یک تصور غلط وجود دارد که استفاده از بریس برای دندان ‌های شما عمدتاً جنبه زیبایی دارد. برداشت اولیه در جامعه از زیبایی لبخند شما اهمیت بسیاری دارد و یک لبخند خیره کننده می تواند چهره ای را که به دنیا ارائه می دهید به طرز چشمگیری تغییر دهد.

با این حال، درمان ارتودنسی برای تراز کردن دندان‌های شما می‌تواند اعتماد به نفس و آینده شغلی شما را بهبود بخشد و در عین حال از مشکلات جدی پزشکی جلوگیری کند. به نظر ما، لبخند بی عیب و نقص یکی از عوامل مهم در استفاده از ارتودنسی و بریس است ، اما این تنها دلیلی نیست که ارتودنتیست ها از بریس استفاده می کنند. در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم که چرا بریس فقط برای زیبایی استفاده می شود.

5 1

آیا بریس فقط برای اهداف زیبایی استفاده می شود یا ضروری است؟

اگرچه بریس‌ یک درمان زیبایی محسوب نمی‌شوند، اما نمی‌توان انکار کرد که زیبایی لبخند شما را بهبود می‌بخشد. تحقیقات نشان می دهد که افزایش عزت نفس و جذابیت فیزیکی از جمله مزایای مهم درمان ارتودنسی است.

دندان های صاف تر در واقع می توانند اعتماد به نفس و سلامت روان شما را به طور محسوسی بهبود بخشند. با این حال، مزایای فیزیکی بریس ها حتی قابل توجه تر است. پزشکی مدرن ثابت کرده است که دندان های کج یا مزدحم به درستی عمل نمی کنند. علاوه بر این، تمیز نگه داشتن این دندان ها سخت تر است که منجر به پوسیدگی های بیشتر، بیماری لثه و از دست دادن بالقوه دندان می شود. درمان ارتودنسی برای درمان مشکلات مختلف بایت و تنظیم مجدد فک ، اختلالات خواب، دندان قروچه، مشکلات تنفسی و جویدن و حتی برخی مشکلات گفتاری استفاده شود.

بیشتر بخوانید
فیلم ایمپلنت دندان

به عبارت ساده، بریس ها چیزی فراتر از ظاهر زیبا ارائه می دهند. این روش درمانی می تواند به کاهش یا جلوگیری از مشکلات سلامت جسمانی زیر کمک کند:

سایش دندان

اختلال در بایت دندان ها می تواند باعث ساییدگی نامناسب دندان های شما شود و در نتیجه احتمال سایش و شکستگی دندان ها افزایش می یابد.

4 2

گفتار و جویدن

در موارد شدید، اختلالات فکی می تواند بر گفتار شما تأثیر منفی بگذارد. همچنین می تواند جویدن غذای شما را دشوار کند.

بهداشت دهان و دندان

دندان های کج ، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن صحیح را دشوار می کند و منجر به پوسیدگی دندان، بیماری لثه و التهاب لثه می شود. تمیز نگه داشتن دندان های صاف بسیار آسان تر است.

سلامت عمومی

تمیز نگه داشتن دندان ها در واقع می تواند سلامت کلی شما را بهبود بخشد. آیا می دانستید که بیماری لثه و پلاک خطر ابتلا به دیابت یا بیماری قلبی را افزایش می دهد؟

2

بریس زیبایی چیست؟

بریس زیبایی یک روش درمانی محدود هست که برای صاف کردن دندان های جلویی شما در زمان کوتاه استفاده می شود. این یک روش درمانی زیبایی است که اکثر مسائل زمینه ای در تراز فک را نادیده می گیرد و معمولا فقط شش دندان جلوی شما را تراز می کند، دندان هایی که هنگام صحبت و لبخند بیشتر قابل مشاهده هستند.

در حالی که بریس‌ زیبایی می‌تواند ظاهر لبخند صاف‌ و زیبا تری را به ارمغان بیاورند، اما مسائل مهم مانند تراز فک را که می‌تواند در آینده به سلامتی شما آسیب برساند، حل نمی‌کند. همانطور که قبلا ذکر کردیم، مشکل در تراز فک می تواند منجر به درد، مشکلات گفتاری و حتی مشکلات تنفسی شود.

بیشتر بخوانید
8 نکته مهم در شناسایی علائم آبسه دندان

علاوه بر این، دندان‌ های جلویی صاف ‌تر در واقع می‌ توانند زمینه‌ کراس بایت را فراهم کنند، ثبات دندان‌ های شما را به خطر بیندازند و احتمال مشکلات جدی‌ تر سلامتی شما را افزایش دهند. در نتیجه اکثر متخصصین ارتودنسی از تجویز بریس های زیبایی اجتناب می کنند. بالاخره لبخند صاف تر اگر ماندگار نباشد چه فایده ای دارد؟


دریافت نوبت آنلاین

"*" indicates required fields

YYYY slash MM slash DD

 

کلینیک تخصصی دندانپزشکی آرمانی

یکی از مجهزترین و بهترین کلینیک های دندانپزشکی شهریار می باشد که در راستای خدمت رسانی به هموطنان عزیز مطابق با استانداردهای روز دنیا از سال ۱۳۹۴ با همکاری دندانپزشکان مجرب ، متخصصان دندانپزشکی و اساتید دانشگاه شروع به فعالیت نموده است. کلینیک دندان پزشکی آرمانی با بکارگیری بهترین و مرغوبترین مواد دندانپزشکی سعی در ارتقاء کیفیت خدمات در جهت حفظ و بهبود سلامتی مراجعین محترم دارد . بر این اساس با افتخار و اطمینان کامل کلیه خدمات دندانپزشکی در شهریار خود را بصورت تضمینی و با گارانتی واقعی ارائه می کند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید