جرم گیری دندان

آیا با رعایت نکات بهداشتی باز هم به جرم گیری دندان نیاز دارم؟

اگر شما متعهد به مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم هستید، به شما تبریک می گویم! این اقدامات محافظتی از دهان و دندان برای جلوگیری از شکل گیری پوسیدگی دندان و بیماری های لثه نقش مهمی دارد. اگرچه این موارد قسمت مهمی از هر روش مراقبت از دهان و دندان می باشد ، اما مراجعه به دندانپزشک نیز ضروری می باشد.

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم

شما با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی آرمانی تحت نظر با تجربه ترین متخصصان با کمترین مشکلی جرم گیری دندان های خود را می توانید انجام دهید. دندانپزشکان کلینیک آرمانی در تمامی مراحل درمان همراه شما عزیزان می باشند تا روند درمان با کمترین اختلالی انجام شود، حتی بعد از اتمام روند درمان نیز تمامی موارد تحت کنترل قرار می گیرد تا شما سریعا به روند طبیعی زندگی خود باز گردید.

وقتی مرتبا مسواک می زنید و نخ دندان می کشید، چرا برای دندان های خود باید جرمگیری دندانپزشکی انجام شود؟ در این مقاله دلایل اصلی برای استفاده از روش درمانی جرم گیری، حتی اگر دندان های شما سالم باشد، بررسی شده است.

پلاک باکتریایی به راحتی روی سطح دندان ها تجمع پیدا می کنند

مسواک زدن روش بسیار مناسبی برای مقابله با پلاک ها روی دندان ها می باشد، اگر چه تمیز کردن تمام پلاک ها بوسیله‌ی مسواک تقریباً غیرممکن است. تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از افراد به طور معمول هنگام مسواک زدن بعضی از قسمت های دندان های خود را مسواک نمی زنند و اگر شما به طور کلی از نخ دندان استفاده نمی کنید یا به طور منظم از نخ دندان استفاده نمی کنید، پلاک بیشتری ما بین دندان های شما تجمع پیدا می کند. با گذشت زمان پلاک باکتریای روی دندان رسوب می کند و می تواند به تارتار تبدیل شود.

بیشتر بخوانید
10 دلیل بروز بوی بد دهان و راهکار ها

تار تار

تارتار یک ماده سخت می باشد که تمیز کردن آن در خانه غیرممکن است. از بین بردن مرتب تارتار و پلاک ها با استفاده از جرم گیری دندان ها می تواند به کاهش خطر ابتلا به پوسیدگی دندان و بیماری های لثه کمک کند. دندانپزشک می تواند در مورد مناطقی که هنگام مسواک زدن کمتر توجه می کنید با شما صحبت کند تا به شما در بهبود عادت های مسواک زدن کمک کند!

ممکن است شما از لحاظ ژنتیکی مستعد مشکلات دهان و دندان باشید

تقریبا همه اختلالات در سلامتی ما در ارتباط با ژن هایی می باشد که از والدین خود به ارث برده ایم، می باشد. این مسئله در مورد سلامت دندان و لثه نیز صادق است. ممکن است از نظر ژنتیکی مستعد پوسیدگی دندان و بیماری لثه باشید، حتی اگر به طور مرتب مسواک بزنید و نخ دندان بکشید. به همین دلیل مراجعه منظم به دندانپزشک برای جرم گیری دندان ها بسیار مهم می باشد. دندانپزشکان می توانند به شما برای مراقبت های پیشگیرانه در مورد حفظ سلامت و زیبایی لبخند به شما کمک بیشتری کنند.

مشکلات ژنتیکی دندان

همچنین برخی از افراد ساختار دهان منحصر به فردی دارند که تمیز کردن آن دشوارتر از سایر افراد می باشد. این ساختار خاص دهان شامل دهان کوچکتر با دندان های شلوغ یا کج می باشد. تمیز کردن تارتار با مراقبت های ساده در منزل تقریباً غیرممکن می باشد و به همین دلیل مراجعه به دندانپزشک هر چند ماه یکبار برای جرم گیری پلاک و تارتار ضروری می باشد.

از معاینه و مشورت با دندانپزشک بهره مند شوید

در حالی که شما در حال انجام جرم گیری دندان در دندانپزشک هستید، دندانپزشک می تواند یک معاینه دندانپزشکی کوتاه برای ارزیابی سلامت دهان و دندان شما انجام دهد. این معاینه شامل غربالگری سرطان دهان است که باید هر ساله و به طور منظم از 18 سالگی بررسی شود و اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از سرطان دهان انجام شود. دندانپزشک می تواند پیشرفت پوسیدگی دندان را در هنگام جرم گیری دندان تشخیص دهد.

بیشتر بخوانید
لکه های سفید دندان

مراحل جرم گیری دندان

دندانپزشک همچنین به شما کمک می کند تا عادت های مراقبتی دهان و دندان را برای جلوگیری از پوسیدگی دندان بهبود ببخشید. از بین بردن منظم این باکتری ها به خارج شدن باکتری های مضر از محیط دهان و جریان خون کمک می کند که به بهبود سلامت قلب وعروق کمک کند. همچنین جرم گیری دندان  ها به طور منظم لکه های سطح دندان را از بین می برد و لبخند شما را تا حد ممکن روشن نگه می دارد.

جرمگیری دندان

تمیز کردن روزانه دندان های شما ضروری می باشد، اما ویزیت منظم دندانپزشک همراه با جرم گیری دندان ها نیز ضروری می باشد. به این ترتیب، شما یک برنامه محافظت همه جانبه در برابر بیماری های دهان و دندان خواهید داشت. برای محافظت هرچه بیشتر از دندان های خود به دندانپزشک مراجعه کنید و با عادت های مسواک زدن و نخ دندان کشیدن سالم آشنا شوید!

شما با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی آرمانی می توانید از بهترین خدمات دندانپزشکی با مناسب ترین قیمت برخوردار باشید. ما در کلینیک دندانپزشکی آرمانی ابتدا تمام معاینات لازم قبل از آغاز روند درمان را انجام می دهیم تا روش درمانی مناسب با در نظر گرفتن تمامی جوانب انتخاب شود.


دریافت نوبت آنلاین

"*" indicates required fields

YYYY slash MM slash DD

 

کلینیک تخصصی دندانپزشکی آرمانی

یکی از مجهزترین و بهترین کلینیک های دندانپزشکی شهریار می باشد که در راستای خدمت رسانی به هموطنان عزیز مطابق با استانداردهای روز دنیا از سال ۱۳۹۴ با همکاری دندانپزشکان مجرب ، متخصصان دندانپزشکی و اساتید دانشگاه شروع به فعالیت نموده است. کلینیک دندان پزشکی آرمانی با بکارگیری بهترین و مرغوبترین مواد دندانپزشکی سعی در ارتقاء کیفیت خدمات در جهت حفظ و بهبود سلامتی مراجعین محترم دارد . بر این اساس با افتخار و اطمینان کامل کلیه خدمات دندانپزشکی در شهریار خود را بصورت تضمینی و با گارانتی واقعی ارائه می کند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید