

6- خمیردندان سفیدکننده ی خانگی درست کنید!

با ترکیب چند ماده سفید کننده که پیش از این به آنها اشاره شد می توانید خمیر دندان سفید کننده خانگی تهیه کنید. به این صورت که روغن نارگیل را با جوش شیرین، کمی آبلیمو و یک قطره روغن نعناع ترکیب کنید تا یک خمیر دندان فوق العاده قوی برای از بین بردن لکه ها با خواص ضد التهاب و ضد باکتری با عطر و طعم لیمو و نعناع شکل بگیرد.

شما می توانید با انجام درمان های خانگی ساده، دندان های خود را سفیدتر کنید اما بیشتر این ها از نظر علمی معتبر نیستند و برخی حتی شاید مضر باشند و همچنین ممکن است نتیجه بدست آمده مانند نتایج رفتن پیش دندانپزشک نباشد.

شما می‌توانید با دندانپزشک خود در مورد سفید کردن دندان به صورت حرفه ایی، مشورت کنید. در نظر داشته باشید که یک راه ‌حل منحصر به فرد برای سفید کردن دندان‌ها و از بین بردن لکه‌ها وجود ندارد.

دندانپزشکان مجرب کلینیک آرمانی بهترین طرح درمانی را پس از معاینه دقیق ارائه می دهند. و معمولاً متناسب با شرایط و نیازهای بیمار از ترکیبی از روش‌های درمانی مختلف استفاده می‌شود تا بهترین نتیجه ممکن حاصل شود.

 

سفید کردن دندان

نکته : اگر مواد و فرمول های بلیچینگ دندان برای مدتی طولانی بر روی دندان ها باقی بمانند، تاثیرات بدی بر روی آن ها خواهد گذاشت. کمترین پیامد در این وضعیت افزایش حساسیت دندان هاست.

*نکته : تقریباً نتیجه ی هیچ درمانی درد ندانپزشکی دائمی نیست. بلیچینگ هم پس از مدتی نیاز به تمدید کردن دارد. زیرا دندان ها به صورت طبیعی زمینه ی لکه دار شدن و تغییر رنگ را دارند.

در کل بهترین و سریعترین راه برای سفید کردن دندان ها بلیچینگ است. هر چند که در روش خانگی آن ممکن است در صورت عدم رعایت نکات و توصیه های دندانپزشک خطرناک باشد، اما روش مطبی آن کاملاً مطمئن و موثر است.

متاسفانه بلیچینگ دوام و ماندگاری زیادی ندارد. و پس از مدتی دوباره ناچار خواهید بود که برای بلیچینگ به مطب دندانپزشک مراجعه کنید. اما این روش ارزش این را دارد که به صورت مرتب آنرا انجام دهید.

 

روش های سفید کردن دندان در خانه

1. سفید کردن دندان خانگی با روغن نارگیل

غرغره کردن با روغن نارگیل فواید زیادی برای سلامت دهان و دندان دارد. این روش می تواند به جلوگیری از تشکیل پلاک و کاهش التهاب لثه ناشی از پلاک کمک کند. روغن نارگیل می تواند به حذف سموم و باکتری های موجود در دهان شما کمک کند. در حالی که سلامت کلی دندان را بهبود می بخشد، می تواند دندان های سفیدتر و درخشان تری نیز برای شما به ارمغان آورد.

شما می توانید این روش سفید کردن دندان را در خانه با شستشوی دهان با روغن نارگیل به مدت 15 تا 20 دقیقه در روز امتحان کنید. می توانید سفید کردن دندان خانگی را یک بار در روز و ترجیحاً قبل از مسواک زدن در صبح انجام دهید. همچنین می توانید به جای روغن نارگیل، روغن کنجد را انتخاب کنید. از روش های سفید کردن دندان در خانه می توان به جای دهانشویه استفاده کنید، می توانید مقداری روغن نارگیل روی مسواک خود بریزید و دندان های خود را مسواک بزنید.

beauty woman healthy teeth smile healthy beautiful 4VQJXKN scaled 1

مشاوره آنلاینتو همین الان رزرو کن

برای دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید.

2. سفید کردن دندان در خانه با جوش شیرین

خمیردندان های حاوی جوش شیرین به از بین بردن لکه های دندان کمک می کند و یکی از بهترین سفید کننده دندان خانگی است. جوش شیرین کمی ساینده است. بنابراین باید به میزان استفاده توجه شود. می توانید از خمیر جوش شیرین آماده استفاده کنید و یا خودتان در منزل خمیری با جوش شیرین تهیه کنید. با 1 قاشق چایخوری جوش شیرین و آب یک خمیر غلیظ درست کنید. دندان های خود را با این مخلوط چند دقیقه مسواک بزنید. اگر در حین استفاده از این روش احساس گزگز یا سوزش داشتید، مصرف آن را قطع کنید.

جوشاندن برخی گیاهان شیرین و معطر مانند چوب دارچین، میخک و هل در آب و استفاده از مایع به دست آمده به عنوان دهانشویه روشی سنتی برای حفظ بهداشت دهان و دندان و به طور بالقوه افزایش درخشندگی دندان است.

آشنایی با جوش شیرین

جوش شیرین یک روش سنتی است که شامل جوشاندن برخی گیاهان یا ادویه‌ها در آب برای ایجاد دهانشویه ای خوش‌طعم و معطر است. اعتقاد بر این است که این روش نه تنها طراوت نفس را افزایش می‌دهد، بلکه به طور بالقوه به سفید کردن دندان ها نیز کمک می‌کند. جوش شیرین می تواند به خنثی کردن PH در دهان شما کمک کند که پوسیدگی مینای دندان را کاهش می دهد. همچنین یک درمان خانگی خوب برای آفت دهان است.

  • نمک و جوش شیرین ترکیبی سالم برای یک دهان شویه خانگی است.
  • علاوه بر این، روغن های ضروری را می توان برای خواص ضد باکتریایی و همچنین طراوت بخشی به آن اضافه کرد.

مراحل تهیه دهانشویه جوش شیرین

  • 1 قاشق غذاخوری نمک
  • 1 قاشق غذاخوری جوش شیرین
  • 3 فنجان آب تصفیه شده
  • 5 قطره اسانس (نعناع فلفلی یا میخک)

علاوه بر این، روغن های ضروری را می توان برای خواص ضد باکتریایی و همچنین طراوت بخشی به آن اضافه کرد. تحقیق کنید که کدام اسانس ها یا گیاهان را به دهانشویه اضافه کنید و آن ها را بر اساس آن اضافه کنید. ممکن است نیاز به اساس خاصی به دهانشویه خود داشته باشید که معمول نیست.

  • اسانس های رایج برای دهان شویه میخک برای درد و التهاب یا نعناع برای ضد باکتری و تنفس تازه است.
  • مطمئن شوید که یک اسانس خالص و تمیز است و نه روغن معطر. تفاوت بسیار زیادی در استفاده و کیفیت وجود دارد.
  • مواد را به یک ظرف شیشه ای درب دار اضافه کنید و قبل از هر بار استفاده تکان دهید.
  • زمان آماده سازی: 5 دقیقه

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد در مورد خراب شدن دهانشویه طبیعی دارند، نحوه نگهداری آن است. مطمئن شوید که آن را در جای خشک و خنک نگهداری می کنید. به یاد داشته باشید، یک دهان شویه طبیعی دارای مواد نگهدارنده و سایر مواد شیمیایی نیست که گزینه های خریداری شده را تازه نگه می دارد.

باید دهانشویه را در یک بطری یا شیشه شیشه ای نگهداری کنید. این باعث می‌شود که پلاستیک‌ها به داخل دهانشویه نفوذ نکنند و مشکلات دیگری را نیز ایجاد کنند. به یاد داشته باشید که قبل از استفاده آن را به خوبی تکان دهید.

استفاده از جوش شیرین به عنوان دهان‌شویه

  • شستشو: از مخلوط جوش شیرین خنک شده به عنوان دهانشویه استفاده کنید. یک جرعه کوچک بنوشید، آن را دور دهان خود بچرخانید و به آرامی غرغره کنید.
  • بیرون ریختن: دهانشویه جوش شیرین را پس از شستشو بیرون دهید. از قورت دادن مایع خودداری کنید.
  • در صورت تمایل تکرار کنید: می‌توانید از جوش شیرین به عنوان دهانشویه چندین بار در روز به خصوص بعد از غذا استفاده کنید.

اقدامات احتیاطی و خطرات

در حالی که جوش شیرین می‌تواند یک رویکرد طبیعی برای حفظ بهداشت دهان و به طور بالقوه افزایش سفیدی دندان ارائه دهد، اقدامات احتیاطی مهمی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  • اعتدال در استفاده: استفاده بیش از حد از جوش شیرین به عنوان دهان‌شویه به دلیل ماهیت اسیدی برخی گیاهان و ادویه‌جات به طور بالقوه می‌تواند منجر به فرسایش مینای دندان شود.
  • محتوای قند: اگر در مورد مصرف شکر نگران هستید، شیرین‌کننده‌های طبیعی مانند عسل را انتخاب کنید یا از حداقل شیرین‌کننده استفاده کنید.

پوست موز بهترین سفید کننده دندان خانگی

3.   پوست موز بهترین سفید کننده دندان خانگی

استفاده از پوست موز یکی از روش های سفید کردن دندان است. پوست موز سرشار از مواد معدنی مانند پتاسیم، منیزیم و منگنز است که به سفید شدن دندان ها کمک می کند. پوست موز تمیز را به قطعات کوچک برش دهید. داخل آن را به مدت 1 تا 2 دقیقه روی دندان های خود بمالید. دهان خود را بشویید و دندان های خود را مسواک بزنید. می توانید این روش را ۲ تا ۳ بار در هفته استفاده کنید.

اگر دسترسی به مسواک نداشته باشید، به راحتی می توانید دندان های خود را با پوست موز تمیز کنید. پوست موز تمیز بردارید و داخل آن را به مدت دو دقیقه روی دندان هایتان بمالید. دندانپزشکان می گویند: در واقع این یک روش ساده برای سفید کننده دندان خانگی است، به کمک این روش برخی از لکه های دندان می توانند به راحتی لایه برداری شوند. پتاسیم، منیزیم و منگنز که بدن ما به آنها نیاز دارد، می تواند به از بین بردن لکه های سطحی روی دندان کمک کند. تمامی این مواد معدنی در پوست موز وجود دارد و باعث بهبود سلامت دندان ها می شود.

مراحل استفاده از پوست موز

انتخاب یک موز رسیده: یک موز رسیده با پوست زرد انتخاب کنید. اعتقاد بر این است که ترکیبات پوست زمانی که موز کاملاً بالغ شده باشد مؤثرتر است.

  • پوست موز را بگیرید: موز را به آرامی پوست بگیرید و پوست آن را سالم نگه دارید.
  • قسمت داخلی پوست را بمالید: قسمت داخلی پوست موز را روی دندان‌های خود بمالید. اطمینان حاصل کنید که تمام سطوح قابل مشاهده را پوشانده‌اید.
  • صبر کنید و بشویید: باقی مانده موز را چند دقیقه روی دندان‌هایتان بگذارید. سپس، دهان خود را به طور کامل با آب بشویید.

اقدامات احتیاطی و خطرات

در حالی که استفاده از پوست موز برای سفید کردن دندان یک رویکرد طبیعی است، اقدامات احتیاطی مهمی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  • شواهد علمی محدود: شواهد علمی حاکی از اثربخشی پوست موز برای سفید کردن دندان محدود است.
  • کاربرد ملایم: هنگام مالیدن پوست موز بر روی دندان‌های خود ملایم باشید تا به مینای دندان یا لثه‌های خود آسیب نرسانید.
  • جایگزینی برای مسواک زدن نیست: پوست موز نباید جایگزین مسواک زدن معمولی با خمیر دندان و مسواک شود.

سفید کردن دندان در خانه با سرکه سیب

4. سفید کردن دندان در خانه با سرکه سیب

سرکه سیب به سفید شدن دندان ها و از بین بردن پلاک کمک می کند. اسیدها می توانند به مینای دندان آسیب برسانند. بنابراین باید با احتیاط مصرف شود. 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب را با رقیق کردن آن در 1 لیوان آب مخلوط کنید. پس از مخلوط کردن خوب به عنوان دهانشویه استفاده کنید. دهان خود را با این محلول به مدت 30-60 ثانیه بشویید. بعد از مسواک زدن می توانید این روش را انجام دهید. مراقب باشید که دوباره دندان های خود را با خمیر دندان بدون فلوراید مسواک بزنید. می توانید روش سفید کردن دندان ها را با سرکه سیب 1-2 بار در هفته امتحان کنید.

لیمو بهترین سفید کننده دندان خانگی

5.   لیمو بهترین سفید کننده دندان خانگی

لیمو به لطف اسیدهای موجود در آن لکه های زرد روی دندان را از بین می برد. با نمک یک اثر لایه برداری ایجاد می کند. پوست لیمو به سفید شدن دندان ها نیز کمک می کند. با مسواک زدن با آب لیمو یا مالیدن پوست لیمو روی دندان ها، می توانید دندان های خود را سفیدتر کنید. مراقب باشید این برنامه را بیش از 1-2 بار در هفته استفاده نکنید. انجام مکرر این فرآیند می تواند به دندان ها و لثه ها آسیب برساند زیرا روش به شدت اسیدی است.

میوه ها و سبزیجات اسیدی مانند لیمو و توت فرنگی می توانند به تمیز و سفید شدن دندان ها کمک کنند. به دلیل اسیدی که دارند می توانند به لثه و مینای دندان آسیب بزنند. بنابراین باید به میزان و دفعات استفاده توجه شود.

مخلوطی از آب لیمو و آب جوش شیرین می‌تواند به عنوان یک دهان‌شویه طبیعی عمل کند. اسیدیته آب لیمو ممکن است به از بین بردن لکه کمک کند، اما مانند سرکه سیب، برای جلوگیری از فرسایش مینای دندان باید با احتیاط از آن استفاده کرد.

مراحل استفاده از آب لیمو و نمک

  • خمیر را درست کنید: مقدار کمی آب لیمو و نمک را با هم مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. برای جلوگیری از ساییدگی بیش از حد روی دندان ها و لثه‌ها، فقط با کمی نمک شروع کنید.
  • به آرامی استفاده کنید: با استفاده از یک مسواک یا انگشت خود، خمیر را روی دندان‌های خود بمالید. به آرامی دندان‌های خود را با حرکات دایره‌ای حدود یک دقیقه مسواک بزنید. برای جلوگیری از آسیب به مینای دندان از فشار بیش از حد خودداری کنید.
  • کاملاً بشویید: پس از مسواک زدن، دهان خود را کاملاً با آب بشویید تا باقیمانده آب لیمو و نمک باقیمانده شود.
  • به طور معمول مسواک بزنید: با مسواک زدن دندان‌های خود با خمیر دندان معمولی خود، برای اطمینان از تمیز بودن و محافظت از دندان‌های خود، مسواک بزنید.

اقدامات احتیاطی و خطرات

در حالی که آب لیمو و نمک ممکن است برخی از مزایای سفید کننده دندان را داشته باشند، اقدامات احتیاطی مهمی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  • طبیعت اسیدی: آب لیمو بسیار اسیدی است و به‌مرورزمان مینای دندان را ضعیف می‌کند. استفاده مکرر یا طولانی مدت می‌تواند منجر به فرسایش مینای دندان، حساسیت و سایر مشکلات دندانی شود.
  • تحریک لثه: ماهیت ساینده نمک اگر به آرامی استفاده نشود ممکن است لثه‌های شما را تحریک کند.
  • یک راه حل سریع نیست: این روش ممکن است زمان ببرد تا نتایج قابل توجهی را نشان دهد و ممکن است همان سطح اثربخشی درمان‌های سفید کننده حرفه‌ای را نداشته باشد.
بیشتر بخوانید
تفاوت لمینت سرامیکی و ونیر کامپوزیت

مواد غذایی فیبردار

6. مواد غذایی فیبردار برای سفید کردن فیزیکی دندان

علاوه بر مسواک زدن منظم و دقیق، اگر به مدت دو هفته از رژیم غذایی متشکل از غذاهای فیبردار پیروی کنید، به دلیل اثرات مکانیکی این غذاهای فیبردار بر روی سطح دندان، پس از ۲ هفته دندان های سفیدتر و تمیزتری خواهید داشت. کرفس و هویج نیز گزینه‌های عالی برای این تکنیک سفید کننده دندان خانگی هستند: دندانپزشکان می‌گویند: « مواد غذایی فیبردار می‌تواند مقداری از پلاک‌ باقی‌مانده روی دندان‌های شما را پاک کند. همچنین جویدن این مواد غذایی باعث افزایش تولید بزاق می شود که عامل پاک کننده طبیعی دهان است.

سفید کننده دندان خانگی با مواد غذایی کلسیم دار

7. سفید کردن دندان در خانه با مواد غذایی کلسیم دار

کلسیم ماده معدنی است که یکی از اجزای اصلی تشکیل دهنده دندان و مینای دندان است. اطمینان از دریافت کلسیم کافی به این معنی است که دندان های شما یک لایه محافظتی سالم و قوی خواهد داشت. این لایه محافظ به سفید نگه داشتن دندان ها کمک بسیار زیادی می کند. به خصوص پنیرهای سفت مانند پارمزان، آزین، گودا، جک مونتری، پکورینو رومانو و آسیاگو به تمیز کردن دندان کمک می کنند.

مصرف قهوه

8. مصرف قهوه

ما می دانیم که این روش به اندازه روش های دیگر سرگرم کننده نیست، اما یکی از ساده ترین راه ها برای محافظت از دندان ها در برابر لکه ها این است که در وهله اول دندان ها را لکه دار نکنید. نوشابه ، قهوه، چای سیاه و شراب قرمز مایعاتی هستند که به مرور زمان باعث ایجاد لکه خاکستری رنگ روی دندان ها می شوند.

سفید کننده دندان خانگی توت فرنگی

9. سفید کننده دندان خانگی توت فرنگی

یک توت فرنگی رسیده را بردارید و با قاشق له کنید. وقتی چند دقیقه با این «خمیر» مسواک بزنید، خواهید دید که از شر لکه های زرد خلاص می شوید. با این حال، استفاده از این روش به صورت منظم به هیچ عنوان توصیه نمی شود، زیرا  این روش خطر آسیب رساندن به دندان های شما در بلند مدت را به همراه دارد.

سفید شدن دندان ها با توت فرنگی

توت فرنگی حاوی اسید مالیک است که یک عامل سفید کننده طبیعی دندان است. ایجاد خمیر از توت فرنگی له شده و جوش شیرین و سپس استفاده از آن روی دندان ها، به طور بالقوه می‌تواند به کاهش لکه‌های سطحی کمک کند.

سفید کردن دندان ها به یک هدف زیبایی محبوب تبدیل شده است و درمان‌های طبیعی مورد توجه قرار گرفته است. گفته می شود که توت فرنگی با رنگ زنده و شیرینی طبیعی خود دارای مزایای سفید کننده دندان است. بیایید به این موضوع بپردازیم که چگونه توت فرنگی می‌تواند به روشن کردن لبخند شما کمک کند.

راز سفید کردن پشت توت فرنگی

توت فرنگی حاوی اسید مالیک است، یک آنزیم طبیعی که اعتقاد بر این است که به از بین بردن لکه‌های سطحی روی دندان کمک می‌کند. تصور می شود که این اسید مالیک به عنوان یک لایه‌بردار ملایم عمل می‌کند و به ظاهری روشن‌تر کمک می‌کند.

مراحل استفاده از توت فرنگی برای سفید کردن دندان

  • انتخاب توت فرنگی تازه: برای این روش توت فرنگی رسیده را انتخاب کنید. تازگی برای اطمینان از اینکه محتوای اسید مالیک در بالاترین حد خود است، کلیدی است.
  • توت‌فرنگی‌ها را آماده کنید: ساقه‌های توت فرنگی را بشویید و جدا کنید. می‌توانید آن‌ها را له کنید یا به قطعات کوچک برش دهید.
  • یک خمیر درست کنید: اگر توت‌فرنگی‌ها را له می‌کنید، یک قوام خمیر مانند ایجاد کنید. اگر از قطعات کوچک استفاده می‌کنید، آنها را مستقیماً روی دندان‌های خود بمالید.
  • بمالید و به آرامی مسواک بزنید: از یک مسواک نرم برای استفاده از خمیر توت فرنگی روی دندان‌های خود استفاده کنید. حدود یک دقیقه به آرامی مسواک بزنید و به نواحی لکه کننده توجه کنید.
  • کاملاً بشویید: دهان خود را کاملاً بشویید تا باقی مانده توت فرنگی از بین برود. اطمینان حاصل کنید که دانه‌های توت فرنگی در دندان‌های شما باقی نمانده است.

اقدامات احتیاطی و خطرات

در حالی که این میوه خوشمزه یک رویکرد طبیعی برای سفید کردن دندان ها ارائه می‌دهد، اقدامات احتیاطی مهمی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  • طبیعت اسیدی: توت فرنگی حاوی اسیدهای طبیعی از جمله اسیدسیتریک و اسید مالیک است که در صورت استفاده بیش از حد مینای دندان را ضعیف می‌کند.
  • یک راه حل سریع نیست: اثرات سفید کنندگی توت فرنگی ممکن است به اندازه درمان‌های حرفه‌ای سفید کننده سریع یا قابل توجه نباشد.
  • پتانسیل لکه شدن: رنگ توت فرنگی ممکن است به طور موقت مسواک را لکه دار کند.

سفید کردن دندان با سرکه سیب و جوش شیرین

10. سفید کردن دندان با سرکه سیب و جوش شیرین

مخلوطی از سرکه سیب و آب جوش با کمی شیرینی می‌تواند به عنوان یک  دهان‌شویه طبیعی استفاده شود. در حالی که سرکه سیب دارای خواص اسیدی است که ممکن است به از بین بردن لکه کمک کند، مهم است که از آن در حد اعتدال استفاده کنید تا به مینای دندان خود آسیب نرسانید.

سفید کردن دندان ها با ریحان در خانه

11. سفید کردن دندان ها با ریحان در خانه

برگ‌های ریحان دارای خواص سفید کنندگی طبیعی هستند. به سادگی چند برگ ریحان تازه را له کرده و به صورت خمیر درآورید و آن را روی دندان‌های خود بمالید. خواص ضد باکتریایی ریحان همچنین می‌تواند به سلامت دهان و دندان کمک کند.

آشنایی با خواص ریحان

ریحان (Ocimum basilicum) یک گیاه محبوب است که به دلیل کاربردهای آشپزی و خواص دارویی بالقوه‌اش شناخته شده است. ریحان حاوی اسانس‌هایی از جمله اوژنول است که خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی دارد. تصور می شود که این خواص به سلامت دهان کمک می‌کند.

استفاده از ریحان برای سفید کردن دندان

  • برگ‌های تازه ریحان را انتخاب کنید: برای اثربخشی بهینه، برگ‌های تازه ریحان را انتخاب کنید. اسانس‌ها و ترکیبات آن در برگ‌های تازه بسیار قوی هستند.
  • به طور کامل بشویید: برگ‌های ریحان را به آرامی بشویید تا هرگونه کثیفی یا ناخالصی از بین برود.
  • خمیر ریحان درست کنید: برگ‌های ریحان را خرد یا آسیاب کنید تا قوام خمیری ایجاد شود. می‌توانید از غذاساز استفاده کنید.
  • بمالید و به آرامی مسواک بزنید: خمیر ریحان را با استفاده از یک مسواک نرم روی دندان‌های خود بمالید. به آرامی دندان‌های خود را با حرکات دایره‌ای کوچک مسواک بزنید.
  • کاملاً بشویید: پس از مسواک زدن، دهان خود را کاملاً با آب بشویید تا باقی مانده ریحان از بین برود.

اقدامات احتیاطی و خطرات

در حالی که ریحان یک رویکرد طبیعی برای سفید کردن دندان ها و سلامت دهان ارائه می‌دهد، اقدامات احتیاطی مهمی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  • اثرات سفید کننده خفیف: اثرات سفید کننده ریحان ممکن است ظریف باشد و ممکن است زمان ببرد تا این تغییر مشخص شود.
  • کاربرد ملایم: هنگام مسواک زدن دندان ها با خمیر ریحان ملایم باشید تا به مینای دندان یا لثه‌های خود آسیب نرسانید.
  • آلرژی‌های احتمالی: برخی از افراد ممکن است به ریحان حساسیت داشته باشند. در صورت مشاهده هر گونه واکنش نامطلوب، مصرف را قطع کنید.

استفاده از نمک دریا برای دندان سفید در خانه

12. استفاده از نمک دریا برای دندان سفید در خانه

نمک دریا اغلب به عنوان یک ساینده ملایم برای سفید کردن دندان استفاده می شود. مخلوط کردن مقدار کمی نمک دریا با آب برای ایجاد خمیر و مسواک زدن دندان ها با آن می‌تواند به از بین بردن لکه‌های سطحی کمک کند. با این حال، برای جلوگیری از فرسایش مینای دندان، از این روش با احتیاط استفاده کنید.

مشاوره آنلاینتو همین الان رزرو کن

برای دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید.

فواید نمک دریا

نمک دریا که از آب دریای تبخیر شده به دست می‌آید، حاوی مواد معدنی مختلفی از جمله کلسیم، منیزیم و پتاسیم است. اعتقاد بر این است که این مواد معدنی با کمک به پاک کردن لکه‌های سطحی بدون آسیب بیش از حد به مینای دندان، دارای اثرات سفید کنندگی طبیعی دندان هستند.

استفاده از نمک دریا برای سفید کردن

  • نمک دریایی خوب را انتخاب کنید: برای جلوگیری از ساییدگی بیش از حد دندان ها و لثه‌ها، به جای نمک درشت، نمک دریایی ریز را انتخاب کنید.
  • یک خمیر درست کنید: مقدار کمی نمک دریا را با آب مخلوط کنید تا خمیری ایجاد شود. با مقدار کم شروع کنید تا خمیر بیش از حد ساینده نشود.
  • به آرامی استفاده کنید: مسواک را به خمیر نمک دریایی آغشته کنید و دندان‌های خود را به آرامی با حرکات دایره‌ای مسواک بزنید. روی نواحی لکه کننده تمرکز کنید و مراقب باشید که فشار زیادی وارد نکنید.
  • کاملاً بشویید: پس از مسواک زدن، دهان خود را کاملاً با آب بشویید تا ذرات نمک باقی مانده از دندان ها و لثه‌ها پاک شود.
  • به طور معمول مسواک بزنید: برای اطمینان از بهداشت مناسب دهان، دندان‌های خود را با خمیر دندان معمولی خود مسواک بزنید.

اقدامات احتیاطی و خطرات

در حالی که نمک دریا یک رویکرد ملایم و طبیعی برای سفید کردن دندان ها ارائه می‌دهد، اقدامات احتیاطی مهمی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  • طبیعت ساینده: نمک دریا ساینده است و استفاده بیش از حد یا تهاجمی می‌تواند به طور بالقوه به مینای دندان آسیب برساند و لثه‌ها را تحریک کند.
  • اعتدال: از نمک دریا برای سفید کردن دندان ها در حد اعتدال استفاده کنید و از استفاده مکرر آن به طور روزمره خودداری کنید.
  • حساسیت: اگر هنگام استفاده از نمک دریا دچار حساسیت دندان یا لثه شدید، مصرف را قطع کرده و با دندانپزشک مشورت کنید.

سفید شدن دندان‌های زرد با زغال‌سنگ فعال

13. سفید شدن دندان‌های زرد با زغال‌سنگ فعال

زغال فعال به عنوان یک ماده طبیعی سفید کننده دندان محبوبیت پیدا کرده است. اعتقاد بر این است که لکه‌های سطحی و سموم را جذب می‌کند. با این حال شواهد علمی محدودی برای حمایت از اثربخشی آن وجود دارد، بنابراین با احتیاط و کم از آن استفاده کنید.

مراحل استفاده از زغال فعال

زغال چوب مناسب را انتخاب کنید: به دنبال زغال فعال باشید که به طور خاص برای استفاده خوراکی برچسب‌گذاری شده است. از استفاده از زغال چوب برای مقاصد دیگر مانند کباب‌کردن خودداری کنید.

  • مسواک خود را خیس کنید: مسواک خود را کمی خیس کنید تا زغال چوب به موها بچسبد.
  • خیس کردن و مسواک زدن: مسواک مرطوب را به آرامی در پودر زغال فعال فروکنید. با مقدار کم شروع کنید.
  • به آرامی مسواک بزنید: دندان‌های خود را با حرکات کوچک و دایره‌ای مسواک بزنید. برای جلوگیری از آسیب به مینای دندان، ملایم باشید.
  • کاملاً بشویید: دهان خود را کاملاً بشویید تا باقی مانده زغال چوب از بین برود. در آبکشی  دهان دقت کنید تا ذره‌ای باقی نمانید.

اقدامات احتیاطی و خطرات

در حالی که زغال فعال ممکن است پتانسیل سفید کردن دندان ها را داشته باشد، مهم است که با احتیاط از آن استفاده کنید:

ماهیت ساینده: زغال فعال ساینده است و در صورت استفاده بیش از حد تهاجمی یا مکرر، به طور بالقوه مینای دندان را از بین می‌برد.

شواهد علمی محدود: تحقیقات علمی محدودی در مورد ایمنی و اثربخشی طولانی مدت استفاده از زغال فعال برای سفید کردن دندان وجود دارد.

کثیفی احتمالی: زغال فعال می‌تواند کثیف باشد و رنگ تیره آن ممکن است به طور موقت مسواک، سینک و لباس را لکه کننده کند.

جایگزین‌هایی برای در نظر گرفتن

اگر در مورد خطرات مرتبط با زغال فعال نگران هستید، این جایگزین‌ها را برای سفید کردن دندان در نظر بگیرید:

خمیر دندان سفیدکننده: بسیاری از برندهای تجاری خمیردندان، فرمول‌های سفیدکننده‌ای را ارائه می‌دهند که ایمن و موثر هستند.

سفید کردن حرفه‌ای: برای درمان‌های حرفه‌ای سفید کردن دندان که نتایج سریع‌تر و مطمئن‌تری ارائه می‌دهد با دندانپزشک مشورت کنید.

 

چگونه دندان هایمان را در خانه سفید کنیم

سایر روش های سفید کننده دندان خانگی

یکی از راه های سفید کردن دندان در خانه استفاده از خمیر سفید کننده دندان، نوار سفید کننده دندان یا قلم سفید کننده دندان است.

خمیر دندان سفید کننده

خمیر دندان های سفید کننده از تغییر رنگ دندان ها جلوگیری می کند. به شما کمک می کند تا دندان هایی سفید و درخشان داشته باشید. اثرات قابل مشاهده این روش معمولا در عرض 7-14 روز رخ می دهد. خمیرها حاوی مواد ساینده مانند پراکسید هیدروژن، بی کربنات سدیم و کربنات کلسیم برای سفید کردن دندان ها هستند. هنگام انتخاب خمیر دندان سفید کننده، مراقب باشید که دارای مواد ساینده نباشد.

قلم سفید کننده دندان خانگی

قلم های سفیدکننده نسبت به خمیردندان پراکسید هیدروژن کمتری دارند. بنابراین اثر سفید کنندگی آن کمتر است. همچنین برای دندان های حساس ایده آل است و باعث تحریک نمی شود. این روش برای استفاده بعد از نوشیدنی ها یا غذاهایی که باعث ایجاد لکه روی دندان می شوند مانند قهوه، چای، زغال اخته مناسب است.

نوار سفید کننده دندان

نوارهای سفید کننده به مدت 30 دقیقه در هر جلسه اعمال می شود. باید به طور منظم به مدت 3 هفته استفاده شود. هنگام استفاده از نوار سفید کننده دندان در خانه می توانید کتاب بخوانید یا استراحت کنید.

رفع زردی کامپوزیت دندان در خانه

می توانید دندان های خود را با مسواک زدن 3 بار در روز سفید کنید. اما برای حمایت از این امر می توانید با جوش شیرین و درمان های خانگی در مدت زمان کوتاهی دندان های خود را سفید کنید. یا می توانید دندان های خود را توسط دندانپزشک تمیز و درمان کنید.

بیشتر بخوانید
مراحل ایمپلنت دندان

 

برای سفید شدن دندان ها از روغن‌های گیاهی استفاده کنید؟

آیا به دنبال راه‌های طبیعی برای رسیدن به لبخندی درخشان هستید؟ در حالی که روش های حرفه‌ای سفید کردن دندان ها موثر هستند، چندین روش طبیعی نیز وجود دارد که می‌توانید در خانه برای سفید کردن دندان‌های خود امتحان کنید. در این مقاله، روش‌های مختلفی را بررسی می‌کنیم که با استفاده از مواد روزمره به شما کمک می‌کنند تا لبخندی سفیدتر و خیره‌کننده‌تر داشته باشید.

لبخند درخشان اغلب با اعتماد به نفس و بهداشت خوب دهان همراه است. اگر به دنبال جایگزین‌های طبیعی برای روش های خانگی سفید کردن دندان هستید، این درمان‌های خانگی ممکن است ارزش امتحان‌کردن را داشته باشند. بیایید بررسی کنیم که چگونه می‌توانید از قدرت گیاهان، میوه‌ها و سایر مواد معمول برای لبخندی سفیدتر استفاده کنید.

 

استفاده از روغن‌های گیاهی برای سفید کردن دندان ها

اعتقاد بر این است که برخی از روغن‌های گیاهی مانند روغن نارگیل و روغن کنجد دارای خواص سفید کنندگی دندان هستند. این روش که به روغن کشی معروف است، شامل چرخاندن روغن در دهان برای حدود 15 تا 20 دقیقه است. ظاهراً این روغن به از بین بردن لکه‌های سطحی و ارتقای سلامت دهان کمک می‌کند.

آشنایی با روغن‌های گیاهی برای سلامت دهان

روغن‌های گیاهی که از طریق فرایندهای استخراج مانند تقطیر یا پرس سرد به دست می‌آیند، حاوی ترکیباتی هستند که به دلیل خواص ضد میکروبی، ضد التهابی و تسکین دهنده خود شناخته شده‌اند. این روغن‌ها برای قرن‌ها در طب سنتی و اقدامات مراقبت از دهان مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

 

روغن‌های گیاهی محبوب برای سفید کردن دندان ها

  • روغن نارگیل: روغن نارگیل، با خواص ضد میکروبی خود، معمولاً برای روغن کشی استفاده می شود، عملی که اعتقاد بر این است که به حذف سموم و لکه‌های سطحی کمک می‌کند.
  • روغن نعناع فلفلی: طعم با طراوت و خواص ضد باکتریایی روغن نعناع می‌تواند به تمیزی دهان کمک کند.
  • روغن میخک: خواص ضد درد و ضدعفونی‌کننده روغن میخک ممکن است به کاهش ناراحتی و ارتقای سلامت دهان کمک کند.

مراحل استفاده از روغن‌های گیاهی

  • یک روغن با کیفیت بالا انتخاب کنید: یک مارک معتبر روغن گیاهی را برای استفاده خوراکی انتخاب کنید. به دنبال گزینه‌های ارگانیک و خالص باشید.
  • روغن‌کشی: برای روغن نارگیل، روغن‌کشی را امتحان کنید تا یک قاشق غذاخوری روغن به مدت 15 تا 20 دقیقه قبل از تف کردن را در دهان خود بچرخانید.
  • رقیق: برای روغن نعناع یا میخک، چند قطره را در روغن حامل مانند روغن نارگیل رقیق کنید و از آن به عنوان دهانشویه استفاده کنید. یک دقیقه غرغره کنید و تف کنید.
  • مسواک زدن: همچنین می‌توانید قبل از مسواک زدن یک قطره روغن نعناع یا میخک به خمیر دندان خود اضافه کنید.

اقدامات احتیاطی و خطرات

در حالی که استفاده از روغن‌های گیاهی برای سفید کردن دندان و سلامت دهان یک رویکرد طبیعی است، اقدامات احتیاطی مهمی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  • آلرژی: برخی از افراد ممکن است به برخی از روغن‌های گیاهی حساسیت داشته باشند. قبل از استفاده از آنها در دهان، یک آزمایش انجام دهید.
  • رقیق‌سازی: همیشه اسانس‌ها را با روغن حامل رقیق کنید تا از تحریک یا حساسیت جلوگیری کنید.
  • اعتدال: از روغن‌های گیاهی در حد اعتدال استفاده کنید. استفاده بیش از حد ممکن است منجر به عوارض جانبی ناخواسته شود.

آیا می توانید روکش های سرامیکی را سفید کنید؟

آیا می توانید روکش های سرامیکی را سفید کنید؟

روکش های سرامیکی لایه‌های نازکی از سرامیک هستند که در جلوی دندان‌های بیمار قرار داده می‌شوند تا ظاهر آن‌ها را از نظر زیبایی تغییر دهند. روکش های سرامیکی دندان را صاف تر و سفیدتر نشان می دهند. روکش هایی که از سرامیک ساخته شده اند در برابر لکه مقاوم بوده و بسیار بادوام هستند. این روکش ها دارای لعاب با کیفیتی هستند و اگر این لعاب از بین برود، روکش ها می توانند لکه دار شوند. بهترین روش سفید کردن روکش دندان که ما پیشنهاد می کنیم مراجعه به دندانپزشک و پولیش روکش توسط دندانپزشک است. در ادمه به سه روش مختلف پلیشو سفید کردن کامپوزیت و روکش دندان می پردازیم.

 

آیا رفع زردی کامپوزیت دندان در خانه امکانپذیر است؟

با افزایش سن مواد روی کامپوزیت دندان در طرفین دندان لکه ایجاد می شود. شما نمی توانید مانند دندان های طبیعی روکش ها را با روش های خانگی سفید کنید، اما می توانید سعی کنید دندان های زیر روکش ها را سفیدتر کنید یا می توانید از دندانپزشک زیبایی بخواهید این کار را برای شما انجام دهد. با 3 روشی که می توانید لکه ها را از روی کامپوزیت و روکش دندان تمیز کنید، آشنا شوید.

 

3  روش برای سفید کردن یا از بین بردن لکه کامپوزیت دندان

سه روش مورد استفاده برای سفید کردن دندان ها یا از بین بردن لکه ها عبارتند از: سفید کننده دندان، خمیر دندان پولیش ملایم و دندانپزشک زیبایی.

سیستم سفید کننده دندان

1. سیستم سفید کننده دندان

ابتدا باید تعیین شود که از چه موادی برای روکش و کامپوزیت دندان شما استفاده شده است. اگر روکش‌های نیمه شفاف دارید، می‌توانید پشت دندان‌ها را سفید کنید. هنگامی که سعی می کنید پشت روکش را سفید کنید، دندان طبیعی سفید می شود و سپس از طریق روکش سرامیکی منعکس می شود.

همیشه دستورالعمل های دندانپزشک را به طور کامل در مورد سیستم سفید کننده دندان دنبال کنید و قبل از اقدام به سفید کردن دندان های خود در خانه با دندانپزشک خود صحبت کنید.

خمیر دندان پولیش ملایم

2. خمیر دندان پولیش ملایم

در این روش می توانید مسواک زدن دندان ها را با خمیر دندانی که به طور ویژه برای کامپوزیت دندان طراحی شده است، امتحان کنید. اگر لکه‌ای جزئی در لبه‌ روکش‌هایتان دیده می‌شود، خمیر دندان پولیش ملایم توصیه می‌شود.

خمیر دندان باید رسوب کامپوزیت را در اطراف ونیرهای شما از بین ببرد و ظاهری سفیدتر به دندان های شما بدهد. اگر مطمئن نیستید که از چه نوع خمیردندانی استفاده کنید، دندانپزشک می تواند بهترین خمیر دندان را به شما توصیه کند.

 

3.  دندانپزشک زیبایی

یکی دیگر از گزینه های سفید کردن روکش دندان، مراجعه به دندانپزشک زیبایی است. به احتمال زیاد، لعاب سرامیکی روی روکش‌های شما فرسوده شده است و دندانپزشک زیبایی می‌تواند آنها را به‌طور حرفه‌ای تمیز کند تا دوباره سفید به نظر برسند. بدترین حالت این است که آنها نیاز به تعویض دارند. ولی در اکثر بیماران یک پولیش ساده توسط پزشک کافیست.

وقتی صحبت از لکه های روی روکش های سرامیکی می شود، باید بدانید که این روکش ها به راحتی لکه دار نمی شوند.

11  جنبه یک لبخند زیبا

12  جنبه یک لبخند زیبا

همه ما دوست داریم لبخندی جذاب داشته باشیم، اما چه چیزی یک لبخند را جذاب می کند؟ زیبایی دندان و لبخند در واقع ترکیبی از عوامل بسیاری است که ذهن به سرعت آنها را پردازش می کند بدون اینکه ما از آن آگاه باشیم. در اینجا 11 موردی که مغز در قضاوت درباره لبخند جذاب ارزیابی می کند، آورده شده است.

1.  رنگ دندان

رنگ دندان یکی از بارزترین نکاتی است که افراد هنگام در نظر گرفتن زیبایی دندان به آن فکر می کنند. متأسفانه، با گذشت زمان، لکه ها می‌تواند باعث تغییر رنگ دندان‌ها و زرد شدن آن‌ها شود. سفید کردن دندان در از بین بردن لکه ها اولین گزینه شما است، اما همه افراد مینای طبیعی سفید رنگی ندارند و گاهی اوقات مینای نازک باعث نمایان شدن رنگ زرد عاج می شود. در این صورت می‌توانیم از لمینت یا روکش دندان برای سفید کردن دندان‌ها استفاده کنیم.

2. منحنی لبخند

خط لثه فک بالا و لبه انسیزال انحنای لبخند شما را ایجاد می کند. لبخند شما باید یک انحنای خفیف رو به بالا ایجاد کند و به سمت انتها محو شود. زیبایی دندان و منحنی لبخند با یکدیگر ترکیب می شوند و یک لبخند زیبا را می سازند.

3. طول لثه

طول لثه تعیین می‌کند که چه مقدار از لثه‌هایتان دیده شود. نمایش بیش از حد لثه منجر به لبخند لثه ای می شود. با نمایش کم لثه، لبخند شما ممکن است دندانی به نظر برسد.

4.  رنگ لثه

لثه های شما باید رنگ مناسبی داشته باشند تا کنتراست مناسبی را ایجاد کنند که قوس لبخند شما را مشخص می کند. اگر بیماری لثه باعث قرمزی و التهاب لثه می شود، هم بر میزان لثه‌ها و هم بر رنگ لثه‌های شما تأثیر می‌گذارد.

عکس زیبایی دندان

5. خط لثه فک بالا

خط لثه فک بالا جایی که دندان های بالایی و لثه های شما با هم تماس دارند، خط لثه ماگزیلاری است. این باید به تعریف قوس لبخند با ظاهری نسبتاً مستقیم کمک کند که اطراف هر دندان به شکلی یکنواخت خمیده شود. به هم خوردن این خط لثه می تواند لثه های شما را نامناسب نشان دهد و حتی دندان های صاف کج به نظر برساند. ما می توانیم از کانتورینگ لثه برای کمک به شما در رسیدن به بهترین خط لثه فک بالا استفاده کنیم.

6.  لبه انسیزال

خط دیگری که قوس لبخند و زیبایی دندان شما را مشخص می کند لبه انسیزال است. این لبه دندان های بالایی است که هنگام گاز گرفتن به غذا برخورد می کند. این خط باید متقارن باشد و باید از دندانهای ثنایای مرکزی به سمت دندانهای آسیاب پشت دهان منحنی شود.

به هم خوردن این خط توسط دندان های نیش بلند و تیز می تواند در مردان جذاب باشد. ما می‌توانیم اختلالات غیرجذاب مانند شکستگی دندان، دندان‌های از دست رفته، نیش‌های تیز یا دندان‌های کوچک را با روش ها دندانپزشکی زیبایی مانند روکش دندان، لمینت یا حتی ایمپلنت دندان اصلاح کنیم.

7. راهرو باکال

از برخی جهات، فضای منفی در دهان شما به اندازه حضور فیزیکی دندان ها و لثه ها مهم است. راهرو باکال یک فضای منفی است که تفاوت زیادی در لبخند شما ایجاد می کند. زمانی که لبخند می زنید، ناحیه بین دندان ها و گوشه دهان شماست. فضای بیش از حد در راهرو باکال می تواند این تصور را ایجاد کند که شما دندان های خود را از دست داده اید، در حالی که فضای کم باعث می شود لبخند شما دندانه دار و شلوغ به نظر برسد.

زاویه دندان ها

8. زاویه دندان ها

در حالت ایده آل، دندان های شما باید صاف به سمت بالا و پایین باشند. با این حال، اگر کمی به جلو یا عقب متمایل شوند، نه تنها لبخند شما جذابیت کمتری پیدا می‌کند، بلکه می‌تواند منجر به مشکل در جویدن و تمیز کردن دندان‌های شما شود.

9. فاصله دندان ها

دندان هایی که فاصله مناسبی دارند ، با یکدیگر تماس جزئی دارند. دندان هایی که فاصله زیادی دارند یا بیش از حد شلوغ هستند ممکن است جذاب به نظر نرسند. ارتودنسی می تواند شلوغی یا شکاف در لبخند شما را اصلاح کند.

11. اوربایت

اوربایت زمانی اتفاق می افتد که دندان های بالایی شما کمی روی دندان های پایین شما کشیده می شوند. اوربایت به راحتی با اورتودنسی درمان شود.

12.  خط وسط دندان

تقارن برای زیبایی دندان ضروری است و لبخند شما نیز تفاوت چندانی با آن ندارد. برای ایجاد ظاهری جذاب، لبخند شما باید همان خط وسط صورت شما باشد. خط وسط لبخند بین دو دندان ثنایای مرکزی قرار دارد و در صورت عدم تقارن می‌تواند لبخند شما را تحت تاثیر قرار دهد.

افزایش میزان سفید کردن دندان ها: رژیم غذایی، روش های سریع و درمان با لیزر

آیا مشتاق به دستیابی به لبخندی سفیدتر هستید؟ فراتر از درمان‌های خانگی و روش‌های سنتی سفید کردن، عوامل مختلف و تکنیک‌های پیشرفته‌ای وجود دارند که می‌توانند به سفید کردن دندان‌ها کمک کنند. در این مقاله تأثیر رژیم غذایی بر سفیدی دندان ها، سریع‌ترین روش سفید کردن دندان ها و اثربخشی لیزر درمانی را بررسی خواهیم کرد.

لبخند درخشان یک دارایی ارزشمند است و روش های سفید کردن دندان می‌تواند به شما در رسیدن به آن کمک کند. در حالی که روش های مختلفی در دسترس است، برخی از عوامل کمتر متعارف و تکنیک‌های پیشرفته می‌توانند در افزایش سفیدی دندان شما نقش داشته باشند. بیایید به این جنبه‌ها بپردازیم.

آیا رژیم غذایی در سفید شدن دندان‌پزشکی است؟

رژیم غذایی شما می‌تواند روی رنگ دندان شما تأثیر بگذارد. غذاها و نوشیدنی‌هایی که رنگ‌دانه بالایی دارند، مانند قهوه، چای، توت قرمز و انواع توت‌ها می‌توانند به‌مرورزمان دندان ها را لکه کننده کنند. از سوی دیگر، میوه‌ها و سبزیجات ترد مانند سیب، هویج و کرفس می‌توانند با افزایش تولید بزاق و پاک کردن لکه‌های سطحی به تمیز کردن طبیعی دندان‌ها کمک کنند.

سریع‌ترین روش سفید کردن دندان چیست؟

وقتی صحبت به سفید کردن سریع دندان می‌رسد، سفید کردن دندان‌های حرفه‌ای در مطب حرف اول را می‌زند. در یک جلسه دندانپزشک شما می‌تواند از مواد سفید کننده قوی و فناوری پیشرفته برای سفید کردن دندان‌های شما به میزان قابل توجهی استفاده کند. این روش برای افرادی که به دنبال نتایج فوری برای موقعیت‌های خاص هستند ایده آل است.

سفید کردن دندان با لیزر

سفید کردن دندان با لیزر یک تکنیک پیشرفته است که فرایند بلیچینگ را تسریع می‌کند. در طی این روش، یک ژل بلیچینگ غلیظ بر روی دندان‌های شما اعمال می شود و سپس نور لیزر به سمت آن ها هدایت می شود تا عامل سفید کننده فعال شود. انرژی لیزر به افزایش اثرات ژل سفید کننده کمک می‌کند و به طور بالقوه نتایج سریع‌تر و چشمگیری را ارائه می‌دهد. لیزر درمانی معمولاً در مطب دندانپزشکی انجام می شود و تحت نظارت حرفه‌ای انجام می شود. این روش نسبتاً ایمن و کم تهاجمی است و بسیاری از بیماران حداقل ناراحتی را تجربه می‌کنند.


دریافت نوبت آنلاین

"*" indicates required fields

YYYY slash MM slash DD

 

کلینیک تخصصی دندانپزشکی آرمانی

یکی از مجهزترین و بهترین کلینیک های دندانپزشکی شهریار می باشد که در راستای خدمت رسانی به هموطنان عزیز مطابق با استانداردهای روز دنیا از سال ۱۳۹۴ با همکاری دندانپزشکان مجرب ، متخصصان دندانپزشکی و اساتید دانشگاه شروع به فعالیت نموده است. کلینیک دندان پزشکی آرمانی با بکارگیری بهترین و مرغوبترین مواد دندانپزشکی سعی در ارتقاء کیفیت خدمات در جهت حفظ و بهبود سلامتی مراجعین محترم دارد . بر این اساس با افتخار و اطمینان کامل کلیه خدمات دندانپزشکی در شهریار خود را بصورت تضمینی و با گارانتی واقعی ارائه می کند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید