روکش استیل دندان

روکش استیل دندان های شیری (SSC)

روکش استیل دندان یک پوشش فلزی می باشد که روی دندان هایی که بافت زیادی از دست داده باشند و یا دندان هایی که نیاز به درمان پالپ دارند (درمان عصب کشی) برای دندان های شیری کودکان استفاده می شود. پوسیدگی دندان شایع ترین بیماری مزمن در کودکان می باشد. اکثریت قریب به اتفاق کودکان در سن مدرسه از پوسیدگی دندان رنج می برند. اندازه پوسیدگی دندان می تواند متفاوت باشد.

برخی از پوسیدگی ها بسیار کوچک می باشند ، در این حالت پر کردن دندان برای ترمیم آن کافی می باشد. اگر پوسیدگی دندان برای حمایت از پر کردن دندان خیلی بزرگ باشد ، ممکن است لازم باشد از روکش استیل شود. ترمیم روکش دندان می تواند برای درمان شکستگی ها و ترک های بزرگ ناشی از ضربه استفاده شود. روکش استیل دندان از پیشرفت پوسیدگی دندان جلوگیری می کند.

روکش استیل دندان های شیری (SSC)

روکش استیل دندان

با استفاده از روکش استیل ، دندان شیری کودکان که بافت زیادی را از دست داده است ، حفظ و در دهان نگهداری می شود. روکش استیل دندان به صورت آماده برای هر دندان از قبل ساخته شده است و با قرار گرفتن روی دندان به سرعت بافت از دست رفته را ترمیم می کند.

روکش استیل دندان های شیری (SSC)

  • بعد از اینکه روکش با دندان کودک شما سازگار شد ، به دندان آنها متصل می شود.
  • از آنجا که روکش از رنگ فلزی برخوردار است ، از نظر زیبایی ظاهر مناسبی ندارد.
  • در حین استفاده قرار دادن روکش از بی حسی موضعی استفاده می شود.
  • اگر از این روش درمانی استفاده نشود ، ممکن است پوسیدگی پیشرفت کند ، از دست دادن بافت در دندان پیشرفت کند و پوسیدگی ثانویه در دندان های همسایه ایجاد شود.

مشاوره آنلاینتو همین الان رزرو کن

برای دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید.

نکاتی که باید مورد توجه قرار گیرند:

  • بعد از اتمام روش ، نباید روکش استیل دندان به مدت 2 ساعت استفاده شود و غذاهای چسبناک به مدت 2 تا 3 روز به کودک داده نشود.
  • در صورت افتادن روکش استیل دندان ، فوراً با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

پس از درمان روکش استیل دندان های شیری (SSC)

سوالات متداول در مورد روکش استیل دندان

آیا غیر از روکش استیل دندان شیری، روش درمانی دیگری نیز وجود دارد؟

جایگزین برای روکش استیل دندان، تاج های تولید شده با مواد سرامیکی می باشند. در این روش اندازه گیری دقیق دیجیتالی با استفاده از دوربین از دهان کودک صورت می گیرید و در کامپیوتر روکش دندان طراحی می شود و برای ساخته شدن به آزمایشگاه ارسال می شود. روکش دندان سرامیکی همرنگ دندان طبیعی کودکان شما می باشد.

به غیر از SSC ، از روکش زیرکونیا نیز می توان استفاده کرد. هر یک از این گزینه ها را می توان روی دندان کودکان در صورت از دست دادن بیش از حد مواد استفاده کرد. روکش استیل دندان برای نگه داشتن دندان در جای خود و حفظ عملکرد دندان در دهان ساخته می شود. روکش استیل دندان شیری نوعی روش درمان می باشد که روی دندان هایی که برای پر شدن و ترمیم بیش از حد آسیب دیده اند استفاده می شود.

آیا روکش استیل دندان شیری برای دندان های دائمی نیز قابل استفاده می باشد؟

روکش استیل دندان به طور موقت در موارد از دست دادن بیش از حد بافت در کودکی روی دندان های دائمی قرار می گیرد. پس از تکمیل رشد و تکامل کودک ، به جای روکش استیل از روکش دائمی استفاده می شود. برای این دوره به عنوان درمان موقت استفاده می شود.

آیا روکش استیل برای دندان های قدامی قابل استفاده می باشد؟

روکش استیل برای دندان های قدامی ترجیح داده نمی شود زیرا گزینه های جایگزین برای این دندان ها وجود دارد. کامپوزیت ، زیرکونیا و روکش سرامیکی روش مناسب تری برای دندان های جلو می باشند.

روکش های زیرکونیا

روکش های زیرکونیا از مواد سفید و محکم ساخته می شود. روکش های زیرکونیا با ساختاری سازگار و مقاوم و زیبا برای پوشش دندان ها استفاده می شود. روکش های زیرکونیا ترک نمی خورند ، تغییر رنگ نمی دهند و ساییده نمی شوند. این روکش ها به لطف شفافیت کاملاً با رنگ طبیعی دندان مطابقت کامل دارند. وقتی تاج زیرکونیا را برای کودک خود انتخاب می کنید ، هیچ کس نمی تواند آن را از دندان طبیعی تشخیص دهد.

مشاوره رایگان روکش استیل

برای دریافت مشاوره در خصوص روکش دندان‌های شیری با ما در ارتباط باشید.

چرا فرزند من به روکش دندان نیاز دارد؟

بیشتر والدین فکر می کنند: ”دندان های شیری برای مدت طولانی در دهان نمی مانند ، در نهایت آنها می ریزند و دندان های دائمی جایگزین آنها می شوند. بنابراین چه نیازی به روکش دندان است؟ “بله ، دندانهای شیری سرانجام می افتند. اما آنچه نادیده گرفته می شود این است که کودکان بیشتر دوران کودکی خود را با این دندانهای شیری می گذراند. دندان های شیری از حدود 6 ماهگی شروع به رویش می کنند و آخرین دندان شیری ، به طور معمول در حدود 12 سالگی می افتد. “

طولانی تر شدن طول عمر دندان های شیری نه تنها برای زیبایی بلکه برای عملکرد و رشد کودکان نیز اهمیت بسزایی دارد. اگر می خواهید فرزندانتان هنگام بزرگ شدن دندان های سالم و زیبایی داشته باشند ، باید به مراقبت از دندانهای شیری آنها توجه کنید.

دندان های شیری در سال های حساس رشد به کودکان در جویدن غذا و صحبت صحیح کمک می کنند. اگر دندان های شیری کودک شما پوسیده شده باشد ، ممکن است در تغذیه آنها اختلال ایجاد کند زیرا آنها مواد مغذی را به اندازه کافی نمی جوند. این تغذیه نامناسب روی رشد کودکان شما تأثیر می گذارد و می تواند باعث تاخیر در رشد آنها شود.

پوسیدگی در قسمت جلوی دندان کودک بر ظاهر کودک نیز تأثیر می گذارد. از دست دادن دندان ها می تواند بر روانشناسی کودک تأثیر منفی بگذارد. علاوه بر این ، اگر پوسیدگی درمان نشود ، می تواند به سایر دندانهای شیری و دندان های دائمی زیر آنها نیز گسترش یابد.

دندان های شیری همچنین به عنوان جایگزین دندان های دائمی عمل می کند. از دست دادن زودرس دندان های شیری می تواند به طور دائمی به ساختار دندان کودک آسیب برساند. دندان های از دست رفته ممکن است باعث مشکلات ارتودنسی (دندانهای کج یا نامرتب) و تداخل در رشد فک می شود. حفظ سلامت دندان های شیری تا زمانی که به طور طبیعی سقوط کنند به دندان های دائمی کمک می کند تا در موقعیت مناسب خود قرار گیرند.

بدون درد و در یک جلسه قابل انجام می باشد

دندانپزشک اطفال ما شرایط دندان کودکان شما و پوسیدگی دندان آنها را بررسی می کند. روکش دندان متناسب با دندان کودکان ساخته خواهد شد. دندانپزشک روکش استیل دندان با اندازه مناسب را انتخاب خواهد کرد و آنها را تغییر شکل می دهد و روی دندان شیری می چسباند.

از آنجا که این روش ها با بی حسی موضعی انجام می شود ، دردی در روند درمان وجود نخواهد داشت. علاوه بر این ، می توان از آرام بخشی برای کاهش استرس کودکان شما استفاده کرد. ممکن است بعد از درمان حساسیت و ناراحتی کمی احساس شود. این حساسیت موقتی می باشد و بیمار به راحتی با روکش استیل دندان سازگار می شود.

برخلاف روکش های مخصوص بزرگسالان که معمولاً نیاز به مراجعه های متعدد به دندانپزشک دارند ، روکش استیل دندان کودکان را می توان در یک جلسه انجام داد.

منبع


دریافت نوبت آنلاین

"*" indicates required fields

YYYY slash MM slash DD