شاید شما هم در رابطه با عوارض ایمپلنت دندان و مشکلات احتمالی شنیده باشید. در این مقاله مشکلات مربوط به ایمپلنت را شرح داده ایم و راه حل و علت آن را نیز توضیح داده ایم. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

 

ایمپلنت دندان چه مشکلاتی دارد؟

اگرچه 98 درصد این روش موفقیت آمیز می باشد ، اما هنوز خطرات ، نشانه های رد شدن و مشکلات ایمپلنت دندان وجود دارد که می تواند بسیار آزاردهنده باشد ، با هزینه های احساسی و اقتصادی که به دنبال دارد.

از ما در کلینیک دندانپزشکی آرمانی دلایلی را که ممکن است باعث ایجاد مشکلات مختلف در ایمپلنت دندان می شود پرسیده می شود. مشکلات اصلی شامل رد شدن ایمپلنت دندان ، عفونت ، خطراتی مانند درگیری عصب یا سایر مشکلات می شود.

رد شدن ایمپلنت دندان

دلایل خاصی وجود ندارد که بتوان گفت علت رد شدن ایمپلنت دندان توسط بدن می باشد. این مشکل معمولاً در 2 تا 5 درصد موارد اتفاق می افتد و عوامل متعددی مانند مصرف دخانیات یا بهداشت ضعیف دهان و دندان می تواند خطر رد شدن ایمپلنت دندان را افزایش دهد و استخوان سازی را با مشکل روبرو کند. افراد مبتلا به دیابت کنترل نشده  در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به عفونت هستند.

علائم راصلی ایجاد این مشکل معمولاً درد یا ناراحتی ، حرکت کردن ایمپلنت دندان ، التهاب ، عفونت یا خونریزی در ناحیه مشکلات ایمپلنت دندان می باشد.  اگرچه در 98 درصد موارد ایمپلنت به راحتی استخوان سازی می شود و می توان پروتز را قرار داد. حقیقت این است که هیچ گونه ادغام استخوانی علت اصلی مشکلات ایمپلنت دندان نمی باشد.

بیشتر بخوانید
مشکلات ارتودنسی و درمان‌های آن

هنگامی که ایمپلنت دندان رد می شود ، باید برداشته شود و ایمپلنت جدیدی قرار داده شود که احتمال موفقیت آن 98٪ می باشد. این واقعیت که شما رد ایمپلنت دارید به این معنا نیست که دیگر شما نمی توانید از درمان ایمپلنتولوژی استفاده کنید.

عفونت ایمپلنت

عفونت ایمپلنت به تحلیل استخوان در اطراف ایمپلنت به دلیل تجمع پلاک دندانی باکتریایی اشاره دارد. ایمپلنتیت یک عفونت در ایمپلنت دندان است که عمدتا در اثر تجمع باکتری ها ایجاد می شود و منجر به التهاب لثه می شود. و باعث تخریب استخوان فک می شود. این بیماری شامل التهاب لثه و تخریب استخوان اطراف ایمپلنت می شود.

در صورت عدم درمان، عفونت می تواند باعث از بین رفتن استخوان و رد ایمپلنت شود. هر سال باید به دندانپزشک مراجعه کنید تا تعمیر و نگهداری انجام شود  تا آنها را مانند دندان های خود تمیز کنید. اگر مراقبت انجام نشود ، جرم می تواند باعث التهاب لثه ایمپلنت های دندانی شما شود و استخوان نگهدارنده را از بین ببرد و منجر به از بین رفتن آنها شود.

شل شدن ایمپلنت

شایع ترین مشکلات دندانهای ثابت، شل شدن ایمپلنت های دندانی است که به دلیل پیچ اتصال دهنده که باید محکم شود یا شکستگی پرسلن پروتز قطعی است. آیا پیچ های روی ایمپلنت دندان های شما شل می شوند؟

حل این مشکلات ایمپلنت دندان بسیار آسان است. اگر متوجه شدید که پروتز ایمپلنت شما حرکت می کند ، فوراً به دندانپزشک خود مراجعه کنید. بسیار مهم است که پروتز را در اسرع وقت دوباره روی ایمپلنت بچرخانید. زیرا اگر به سرعت انجام نشود ، پیچ می تواند داخل ایمپلنت شکسته شود و برداشتن آن نیاز به جراحی و اجرای روش های درمانی اضافی می شود.

بیشتر بخوانید
هزینه کامپوزیت ونیر دندان در شهریار

با توجه به شکستن مکرر روکش سرامیکی ، به ویژه در مورد بیماران مبتلا به دندان قروچه ، پروتز ایمپلنت باید جدا شده و برای تعمیر دندان به آزمایشگاه ارسال می شود.

عوارض ایمپلنت دندان چیست؟

بزرگترین عوارض ایمپلنت دندان زمانی می باشد که به ساختار فک آسیب وارد می کند. یعنی ایمپلنت بیش از حد نزدیک به عصب قرار می گیرد و می تواند منجر به مشکلاتی مانند پارستزی شود. برای جلوگیری از همچین عارضه ای باید به یک پزشک یا کلینیک با تجربه مراجعه کنید.

پارستزی ناشی از کاشت دندان

پارستزی عصبی می تواند باعث درد مزمن ، خارش ، سوزن سوزن شدن یا بی حسی گونه ، زبان ، لب ها یا چانه شود. این آسیب عصبی می تواند موقت یا دائمی باشد. مدت زمان پارستزی ناشی از کاشت دندان غیرقابل پیش بینی است. این می تواند روزها ، ماه ها یا در برخی موارد دائمی باشد.برای جلوگیری از مشکلات ایمپلنت دندان چه اقداماتی باید انجام شود؟

بیش از 95 درصد از درمان های ایمپلنتولوژی مشکلی در رابطه با ایمپلنت دندان ایجاد نمی کنند. اگرچه اکثر مشکلاتی که بوجود می آیند وقتی به موقع تشخیص داده شوند راه حل آسانی دارند. همچنین ممکن است عوارضی وجود داشته باشد که مفید بودن آنها را به خطر انداخته و در صورت عدم درمان به موقع منجر به رد ایمپلنت های دندانی شود.

با برنامه ریزی درمانی و توصیه های درمانی در کلینیک دندانپزشکی آرمانی ، می توان مشکلات ایمپلنت دندان را به حداقل رساند و موفقیت درمان ایمپلنتولوژی را افزایش داد. اگر با ایمپلنت های دندان خود مشکل دارید و می خواهید بدانید کدام راه حل مناسب می باشد ، می توانید درخواست ویزیت رایگان از کلینیک دندانپزشکی آرمانی در شهریار و کرج داشته باشید.

بیشتر بخوانید
پیوند استخوان فک برای درمان موفقیت آمیز کاشت دندان

آیا می توانید از عوارض ایمپلنت دندان جلوگیری کنید؟

با رعایت یک سری توصیه های دندانپزشکی می توان خطرات ناشی از ایمپلنت دندان را به حداقل رساند. اگر ایمپلنت دندان دارید باید این سه نکته کلیدی را رعایت کنید:

بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید:

 بعد از هر وعده غذایی یا حداقل دوبار در روز به مدت دو دقیقه دندان های خود را به درستی مسواک بزنید. استفاده از نخ دندان ، تمیز کردن فضای اطراف ایمپلنت ، … همچنین باید از دهانشویه مناسب استفاده کنید. در مورد انتخاب محصولات بهداشت دهان و دندان می توانید با دندانپزشک خود مشورت کنید.

به دندانپزشک یا جراح دهان خود به طور منظم مراجعه کنید:

 ما توصیه می کنیم که هر شش ماه یکبار یک ویزیت چکاپ به دندانپزشک انجام دهیم تا سلامت دندان ها و ایمپلنت های دندانی شما حفظ شود.

عادت های مضر مانند مصرف دخانیات را کنار بگذارید:

 سلامتی و تدوام عملکرد مناسب ایمپلنت شما نیاز به باز بینی برخی از عادات وسبک زندگی خود دارید.  این سه نکته را رعایت کنید و از سلامت دندان و ایمپلنت خود لذت ببرید. اگر می خواهید در مورد ایمپلنت دندان بیشتر بدانید ، می توانید بدون درنگ در کلینیک دندانپزشکی ما با متخصصان با تجربه مشورت کنید. ما همیشه آماده خدمات رسانی به شما عزیزان می باشیم.


دریافت نوبت آنلاین

"*" indicates required fields

YYYY slash MM slash DD

 

کلینیک تخصصی دندانپزشکی آرمانی

یکی از مجهزترین و بهترین کلینیک های دندانپزشکی شهریار می باشد که در راستای خدمت رسانی به هموطنان عزیز مطابق با استانداردهای روز دنیا از سال ۱۳۹۴ با همکاری دندانپزشکان مجرب ، متخصصان دندانپزشکی و اساتید دانشگاه شروع به فعالیت نموده است. کلینیک دندان پزشکی آرمانی با بکارگیری بهترین و مرغوبترین مواد دندانپزشکی سعی در ارتقاء کیفیت خدمات در جهت حفظ و بهبود سلامتی مراجعین محترم دارد . بر این اساس با افتخار و اطمینان کامل کلیه خدمات دندانپزشکی در شهریار خود را بصورت تضمینی و با گارانتی واقعی ارائه می کند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید