روش های درمان سه سوته دندان درد خانگی

دندان درد می تواند یکی از ناخوشایندترین و بدترین دردهایی باشد که می توانید تجربه کنید. این درد می تواند بر کار های روزانه شما مانند غذا خوردن، خواب، کار و کیفیت کلی زندگی شما تأثیر مستقیمی بگذارد. در حالی که بهترین راه برای مقابله با دندان درد این است که در سریعترین زمان ممکن به دندانپزشک مراجعه کنید و رفع پوسیدگی و پر کردن دندان را در کلینیک انجام دهید، گاهی اوقات ممکن است نتوانید فوراً یک قرار ملاقات از دندانپزشک خود بگیرید و در این فاصله زمانی نیاز به درمان سه سوته دندان درد در خانه نیاز داشته باشید. خوشبختانه، برخی از درمان‌های خانگی وجود دارد که می‌تواند به کاهش سریع دندان درد و التهاب دندان کمک کند. نکات زیر می تواند به شما کمک کند تا زمانی که منتظر قرار ملاقات دندانپزشکی خود هستید، درمان سه سوته دندان درد را در خانه انجام دهید.

برای درمان سه سوته دندان درد چه کنیم

برای درمان سه سوته دندان درد چه کنیم؟

در حالی که هدف شماره یک شما ممکن است از بین بردن درد دندان در اسرع وقت باشد، ابتدا باید علت احتمالی آن را در نظر بگیرید. وقتی بدن ما دردی را تجربه می کند، سیگنال های هشدار دهنده ای به مغز ما ارسال می کند و به آنها می گوید که مشکلی در این قسمت از بدن وجود دارد. اگر دندان درد دارید، به طور کلی نشانه این است که مشکلی در این قسمت از بدن دارید که باید در اسرع وقت برطرف شود.

دندان درد می تواند ناشی از مسائل جدی مختلفی از جمله پوسیدگی دندان، پرکردگی آسیب دیده، شکستگی دندان، لثه های عفونی یا آبسه دندان باشد. اگر لثه عفونی داشته باشید، بدون درمان سریع ممکن است دچار عوارض جدی شوید. این عوارض می تواند شامل از دست دادن دندان نیز باشد. در برخی موارد، عفونت های باکتریایی می توانند به سایر قسمت های بدن نیز سرایت کنند و منجر به بستری شدن در بیمارستان یا بدتر شدن شرایط سلامت بیماران شود. به این دلایل، در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر، باید به دنبال درمان اورژانسی دندانپزشکی باشید:

  1. لثه های قرمز و متورم
  2. تب
  3. یک برآمدگی متورم و قرمز در دهان
  4. خون یا چرک
  5. درد ضربان دار
  6. طعم نامطبوع یا شور در دهان
  7. صورت یا فک متورم
  8. دندان شکسته یا به شدت بریده شده

اگر هر یک از علائم بالا را تجربه کردید، بلافاصله با یکی از دندانپزشکان ما تماس بگیرید.

تسکین درد دندان

تسکین درد دندان

علت درد دندان شما هر چه باشد، مهم است که برای ارزیابی به دندانپزشک محلی خود مراجعه کنید. با این حال، اگر شک دارید که درد دندان شما ناشی از یک حفره یا شکستگی جزئی است، می‌توانید از راهکارهای زیر برای به حداقل رساندن درد استفاده کنید تا زمانی که بتوانید به یک متخصص مراجعه کنید.

چگونه درد دندان را سه سوته تسکین دهیم؟

گر دندان درد شما ناشی از یک مشکل اساسی جدی نیست یا منتظر یک قرار ملاقات دندانپزشکی هستید، می توانید با داروهای بدون نسخه، کمپرس سرد و سایر درمان های خانگی درد دندان را سه سوته تسکین دهید. برای درمان های خانگی بیشتر برای دندان درد به ادامه مطلب مراجعه کنید.

روش های درمان سه سوته دندان درد خانگی

روش های درمان سه سوته دندان درد خانگی

  1. از کمپرس سرد استفاده کنید.

کمپرس سردبه طور کلی دو راه برای متوقف کردن یا کاهش دندان درد وجود دارد. اولین راه حل شامل کاهش التهاب است، در حالی که روش دوم بر قطع سیگنال های عصبی به مغز متمرکز است. شما می توانید با قرار دادن یک بسته یا کیسه سرد سبزیجات یخ زده در کنار صورت خود به مدت 20 دقیقه به هدف اول برسید. فقط مطمئن شوید که از یک تکه پارچه به عنوان بافر استفاده کنید، تا به طور تصادفی به پوست خود آسیب نرسانید. کمپرس سرد می تواند با کاهش درد و کاهش تورم به درمان سه سوته دندان درد کمک کند.

بیشتر بخوانید
سیم دندان فلزی

 

  1. یک ضد التهاب مصرف کنید.

یک ضد التهاب مصرف کنید.همچنین شما می‌توانید تورم و سیگنال‌های درد را با مصرف داروهای ضدالتهابی مانند ایبوپروفن کاهش دهید. اگر ایبوپروفن مصرف می کنید، سعی کنید طبق برچسب محصول هر چند ساعت یک بار مصرف دارو را ادامه دهید. از مصرف یک بار دارو و سپس قطع آن زمانی که احساس تسکین کردید، خودداری کنید، در غیر این صورت احتمال بازگشت درد و التهاب وجود دارد. اگر ایبوپروفن ندارید، می توانید به جای آن استامینوفن مصرف کنید. با وجود اینکه این دارو ها به کاهش درد کمک می کند، اما یک داروی ضد التهابی نیست.

مشاوره آنلاینتو همین الان رزرو کن

برای دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید.

  1. با آب نمک بشویید.

با آب نمک بشویید.علاوه بر بسته های سرماخوردگی و داروهای بدون نسخه، راه های طبیعی برای متوقف کردن دندان درد وجود دارد. شما می توانید با شستشوی دهان خود با آب نمک گرم، عفونت ها را پاک کنید و به تسکین موقت درد و درمان سه سوته دندان خود کمک کنید. درمان دندان درد با آب نمک نیز می تواند به بهبود هر گونه زخم دهان و کاهش التهاب کمک کند. فقط اطمینان حاصل کنید که در حین شستشو هیچ یک از آب نمک را قورت ندهید.

 

  1. از کمپرس گرم استفاده کنید.

از کمپرس گرم استفاده کنید.می توانید با قرار دادن کیسه گرم در کناره فک، ناراحتی را کاهش دهید. اگر پک داغ ندارید، می توانید با پر کردن یک جوراب تمیز با برنج و بستن یک سر آن، آن را درست کنید. سپس، جوراب پر از برنج را در مایکروویو قرار دهید و آن را برای چند دقیقه گرم کنید. گرمای بسته به قطع سیگنال های درد از دهان به مغز شما کمک می کند و یک درمان سه سوته دندان است.

 

  1. طب فشاری را امتحان کنید.

طب فشاری را امتحان کنید.برخی تحقیقات نشان می دهد که طب فشاری ممکن است بتواند با ایجاد بدن درد دندان درد را کاهش دهد. برای ترشح اندورفین نقاط کلیدی خاصی در بدن وجود دارد که اعتقاد بر این است که با ناراحتی دهان مرتبط هستند.

 

  1. از چای کیسه ای نعناع استفاده کنید.

از چای کیسه ای نعناع استفاده کنید.چای کیسه ای نعناع که به طور کلی ایمن در نظر گرفته می شود، دارای خواص بی حس کنندگی ملایمی است که می تواند درد دهان را سه سوته کاهش دهد. اکثر مردم ترجیح می دهند چای کیسه ای خود را قبل از استفاده چند دقیقه در فریزر خنک کنند. شما همچنین می توانید چای کیسه ای را در حالی که هنوز گرم است بمالید و سپس صبر کنید تا خنک شود. این می تواند احساس خوشایندی ایجاد کند که می تواند به شما کمک کند تا ذهنتان را از درد دندان خود دور کنید.

 

  1. سیر را امتحان کنید.

سیر را امتحان کنید.آیا سیر می تواند درمان دندان درد شما را سه سوته درمان کند؟

سیر می تواند درد دندان شما را سه سوته درمان کند. همیشه بهتر است در مورد دندان درد با دندانپزشک مشورت کنید، زیرا حفره ها همیشه مقصر نیستند. و اگر پوسیدگی دندان مقصر باشد، دندانپزشک شما می تواند مشکل زمینه ای را درمان کند.

اما درمان‌های سنتی و خانگی در ساعت 3 صبح زمانی که نمی‌توانید مطب دندانپزشک خود را به دست آورید، می‌توانید امتحان کنید. و برخی حمایت های بالینی برای این ایده وجود دارد که سیر ممکن است به درد دندان کمک کند. ترکیبی که در سیر وجود دارد، آلیسین، به طور گسترده ای با فعالیت آنتی بیوتیکی شناخته می شود که ممکن است به کاهش درد دندان کمک کند.

هزاران سال است که سیر برای خواص دارویی آن مورد استفاده قرار گرفته است. علاوه بر از بین بردن باکتری های بالقوه مضر، می تواند به عنوان یک مسکن نیز عمل کند. برای استفاده از سیر برای دندان درد، یک حبه را له کنید تا خمیری چسبناک ایجاد شود و آن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. یا می توانید یک حبه سیر تازه را بجوید و بعد تف کنید و یک درمان سه سوته دندان به شمار می آید.

سیر خام به منظور حفظ ترکیبات فعال، برای اهداف دارویی بهترین در نظر گرفته می شود. پیشنهادها از چسباندن یک حبه سیر خام و پوست کنده درست روی دندان درد گرفته تا تهیه خمیری از حبه سیر خام، نمک و روغن زیتون و سپس مالیدن روی دندان متغیر است.

بیشتر بخوانید
5 ماده غذایی که به طور طبیعی در سفید کردن دندان موثر اند

 

  1. با دهانشویه گواوا بشویید.

دهانشویه گواگوابرگ‌های گواوا که به‌خاطر خواص ضدالتهابی‌شان شناخته می‌شوند، دارای ویژگی‌های ضدمیکروبی هستند که می‌توانند درد را کاهش داده و زخم‌های دهان را عقیم کنند. می توانید برگ های گواوا تازه را بجوید یا برگ های له شده را در آب بجوشانید تا دهانشویه درست کنید.

 

  1. از روغن میخک استفاده کنید.

از روغن میخک استفاده کنید.

مشاوره رایگان درمان دندان درد

برای دریافت مشاوره در خصوص دندان درد با ما در ارتباط باشید.

روغن میخک که در طول تاریخ بشر برای درمان درد دندان استفاده می‌شود، می‌تواند التهاب را کاهش دهد و درد دهان را بی‌حس کند. همچنین حاوی اوژنول، یک ضد عفونی کننده طبیعی است که می تواند زخم های دهان را عقیم کند. برای درمان دندان درد یا حساسیت دندان، مقدار کمی از روغن را روی یک پنبه تمیز بمالید و آن را به ناحیه آسیب دیده بمالید. می توانید روغن میخک را با چند قطره آب رقیق کنید یا اگر خیلی قوی به نظر می رسد، روغن حامل را اضافه کنید.

 

  1. یک دهان شویه آویشن خانگی را امتحان کنید.

دهانشویه طبیعیآویشن دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی قوی است. برای درمان سه سوته علائم دندان درد، می توانید چند قطره اسانس آویشن را به آب اضافه کنید و دهانشویه درست کنید. همچنین می توانید اسانس آویشن را با چند قطره آب تمیز رقیق کرده و به پنبه اضافه کنید. سپس آن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

زردچوبه یک ادویه رایج به خصوص در غذاهای هندی و آسیایی است. در حالی که زردچوبه یک ماده خوشمزه است، به دلیل خواص ضد التهابی، ضد سرطانی و آنتی اکسیدانی آن بسیار معروف شده است.

درمان سه سوته دندان درد با زردچوبه

درمان سه سوته دندان درد با زردچوبهفواید زردچوبه برای سلامتی تا دندان های شما هم گسترش می یابد. بررسی کنید که چگونه دوزهای سالم زردچوبه بهداشت دهان و دندان شما را تقویت می کند.

زردچوبه درد را کنترل می کند

از آنجایی که زردچوبه یک ماده ضد التهابی است، از درد ناشی از دندان درد، حفره ها و عفونت های دهان جلوگیری می کند. مطالعات نشان داده اند که زردچوبه و کورکومین ممکن است به اندازه داروهای ضد التهابی استروئیدی موثر باشند. به همین دلیل، زردچوبه ممکن است به دهانشویه اضافه شود و به عنوان یک شوینده زیر لثه برای درمان و التیام لثه استفاده می شود.

زردچوبه با عفونت ها مبارزه می کند

درمان دندان درد با زردچوبه
درمان دندان درد با زردچوبه

درمان دندان درد با زردچوبه

افزودن زردچوبه به برنامه بهداشت دهان و دندان می تواند عفونت ها را دور نگه دارد. زردچوبه دارای خواص ضد میکروبی، ضد عفونی کننده و آنتی اکسیدانی است که باکتری های مضری را که سعی می کنند دندان های شما را آلوده کند را از بین میبرد.

زردچوبه از التهاب لثه جلوگیری می کند

لثه های ملتهب با زردچوبه همخوانی ندارند. با استفاده از نمک و روغن خردل خمیر زردچوبه درست کنید و آن را روی لثه های متورم خود بمالید. این خمیر می تواند بافت آسیب دیده لثه را التیام و ترمیم کند. خواص ضد باکتریایی زردچوبه در جلوگیری از تشکیل پلاک و دور نگه داشتن التهاب لثه بسیار عالی است.

زردچوبه از سرطان دهان محافظت می کند

کورکومین یک مبارزه طبیعی با سرطان است. این دارای خواص ضد سرطانیست که از ایجاد مسیرهای بیولوژیکی درگیر در تشکیل سرطان و تولید تومور جلوگیری می کند. دریافت دوزهای سالم زردچوبه ممکن است به کل بدن شما، از جمله دهان شما، کمک کند تا عاری از سرطان باقی بمانند.

زردچوبه دندان ها را سفید می کند

به جای استفاده از مواد بالقوه مضر مانند زغال چوب برای سفید کردن دندان‌ها، سعی کنید کمی خمیر زردچوبه را به چاپگرهای خود اضافه کنید. زردچوبه می تواند ظاهر لکه ها را کاهش دهد و لبخندی تمیز و درخشان به شما بدهد.

درمان سه سوته دندان درد کودکان

برای کودکان، دندان درد صرفاً یک درد بی وقفه است که بدون هیچ تسکینی می تپد. دندان درد زمانی اتفاق می‌افتد که فرسایش یا پوسیدگی به محفظه پالپ دندان که حاوی اعصاب و رگ‌های خونی بسیار حساس است، نفوذ کند. یکی از شایع ترین دلایل دندان درد مربوط به رژیم غذایی است، مانند نوشیدن بیش از حد نوشابه یا خوردن غذاهایی که حاوی قند بالایی هستند، مانند آب نبات.

بیشتر بخوانید
شیمی درمانی و سلامت دهان

اگر کودک شما از دندان درد رنج می‌برد، آب گرم ساده با یک قاشق چای‌خوری نمک خوراکی می‌تواند به درمان سه سوته دندان درد کودک کمک کند. آنها باید هر زمان که احساس درد کردند، دهان خود را با آب نمک شستشو دهند. یک کیسه سرد روی گونه نیز ممکن است پیچ‌های دردناک را کاهش دهد.

عفونت دندان را سه سوته درمان کنید

دندان درد می تواند یک وضعیت حاد باشد، اما چندین راه حل وجود دارد که می توانید در خانه برای کاهش درد امتحان کنید. شستشو با آب نمک، استفاده از کمپرس سرد یا گرم، استفاده از روغن میخک، چای کیسه‌ای نعناع، سیر و مسکن‌های بدون نسخه همگی راه‌های موثری برای درمان سه سوته دندان درد هستند. با این حال، به یاد داشته باشید که این درمان ها جایگزینی برای مراقبت های حرفه ای دندانپزشکی نیستند. اگر دندان درد شما ادامه داشت، در اسرع وقت از یک متخصص دندانپزشکی کمک بگیرید.

سوالات متداول درمان سه سوته دندان درد خانگی

برخی از درمان های خانگی وجود دارد که به شما در تسکین درد کمک می کند. اولین کاری که می توانید انجام دهید استفاده کمپرس سرد یا گرم برای کاهش درد لثه است یا دهان خود را با آب نمک بشویید و از چای کیسه ای به عنوان یک ضد التهاب طبیعی استفاده کنید. اگر درد لثه شما تشدید یافت، باید در اسرع وقت به دندانپزشک مراجعه کنید.

اگر دندان درد شما بیش از یک یا دو روز ادامه داشت، یا اگر علائم دیگری مانند تب، تورم یا مشکل در تنفس را تجربه کردید، باید از یک متخصص دندانپزشک کمک بگیرید. دندان درد می تواند نشانه ای از یک بیماری زمینه ای جدی باشد که نیاز به معاینه فوری توسط دندانپزشک دارد.

بله، اگر بریس داشته باشید، همچنان می توانید از درمان های خانگی برای درمان دندان درد استفاده کنید. با این حال، باید مراقب باشید که فشار زیادی به ناحیه آسیب دیده وارد نکنید، زیرا این کار می تواند باعث درد بیشتر یا حتی آسیب به دستگاه های دندانی شما شود.

بله، چند درمان خانگی وجود دارد که باید از آنها برای درمان دندان درد اجتناب کنید. به عنوان مثال، قرار دادن آسپرین به طور مستقیم روی دندان می تواند منجر به سوختگی شیمیایی لثه شود و اعمال گرما روی دندان عفونی در واقع شدت درد را بدتر می کند. اگر در مورد یک درمان خانگی سه سوته دندان درد مطمئن نیستید، بهتر است قبل از امتحان این روش ها با دندانپزشک خود مشورت کنید.

پیشگیری از دندان درد با عادات بهداشتی خوب دهان مانند مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم و همچنین مراجعه به دندانپزشک برای معاینات و جرمگیری شروع می شود.

بله، داروهای طبیعی زیادی وجود دارد که می تواند برای درمان دندان درد موثر باشد، مانند روغن میخک، سیر و چای کیسه ای . باید به یاد داشته باشید که درمان طبیعی دندان درد جایگزین مراقبت های دندانپزشکی حرفه ای نیستند و اگر دندان درد شما ادامه داشته باشد، همیشه باید از یک متخصص دندانپزشک کمک بگیرید.

اگر دندان درد شما با وجود استفاده از درمان های خانگی ادامه داشت، مراجعه به دندانپزشک ضروری است. علت اصلی دندان درد شما ممکن است نیاز به درمان فوری داشته باشد. مراجعه سریع به دندانپزشکی از کشیدن دندان به دلیل عفونت.

خیر، برای تسکین دندان درد نباید از پد حرارتی استفاده کنید. گرما می تواند با افزایش التهاب درد را بدتر کند.

برای کاهش درد و ناراحتی باید در صورت نیاز از درمان های خانگی برای دندان درد استفاده کنید. با این حال، اگر دندان درد شما بیش از چند روز ادامه داشت، مراجعه به دندانپزشک برای تعیین علت اصلی مشکل بسیار مهم است.


دریافت نوبت آنلاین

"*" indicates required fields

YYYY slash MM slash DD

 

کلینیک تخصصی دندانپزشکی آرمانی

یکی از مجهزترین و بهترین کلینیک های دندانپزشکی شهریار می باشد که در راستای خدمت رسانی به هموطنان عزیز مطابق با استانداردهای روز دنیا از سال ۱۳۹۴ با همکاری دندانپزشکان مجرب ، متخصصان دندانپزشکی و اساتید دانشگاه شروع به فعالیت نموده است. کلینیک دندان پزشکی آرمانی با بکارگیری بهترین و مرغوبترین مواد دندانپزشکی سعی در ارتقاء کیفیت خدمات در جهت حفظ و بهبود سلامتی مراجعین محترم دارد . بر این اساس با افتخار و اطمینان کامل کلیه خدمات دندانپزشکی در شهریار خود را بصورت تضمینی و با گارانتی واقعی ارائه می کند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید