یکی از پیامد های عدم درمان پوسیدگی دندان ، ظاهر شدن آبسه دندان می باشد ، یک آسیب شدید که در بین مردم به عنوان التهاب دندان نیز شناخته می شود. ما در این مقاله تمام علائم رایج آبسه دندان را توضیح می دهیم.

در آبسه دندان ما با یکی از آسیب های دهانی روبرو هستیم که باعث ایجاد درد شدید می شود و از طریق تجمع چرک و عفونت روی لثه خود را نشان می دهد. در ادامه ، ما علائم رایج آبسه دندان را معرفی می کنیم تا اطلاعات بیشتری در این مورد در اختیار داشته باشید تا هنگام تشخیص این بیماری شایع دندانپزشکی در بیمارانی که به کلینیک های دندانپزشکی تخصصی آرمانی در کرج ، اندیشه و شهریار مراجعه می کنند ، راحت تر باشند.

شناسایی علائم آبسه دندان

این علائم معرفی می شود تا به محض مشاهده هر یک از علائم سریعا به دندانپزشک مراجعه کنید ، زیرا این مشکلات می تواند مشکلات جدی برای سلامت دهان و دندان شما ایجاد کند.

چگونه می توان تشخیص داد که آبسه دندان ایجاد شده است؟

علائم اصلی عفونت ناشی از آبسه دندان که در کلینیک های دندانپزشکی آرمانی با آن روبرو می شویم:

  1. جوش کوچک مایل به رنگ قرمز یا سفید روی لثه ها که معمولاً در اطراف ریشه دندان ایجاد می شود.
  2. درد شدید در دندان آسیب دیده و حساسیت در دندان های اطراف
  3. حساسیت به تغییرات دمایی و همچنین ، هنگام لمس ، جویدن یا گاز گرفتن.
  4. لثه های قرمز و متورم.
  5. طعم بد در دهان (طعم آن معمولاً تلخ است).
  6. تب شدید.
  7. تورم در صورت یعنی التهاب بزرگ ناحیه آسیب دیده (گونه و یا صورت).
  8. مشکل در بلع و تنفس طبیعی.
بیشتر بخوانید
معایب و مزایای لمینیت، از شایعه تا واقعیت

علائم عفونت دندان آبسه

آبسه دندان عموماً به عنوان التهاب لثه شناخته می شود ، بنابراین بارزترین مشخصه این آسیب التهاب موضعی لثه می باشد. تشکیل یک بافت عفونی و ملتهب روی لثه که می تواند باعث ایجاد درد شدید شود.

این درد شدید ، مداوم و ضربان دار می باشد که می تواند به گوش یا ساختارهای دهانی مجاور آن سرایت کند. در واقع ، همانطور که قبلاً توضیح دادیم ، یکی از ویژگی های بزرگ این بیماری دندان درد می باشد که به صورت شدید و مداوم خود را نشان می دهد.

توجه به پوسیدگی دندان

علاوه بر این ، درد نه تنها در محل التهاب لثه دیده می شود ، بلکه در قسمت های دیگر بدن مانند فک یا گوش نیز مشاهده می شود. آبسه دندان باعث بوی بد دهان می شوند ، زیرا معمولاً حاوی چرک و عفونت شدید می باشند.

تب از دیگر علائم رایج آبسه دندان است. ما همچنین باید به حساسیت دندان یا تورم صورت اشاره کنیم.

همانطور که قبلاً توضیح داده شد ، انواع علائم آبسه دندان بسیار گسترده است. بنابراین در صورت مشاهده این علائم (به ویژه اگر نوعی بافت عفونی در لثه وجود داشته باشد) ، مراجعه به دندانپزشک بسیار مهم است.

 

اگر آبسه دندان داشته باشم چگونه درمان می شود؟

وظیفه دندانپزشکان کلینیک دندانپزشکی آرمانی تشخیص دلیل اصلی آبسه می باشد. به دلیل این که علل مختلف مانند پوسیدگی پیشرفته دندان ، بیماری پریودنتال ، ضربه و … روش های درمانی متفاوتی دارند.

به عنوان یک قاعده کلی ، قسمت اول این فرآیند شامل درمان عفونت با داروهای آنتی بیوتیکی و درمان اندودنتیک و عصب کشی دندان می باشد.

بیشتر بخوانید
درمان سریع عفونت دندان کودکان در خانه

پوسیدگی دندان

درمان بستگی به موقعیت مورد خاص شما دارد. اگر دندان در حال حاضر از بین رفته باشد ، کشیدن آن ضروری می باشد. با این حال ، اگر بتوان دندان را نجات داد ، عفونت را با کانال ریشه درمان می کنیم و بعداً دندان آسیب دیده را ترمیم می کنیم.

به طور خلاصه ، در این مقاله ما فقط علائم آبسه دندان را معرفی نکردیم. بلکه ، ما همچنین در مورد روش های درمانی و عوارض جانبی بحث کردیم که ممکن است این مشکل به وجود آورد. اگر فکر می کنید علائم مشابه با علائم ذکر شده در این مقاله دارید ، باید در اسرع وقت به کلینیک های دندانپزشکی آرمانی مراجعه کنید تا به موقع تحت درمان قرار گیرید. تا بتوانید دندان خود را نجات دهید.


دریافت نوبت آنلاین

"*" indicates required fields

YYYY slash MM slash DD

 

کلینیک تخصصی دندانپزشکی آرمانی

یکی از مجهزترین و بهترین کلینیک های دندانپزشکی شهریار می باشد که در راستای خدمت رسانی به هموطنان عزیز مطابق با استانداردهای روز دنیا از سال ۱۳۹۴ با همکاری دندانپزشکان مجرب ، متخصصان دندانپزشکی و اساتید دانشگاه شروع به فعالیت نموده است. کلینیک دندان پزشکی آرمانی با بکارگیری بهترین و مرغوبترین مواد دندانپزشکی سعی در ارتقاء کیفیت خدمات در جهت حفظ و بهبود سلامتی مراجعین محترم دارد . بر این اساس با افتخار و اطمینان کامل کلیه خدمات دندانپزشکی در شهریار خود را بصورت تضمینی و با گارانتی واقعی ارائه می کند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید