بهترین سن ارتودنسی

بهترین سن ارتودنسی دندان کدام سنین می باشد؟

اولین سوالی که بسیاری از افراد ، به ویژه والدین با آن روبرو می باشند ، این است که بهترین سن ارتودنسی دندان کدام سنین می باشد؟ شروع به درمان به موقع ارتودنسی ، نیاز به انجام مداخلات بیشتر درمانی در بزرگسالی را برطرف می کند. عدم انجام به موقع درمان ارتودنسی، ممکن است باعث استفاده طولانی مدت از بریس ها شود. افزایش طول دوره درمان در نوجوانان می تواند باعث مشکلاتی از قبیل کاهش اعتماد به نفس شود.

سن ارتودنسی دندان

هیچ پاسخ صحیح و جامعی برای این سوال وجود ندارد ، اما ما می توانیم با استفاده از سال ها تجربه خود در مورد عواملی که باید در هنگام تصمیم گیری در مورد بهترین سن ارتودنسی در نظر بگیریم ، توصیه هایی به شما در ادامه مقالع ارائه دهیم.

درمان ارتودنسی به صورت سه بعدی

سن ارتودنسی زودهنگام: در سنین 7 تا 9 سالگی

ما توصیه می کنیم که کودکان شما برای اولین بار در 7 سالگی از نظر ارتودنسی ارزیابی شود. این معاینه زود هنگام به این معنی نمی باشد که بریس ها خیلی زود روی دندان آنها قرار می گیرد. انجام مداخلات زودهنگام می تواند نقشه راهی برای انجام اقدامات ارتودنسی در آینده باشد.

بهترین سن ارتودنسی

در سن 7 سالگی ، بیشتر دندان های شیری شروع به بیرون آمدن کرده اند و یک متخصص ارتودنسی به راحتی می تواند ایده مناسبی در مورد چینش دندان های دائمی بدست آورد. در بعضی موارد ، اگر كودك به دلیل عدم تراز مناسب دندان در گفتار یا تغذیه مشكل داشته باشد. ممكن است در این مرحله از بریس یا تراز كننده متحرک دندان استفاده شود.

بیشتر بخوانید
کشیدن دندان

 

سن ارتودنسی مابین هفت الی نه سالگی

کودک همچنین در صورت داشتن دندان های بیرون زده ، باید از مهاربندهای عرضی استفاده کند. و اگر نامنظمی در دندان ها وجود داشته باشد ، کودک کاندید مناسبی برای بریس های زودرس می باشد. تشخیص و درمان به موقع این علائم می تواند از بدتر شدن این مشکلات با رویش دندان های دائمی جلوگیری کرد.

اگر کودک شما در سنین پایین به بریس نیاز دارد ، باید این آمادگی را داشته باشید تا به فرزند خود در مراقبت از بهداشت دهان و دندان کمک کنید. استفاده از بریس می تواند تاثیر ارزشمند و مثبتی در زمینه مراقبت از بهداشت دهان و دندان داشته باشد. ممکن است نیاز به مداخله اضافی تا شکل گیری عادت مناسب بهداشت دهان ودندان وجود داشته باشد .

 سنین 10-14 سالگی

بیشتر کودکان ازسنین 10 تا 14 سالگی شروع به درمان ارتودنسی می کنند. در این سنین دندان های شیری کاملاً جای خود را به دندان های دائمی داده اند و فک به حدی پایدار می باشد که بتواند درمان ارتودنسی طولانی مدت را تحمل کند.

براکت ها انواع مختلفی دارند. از براکت های فلزی سنتی گرفته تا الاینر های سرامیکی و شفاف که بسیار متداول شده است. پیش داوری که در استفاده از بریس وجود دارد ، به دلیل رواج این روش درمانی میان بزرگسالان تا حد زیادی برطرف شده است. ولی این نکته بسیار حیاتی می باشد که با کودک خود در مورد تغییراتی که در نتیجه استفاده از بریس تجربه می شود، صحبت کنید.

نیاز به ارتودنسی برای 14 سالگی

برخلاف کودکان خردسال ، نوجوانان باید آنقدر بالغ و مسئول باشند که بتوانند با کمک اندک والدین ، ​​بریس های خود را به راحتی مدیریت کنند. میانگین بازه زمانی استفاده از بریس ها در این سنین یک و نیم تا دو سال می باشد. به محض برداشتن بریس ها ، به احتمال زیاد به نگهدارنده نیاز می باشد تا دندان ها را در یک راستا نگه دارد و از نیاز به ارتودنسی در آینده جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید
در طول سازگاری با دندان مصنوعی غذای مناسب دندان مصنوعی چیست

 

ارتودنسی در سن 14 سال به بالا

برخلاف آنچه ممکن است فکر کنید ، هرگز برای انجام مداخلات ارتودنسی دیر نمی باشد!درست است که 14 سالگی به بالا بهترین سن ارتودنسی نیست ولی بسیاری از بزرگسالان از کودکی به درمان ارتودنسی دسترسی ندارند یا به دلایل مختلف ارتودنسی را به تأخیر می اندازند.

آخرین مرحله از زندگی که بهترین سن ارتودنسی رو به پایان است

دندان ها را مانند سایر قسمت های بدن خود در نظر بگیرید. در پایان دوران بلوغ ، رشد آنها متوقف می شود. اما هنوز هم می توان آنها را در طول زندگی اصلاح کرد. اگر بازوی شما شکسته باشد ، می تواند به مرور زمان بهبود یابد و با گچ در جای خود محکم شود. دندان ها نیز هیچ تفاوتی با استخوان دست شما ندارند.

در بزرگسالی ، شما احتمالاً یک روال مشخص برای سبک زندگی خود ایجاد کرده اید که باید در درمان ارتودنسی تغییر داده شود. ممکن است نیاز داشته باشید رژیم غذایی ، برنامه ورزشی و حتی برخی فعالیت هایی را که انجام می دهید تغییر دهید.

هر تغییری که باید ایجاد کنید ، به یاد داشته باشید که این تغییرات کوتاه مدت برای کسب اعتماد به نفس و سلامت دندان در طولانی مدت ضروری می باشد. استفاده از بریس برای چندین سال می تواند شما را از مشکلات جدی دندانپزشکی در آینده نجات دهد.


دریافت نوبت آنلاین

"*" indicates required fields

YYYY slash MM slash DD

 

کلینیک تخصصی دندانپزشکی آرمانی

یکی از مجهزترین و بهترین کلینیک های دندانپزشکی شهریار می باشد که در راستای خدمت رسانی به هموطنان عزیز مطابق با استانداردهای روز دنیا از سال ۱۳۹۴ با همکاری دندانپزشکان مجرب ، متخصصان دندانپزشکی و اساتید دانشگاه شروع به فعالیت نموده است. کلینیک دندان پزشکی آرمانی با بکارگیری بهترین و مرغوبترین مواد دندانپزشکی سعی در ارتقاء کیفیت خدمات در جهت حفظ و بهبود سلامتی مراجعین محترم دارد . بر این اساس با افتخار و اطمینان کامل کلیه خدمات دندانپزشکی در شهریار خود را بصورت تضمینی و با گارانتی واقعی ارائه می کند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید