5 نکته برای مراقبت از روکش دندان سرامیکی

روکش‌ها راه حل بسیار سریع‌تری را ارائه می‌دهند و در مدت زمان بسیار کوتاهی لبخند کامل و درخشانی را که می‌خواهید به شما می‌دهند و اعتماد به نفس شما را در این فرآیند افزایش می‌دهند. البته اگر می‌خواهید روکش‌هایتان ماندگاری بیشتری داشته باشند، باید به خوبی از آن‌ها مراقبت کنید. همانطور که باید دندان‌های طبیعی خود را تمیز کنید تا آنها را براق و زیبا نگه دارید، همچنین باید اقداماتی را انجام دهید تا اطمینان حاصل شود که مراقبت از روکش دندان شما در طول سال ها لبخند شما را بهبود می‌بخشد. در غیر این صورت، تشکیل پلاک و تارتار، لک شدن و سایر خرابی های ناخوشایند را تجربه خواهید کرد.

هیچ راه بهتری برای بهبود سریع و چشمگیر ظاهر شما به جز اصلاح مشکلات زیبایی دندانپزشکی با روکشهای سرامیکی وجود ندارد. در حالی که بریس‌های ارتودنسی می‌توانند شلوغی، شکاف و سایر مشکلات تراز دندانی را درمان کنند، شما باید تا دو سال آنها را بپوشید و هر روز با مشکلات زیبایی و مشکل اعتماد به نفس مقابله کنید.

با مراقبت از روکش دندان شما می‌توانید بیش از 10 سال از این روکش ها استفاده کنید و مانند روزی که آن‌ها را دریافت کرده‌اید، ظاهر خوبی داشته باشند. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما در مراقبت از روکش دندان کمک می کند تا از طولانی‌ترین عمر این درمان لذت ببرید.

armani2 1

آنچه در این مقاله می خوانید

برای بهترین مراقبت از روکش دندان بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید.

اگر در حال حاضر بعد از هر وعده غذایی یا حداقل دو بار در روز مسواک می زنید، نخ دندان می کشید و دهانشویه مصرف می کنید، در مسیر درستی قرار گرفته اید تا روکش خود را تمیز نگه دارید. با این حال، ممکن است به مشاوره دندانپزشک خود نیاز داشته باشید تا مطمئن شوید که روکش های سرامیکی خود را با مراقبت مناسب درمان می کنید.

مشاوره آنلاینتو همین الان رزرو کن

برای دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید.

بزرگترین چالشی که بسیاری از افراد با آن روبرو هستند، یادگیری نحوه مسواک زدن روکش ها و نخ دندان کشیدن است. اگر در تمیز کردن دندان‌هایتان کمی خشن باشید، می‌توانید به روکش‌ها آسیب بزنید. پس از استفاده از روکش ها، دندانپزشک شما می‌تواند به شما در مورد نحوه صحیح مسواک زدن و نخ دندان کشیدن کمک کند.

armani3

خمیر دندان خود را عوض کنید.

علاوه بر تغییر تکنیک های خود در مورد بهداشت دهان و دندان، ممکن است بخواهید پس از استفاده از روکش، خمیر دندان خود را تغییر دهید. این به این دلیل است که دندان ها توسط عوامل ساینده، از جمله خمیردندان های شنی که برای صیقل دادن لکه های سطحی روی دندان استفاده می شود، آسیب می بیند.

هنگامی که دندانپزشک شما روکش ها را انتخاب می کند، آنها را با دقت با دندان های اطراف مطابقت می دهد تا به طور یکپارچه با لبخند شما ترکیب شوند (به همین دلیل است که بسیاری از دندان‌های بیماران قبل از روکش گذاشتن سفید می‌شوند). خمیر دندان سفید کننده می‌تواند به جلوگیری از لکه شدن دندان های طبیعی شما و ظاهری متفاوت با روکش‌های شما در طول زمان کمک کند. همچنین می تواند به جلوگیری از لکه شدن سطح روی پوشش ها کمک کند.

بیشتر بخوانید
معرفی بهترین کلینیک دندانپزشکی در نصیرآباد

مراقبت از روکش دندان: از غذاهای مضر اجتناب کنید.

هر نوع غذایی می تواند به روکش‌ها و دندان‌های طبیعی شما آسیب برساند. به عنوان مثال، جویدن یخ یا آب نبات های سفت می تواند به هر دو به یک اندازه آسیب برساند و باعث ایجاد ترک‌های ناخوشایند شود.

از سوی دیگر، غذاهایی مانند قهوه، چای، شراب، زغال اخته، و رنگ های غذایی که دندان های طبیعی را لکه دار می کنند، نباید روی روکش های شما تأثیر منفی بگذارند. تنها مشکل این است که آنها می توانند دندان های طبیعی را در کنار روکش ها لکه دار کنند و به مرور زمان تغییر رنگ محسوسی ایجاد کنند.

مشاوره رایگان روکش دندان سرامیکی

برای دریافت مشاوره در خصوص روکش دندان با ما در ارتباط باشید.

عادت های بد را کنار بگذارید.

استفاده از محصولات تنباکو به طور کلی برای سلامتی شما مضر است، اما می تواند به طور ویژه برای سلامت دهان و دندان شما مضر باشد. سیگار و سایر محصولات دخانی علاوه بر خطرات فراوانی که برای سلامتی شما دارند، می توانند به دندان ها و تاج های طبیعی آسیب برسانند. اگر می‌خواهید مراقبت از روکش دندان و از مشکلات سلامتی فراوانی جلوگیری کنید، تنباکو انتخاب مناسبی نیست.

armani1 1

به طور منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

شما قدرت زیادی برای مراقبت از روکش دندان، دندان های طبیعی و به طور کلی سلامت دهان خود دارید. با رعایت بهداشت دهان و دندان و آگاهی از اینکه چگونه مواد مختلف می توانند به روکش ها آسیب برسانند، می توانید اقداماتی را انجام دهید تا لبخند خود را زیبا نگه دارید.

بیشتر بخوانید
دندان اضافی یا مزیودن

با این حال، شما باید به طور منظم برای تمیز کردن و معاینه به دندانپزشک خود مراجعه کنید. در حالی که روکش‌ها مانند دندان‌ها دچار زوال و پوسیدگی نمی‌شوند، شما باید دندان‌ها و لثه‌های سالم را برای حمایت از روکش‌های طولانی مدت حفظ کنید. دندانپزشکان نه تنها لبخند طبیعی شما و تاج و روکش را حفظ می کنند، بلکه می توانند به شما کمک کنند که چه زمانی برای محصولات جایگزین آماده هستید.

آیا میتوانید قهوه را با روکش دندان بنوشید؟

همچنان برای مراقبت از روکش دندان باید سعی کنید از هر چیزی که استخوان یا پوسته دارد خودداری کنید  و از نوشیدن هر چیزی خیلی گرم یا سرد خودداری کنید. قهوه همچنین میتواند دندان های مصنوعی و لثه ها را لکه دار کند، به دلیل چسبندگی آن باید به طور کلی اجتناب شود.

تغذیه مناسب در مراقبت از روکش دندان

غذاهای چسبناک و مواد چسبنده می توانند روکش دندان شما را از جای خود خارج کنند و به مواد غذایی اجازه دهند زیر روکش دندان قرار بگیرند و لثه های شما را تحریک کنند.

  1. غذاهایی با تکه های کوچک اما سرسخت
  2. غذاهای سفت
  3. گوشت سفت


دریافت نوبت آنلاین

"*" indicates required fields

YYYY slash MM slash DD

 

کلینیک تخصصی دندانپزشکی آرمانی

یکی از مجهزترین و بهترین کلینیک های دندانپزشکی شهریار می باشد که در راستای خدمت رسانی به هموطنان عزیز مطابق با استانداردهای روز دنیا از سال ۱۳۹۴ با همکاری دندانپزشکان مجرب ، متخصصان دندانپزشکی و اساتید دانشگاه شروع به فعالیت نموده است. کلینیک دندان پزشکی آرمانی با بکارگیری بهترین و مرغوبترین مواد دندانپزشکی سعی در ارتقاء کیفیت خدمات در جهت حفظ و بهبود سلامتی مراجعین محترم دارد . بر این اساس با افتخار و اطمینان کامل کلیه خدمات دندانپزشکی در شهریار خود را بصورت تضمینی و با گارانتی واقعی ارائه می کند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید