گیاهخواری سلامت دهان

گیاهخواری سلامت دهان و دندان آیا ارتباط معنی داری دارد؟

گیاهخواری دارای مجموعه‌ای از فواید بهداشتی اثبات شده می باشد ، اما آیا می تواند برای سلامت دهان شما تاثیر گذار باشد؟ این مورد بستگی به رژیم غذایی شما دارد! گیاهخواری مطمئناً شما را ترغیب می کند که رژیم غذایی سالم تری داشته باشید و گیاهان را انتخاب کنید و این می تواند برای سلامت دهان و دندان شما تاثیر بسیار مثبتی داشته باشد. هر رژیم غذایی برای دندان های شما مناسب نمی باشد.

گیاهخواری سلامت دهان و دندان را تحت تاثر قرار میدهد؟ آیا بیماری لثه و پوسیدگی دندان ارتباطی با تغذیه گیاهخواری دارد؟

جرم باعث ایجاد بیماری لثه شده

چگونه گیاهخواری سلامت لثه را بهبود می بخشد

به دلیل این که لثه نقش اساسی در حفظ سلامت دندان های شما دارد ، وضعیت عمومی آنها نیز به اندازه سلامت دندان های شما اهمیت دارد. رژیم غذایی گیاهی سرشار از فیبر می باشد که می تواند پیشرفت بیماری های پریودنتال از جمله التهاب لثه را متوقف کند. افراد وگان ممکن است التهاب کمتری در لثه های خود داشته باشند. دلیل کاهش التهاب به دلیل مصرف چربی اشباع کمتر می باشد.

تنوع غذایی پروتیینی و گیاهی

انتخاب رژیم غذایی بر میزان و نوع باکتری های موجود در دهان شما تأثیر می گذارد ، دلیل دیگری که باعث می شود گیاهخواران به طور قابل توجهی مشکلات التهاب لثه و پریودنتال کمتری داشته باشند. سطح بالای باکتری های مضر در دهان شما می تواند به لثه شما آسیب برساند و باعث به وجود آمدن مشکلات کلی در دندان های شما شود.

گیاهخواری چگونه سلامت دندان ها را بهبود می بخشد

مصرف یک رژیم غذایی غنی از سبزیجات سبز به این معنی است که بدن شما ویتامین ها و مواد مغذی زیادی را برای سلامتی و استحکام دندان های شما دریافت می کند. سبزیجاتی مانند کاهو ، کلم و مارچوبه به شما امکان تامین ویتامین های A و C و همچنین عناصر ریز مغذی مانند کلسیم و فسفر را فراهم می کند.

بیشتر بخوانید
داروهای پس از ایمپلنت دندان چیست؟

کلسیم استخوان فک شما را قوی نگه می دارد ، که به محافظت از  دندان های شما کمک می کند. فسفر به شما کمک می کند تا جذب این ویتامین ها و مواد معدنی به  بهینه ترین شکل ممکن صورت گیرد، به این معنی که بدن شما مقدار زیادی از مواد مغذی برای محکم نگه داشتن دندان ها سر جای خود دریافت می کنند.

تاثیر اسید بر دندان

افرادی که از رژیم گیاه خواری استفاده می کنند ، دندان های از دست رفته کمتری نسبت به افرادی که همه چیز می خورند، دارند. علاوه بر این ، جویدن غذاهای سفت مانند آجیل ، دانه ها و سبزیجات ریشه ای می تواند به عنوان نوعی مسواک طبیعی عمل کند. ذرات سخت و تیز این مواد غذایی می توانند هنگام جویدن دندان های شما را با ملایمت تمیز کنند و در صورت انجام معاینات منظم دندانپزشکی و مراقبت های مناسب از دهان و دندان ، احتمال ایجاد پوسیدگی به شکل چشمگیری کاهش پیدا می کند.

آیا گیاهخواری می تواند به دندان های شما آسیب برساند؟

گیاهخواری کاملا بی ضرر نمی باشد و دلیل آن قند موجود در گیاهان می باشد. غذاهای نشاسته ای و چسبنده مانند برنج و گندم و همچنین غذا های شیرین مانند میوه ها همگی می توانند در فرسایش و پوسیدگی اسیدی دندان ها نقش موثری داشته باشند. در حقیقت ، مشخص شد که گیاهخواران فرسایش مینای دندان بیشتری نسبت به افراد همه‌چیزخوار دارند.

بشقاب غذای گیاهخواری

خوشبختانه ، با برداشتن گام های مناسب برای مراقبت از دندان ها پس از خوردن یک ماده غذایی ، آسیب اسیدی به حداقل می رسد و کاهش می یابد. استفاده از آب می تواند به شستن مواد غذایی نشاسته ای کمک کند که ممکن است بین دندان های شما یا در گوشه ها و شکاف دهان شما باقی مانده باشد. آب همچنین می تواند به خنثی سازی آسیب اسیدی ناشی از قندهای موجود در میوه ها کمک کند. اگر هنگام خوردن سبزیجات دندان هایتان باعث درد می شود هویج یا سیب را خرد کنید.

به عادت مسواک زدن و نخ دندان کشیدن خود دقت کنید تا آسیب های بالقوه ناشی از استفاده از یک رژیم کاملا گیاهی را کاهش دهید.

سخن آخر : گیاهخواری سلامت دهان

در کلینیک دندانپزشکی آرمانی ، رزرو نوبت را برای شما آسان کرده ایم. نگران نباشید ، با ما تماس بگیرید یا اینجا کلیک کنید تا فرم درخواست خود را برای ما ارسال کنید. کارکنان ما به صورت ویژه آموزش دیده‌اند که به مشکلات و سوالات شما در سریعترین زمان ممکن پاسخگو باشند.

بیشتر بخوانید
آیا بریس دندان ها فقط برای زیبایی دندان هستند؟


دریافت نوبت آنلاین

"*" indicates required fields

YYYY slash MM slash DD

 

کلینیک تخصصی دندانپزشکی آرمانی

یکی از مجهزترین و بهترین کلینیک های دندانپزشکی شهریار می باشد که در راستای خدمت رسانی به هموطنان عزیز مطابق با استانداردهای روز دنیا از سال ۱۳۹۴ با همکاری دندانپزشکان مجرب ، متخصصان دندانپزشکی و اساتید دانشگاه شروع به فعالیت نموده است. کلینیک دندان پزشکی آرمانی با بکارگیری بهترین و مرغوبترین مواد دندانپزشکی سعی در ارتقاء کیفیت خدمات در جهت حفظ و بهبود سلامتی مراجعین محترم دارد . بر این اساس با افتخار و اطمینان کامل کلیه خدمات دندانپزشکی در شهریار خود را بصورت تضمینی و با گارانتی واقعی ارائه می کند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید