غذای مناسب دندان مصنوعی

در طول سازگاری با دندان مصنوعی غذای مناسب دندان مصنوعی چیست

در مدت زمانی که به دندان مصنوعی خود عادت می کنید چه چیزی باید بخورد؟ غذای مناسب دندان مصنوعی شما چیست؟

پروتزهای دندان می توانند شامل مجموعه کاملی از دندان های مصنوعی (برای جایگزینی تمام دندانهای از دست رفته شما) یا دندان مصنوعی پارسیل (برای جایگزینی چند دندان از دست رفته) برای بازگرداندن زیبایی لبخند شما استفاده شوند. دندان های مصنوعی بسیار طبیعی ، کاربردی و  مقرون به صرفه می باشد. دندان مصنوعی به شما امکان لذت بردن از غذاهای مورد علاقه خود را می دهد. وقتی پروتز متناسب با دهان شما و با کیفیت ترین مواد ساخته شده باشد ، می تواند کیفیت زندگی شما را بهبود بخشد. هنگامی که برای اولین بار می خواهید با دندان مصنوعی خود غذا بخورید چه چیزی باید بخورید؟

پروتز پارسیل

استفاده از پروتز با کیفیت به شما کمک می کند تا روند بهبود خود را سریعتر سپری کند ، در ساخت پروتز علاوه بر کیفیت دندان هایی که روی پروتز استفاده می شود از اهمیت بالایی برخوردار است بلکه مواد استفاده شده برای قسمت کام پروتز نیز برای راحتی و سهولت استفاده بیمار مهم می باشد.

در کلینیک دندانپزشکی آرمانی با استفاده از با کیفیت ترین مواد برای ساخت دندان مصنوعی سعی می شود تا خدمات انجام شده با مناسب ترین قیمت برای بیماران صورت گیرد. و پزشکان متخصص کلینیک دندانپزشکی آرمانی همیشه در تمامی مراحل درمانی بیماران را راهنمایی می کنند تا روند سازگاری شما بسیار سریع و آسان باشد در این پروسه، اطمینان از انتقال با آرامش و بازگشت به رژیم غذایی منظم اهمیت زیادی دارد!

آنچه در این مقاله می خوانید

مشاوره آنلاینتو همین الان رزرو کن

برای دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید.

غذای مناسب دندان مصنوعی غذاهای نرم می باشد

پروتزهای دندان برای بهبود توانایی شما در غذا خوردن طراحی شده اند اما هنگام یادگیری تغذیه با استفاده از پروتزهای دندان ، سازگاری با دندان مصنوعی ممکن است مدتی طول بکشد. خوشبختانه غذاهای خوشمزه و سالمی وجود دارد که می توانید در طول این دوره بخورید.

استفاده از غذاهای نرم بهترین راه حل شما برای کاهش ناراحتی و اجازه دادن به سازگاری دهان با دندان مصنوعی می باشد. غذای مناسب دندان مصنوعی می توانند شامل موارد زیر باشند:

  • پوره سیب یا هر میوه دیگری
  • بلغور و جو دوسر همراه با شیر
  • پودینگ شکلاتی و میوه
  • اسموتی
  • سوپ ها
  • ماست

همچنین می توانید از تخم مرغ ، ماهی ، سویا و لوبیا برای تامین منابع پروتئینی خود استفاده کنید. ممکن است چند هفته طول بکشد تا با پروتزهای جدید خود سازگار شوید ، اما طول دوره سازگاری برای همه متفاوت می باشد و ممکن است زمان کمتری برای شما طول بکشد. اگر بعد از گذشت مدت زمان زیادی احساس ناراحتی می کنید طبیعی نیست و با دندانپزشک خود در تماس باشید.

انواع دندان مصنوعی

چه غذایی مناسب دندان مصنوعی نیست

اگرچه به محض تهیه پروتزهای جدید شروع به خوردن تمام غذا هایی که قبلا نمی توانستید بخورید وسوسه انگیز است ، اما بهتر است از خوردن غذاهای سفت خودداری کنید.

مشاوره آنلاینتو همین الان رزرو کن

برای دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید.

این مواد غذایی می تواند شامل میوه های تازه مانند سیب ، نان های پوسته دار ، گوشت های سفت ، آجیل یا غذاهای چسبناک مانند آب نبات باشد. هنگامی که به خوردن با دندان مصنوعی خود احساس اطمینان و راحتی می کنید ، می توانید دوباره این غذاها را به رژیم خود اضافه کنید.

بیشتر بخوانید
مواد ایمپلنت دندان

غذای مناسب دندان مصنوعی

حتماً با گذشت زمان پروتزهای خود را بازسازی و ترمیم کنید

مانند همه ترمیم های دندانپزشکی ، پروتزها به مرور زمان نیاز به نگهداری و بازسازی دارند. در صورت نیاز پروتزهای دندان شما باید جایگزین شوند. بسیار مهم می باشد که در طول دوره سازگاری با دندانپزشک خود مشورت کنید.

باید به طور منظم درارتباط با وضعیت دندان های مصنوعی خود به دندانپزشک مراجعه شود. با گذشت زمان ، دندان های مصنوعی شما ممکن است تاب بخورند یا تغییر شکل دهند و ایجاد ناراحتی کنند ، به همین دلیل محافظت از دندان مصنوعی و جایگزینی آن ها در صورت لزوم ضروری می باشد.

سازگاری دندان با دندان مصنوعی

اگر می خواهید با دندان مصنوعی غذا بخورید ، اجازه ندهید که دوره سازگاری شما را دلسرد کند. به زودی ، تمام غذاهایی را که می توانستید با دندان های طبیعی خود از آن ها لذت ببرید ، خواهید خورد و همچنین از افزایش اعتماد به نفس هنگام لبخند زدن لذت خواهید برد!


دریافت نوبت آنلاین

"*" indicates required fields

YYYY slash MM slash DD

 

کلینیک تخصصی دندانپزشکی آرمانی

یکی از مجهزترین و بهترین کلینیک های دندانپزشکی شهریار می باشد که در راستای خدمت رسانی به هموطنان عزیز مطابق با استانداردهای روز دنیا از سال ۱۳۹۴ با همکاری دندانپزشکان مجرب ، متخصصان دندانپزشکی و اساتید دانشگاه شروع به فعالیت نموده است. کلینیک دندان پزشکی آرمانی با بکارگیری بهترین و مرغوبترین مواد دندانپزشکی سعی در ارتقاء کیفیت خدمات در جهت حفظ و بهبود سلامتی مراجعین محترم دارد . بر این اساس با افتخار و اطمینان کامل کلیه خدمات دندانپزشکی در شهریار خود را بصورت تضمینی و با گارانتی واقعی ارائه می کند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید