جراحی فک و صورت شاخه ای از دانشکده علوم بالینی دندانپزشکی می باشد. این بخش یک رشته پزشکی می باشد که به درمان پزشکی و جراحی بیماری های مادرزادی و اکتسابی بافت های نرم و سخت دهان ، فک و صورت و همچنین مشکلات زیبایی ، عملکردی و آوایی ناشی از عفونت ، آسیب و علل پاتولوژیکی می پردازد. جراحی دندان عقل نهفته ، برداشتن نوک ریشه ، دررفتگی و شکستگی فک  و جراحی و عمل هایی مانند کیست و تومور در حوزه  جراحی فک و صورت انجام می شود.

روش های ترمیمی ، ترمیم رنگ دندان ها ، سفید کردن دندان و روکش لمینت توسط این واحد انجام می شود. واحد جراحی فک و صورت همچنین با مواردی مانند گرفتگی کانال ها ، شکسته شدن کانال ها ، درمان دندان های ملتهب ، شکستگی ریشه ، عصب کشی ریشه دندان ریشه دندان ها سروکار دارد. در کلینیک دندانپزشکی آرمانی ، خدمات پلی کلینیک و جراحی فک و صورت هر روز هفته ارائه می شود.

جراحی فک و صورت

خدمات جراحی فک و صورت

خدمات دندانپزشکی اورژانسی در کلینیک های جراحی دهان و فک و صورت ارائه می شود. در بیمارستان های ما یک سرویس اورژانس برای مداخله در شرایط اضطراری پزشکی وجود دارد که ممکن است بر درمان های دندانپزشکی تأثیر بگذارد.

جراحی فک و صورت دندان عقل و پلاتین

جراحی فک و صورت شامل چه درمان هایی می شود؟

بسیاری از موضوعات مربوط به بهداشت دهان و دندان ، از جمله کشیدن دندان ، عمل دندان نهفته ، کاشت ، درمان شکستگی فک ، تشخیص و درمان تومورهای فک ، آبسه و کیست ، درمان بافت فک قبل از پروتز و درمان ارتودنسی جراحی فک را پوشش می دهد.

مشاوره آنلاینتو همین الان رزرو کن

برای دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید.

درمان پزشکی و زیبایی انواع مشکلات پاتولوژیک ارثی یا متعاقب آن در ناحیه فک ، دهان و صورت در محدوده دندانپزشکی و جراحی دهان ارزیابی می شود.

  • کشیدن دندان های نهفته ، پیچیده یا روییده
  • درمان های پزشکی و جراحی انواع عفونت دهان ، فک و ناحیه صورت
  • درمان جراحی بافت های کیستیک و توموری در فک ها
  • درمان بیماری های بافت نرم دهان
  • تشخیص بیماری های سیستمیک با استفاده از علائم در ناحیه دهان ، فک و صورت
  • درمان ضایعات داخل استخوانی در دندان (برداشتن اپیکال)
  • درمان شکستگی در ناحیه فک و صورت
  • اصلاح جراحی بافت های نرم و سخت دهان قبل از پروتز دندان
  • کاشت دندان
  • درمان های پزشکی و جراحی فک و صورت
  • درمان شکاف کام
  • جراحی بیماری های غدد بزاقی
  • آسیب شناسی ها و روش های درمانی مربوط به سینوس فک بالا مربوط به دندان و فک
  • اصلاح ناهنجاری هایی که باعث اختلالات زیبایی و عملکردی در دهان ، چانه و صورت می شود با روش های جراحی (جراحی ارتوگناتیک)
  • درمان نکروز استخوان در فک به دلیل دارو و رادیوتراپی استفاده شده در درمان سرطان
  • اصلاح جراحی کمبود بافت سخت و بافت نرم برای کاربردهای ایمپلنت دندانی

بیهوشی عمومی و آرامبخشی

بیهوشی عمومی چیست؟

بیهوشی عمومی نوعی بیهوشی می باشد که در آن حالت هوشیاری با کمک دارو از بیمار گرفته می شود و کل بدن تحت تأثیر بیهوشی قرار می گیرد.

ایمپلنت

با بیهوشی عمومی ، درمان های جراحی (کشیدن دندان ، درمان لثه ، ایمپلنت ، پیوند استخوان ، کیست استخوان و غیره) و جراحی (پر کردن دندان ، درمان کانال ریشه و غیره) می تواند برای کودکان و بزرگسالان انجام شود.

معاینه بیهوشی قبل از عمل

پس از برنامه ریزی درمان های دندانپزشکی برای بیمارانی که به کلینیک  آرمانی مراجعه می کنند ، معاینات مورد نیاز برای بیهوشی قبل از جراحی انجام می شود.

در معاینه بیهوشی ، سوابق پزشکی بیمار (بیماری های سیستمیک ، آلرژی ها ، جراحی یا بیماری های به خصوص و داروهایی که مدام استفاده می کند) ارزیابی می شود. پس از انجام معاینات لازم ، قرار ملاقات جراحی برای اقدامات دندانپزشکی تنظیم می شود.(منبع)

مشاوره رایگان جراحی فک و صورت

برای دریافت مشاوره در خصوص جراحی فک و صورت با ما در ارتباط باشید.

آرام بخشی چیست؟

این روش خواب عمیقی می باشد که توسط متخصص بیهوشی با برخی از داروها ایجاد می شود. بر خلاف بیهوشی عمومی ، بیمار می تواند دستورات کلامی را که از پزشک دریافت می کند انجام دهد. در طول انجام جراحی ، متخصص بیهوشی نبض و فشار خون بیمار را کنترل می کند.

آرام بخشی به عنوان شرایطی تعریف می شود که می توان راه تنفس بیمار را باز نگه می داریم تا بیمار به محرکهای جسمی و دستورات کلامی پاسخ دهد و فقط هوشیاری آنها سرکوب می شود.  بیماران بزرگسال در روند درمان، درد ، صداهای ناخوشایند و … را احساس می کنند. به دلیل این که بیمار جراحی را به خاطر نمی آورد ، در معرض آسیب روانی قرار نخواهد گرفت. این امر باعث می شود بیمار در جلسات بعدی به راحتی به درمان دندانپزشکی ادامه دهد.

آیا این روش بی خطر می باشد؟

آرام بخشی آگاهانه یک روش ایمن می باشد و به صورت وریدی (داخل وریدی) در بزرگسالان تجویز می شود. تنظیم دوز با توجه به وزن انجام می شود. دوزهای اضافی بسته به مدت زمان درمان دندانپزشکی ممکن است در ادامه روند درمان تزریق شود. درمان های کوتاه مدت دندانپزشکی را می توان در یک جلسه مانند کشیدن و پر کردن دندان انجام داد. نیم ساعت پس از اتمام جراحی فک وصورت ، بیمار می تواند به خانه خود برود.

افزایش طول فک

توصیه می شود از رانندگی ، دور از کارهایی که نیاز به تلاش و تمرکز دارند ، خودداری کنید. همچنین توصیه می شود بیمار با یکی از اقوام خود به دندانپزشک مراجعه کند.

مزایای بیهوشی و آرامبخشی

  • با ایجاد یک محیط راحت و ایمن برای بیمار به از بین بردن احساس ترس و اضطراب کمک می کند.
  • با بالا بردن آستانه درد ، درک درد را کاهش می دهد.
  • با از بین بردن استرس دندانپزشک و جلوگیری از رفلکس های ناخواسته ، محیط کار بسیار راحتی را برای دندانپزشک فراهم می کند.


دریافت نوبت آنلاین

"*" indicates required fields

YYYY slash MM slash DD