کاشت دندان بدون ایمپلنت

ارزان ترین و بهترین 5 روش کاشت دندان بدون ایمپلنت در شهریار

از دست دادن دندان‌ها می‌تواند تاثیر منفی بر ظاهر، گفتار و کارکرد دهان داشته باشد. اگرچه ایمپلنت‌های دندانی یکی از محبوب‌ترین و موثرترین روش‌های جایگزینی دندان‌ها هستند، اما برخی از افراد به دلایل مختلف از جمله شرایط پزشکی، هزینه یا عدم تمایل به جراحی، به دنبال روش‌های جایگزین برای کاشت دندان بدون ایمپلنت هستند. در این مقاله، به بررسی این روش‌های جایگزین و مزایای هر کدام پرداخته‌ایم.

کاشت دندان بدون ایمپلنت

خوشبختانه امروزه گزینه‌های جایگزین غیرتهاجمی‌تری برای بازیابی یا کاشت دندان وجود دارد که هزینه‌ی کمتری نسبت به ایمپلنت دارند. با این حال، توصیه ما به عنوان دندانپزشکان همواره این است که برای شناخت بهترین روش درمانی، با متخصص دهان و دندان مشورت کنید.

کاشت دندان بدون ایمپلنت جایگزین معمولاً نیاز به هزینه و زمان کمتری دارند و نتایج مشابهی را به شما ارائه می‌دهند. اما معمولاً دوام کمتری نسبت به ایمپلنت دارند و پس از حدود ۵ تا ۱۰ سال ممکن است نیاز به تعویض یا درمان مجدد داشته باشند.

هزینه عصب کشی دندان

 

  1. عصب کشی دندان (Root Canal Surgery)

    عصب‌کشی دندان یک روش درمانی تخصصی است که برای نجات دندانی که عصب آن آسیب دیده یا عفونی شده است، انجام می‌شود. در این فرآیند، پالپ دندان (بافت نرم درون دندان) که شامل عروق خونی و اعصاب است، برداشته می‌شود. سپس، کانال‌های ریشه تمیز، ضدعفونی و با مواد مخصوص پر می‌شوند. عصب‌کشی دندان از گسترش عفونت و درد شدید جلوگیری کرده و دندان را از کشیدن نجات می‌دهد. این درمان می‌تواند به حفظ دندان و جلوگیری از نیاز به جایگزین‌های مصنوعی مانند ایمپلنت یا پروتز کمک کند.

در عصب کشی، عصب همراه با عفونت مغز دندان خارج می‌شود. سپس، محیط دهان ضدعفونی و دندان پر می‌شود – یا در صورت نیاز، روکش سرامیکی (برای زیبایی یا جلوگیری از پوسیدگی و عفونت مجدد) روی دندان قرار می‌گیرد.

  1. پل دندانی کلاسیک و پل دندانی مریلند
    پل دندانی کلاسیک (Classic Dental Bridge):
    گزینه ای مناسب برای جایگزینی دندان از دست رفته در صورت عدم تمایل به ایمپلنت و کاشت دندان بدون ایمپلنت است
    شامل قرار دادن روکش های دندانی بر روی دندان های مجاور و قرار دادن پروتز دندانی در میان آنها
    مزایا: هزینه کمتر، عدم نیاز به جراحی، ظاهر مشابه ایمپلنت
    معایب: عمر کوتاه تر، احتمال شل شدن یا شکستن پل، نیاز به مراقبت بیشتر از لثه
  2. دندان مصنوعی کامل یا متحرک (Dentures) یک گزینه  مناسب برای افرادی است که تمایل به انجام ایمپلنت یا روکش دندان ندارند. این پروتز مصنوعی به طور کامل جایگزین فک یا چندین دندان از دست رفته می‌شود و شبیه به دندان‌های طبیعی بر روی لثه قرار می‌گیرند.
  3. کرون و پل ثابت (Fixed Bridges): در این روش، دندان‌های مجاور دندان از دست رفته با روکش‌های دندانی پوشیده می‌شوند و یک پل ثابت روی آن‌ها قرار می‌گیرد.
  4. دندان مصنوعی پارسیل (Partial Dentures): این پروتز جایگزین تعداد کمی از دندان‌های از دست رفته می‌شود و با استفاده از کلاسپ‌ها به دندان‌های طبیعی متصل می‌گردد. این روش یک روش کاشت دندان بدون ایمپلنت است.
بیشتر بخوانید
پلاک دندان

علی‌رغم اینکه دندان مصنوعی ممکن است با افراد مسن ارتباط داده شود، مدل‌های جدید ظاهر و کارکردهای متنوع‌تری دارند و برای همه گروه‌های سنی مناسب هستند. این دندان‌های مصنوعی معمولاً به صورت سفارشی و متناسب با اندازه و شکل دهان طراحی می‌شوند. به همین دلیل، هم از نظر عملکرد و هم از نظر ظاهر، تا حد زیادی شبیه به دندان‌های طبیعی هستند و دیگران قادر به تشخیص آن‌ها نیستند. همچنین جنس دندان‌های مصنوعی جدید به گونه‌ای است که در تماس با زبان و دندان‌ها، حسی شبیه به دندان‌های اصلی به شما می‌دهند.

همانطور که مشاهده کردید روش های زیادی برای کاشت دندان بدون ایمپلنت وجود داشت.

 

 


دریافت نوبت آنلاین

"*" indicates required fields

YYYY slash MM slash DD

 

کلینیک تخصصی دندانپزشکی آرمانی

یکی از مجهزترین و بهترین کلینیک های دندانپزشکی شهریار می باشد که در راستای خدمت رسانی به هموطنان عزیز مطابق با استانداردهای روز دنیا از سال ۱۳۹۴ با همکاری دندانپزشکان مجرب ، متخصصان دندانپزشکی و اساتید دانشگاه شروع به فعالیت نموده است. کلینیک دندان پزشکی آرمانی با بکارگیری بهترین و مرغوبترین مواد دندانپزشکی سعی در ارتقاء کیفیت خدمات در جهت حفظ و بهبود سلامتی مراجعین محترم دارد . بر این اساس با افتخار و اطمینان کامل کلیه خدمات دندانپزشکی در شهریار خود را بصورت تضمینی و با گارانتی واقعی ارائه می کند .

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed