درمان سه سوته دندان درد

بهترین راه حل برای هر نوع درد دندان مراجعه به دندانپزشک در اسرع وقت است. با این حال، زمانی که نمی توانید فوراً به دندانپزشک خود مراجعه کنید، ممکن است مجبور شوید مقداری ناراحتی را در این مدت تحمل کنید. نکات زیر می تواند به شما کمک کند تا زمانی که منتظر قرار ملاقات دندانپزشکی خود هستید، درمان سه سوته دندان درد را در خانه انجام دهید.

برای درمان سه سوته دندان درد چه کنیم

برای درمان سه سوته دندان درد چه کنیم؟

در حالی که هدف شماره یک شما ممکن است از بین بردن درد دندان در اسرع وقت باشد، ابتدا باید علت احتمالی آن را در نظر بگیرید. وقتی بدن ما درد را تجربه می کند، سیگنال های هشدار دهنده ای به مغز ما ارسال می کند و به آنها می گوید که چیزی درست نیست. اگر درد دهان دارید، به طور کلی نشانه این است که مشکلی دارید که باید در اسرع وقت برطرف شود.

درد دهان می تواند ناشی از مسائل جدی مختلفی از جمله پوسیدگی دندان، پرکردگی آسیب دیده، شکستگی دندان، لثه های عفونی یا آبسه دندان باشد. اگر مورد دوم رخ داده باشد، بدون درمان سریع ممکن است دچار عوارض جدی شوید. این عوارض می تواند شامل از دست دادن دندان و استخوان پشتیبان باشد. در برخی موارد، عفونت های باکتریایی می توانند به سایر قسمت های بدن نیز سرایت کنند و منجر به بستری شدن در بیمارستان یا بدتر شدن آن شوند. به این دلایل، در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر از دندان آبسه، مهم است که به دنبال درمان اورژانسی باشید:

1. لثه های قرمز و متورم
  2. تب
  3. یک برآمدگی متورم و قرمز در دهان
  4. خون یا چرک
  5. درد ضربان دار
  6. طعم نامطبوع یا شور در دهان
  7. صورت یا فک متورم
  8. دندان شکسته یا به شدت بریده شده

اگر هر یک از علائم بالا را تجربه کردید، بلافاصله با یکی از دندانپزشکان ما تماس بگیرید.

تسکین درد دندان

علت درد دندان شما هر چه باشد، مهم است که برای ارزیابی به دندانپزشک محلی خود مراجعه کنید. با این حال، اگر شک دارید که درد دندان شما ناشی از یک حفره یا شکستگی جزئی است، می‌توانید از راهکارهای زیر برای به حداقل رساندن درد استفاده کنید تا زمانی که بتوانید به یک متخصص مراجعه کنید.

چگونه درد دندان را سه سوته تسکین دهیم؟

گر دندان درد شما ناشی از یک مشکل اساسی جدی نیست یا منتظر یک قرار ملاقات دندانپزشکی هستید، می توانید با داروهای بدون نسخه، کمپرس سرد و سایر درمان های خانگی درد دندان را سه سوته تسکین دهید. برای درمان های خانگی بیشتر برای دندان درد به ادامه مطلب مراجعه کنید.

روش های درمان سه سوته دندان درد خانگی

1. از کمپرس سرد استفاده کنید.

کمپرس سردبه طور کلی دو راه برای متوقف کردن یا کاهش درد دندان وجود دارد. اولی شامل کاهش التهاب است، در حالی که دومی بر قطع سیگنال های آسیب به مغز متمرکز است. شما می توانید با قرار دادن یک بسته یا کیسه سرد سبزیجات یخ زده در کنار صورت خود به مدت ۲۰ دقیقه به هدف اول برسید. فقط مطمئن شوید که از یک تکه پارچه به عنوان بافر استفاده کنید، تا به طور تصادفی به پوست خود آسیب نرسانید. این می تواند با کاهش درد و کاهش تورم به تسکین ناراحتی کمک کند و دندان درد خود را با این روش سوته درمان کنید.

1. یک ضد التهاب مصرف کنید.

یک ضد التهاب مصرف کنید.همچنین می‌توانید تورم و سیگنال‌های درد را با مصرف داروهای ضدالتهابی مانند ایبوپروفن کاهش دهید. اگر ایبوپروفن مصرف می کنید، سعی کنید طبق برچسب محصول هر چند ساعت یک بار مصرف دارو را ادامه دهید. از مصرف یک بار دارو و سپس قطع آن زمانی که احساس تسکین کردید، خودداری کنید، در غیر این صورت احتمال بازگشت درد و التهاب وجود دارد. اگر ایبوپروفن ندارید، می توانید به جای آن استامینوفن مصرف کنید. با این حال، در حالی که این به کاهش درد کمک می کند، یک داروی ضد التهابی نیست.

1. با آب نمک بشویید.

با آب نمک بشویید.علاوه بر بسته های سرماخوردگی و داروهای بدون نسخه، راه های طبیعی برای متوقف کردن دندان درد وجود دارد. شما می توانید با شستشوی دهان خود با آب نمک گرم، عفونت ها را پاک کنید و به تسکین موقت درد و درمان سه سوته دندان خود کمک کنید. درمان دندان درد با آب نمک نیز می تواند به بهبود هر گونه زخم دهان و کاهش التهاب کمک کند. فقط اطمینان حاصل کنید که در حین شستشو هیچ یک از آب نمک را قورت ندهید.

1. از کمپرس گرم استفاده کنید.

از کمپرس گرم استفاده کنید.می توانید با قرار دادن کیسه گرم در کناره فک، ناراحتی را کاهش دهید. اگر پک داغ ندارید، می توانید با پر کردن یک جوراب تمیز با برنج و بستن یک سر آن، آن را درست کنید. سپس، جوراب پر از برنج را در مایکروویو قرار دهید و آن را برای چند دقیقه گرم کنید. گرمای بسته به قطع سیگنال های درد از دهان به مغز شما کمک می کند و یک درمان سه سوته دندان است.

1. طب فشاری را امتحان کنید.

طب فشاری را امتحان کنید.برخی تحقیقات نشان می دهد که طب فشاری ممکن است بتواند با ایجاد بدن درد دندان درد را کاهش دهد. برای ترشح اندورفین نقاط کلیدی خاصی در بدن وجود دارد که اعتقاد بر این است که با ناراحتی دهان مرتبط هستند.

1. از چای کیسه ای نعناع استفاده کنید.

از چای کیسه ای نعناع استفاده کنید.چای کیسه ای نعناع که به طور کلی ایمن در نظر گرفته می شود، دارای خواص بی حس کنندگی ملایمی است که می تواند درد دهان را سه سوته کاهش دهد. اکثر مردم ترجیح می دهند چای کیسه ای خود را قبل از استفاده چند دقیقه در فریزر خنک کنند. شما همچنین می توانید چای کیسه ای را در حالی که هنوز گرم است بمالید و سپس صبر کنید تا خنک شود. این می تواند احساس خوشایندی ایجاد کند که می تواند به شما کمک کند تا ذهنتان را از درد دندان خود دور کنید.

1. سیر را امتحان کنید.

سیر را امتحان کنید.آیا سیر می تواند درمان دندان درد شما را سه سوته درمان کند؟

سیر می تواند درد دندان شما را سه سوته درمان کند. همیشه بهتر است در مورد دندان درد با دندانپزشک مشورت کنید، زیرا حفره ها همیشه مقصر نیستند. و اگر پوسیدگی دندان مقصر باشد، دندانپزشک شما می تواند مشکل زمینه ای را درمان کند.

اما درمان‌های سنتی و خانگی در ساعت ۳ صبح زمانی که نمی‌توانید مطب دندانپزشک خود را به دست آورید، می‌توانید امتحان کنید. و برخی حمایت های بالینی برای این ایده وجود دارد که سیر ممکن است به درد دندان کمک کند. ترکیبی که در سیر وجود دارد، آلیسین، به طور گسترده ای با فعالیت آنتی بیوتیکی شناخته می شود که ممکن است به کاهش درد دندان کمک کند.

هزاران سال است که سیر برای خواص دارویی آن مورد استفاده قرار گرفته است. علاوه بر از بین بردن باکتری های بالقوه مضر، می تواند به عنوان یک مسکن نیز عمل کند. برای استفاده از سیر برای دندان درد، یک حبه را له کنید تا خمیری چسبناک ایجاد شود و آن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. یا می توانید یک حبه سیر تازه را بجوید و بعد تف کنید و یک درمان سه سوته دندان به شمار می آید.

سیر خام به منظور حفظ ترکیبات فعال، برای اهداف دارویی بهترین در نظر گرفته می شود. پیشنهادها از چسباندن یک حبه سیر خام و پوست کنده درست روی دندان درد گرفته تا تهیه خمیری از حبه سیر خام، نمک و روغن زیتون و سپس مالیدن روی دندان متغیر است.

1. با دهانشویه گواوا بشویید.

دهانشویه گواگوابرگ‌های گواوا که به‌خاطر خواص ضدالتهابی‌شان شناخته می‌شوند، دارای ویژگی‌های ضدمیکروبی هستند که می‌توانند درد را کاهش داده و زخم‌های دهان را عقیم کنند. می توانید برگ های گواوا تازه را بجوید یا برگ های له شده را در آب بجوشانید تا دهانشویه درست کنید.

1. از روغن میخک استفاده کنید.

از روغن میخک استفاده کنید.روغن میخک که در طول تاریخ بشر برای درمان درد دندان استفاده می‌شود، می‌تواند التهاب را کاهش دهد و درد دهان را بی‌حس کند. همچنین حاوی اوژنول، یک ضد عفونی کننده طبیعی است که می تواند زخم های دهان را عقیم کند. برای درمان دندان درد یا حساسیت دندان، مقدار کمی از روغن را روی یک پنبه تمیز بمالید و آن را به ناحیه آسیب دیده بمالید. می توانید روغن میخک را با چند قطره آب رقیق کنید یا اگر خیلی قوی به نظر می رسد، روغن حامل را اضافه کنید.

1. یک دهان شویه آویشن خانگی را امتحان کنید.

دهانشویه طبیعیآویشن دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی قوی است. برای درمان سه سوته علائم دندان درد، می توانید چند قطره اسانس آویشن را به آب اضافه کنید و دهانشویه درست کنید. همچنین می توانید اسانس آویشن را با چند قطره آب تمیز رقیق کرده و به پنبه اضافه کنید. سپس آن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

زردچوبه یک ادویه رایج به خصوص در غذاهای هندی و آسیایی است. در حالی که زردچوبه یک ماده خوشمزه است، به دلیل خواص ضد التهابی، ضد سرطانی و آنتی اکسیدانی آن بسیار معروف شده است.

درمان سه سوته دندان درد با زردچوبه

درمان سه سوته دندان درد با زردچوبهفواید زردچوبه برای سلامتی تا دندان های شما هم گسترش می یابد. بررسی کنید که چگونه دوزهای سالم زردچوبه بهداشت دهان و دندان شما را تقویت می کند.

زردچوبه درد را کنترل می کند

از آنجایی که زردچوبه یک ماده ضد التهابی است، از درد ناشی از دندان درد، حفره ها و عفونت های دهان جلوگیری می کند. مطالعات نشان داده اند که زردچوبه و کورکومین ممکن است به اندازه داروهای ضد التهابی استروئیدی موثر باشند. به همین دلیل، زردچوبه ممکن است به دهانشویه اضافه شود و به عنوان یک شوینده زیر لثه برای درمان و التیام لثه استفاده می شود.

زردچوبه با عفونت ها مبارزه می کند

زردچوبه با عفونت ها مبارزه می کندافزودن زردچوبه به برنامه بهداشت دهان و دندان می تواند عفونت ها را دور نگه دارد. زردچوبه دارای خواص ضد میکروبی، ضد عفونی کننده و آنتی اکسیدانی است که باکتری های مضری را که سعی می کنند دندان های شما را آلوده کند را از بین میبرد.

زردچوبه از التهاب لثه جلوگیری می کند

لثه های ملتهب با زردچوبه همخوانی ندارند. با استفاده از نمک و روغن خردل خمیر زردچوبه درست کنید و آن را روی لثه های متورم خود بمالید. این خمیر می تواند بافت آسیب دیده لثه را التیام و ترمیم کند. خواص ضد باکتریایی زردچوبه در جلوگیری از تشکیل پلاک و دور نگه داشتن التهاب لثه بسیار عالی است.

زردچوبه از سرطان دهان محافظت می کند

کورکومین یک مبارزه طبیعی با سرطان است. این دارای خواص ضد سرطانیست که از ایجاد مسیرهای بیولوژیکی درگیر در تشکیل سرطان و تولید تومور جلوگیری می کند. دریافت دوزهای سالم زردچوبه ممکن است به کل بدن شما، از جمله دهان شما، کمک کند تا عاری از سرطان باقی بمانند.

زردچوبه دندان ها را سفید می کند

به جای استفاده از مواد بالقوه مضر مانند زغال چوب برای سفید کردن دندان‌ها، سعی کنید کمی خمیر زردچوبه را به چاپگرهای خود اضافه کنید. زردچوبه می تواند ظاهر لکه ها را کاهش دهد و لبخندی تمیز و درخشان به شما بدهد.

برای کودکان، دندان درد صرفاً یک درد بی وقفه است که بدون هیچ تسکینی می تپد. دندان درد زمانی اتفاق می‌افتد که فرسایش یا پوسیدگی به محفظه پالپ دندان که حاوی اعصاب و رگ‌های خونی بسیار حساس است، نفوذ کند. یکی از شایع ترین دلایل دندان درد مربوط به رژیم غذایی است، مانند نوشیدن بیش از حد نوشابه یا خوردن غذاهایی که حاوی قند بالایی هستند، مانند آب نبات.

اگر کودک شما از دندان درد رنج می‌برد، آب گرم ساده با یک قاشق چای‌خوری نمک خوراکی می‌تواند به درمان سه سوته دندان درد کودک کمک کند. آنها باید هر زمان که احساس درد کردند، دهان خود را با آب نمک شستشو دهند. یک کیسه سرد روی گونه نیز ممکن است پیچ‌های دردناک را کاهش دهد.

فرسایش دندان و مشکلاتی که در بر دارد

فرسایش دندان یا سایش دندان

۰
فرسایش دندان یا سایش دندان فرسایش دندان مشکلی می باشد که مینای دندان به دلیل اسید موجود در برخی مواد…