مراقبت های قبل ارتودنسی دندان

مراقبت های قبل ارتودنسی دندان و نکات مهمی که باید بدانید.

اگر شما هم جز افرادی هستید که میخواهید اقدام به ارتودنسی کنید، باید مراقبت های قبل ارتودنسی دندان را بدانید. در این مقاله نکات مراقبتی قبل از انجام ارتودنسی را آورده ایم.

نکات مهم مراقبتی قبل از اقدام به ارتودنسی

قبل از شروع درمان ارتودنسی، مراقبت‌های خاصی می‌توانید انجام دهید تا فرآیند ارتودنسی به بهترین شکل ممکن انجام شود. در ادامه، تعدادی از مراقبت‌های قبل از ارتودنسی ذکر شده‌اند:

۱. تمیزی دندان‌ها: اگر دندان‌ها و لثه‌ها پیش از شروع ارتودنسی تمیز نباشند، احتمال ایجاد التهابات و مشکلات دهانی افزایش می‌یابد. مراقبه دقیق از بهداشت دهانی، شامل مسواک زدن و استفاده از نخ دندانی، اهمیت دارد.

۲. مراجعه به دندانپزشک: قبل از شروع درمان ارتودنسی، مشاوره با دندانپزشک بسیار مهم است. اگر مشکلات دهانی یا لثه‌ها وجود داشته باشد، بهتر است قبل از شروع ارتودنسی آنها رفع شود.

۳. عکس‌های پیش از درمان: گرفتن عکس‌های دقیق از دندان‌ها و فک‌ها می‌تواند به عنوان مرجعی برای ارتودنتیست شما در زمان‌های مختلف خدمت کند. این عکس‌ها به تحلیل تغییرات و بهبودهای حاصل از ارتودنسی کمک می‌کنند.

۴. حل مشکلات دهانی: اگر مشکلاتی مانند ترمیم ناقص دندان‌ها یا خرابی‌های دیگر وجود دارد، قبل از شروع ارتودنسی بهتر است این مشکلات حل شوند تا فرآیند اصلاح دندان‌ها به درستی انجام شود. این مرحله یکی از مهمترین مراقبت های قبل ارتودنسی دندان است.

۵. تغذیه سالم: رژیم غذایی سالم و غنی از مواد غذایی مفید برای بهبود سلامت دهان و دندان‌ها بسیار مهم است. اجتناب از مصرف بی‌رویه‌ها و شکرهای زیاد، به حفظ سلامت دهان کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید
شل شدن یا لق شدن دندان در ارتودنسی

۶. مشوره با ارتودنتیست: پیش از شروع به هر درمانی، مهم است که با ارتودنتیست خود مشوره کنید. او می‌تواند به شما توضیح دهد که آیا ارتودنسی برای شما مناسب است یا خیر، و همچنین نکات خاصی که باید در نظر داشته باشید را برای شما توضیح بدهد.

۷. آموزش بهداشت دهانی: قبل از شروع ارتودنسی، ارتودنتیست ممکن است به شما نکاتی در مورد نحوه بهداشت دهانی در دوران استفاده از ارتودنسی بدهد. این شامل نکات مربوط به تمیزی دستگاه ارتودنسی، مراقبت از دندان‌ها و لثه‌ها، و استفاده از وسایل بهداشت دهانی خاص می‌شود.

۸. بررسی موارد ضروری: ممکن است ارتودنتیست شما توصیه کند که مواردی مانند دستگاه حمایتی یا لاستیک‌های اضافی را در نظر بگیرید. این موارد ممکن است برای بهبود فرآیند ارتودنسی یا حل مشکلات خاص مفید باشند.

۹. بررسی موارد پزشکی: اگر شما دارای مشکلات پزشکی خاصی هستید، به ارتودنتیست اطلاع دهید. این اطلاعات ممکن است بر انتخاب نوع ارتودنسی و نحوه اجرای آن تأثیر بگذارد.

۱۰. آمادگی روحی: شروع ارتودنسی نیازمند آمادگی روحی است. ممکن است فرآیند اصلاح دندان‌ها چند ماه یا حتی چند سال به طول بیانجامد. آمادگی برای همکاری با ارتودنتیست، رعایت نکات توصیه شده و صبر در طی این دوره، به دستیابی به نتایج مطلوب کمک خواهد کرد.

با انجام این مراقبت‌ها، شما می‌توانید دهانی سالم و آماده برای درمان ارتودنسی داشته باشید و فرآیند اصلاح دندان‌ها به بهترین شکل ممکن صورت گیرد.


دریافت نوبت آنلاین

"*" indicates required fields

YYYY slash MM slash DD

 

کلینیک تخصصی دندانپزشکی آرمانی

یکی از مجهزترین و بهترین کلینیک های دندانپزشکی شهریار می باشد که در راستای خدمت رسانی به هموطنان عزیز مطابق با استانداردهای روز دنیا از سال ۱۳۹۴ با همکاری دندانپزشکان مجرب ، متخصصان دندانپزشکی و اساتید دانشگاه شروع به فعالیت نموده است. کلینیک دندان پزشکی آرمانی با بکارگیری بهترین و مرغوبترین مواد دندانپزشکی سعی در ارتقاء کیفیت خدمات در جهت حفظ و بهبود سلامتی مراجعین محترم دارد . بر این اساس با افتخار و اطمینان کامل کلیه خدمات دندانپزشکی در شهریار خود را بصورت تضمینی و با گارانتی واقعی ارائه می کند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید