معایب و مزایای لمینت، از شایعه تا واقعیت

معایب و مزایای لمینیت، از شایعه تا واقعیت

معایب و مزایای لمینیت ، از شایعه تا واقعیت

همه ما می­دانیم که یکی از ارکان اصلی داشتن یک چهره جذاب، داشتن یک لبخند زیبا و دلنشین است ولی لبخند زیبا بدون داشتن دندان­ هایی زیبا، مرتب و خوشرنگ امکانپذیر نیست.

چند سالی است که در پی پیشرفت علم دندانپزشکی و تکنولوژی، دندانپزشکان با انجام درمان ­های زیبایی که گاهی شامل چندین درمان مختلف است اقدام به طراحی طرح لبخند می­ کنند و با تکنیک ­های خاص، عزیزانی که تاکنون از نعمت داشتن لبخندی زیبا محروم بوده­ اند را به آرزوی خود می­ رسانند.

یکی از روش­ هایی که تاکنون توانسته است لبخند بسیاری از مراجعین را دگرگون سازد لمینیت ­های سرامیکی است، ما در اینجا قصد داریم تا با هم به برخی سوالات، ابهامات و شایعات پیرامون این روش درمانی بپردازیم. ولی قبل از همه چیز باید بدانیم که لمینیت سرامیکی چیست.

و مزایای لمینت، از شایعه تا واقعیت 2

لمینت سرامیکی چیست؟

لمینت ­ها پوسته ‌های نازکی از جنس سرامیک هستند که متناسب با ظاهر و دندان هر شخص به صورت منحصر به فرد ساخته می­ شوند. در ساخت لمینت از موادی با رنگ های طبیعی و نزدیک به رنگ دندان استفاده می شود. در حقیقت لمینت های سرامیکی ترکیبی از چندین لایه خیلی ظریف اما محکم سرامیکی هستند که بر روی مینای دندان چسبانده می­ شوند.

پس از تراشیدن سطح اندکی از دندان مراحل قالب­ گیری انجام می ­شود، سپس این لایه نازک سرامیکی که قطر آن حداکثر چند میلیمتر می ­باشد، ساخته می­ شود و با چسب مخصوص روی  بخش جلویی دندان­ ها متصل می­شود و مواردی مانند رنگ، ظاهر، اندازه و طول دندان ها را تغییر داده و برای فرد لبخندی جذاب ­تر و زیباتر به وجود خواهد آمد.

در ادامه این مطلب تلاش کردیم همه­ جوانب مثبت و منفی لمینت سرامیکی را بررسی کنیم تا  شما بتوانید در تصمیم گیری و انتخاب شیوه اصلاح لبخند خود از آن یاری بگیرید:

با وجودی که نکات مثبت و مزایای لمینت سرامیکی بسیار است، اما برخی از بیماران شایعاتی نیز درباره معایب لمینت سرامیکی شنیده­ اند. در اینجا به چند شایعه متداول درباره لمینت ­ها می­ پردازیم و حقایق را درمورد آن­ ها روشن خواهیم کرد.

آیا لمینت ­ها ظاهری مصنوعی دارند ؟

هنگامی که حرف از دندانپزشکی زیبایی و یا لمینت دندان به میان می ­آید، برخی از افراد به یاد لبخند های هالیوودی با ظاهری مصنوعی و دندان­ های مربعی شکل می افتند. اما این لزوماً حقیقت ندارد.

رنگ لمینت ­های دندان بر اساس انتظار بیمار و همینطور پیشنهاد دندانپزشک تعیین می­ گردد. بهترین انتخاب، لمینت با رنگی طبیعی و هماهنگ با رنگ پوست شماست ولی در صورت درخواست بیمار، می­ توان از رنگ سفیدتر استفاده کرد.

کاربرد لمینیت دندان چیست؟

  • افزایش زیبایی: لمینیت های دندان در درجه اول برای بهبود ظاهر دندان ها استفاده می شوند. آنها می توانند به طور موثر مسائلی مانند تغییر رنگ، لکه ها و ناهماهنگی های جزئی را برطرف کنند و ظاهری یکنواخت و جذاب به دندان ها ببخشند.
  • ترمیم ساختار دندان: از لمینت ها می توان برای ترمیم دندان هایی که به دلیل سایش، بریدگی یا شکستگی های جزئی آسیب دیده اند استفاده کرد. آنها یک لایه حفاظتی اضافی برای ساختار دندان زیرین ایجاد می کنند.
  • بستن فاصله دندان ها: در مواردی که فاصله های کوچک بین دندان ها وجود دارد، می توان از لمینت های دندان برای بستن این فضاها استفاده کرد و لبخند یکنواخت تری ایجاد کرد.
  • تغییر شکل دندان ها: لمینت ها می توانند به تغییر شکل دندان های خیلی کوچک، نامنظم یا دارای لبه های ناهموار کمک کنند و در نتیجه لبخندی هماهنگ ایجاد کنند.
  • تقویت دندان ها: لمینیت های دندان در درجه اول با اهداف زیبایی ساخته می شود، اما می توانند لایه ای از استحکام را به دندان ها اضافه کنند و به مقاومت در برابر آسیب های بعدی کمک کنند.
  • تغییر لبخند فوری: لمینت های دندان به دلیل توانایی خود در ایجاد یک دگرگونی چشمگیر در یک دوره نسبتا کوتاه شناخته شده اند. آنها یک گزینه عالی برای افرادی هستند که به دنبال اصلاح سریع و قابل توجه لبخند هستند.

به طور خلاصه، لمینت های دندان همه کاره هستند و هم اهداف زیبایی و هم عملکردی دارند و آنها را به یک انتخاب محبوب در میان کسانی تبدیل می کند که به دنبال افزایش لبخند و سلامت دندان خود هستند.

انواع لمینت دندان در دندانپزشکی آرمانی

انواع لمینت دندان

لمینت های دندان که به عنوان روکش دندان نیز شناخته می شوند، در انواع مختلفی وجود دارند که هر کدام ویژگی ها و کاربردهای خاص خود را دارند. در اینجا به  دو نوع اصلی لمینت دندان اشاره می کنیم:

  1. لمینیت سرامیکی دندان:

لمینت های سرامیکی دندان از جمله رایج ترین و پرکاربردترین گزینه درمان لمینت دندان هستند. آنها معمولاً از سرامیک ساخته می شوند که شبیه دندان های طبیعی هستند. برخی از ویژگی های کلیدی لمینت های سرامیکی دندان عبارتند از:

زیبایی طبیعی: سرامیک شباهت زیادی به رنگ، شفافیت و بافت دندان های طبیعی دارد و آن را به گزینه ای ایده آل برای لبخندی طبیعی تبدیل می کند.

دوام: لمینت های سرامیکی بسیار بادوام و مقاوم در برابر لکه هستند و آنها را به یک راه حل طولانی مدت تبدیل می کنند.

بیشتر بخوانید
ترشح بیش از حد بزاق و بیماری های دهان و دندان

سفارشی سازی: هر لمینت سرامیکی به صورت سفارشی ساخته می شود تا با رنگ و شکل منحصر به فرد دندان بیمار مطابقت داشته باشد و نتیجه شخصی و جذاب را تضمین کند.

ضخامت: لمینت‌های سرامیکی نازک‌ تر اما کمی ضخیم‌ تر از برخی جایگزین‌ها هستند و در طول فرآیند آماده‌سازی نیاز به حذف  مینای دندان دارند.

  1. لومینیرز یا لمینیت بدون تراش دندان:

لومینیرها که اغلب به عنوان لمینت های بدون تراش دندان شناخته می شوند، یک برند خاص از لمینت های سرامیکی فوق نازک هستند. آنها به دلیل حداقل نیازهای آماده سازی دندان شناخته شده اند. در اینجا برخی از ویژگی های کلیدی Lumineers  و لمینت های بدون تراش دندان آورده شده است:

فوق نازک: لومینیرها بسیار نازک هستند و به آنها اجازه می دهند با حداقل حذف مینای دندان یا بدون حذف مینا روی دندان اعمال شوند. این باعث حفظ ساختار طبیعی دندان می شود.

سریع و بدون درد: فرآیند استفاده از لومینیرها معمولاً سریعتر و کمتر تهاجمی تر از لمینیت های سنتی است که آن را برای برخی از بیماران گزینه راحت تری می کند.

برگشت پذیر: از آنجایی که حداقل مینای دندان در حین استفاده حذف می شود، لومینیرها اغلب برگشت پذیر در نظر گرفته می شوند، به این معنی که در صورت تمایل می توان بدون آسیب قابل توجهی به دندان ها را برداشت.

استفاده موقعیتی: لومینیرها برای موارد خاصی که نیاز به حداقل بهبود زیبایی است و بیمار گزینه کمتر تهاجمی را ترجیح می دهد مناسب است.

به طور خلاصه، لمینت های سرامیکی دندان، زیبایی و دوام استثنایی را ارائه می دهند، در حالی که لمینت های لومینیر یا بدون آماده سازی جایگزینی کمتر تهاجمی را ارائه می دهند و آنها را برای شرایط خاص مناسب می کنند. انتخاب بین  انواع لمینیت به ترجیحات فردی، میزان مشکلات دندانی و توصیه های یک دندانپزشک واجد شرایط بستگی دارد.

مقایسه لمینیت سرامیکی و کامپوزیت ونیر

وقتی صحبت از لمینت یا روکش دندان می شود، معمولاً از دو ماده اولیه استفاده می شود: سرامیک (پرسلن) و کامپوزیت ونیر. بیایید آنها را با هم مقایسه کنیم و در مورد عواملی که بر طول عمر لمینت های دندان تأثیر می گذارد بحث کنیم:

  1. لمینیت سرامیکی:

مزایا:

  • زیبایی: لمینیت ‌های سرامیکی شباهت زیادی به دندان‌های طبیعی و ظاهری واقعی دارند.
  • دوام: در برابر لکه شدن بسیار مقاوم هستند و می توانند سال ها دوام بیاورند.
  • سفارشی سازی: هر لمینیت سرامیکی برای مطابقت با لبخند منحصر به فرد بیمار سفارشی می شود.
  • مقاومت در برابر لکه: لمینیت های سرامیکی به دلیل حفظ رنگ اصلی خود شناخته شده اند.

معایب:

  • هزینه: لمینیت ‌های سرامیکی معمولاً گران ‌تر از جایگزین‌ های کامپوزیت هستند.
  • برگشت ناپذیری: حذف مینای دندان مورد نیاز است و این روند را غیرقابل برگشت می کند.

 

    2. کامپوزیت ونیر:

مزایا:

  • هزینه: ونیرهای کامپوزیت اغلب مقرون به صرفه تر از گزینه های سرامیکی هستند.
  • حذف کمتر دندان: آنها نیاز به برداشتن مینای دندان کمتری دارند که می تواند.
  • قابل ترمیم: در صورت آسیب دیدن، کامپوزیت ونیرها را می توان بدون نیاز به تعویض کامل ترمیم کرد.

معایب:

  • دوام: ونیرهای کامپوزیت ممکن است به اندازه لمینیت سرامیکی دوام نداشته باشند و ممکن است نیاز به تزمیم مکرر داشته باشند.
  • رنگ آمیزی: به مرور زمان بیشتر مستعد لکه شدن هستند.
  • ظاهر: در حالی که ونیرهای کامپوزیت هنوز می توانند عالی به نظر برسند، ممکن است ظاهر طبیعی دندان را به اندازه سرامیک ها تقلید نکنند.

آیا لمینت ها شکننده اند و طاقت فشار را ندارند ؟

در واقع دو نوع ونیر دندان وجود دارد: ونیر های سرامیکی (لمینت) و ونیر های کامپوزیتی. با اینکه طول عمر کامپوزیت دندان و لمینت، هر دو زیاد است اما لمینت ­ها ماندگارتر و مقاوم­تر هستند به طوری که می­ توان گفت استحکام آنها مانند استحکام مینای دندان طبیعی شما می ­باشد و احتمال شکستن یا افتادن لمینیت ­ها خیلی کم است. به طور کلی لمینت دندان به گونه ­ای طراحی شده ­اند که عملکردی مانند دندان طبیعی داشته باشند و در مقابل تغییر رنگ و لک شدن مقاوم باشند.

IMG 2597

آیا برای نصب لمینت باید کل دندان تراشیده شود ؟

برای نصب لمینت­ ها، آماده سازی جزئی روی دندان ­ها صورت می گیرد و نیازی به تراش زیاد دندان وجود ندارد. دندانپزشک ترمیمی و زیبایی تلاش می ­کند تا جای ممکن آسیب به بافت طبیعی دندان وارد نکند و در عین حال به نتایج مطلوب برسد. در بعضی موارد حتی نیاز به تراش هم نیست ولی در اکثر موارد تراش بسیار اندکی بر روی سطح دندان انجام می ­شود. لازم است که بدانید برای انجام لمینت سرامیکی صرفاً دندان ها تراشیده نمی شوند و بستگی به نوع فک، اندازه دندان ها، میزان بیرون زدگی دندان ها و . . . دارد که ممکن است دندان بعضی از افراد اصلاً نیاز به تراشیده شدن نداشته باشد و برای بعضی دیگر نیاز به اندکی تراش جهت قالبگیری و نصب لمینت سرامیکی باشد، پس می توان نتیجه گرفت که صرفاً همه مراجعین نیاز به تراشیدن دندان ندارند و بسته به شرایط هر شخص این میزان تفاوت دارد.

آیا لمینت ها فقط برای اهداف زیبایی استفاده می شوند ؟

با اینکه مهمترین هدف لمینت ­ها، اصلاح طرح لبخند و ظاهر دندان­ هاست، ولی لمینت فواید دیگری نیز دارد. لمینت ­ها می ­توانند برای پر کردن فضاهای خالی بین دندان ­ها و متقارن ساختن لبخندتان استفاده شود همچنین در دندان­ های فرسایش یافته با این تکنیک می توان ارتفاع دندان ها و به تبع آن ارتفاع صورت را اصلاح کرد.

مزایای لمینیت سرامیکی

و مزایای لمینت، از شایعه تا واقعیت 3

‏1- اصلاح ظاهر لبخند

همانطور که پیش از این اشاره شد ونیرها انتخاب فوق العاده­ ای برای اصلاح طرح لبخند افرادی که رنگ دندان هایشان زرد شده یا دندان ­های شکسته یا کج دارند، می­ باشد. لمینت سرامیکی تمام مشکلات نا­زیبا بودن و عیوب ظاهری دندان­ ها را کاملاً می ­پوشاند و یک لبخند جذاب برای شما فراهم می ­آورد.

بیشتر بخوانید
تارتار زیر لثه چیست و چگونه از آن پیشگیری کنیم؟

‏2-کم تهاجمی تر نسبت به روکش

برای روکش دندان باید دور تا دور دندان را تراشید تا فضای کافی برای چسباندن تاج دندان ایجاد شود. در صورتی که برای نصب لمنیت ­ها  فقط باید روی سطح  دندان­ ها را تراشید، به همین علت کم تهاجمی ­تر است همچنین پیوند بسیار قوی ­تری با مینای دندان نسبت به تاج دندان برقرار می­کند.

‏3- مقاوم در برابر تغییر رنگ

از دیگر مزایای لمینت سرامیکی این است که لمینت­ ها در مقایسه با سایر روش­ های سفید کردن دندان مانند کامپوزیت و بلیچینگ تغییر رنگ نمی­ دهند و اگر درست از آن ­ها مراقبت کنیم همیشه سفید و درخشان باقی خواهند ماند و با خوردن مواد خوراکی رنگی مانند چای و قهوه زرد نخواهد شد.

‏4-طبیعی به نظر رسیدن

لمینت­ های سرامیکی، ظاهری کاملاً طبیعی دارند. خاصیت بازتاب نور سرامیک باعث می شود لمینت خصوصیاتی شبیه مینای دندان داشته باشد. چون لمینت سرامیکی از یک لایه بسیار نازک ساخته می‌شود، بسیار طبیعی و شفاف و غیر قابل تشخیص است.

‏5-دوام و طول عمر زیاد

اگر در شرایط ایده آل، دندانپزشک با مهارت تمام ، لمینت ­ها را روی دندان­ های شما کار کرده باشد و همچنین شما نیز به خوبی از لمینت ­ها مواظبت کنید، دوام و طول عمر لمینیت ­ها می تواند بیشتر از 15 سال باشد. با این وجود احتمال آسیب دیدن لمینت­ ها یا بروز مشکل در دندان ­های طبیعی زیر آن ­ها وجود دارد که ممکن است نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشند.

‏6- انعطاف پذیر بودن

یکی دیگر از مزایای لمینت سرامیکی این است که رنگ به گونه ای انتخاب می­ شود که دقیقاً مشابه با دندان های طبیعی خود فرد باشد. در اکثر موارد نیازی نیست که تمام دندان‌ های خود را برای داشتن لبخندی زیبا با لمینت دندانی بپوشانید. فقط کافی است چند دندان جلو را که هنگام خندیدن ظاهر می­ شود را با لمینت سرامیکی اصلاح کنید.

‏7- فوری بودن مشاهده نتایج

از دیگر مزایای لمینت سرامیکی باید گفت که بلافاصله بعد از نصب، طرح لبخند شما را اصلاح می کنند. و شما بلافاصله بعد از اتمام جلسه نصب لمینت می ­توانید از لبخند زیبای خود لذت ببرید.

‏8- برطرف کردن عیوب ظاهری دندان

لمینت ­های سرامیکی قادرند رنگ، شکل و ظاهر دندان­های طبیعی را تغییر دهند. هرگونه عیب ظاهری مانند بد رنگی، کج درآمدن، شکستگی، لب پریدگی یا فاصله زیاد بین دندان­ها توسط لمینت ­های سرامیکی پوشش داده می ‌شود.

‏9- ترکیب کردن با روش­های دندانپزشکی زیبایی دیگر

از لمینت­ ها می توان همزمان با سایر روش ­های دندانپزشکی زیبایی مانند ایمپلنت، روکش، بریج، ارتودنسی، سفید کردن دندان و غیره برای اصلاح طرح لبخند استفاده کرد. رنگ و ظاهر لمینت­ ها دقیقا شبیه به تاج دندان یا ایمپلنت ساخته می شود، به همین دلیل یکدستی و هماهنگی  بین دندان ها حفظ خواهد شد.

معایب لمینت سرامیکی

انجام هر درمانی بدون عوارض نخواهد بود، در این بخش برایتان چند نمونه از عوارضی که ممکن است پس از انجام لمینت سرامیکی برای یک شخص به وجود بیاید برشمردیم، تا اهمیت انتخاب یک مرکز و یک دندانپزشک متخصص با تجربه جهت انجام این درمان بیش از بیش برایمان مشخص شود.

معایب و مزایای لمینت، از شایعه تا واقعیت
‏1- دائمی وغیر قابل بازگشت بودن، یکی از معایب لمینت سرامیکی می­ باشد.

زمانی که لمینت سرامیکی به دندان های شما چسبانده شد، امکان برداشتن آنها و استفاده مجدد از دندان های طبیعی شما وجود ندارد. با اینکه لمینیت از لحاظ ظاهری کاملاً طبیعی به نظر می رسند اما باز هم نوعی از دندان مصنوعی هستند و فرایند نصب آن­ها تقریباً برگشت ناپذیر است. در صورتی که به خوبی از آنها مراقبت کنید بیش از ۱۰ سال بدون نیاز به ترمیم و یا تعویض روی دندان های شما ماندگار خواهد ماند.

‏2- امکان حساس شدن دندان در ابتدای درمان وجود دارد.

بعد از نصب لمینت­ های سرامیکی ممکن است نسبت به غذاها و نوشیدنی های گرم و سرد حساس شوید. مینای دندان شما پیش از نصب لمینت اندکی تراشیده می شود. به همین دلیل حساسیت نسبت به غذاهای گرم و سرد تا چند روز بعد از نصب لمینت­ ها طبیعی است که البته خود به خود از بین می رود.

‏3- امکان آسیب دیدن لمینت ­ها وجود دارد.

لمینت ­های دندانی بسیار بادوام و محکم­ اند و نسبت به ضربه نیز مقاومت ­اند. اما به هر حال احتمال آسیب دیدن آن­ ها وجود دارد. اگر که فشار بسیار زیادی در اثر جویدن یا گاز زدن غذا های سفت و یا دندان قروچه به آنها وارد شود، احتمال افتادن و یا شکستن آنها وجود دارد. برای محفاظت از لمینت ­ها باید به خوبی از دندان های خود مراقبت کنید و بهداشت دهان و دندان را رعایت نمایید.

‏4- نیاز به تراشیدن مینای دندان

تراشیدن مینای دندان پیش از نصب به عنوان یکی از معایب لمینیت سرامیکی شناخته می ­شود. لمینت ­های استاندارد نیاز به آماده سازی دندان­ ها پیش از نصب دارند. با توجه به مشکلات و عیب های دندان ، دندانپزشک قسمتی از مینای دندان را تراش می دهد تا لمینیت ها بعد از نصب روی دندان­ ها ضخامت اضافه به وجود نیاورد. اما در مقایسه با تراش تاج دندان، لمینت­ ها روش کم تهاجمی ­تری محسوب می­ شوند و  برای نصب آنها فقط یک سطح دندان نیاز به تراش دارد.

برای آماده سازی دندان ­ها قبل از نصب لمینیت سرامیکی فقط یک لایه خیلی نازک از مینای دندان تراش می خورد، به همین دلیل دندان­ ها کمتر حساس می­ شوند. چند روز بعد از نصب لمینیت­ های سرامیکی نیز حساسیت دندان ­ها به طور کامل رفع می­ شود.

‏5- طولانی بودن فرایند ساخت

نصب لمینت ­های سرامیکی طی دو تا سه جلسه مراجعه به دندانپزشکی انجام می­ گیرد و تا نصب نهایی لمینت­ ها روی دندان حدوداً یک ماه زمان نیاز است. در اثر تراشیدن مینای دندان، احتمال حساس شدن دندان ها وجود دارد معمولاً از ونیرهای موقت در این مدت استفاده می­ شود.

بیشتر بخوانید
چه کسانی می توانند ایمپلنت کنند

اگر بین انتخاب روش‌های لمینت سرامیکی یا کامپوزیت ونیر تردید دارید بهتر است قبل از تصمیم گیری این نکته را بدانید که زیبایی ظاهری پس از درمان لمینت‌ سرامیکی نسبت به کامپوزیت‌ بیشتر است، چراکه فضای انجام تغییرات بیشتر خواهد بود. به عبارتی اگر به دنبال تغییرات اساسی برای دندان­ هایتان هستید توصیه می‌شود با صلاحدید دندانپزشک از مزیت زیبایی لمینت‌ سرامیکی برخوردار شوید.

طول عمر لمینیت دندان چقدر است؟

طول عمر لمینت های دندان، صرف نظر از مواد مورد استفاده، بسته به عوامل مختلفی می تواند متفاوت باشد:

  • جنس: ونیرهای سرامیکی طول عمر بیشتری دارند و اغلب 10 تا 15 سال یا بیشتر دوام می‌آورند، در حالی که ونیرهای کامپوزیت ممکن است 5 تا 10 سال عمر کنند.
  • مراقبت از دهان: اقدامات خوب بهداشت دهان، از جمله مسواک زدن منظم، نخ دندان کشیدن و معاینات دندان، می تواند به طور قابل توجهی طول عمر روکش ها را افزایش دهد.
  • رژیم غذایی: اجتناب از مصرف زیاد غذاها و نوشیدنی های لکه دار (مانند قهوه، چای و شراب قرمز) می تواند به جلوگیری از تغییر رنگ و حفظ ظاهر روکش ها کمک کند.
  • دندان قروچه: اگر دندان قروچه دارید، می تواند فشار بیشتری بر روکش ها وارد کند و ممکن است منجر به آسیب یا طول عمر کوتاه تر شود.
  • حوادث یا تروما: ضربه‌های تصادفی به روکش‌ها می‌تواند باعث خرد شدن یا شکستن آن‌ها شود و بر طول عمر آن‌ها تأثیر بگذارد.
  • کیفیت قرار دادن: مهارت و تخصص دندانپزشکی که روکش ها را قرار می دهد نیز می تواند بر دوام آنها تأثیر بگذارد. روکش هایی که به درستی قرار داده شده اند، دوام بیشتری دارند.

در نتیجه، طول عمر لمینت های دندان به عوامل مختلفی از جمله مواد مورد استفاده، مراقبت از دهان، رژیم غذایی، عادات و کیفیت قرار دادن بستگی دارد. در حالی که روکش‌های سرامیکی معمولاً طول عمر بیشتری دارند و زیبایی‌شناسی عالی ارائه می‌دهند، روکش‌های کامپوزیت می‌توانند گزینه‌ای مقرون به صرفه‌تر باشند. در نهایت، بحث در مورد نیازها و انتظارات خاص خود با یک دندانپزشک واجد شرایط به شما کمک می کند تا انتخابی آگاهانه در مورد نوع روکش های مناسب خود داشته باشید.

عکس لمینیت دندان قبل و بعد

عوامل تاثیرگذار روی قیمت و هزینه لمینیت دندان

قیمت و هزینه لمینت دندان که به عنوان روکش دندان نیز شناخته می شود، بر اساس عوامل مختلفی می تواند بسیار متفاوت باشد. در اینجا عوامل کلیدی که بر هزینه کلی تأثیر می گذارد آورده شده است:

انتخاب مواد:

سرامیک در مقابل کامپوزیت: مواد مورد استفاده برای روکش ها به طور قابل توجهی بر قیمت آن تأثیر می گذارد. روکش‌های سرامیکی که اغلب از پرسلن ساخته می‌شوند، به دلیل دوام و زیبایی بیشتر، گران‌تر از روکش‌های رزین کامپوزیت هستند.

تعداد روکش ها:

تک دندان در مقابل چند دندان: تعداد دندان هایی که به روکش نیاز دارند نقش مهمی ایفا می کند. درمان یک دندان یا چند دندان هزینه کمتری نسبت به یک اصلاح گسترده شامل بسیاری از دندان ها دارد.

پیچیدگی:

وسعت کارهای آرایشی: مواردی با مسائل آرایشی پیچیده، مانند تغییر رنگ شدید یا ناهماهنگی، ممکن است نیاز به آماده سازی و سفارشی سازی گسترده تری داشته باشند که به هزینه های بالاتر کمک می کند

تخصص دندانپزشک:

تجربه و شهرت: دندانپزشکان بسیار ماهر و با تجربه ممکن است هزینه بیشتری برای خدمات خود دریافت کنند. با این حال، تخصص آنها می تواند به نتایج دقیق تر و رضایت بخشی منجر شود.

موقعیت جغرافیایی:

قیمت گذاری بر اساس مکان: هزینه های درمان دندان می تواند بسته به منطقه و کشور متفاوت باشد. شهرهای بزرگتر یا مناطق با هزینه زندگی بالاتر اغلب هزینه های دندانپزشکی بالاتری دارند.

رویه های اضافی:

کارهای مقدماتی: گاهی اوقات، روش های اضافی مانند سفید کردن دندان ها، تغییر شکل لثه یا کارهای ارتودنسی ممکن است قبل از روکش لازم باشد که به هزینه کلی می افزاید.

هزینه های آزمایشگاه دندانپزشکی:

هزینه های آزمایشگاه: ساخت روکش های سفارشی توسط لابراتوار دندانپزشکی انجام می شود. هزینه های آزمایشگاه بسته به کیفیت و محل آزمایشگاه می تواند متفاوت باشد.

قرار ملاقات های بعدی:

نگهداری و بررسی های منظم: بررسی های منظم و تنظیمات یا ترمیم های احتمالی می تواند هزینه های اضافی را در طول زمان متحمل شود.

پوشش بیمه ای:

بیمه دندانپزشکی: طرح های بیمه دندان اگر از نظر پزشکی ضروری تشخیص داده شود ممکن است تا حدی هزینه روکش ها را پوشش دهد، اما پوشش بیمه برای روش های صرفا زیبایی معمولاً محدود است.

گزینه های تامین مالی:

برنامه های پرداخت: برخی از مطب های دندانپزشکی گزینه های تامین مالی یا طرح های پرداخت را برای کمک به بیماران در مدیریت هزینه روکش در طول زمان ارائه می دهند.

مشاوره:

هزینه های مشاوره: مشاوره اولیه با دندانپزشک شما برای بحث در مورد گزینه های درمانی و دریافت ارزیابی، ممکن است هزینه های مرتبطی داشته باشد.

 

چرا کلینیک تخصصی دندانپزشکی آرمانی؟

کلینیک آرمانی یک مرکز مجهز است. این مرکز قصد دارد تا با تمام علم ، مهارت و تجربه­ متخصصانش، فرصتی ایجاد کند که جذاب ­ترین و زیباترین  لبخند­ها را برای شما مراجعان گرامی خلق کرده و به یادگار بگذارد. تعهد ما به شما ارائه جدیدترین و بهترین شیوه ­های درمانی،  در زمینه زیبایی و ترمیم دندان است به نحوی که رضایت شما  عزیزان را به بهترین شکل ممکن جلب نماییم.

از این رو درمانگاه تخصصی دندانپزشکی آرمانی را که از بهترین مراکز غرب استان تهران و شهریار است، تاسیس کردیم تا به این هدف با ارزش برسیم و با روش های نوین، بهترین خدمات را به همگان ارائه دهیم.

در نظر داشته باشید براي کسب اطلاعات بیشتر  و اطلاع از هزينه كليه خدمات می توانید با شماره های کلینیک تماس بگیرید.


دریافت نوبت آنلاین

"*" indicates required fields

YYYY slash MM slash DD

 

کلینیک تخصصی دندانپزشکی آرمانی

یکی از مجهزترین و بهترین کلینیک های دندانپزشکی شهریار می باشد که در راستای خدمت رسانی به هموطنان عزیز مطابق با استانداردهای روز دنیا از سال ۱۳۹۴ با همکاری دندانپزشکان مجرب ، متخصصان دندانپزشکی و اساتید دانشگاه شروع به فعالیت نموده است. کلینیک دندان پزشکی آرمانی با بکارگیری بهترین و مرغوبترین مواد دندانپزشکی سعی در ارتقاء کیفیت خدمات در جهت حفظ و بهبود سلامتی مراجعین محترم دارد . بر این اساس با افتخار و اطمینان کامل کلیه خدمات دندانپزشکی در شهریار خود را بصورت تضمینی و با گارانتی واقعی ارائه می کند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید