روکش تمام سرامیکی

روکش تمام سرامیکی

روکش تمام سرامیکی

 

دندانپزشکان زمانی که میزان پوسیدگی دندانی زیاد باشد یا به دلیل درمان ریشه احتمال شکسته شدن دندان بالا باشد، توصیه به روکش کردن دندان می کنند . روکش دندان راه حل مناسبی جهت بالا بردن استحکام و زیبایی دندان است. روکش جهت محافظت دندان، ترمیم شکستگی، پوشش ایمپلنت دندان و . . . استفاده می شود.

 

همانطور که می دانید روکش های قدیمی به دلیل داشتن‌ جنس پایه فلزی که در قسمت زیرین پوشش چینی قرار دارد باعث می شود دندان کدر و تیره تر به نظر برسد، حتی به دلیل وجود فلز در قسمت انتهای روکش تیرگی در اطراف لثه به چشم ‌می خورد که زیبایی دندان ها را تحت تاثیر قرار می دهد، همینطور تراش زیاد دندان نیز یکی دیگر از معایب این نوع روکش ها بشمار می رود.

اما روکش های جدید به نام روکش های تمام سرامیکی به علت نداشتن بیس فلزی بسیار شبیه به دندان های طبیعی هستند.

می توان گفت روکش های تمام سرامیکی تقریبا شبیه به  سیستم های لمینت دندان هستند.

روکش تمام سرامیکی در شهریار

روکش تمام سرامیکی یکی از گزینه های اصلی در دندانپزشکی زیبایی است که می توان از آن برای بهبود ظاهر دندان ها استفاده کرد. این روکش ها از مواد سرامیکی با کیفیت بالا ساخته شده اند و به گونه ای طراحی شده اند که ظاهر و حس طبیعی دندان ها را شبیه سازی می کنند. روکش تمام سرامیکی در شهریار برای بیمارانی که می خواهند لبخند با ظاهری طبیعی داشته باشند ایده آل هست.

این روش در مانی در مواردی که دندان به شدت آسیب دیده و امکان اجرای لمینت وجود ندارد، توصیه می شود. روکش تمام سرامیکی در شهریار بسیار بادوام و مقاوم در برابر لکه است که آنها را به گزینه‌ای ایده‌آل برای بیمارانی تبدیل می‌کند که می‌خواهند لبخندی زیبای خود را برای سال‌های طولانی حفظ کنند.

روکش تمام سرامیکی

انواع روکش های تمام سرامیکی

روکش های فول سرامیک بر اساس جنس و ترکیب سرامیکی همچنین متد ساخت متفاوت هستند.

مشاوره آنلاینتو همین الان رزرو کن

برای دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید.

۱- روکش زیرکونیا

روکش زیرکونیا از جنس اکسید زیرکونیوم بر روی قالب گچی گرفته شده از دندان های بیمار با خمیر چینی به صورت لایه لایه ساخته و در نهایت در کوره پخته می شود.

اصلی ترین ویژگی روکش زیرکونیا مقاومت و استحکام بیشتر و نقطه ضعف آن ، میزان شفافیت و درخشندگی کمتر نسبت به برخی از سیستم های دیگر است.

۲- روكش  ای مكس e-max

روکش ای مکس از جنس لیتیوم دی سیلیکات با روش ریختگی ساخته شده است.

طریقه ی ساخت به این صورت است که پس از آماده سازی قالب گچی از دندان های بیمار ، الگوی موم ساخته شده و به شکل ذوب و مولد آماده می شود تا لیتیوم دی سیلیکات به صورت  مذاب وارد مولد که از قبل  آماده شده شود و شکل آن را به خود بگیرد.  و از مزایای روکش ای مکس میتوان به شفافیت و زیبایی بیشتر آن اشاره نمود و  از معایب آن استحکام پایین قابل ذکر میباشد.

۳- روكش لومينيرز

روكش لومينيرز یک مزیت ویژه دارد و آن عدم نیاز به تراش دندان است ، این سیستم به دلیل مقاومت و استحکام بالا در ضخامت های خیلی نازک ساخته می شود، این ویژگی سبب شده دندان ها در هنگام نصب روکش سرامیکی به کمترین میزان تراش دندان نیاز داشته باشند.

تنها مشکل این نوع روکش هزینه نسبتا بالای آن و  همینطور تحت انحصار بودن آن در شرکت سازنده آمریکایی می باشد ، از این جهت که باید پس از  قالب گیری دندان ها ، قالب را با پست به آمریکا فرستاد.

۴-روكش بريليانس

روکش بريليانس به دلیل استحکام بالا امکان ساخت  به شکل خیلی نازک را دارد در واقع روکش بريليانس نسل جديد لومينيرز می باشد که به دلیل نازکی زیاد نیازی به تراش دندان ندارد.

از جمله مزایای روکش بريليانس شفافیت و زیبایی خیلی بالاتر نسبت به لومینیرز و طبیعی بودن آن را می توان نام برد.

 

حال که با ویژگی ها و همچنین معایب انواع مختلف روکش های تمام سرامیکی آشنا شدید ، شاید این سوال برای شما پیش بیاید که کدام یک از سیستم ها از همه بهتر است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم هر سیستم سرامیکی مزایا و معایب مخصوص  به خودش را دارد ، انتخاب نوع روکش با توجه به شرایط دندان ها و نظر بیمار انجام می شود.

بطور مثال اگر به دنبال سیستمی با میزان تراش کم دندان هستید ، می توانید از روکش بریلیانس یا لومینیرز استفاده کنید و یا اگر استحکام و مقاومت روکش را در نظر دارید، بهترین گزینه روکش زیرکونیا است.

روکش تمام سرامیکی
روکش تمام سرامیکی سه بعدی

مشاوره رایگان درمان روکش تمام سرامیکی

برای دریافت مشاوره در خصوص درمان روکش تمام سرامیکی با ما در ارتباط باشید.

تعداد جلسات روکش تمام سرامیکی

 

تعداد جلسات مورد نیاز جهت انجام روکش تمام سرامیکی 3 جلسه می باشد.

در جلسه اول تراش دندان ، قالبگیری و ارسال به لابراتوار انجام می شود.

پس از ساخت ابتدا بر روی دندان های بیمار امتحان سپس نصب نهایی روکش دندان انجام می شود.

تمام این پروسه حدود 2 هفته زمان می برد ، در طی این دو هفته که دندان ها تراش خوردند و ظاهر خوشایندی ندارند ، روکش موقت ساخته می شود.

تراش دندان ها در روکش فول سرامیک

میزان تراش دندان در روکش های فول سرامیک یک مقدار بیشتر از روش لمینیت دندان است ، حداقل تراش در حدود 2 میلیمتر دور تا دور دندان می باشد.

طول عمر روکش فول سراميک چند سال است ؟

دوام و عمر روکش تمام سرامیکی نیز همانند دیگر روش های دندانپزشکی زیبایی بستگی به مراقبت شما و نحوه ی استفاده و همینطور رعایت بهداشت دندان ها دارد.

اما در صورت مراقبت و باند صحیح روکش به دندان ، انتظار می رود سال ها برای شما کار کند.

احتمال خرابی روکش تمام سرامیکی چقدر است ؟

اگر روکش به طور صحیح و اصولی  توسط دندانپزشک نصب شده باشد ، احتمال جدا شدن و خرابی روکش تمام سرامیکی خیلی کم می باشد.

به خاطر داشته باشید احتمال پوسیدگی دندان های زیر روکش به همان اندازه محتمل است که دندان ها بدون روکش هستند ، با اهمیت دادن به بهداشت دهان و دندان ها طول عمر روکش سرامیکی را افزایش دهید.

روکش تمام سرامیکی یکی از درمان های متداول در دندانپزشکی می باشد و در صورتی که به طور صحیح و اصولی انجام شود هرگز ضرری به دندان ها وارد نمی شود و  حتی اگر آسیب وارد شده به مینای دندان شدید باشد روکش تمام سرامیکی می تواند مانند دندان قبلی عمل نماید.

روکش دندان

سن استفاده از روکش تمام سرامیکی چه زمانی است؟

به دلیل کامل نشدن رشد دندان ها در سنین کودکی و نوجوانی استفاده از روکش تمام سرامیک ممنوع است. جایگزین این درمان در این سنین ، بازسازی دندان با کامپوزیت ونیر می باشد.

دندان‌های جلویی شما اولین چیزی هستند که در هنگام خندیدن خودنمایی می‌کنند. اگر دندان‌های جلویی شما شکسته و لکه‌ دار شده باشند یا شکل نامنظمی داشته باشد ممکن است در هنگام خندیدن احساس خجالت کنید. متخصصین ما در کلینیک دندانپزشکی  آرمانی ممکن است روکش‌های تمام سرامیکی را برای دندان‌های جلویی جهت اصلاح طرح لبخند توصیه کنند. متخصصان ما نیز می‌توانند روکش‌های تمام سرامیکی را همراه با ایمپلنت‌ های دندان به منظور جایگزینی دندان‌ های از دست رفته استفاده کنند.

از آنجایی که روکش‌های دندان از سرامیک با کیفیت بالا ساخته می شوند، لبخند شما زیبا و دارای ظاهر طبیعی خواهد بود.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره روکش‌ های تمام سرامیکی و همچنین درمان های قابل انجام به جهت بهبود لبخند خود می‌توانید به کلینیک ما مراجعه کنید یا از طریق تلفن و یا اینستاگرام با کارشناسان ما در ارتباط باشید.


دریافت نوبت آنلاین

"*" indicates required fields

YYYY slash MM slash DD