در این مقاله با استفاده از نظرات پزشکان کلینیک دندانپزشکی از بهترین دندانپزشکان کشور تهیه شده پرسیده ایم چه کسانی می توانند ایمپلنت کنند؟؟

کاندید های ایمپلنت چه کسانی هستند؟

ایمپلنت ریشه‌های مصنوعی دندان از جنس تیتانیوم می‌باشد و در اندازه‌ها و قطرهای مختلف کاشت می‌شوند. این کار در منطقه‌ای که قبلاً دندان خارج شده یا تازه کشیده شده انجام می‌شود. استفاده از این روش روز‌به‌روز در حال افزایش می‌باشد. مانند بسیاری از درمان ها ، برخی از انتظارات و نیازهای اولیه در این درمان وجود دارد.

در این جراحی در کلینیک دندانپزشکی آرمانی ابتدا کیفیت و کمیت استخوان فک بررسی می‌شو‌د. این جراحی را برای بیمارانی که رشد استخوان فک آنها کامل شده است ، می توان انجام داد.

کاشت دندان برای افراد و روی استخوان‌های سالم انجام می‌شود. در افراد مسن که وضعیت سلامتی عمومی آنها خوب است هیچ محدودیت سنی وجود ندارد. در واقع، گروه بیمارانی که بیشترین نیاز به کاشت را دارند، بیماران در گروه سنی بالای 65 سال هستند. بیمار با سلامت عمومی مناسب در هر سنی می‌تواند با خیال راحت کاشت را انجام دهد. وضعیت سلامت عمومی بیمار مورد بررسی قرار می‌گیرد. در صورت عدم وجود مشکل خاصی، می‌توان از این جراحی استفاده کرد.

در برخی موارد، بیمار پروتز کامل دارد اما نمی‌تواند از آن به‌راحتی استفاده کند. در کلینیک دندانپزشکی آرمانی با ایمپلنت در فک پایین یا بالا، می‌توانید پروتز را متکی بر ایمپلنت ثابت کنید.

بیشتر بخوانید
دیاستما، آنچه باید در مورد شکاف دندان بدانید

چه سنی برای ایمپلنت مناسب است؟

 

دکتر حمید ملک‌زاده متخصص جراحی فک و صورت بیان می‌کند که:

رشد استخوان فک پس از 15 تا 16 سالگی در دختران و پس از 17 تا 18 سالگی در پسران به پایان می‌رسد. متوسط محدودیت سنی برای رشد استخوان فک در درمان ایمپلنت، ​​ 18 سالگی می‌باشد. کاشت در سنین بالاتر تقریباً محدودیتی ندارد. انجام این درمان در افراد بزرگسال هیچ ضرری ندارد.

کاندید های ایمپلنت چه کسانی هستند؟

 

استفاده از روش ایمپلنت برای بیمارانی که سلامتی عمومی مناسب دارند، دارای استخوان فک مناسب می باشند و رشد استخوان آنها به پایان رسیده باشد، ضرری ندارد. اختلالات و بیماری‌های سیستمیک که ممکن است در این سن یا قبل از آن رخ دهد ممکن است در جراحی ایمپلنت مشکل ایجاد کند و می بایست به عنوان نوعی ریسک در نظر گرفته شود و حتماً پیش از انجام جراحی به اطلاع جراح برسد.

تماس با کلینیک آرمانی

 

ایمپلنت برای چه بیمارانی قابل‌اجرا نمی‌باشد؟

در بیمارانی که رشد استخوان فک آنها کامل نشده است:

افرادی که هنوز دوره بلوغ خود را سپری نکرده‌اند کاندید مناسبی برای درمان ایمپلنت نیستند زیرا رشد استخوان همچنان ادامه دارد. برای انجام درمان ایمپلنت، باید رشد استخوان فک تکمیل شود. پس از تکمیل رشد استخوان، جراحی ایمپلنت به‌راحتی انجام می‌شود.

ایمپلنت برای بیماران دیابتی:

در بیماران دیابتی که نمی‌توان دیابت آنها را کنترل کرد، مشکلاتی در اجرای ایمپلنت دندان وجود دارد. به دلیل اینکه که ترمیم بافت در بیماران دیابتی کندتر از افراد عادی است، خطر عفونت ناحیه آسیب‌دیده افزایش می‌یابد. متخصصین کلینیک دندانپزشکی آرمانی بعد از کنترل قند خون برای افراد دیابتی، جراحی ایمپلنت را انجام می‌دهند. در دیابت نوع 1 در بدن ما تولید انسولین وجود ندارد و درمان آن دشوارتر است. درمان ایمپلنت برای بیماران دیابت نوع یک باید در نتیجه مشورت بیمار و دندانپزشک در مورد روند درمان و کنترل یا عدم کنترل قند خون ارزیابی شود. ممکن است غیر از جراحی ایمپلنت برای بیمار درمان دیگری نیز توصیه شود.

بیشتر بخوانید
کلینیک دندانپزشکی در باغستان

بیمارانی که زیاد سیگار می‌کشند.

سیگارکشیدن با آماده‌سازی زمینه برای پلاک باکتریایی، خطر عفونت را افزایش می‌دهد. دود سیگار بر بهبودی ناحیه جراحی تأثیر منفی می‌گذارد. بهبود سریع پس از جراحی برای همجوشی ایمپلنت با استخوان فک بسیار مهم است. به دلیل منوکسید کربن و اثرات سمی سیگار، بر ادغام کاشت با استخوان تأثیر منفی می‌گذارد.

اگر برای شروع یک درمان مهم مانند ایمپلنت برنامه‌ریزی کرده‌اید، لازم است بدانید که دندانپزشک و بیمار باید در یک نقطه مشترک در مورد مضرات سیگار تصمیم‌گیری کنند. به‌خصوص 2 هفته پس از جراحی، توجه به عدم سیگارکشیدن ضروری می‌باشد.

مبتلایان به فشارخون بالا

در بیماران مبتلا به مشکلات فشارخون بالا، در موقعیت‌هایی مانند درد و استرس بدن واکنش بیش از حد و حساس از خود بروز می‌کند. هنگام واکنش بیش از حد به محرک‌ها، فشارخون می‌تواند در حین درمان به شدت افزایش یابد. واکنش بیش از حد بدن می‌تواند باعث نارسایی قلبی، فلج یا خطراتی مانند خونریزی را به همراه داشته باشد. به‌ویژه قبل از جراحی، بیمار باید از داروهای خود به‌درستی استفاده کند و اندازه‌گیری فشارخون باید چندین بار قبل، در حین و بعد از جراحی انجام شود. وابسته به فشارخون، متخصصین جراحی فک و صورت کلینیک دندانپزشکی آرمانی از اتمام جراحی اطمینان حاصل می‌کنند و سلامت بیمار را کنترل می‌کنند.

افرادی که بیماری قلبی دارند

این جراحی بدون مشورت با پزشک انجام نمی‌شود. بااین‌حال، کاشت با قیمت مناسب در کلینیک دندانپزشکی آرمانی به‌راحتی برای بیماران قلبی تحت کنترل انجام می‌شود.

اختلالات انعقاد خون

اختلالات انعقاد خون

درمان در افراد مبتلا به بیماری انعقاد خون انجام نمی‌شود. زیرا مهم‌ترین ویژگی خون این است که به‌واسطه سلول‌های موجود در آن، استخوان‌سازی را با پیچیدن در اطراف کاشت آغاز می‌کند. بااین‌حال، کمبود مقدار خون از استخوان‌سازی اطراف ایمپلنت جلوگیری کرده و باعث شکست درمان می‌شود.

بیشتر بخوانید
دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت

نسبت چربی در خون

عامل دیگری که باید موردتوجه قرار گیرد، میزان چربی در خون است. افزایش نسبت کلسترول و تری گلیسیرید باعث نتایج منفی در جراحی می‌شود. با آزمایش خون از بیماران نسبت کلسترول و تری گلیسیرید قبل از جراحی مشخص می‌شود.

اگر مقدار کلسترول یا تری گلیسیرید با مقادیر طبیعی آنها متفاوت باشد، توصیه می‌شود با پزشک مشورت کنید و اقدامات لازم را برای رساندن این مقادیر به مقادیر استاندارد انجام دهید.

 


دریافت نوبت آنلاین

"*" indicates required fields

YYYY slash MM slash DD

 

کلینیک تخصصی دندانپزشکی آرمانی

یکی از مجهزترین و بهترین کلینیک های دندانپزشکی شهریار می باشد که در راستای خدمت رسانی به هموطنان عزیز مطابق با استانداردهای روز دنیا از سال ۱۳۹۴ با همکاری دندانپزشکان مجرب ، متخصصان دندانپزشکی و اساتید دانشگاه شروع به فعالیت نموده است. کلینیک دندان پزشکی آرمانی با بکارگیری بهترین و مرغوبترین مواد دندانپزشکی سعی در ارتقاء کیفیت خدمات در جهت حفظ و بهبود سلامتی مراجعین محترم دارد . بر این اساس با افتخار و اطمینان کامل کلیه خدمات دندانپزشکی در شهریار خود را بصورت تضمینی و با گارانتی واقعی ارائه می کند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید