مسواک برقی

راهنمای کامل استفاده از مسواک برقی و خرید مسواک برقی مناسب

راهنمای تخصصی استفاده از مسواک برقی

استفاده صحیح از مسواک برقی مهم است. در حین مسواک زدن، موهای برس باید به سمت لثه‌ها باشد. مسواک باید طوری قرار گیرد که دندان را مانند یک سر بپوشاند. پس از این فرایند، هر دندان باید به طور متوسط ​​5-10 ثانیه اجرا شود.

برای استفاده از مسواک قابل شارژ، خمیر دندان را روی سر مسواک بزنید و مسواک را مانند مسواک دستی با زاویه 45 درجه نگه دارید. سپس مسواک زدن را شروع کنید و از یک دندان به دندان دیگر بروید.

مسواک برقی

راهنمای استفاده از مسواک برقی:

برای داشتن احساس تمیزی در خانه از نظر دندانپزشکی، هیچ چیزی مانند مسواک برقی نمی‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر – از جمله بهترین نکات تکنیکی و ابزار موجود در بازار از دندانپزشکان پیشرو خواستیم که بایدها و نبایدهای خود را به اشتراک بگذارند…

مسواک دستی خود را کنار بگذارید

ممکن است این خرید هیجان‌انگیزترین خرید نباشد، اما یک مسواک برقی که عمیق و کامل تمیز می‌کند، می‌تواند تفاوت قابل توجهی در سلامت دهان و دندان شما و همچنین سلامت عمومی ایجاد کند. در واقع، مطالعات بیماری لثه را با افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی مرتبط دانسته‌اند. یک مسواک برقی به دلیل عملکرد نوسانی (چرخشی) خود در تمیز کردن دندان‌ها و از بین بردن پلاک‌ها تا هفت برابر مؤثرتر از مسواک دستی است. آنها کار را برای شما انجام می‌دهند، استفاده از آنها آسان است و بسیار کارآمدتر از یک برس دستی است.

 

اگر بریس دارید از مسواک برقی استفاده کنید

استفاده از یک مسواک برقی با سر کوچک در صورتی که بریس‌های ثابت دارید یا از اینویزیلاین استفاده می‌کنید ضروری است. زیبایی یک برس برقی این است که از بین بردن پلاک در مناطقی که دسترسی به آن سخت است، مانند اطراف بریس‌ها، آسان‌تر می‌شود. مطالعات بی‌شماری نشان می‌دهد که مسواک‌های برقی در مقایسه با مسواک دستی معمولی، پلاک بیشتری را از بین می‌برند و خطر ابتلا به بیماری لثه را در طول زمان کاهش می‌دهند.

بیشتر بخوانید
بهترین قلم سفید کننده دندان بازار

مقایسه مسواک برقی و معمولیبدانید که به دنبال چه چیزی هستید

هنگامی که یک برس برقی می‌خرید، با جستجوی یک برند بزرگ که با تحقیقات بالینی و علمی پشتیبانی می‌شود، شروع کنید. تایمر نیز یک ویژگی ضروری برای جلوگیری از مسواک زدن بیش از حد است و اغلب، آنچه را که برای آن پرداخت می‌کنید، دریافت می‌کنید. یکی از قابل‌توجه‌ترین ویژگی‌های مدل‌های گران‌تر این است که می‌توانند به سرعت‌های بسیار بالاتری نسبت به رقبای پایین‌تر خود دست یابند. با سرعت‌های بین 6000 تا 30000 ضربه در دقیقه، کمترین تلاش برای مسواک زدن دندان‌ها وجود دارد.

 

مسواک زدن به صورت حرکات دایره‌ای

هنگامی که از مسواک برقی استفاده می‌کنید، آن را به آرامی روی دندان‌های خود با حرکات دایره‌ای حرکت دهید از بالا به پایین. این کار از مسواک زدن بیش از حد شما جلوگیری می‌کند و به شما اطمینان می‌دهد که تمام سطوح دندان‌ها را تمیز کرده و حداکثر میزان پلاک را از بین خواهید برد.

 

 تماس آرام با دندان‌ها  داشته باشد

از نظر علمی، هنگام مسواک زدن تنها به فشاری معادل 25 گرم روی دندان‌های خود نیاز دارید که به معنای فشار ساده نوک انگشت است، نه بیشتر. به یاد داشته باشید که هنگام مسواک زدن، تمام سطوح دندان‌ها را بگیرید، نه فقط قسمت‌هایی را که هنگام لبخند زدن می‌بینید.

 

تحقیق خود را انجام دهید

یک راز دندانپزشکی این است که اکثر برندها از طرح‌های موتور و سر برس یکسانی در محدوده خود استفاده می‌کنند، بنابراین قدرتی که یک برس ادعا می‌کند ارائه می‌دهد و همچنین طراحی برس را مقایسه کنید. یک مدل گران‌تر ممکن است اتصال بلوتوثی به تلفنتان داشته باشد تا بتوانید میزان مسواک زدن خود را ضبط کنید و حتی داده‌ها را برای دندانپزشک خود ارسال کنید، اما این برای همه مناسب نیست. تحقیق کنید و مسواک برقی بخرید که ظاهرش را دوست دارید و قیمت معقولی دارد.

هنگام استفاده از مسواک برقی کارهای زیر را انجام ندهید …

هنگام استفاده از مسواک برقی کارهای زیر را انجام ندهید …

 

1.     فشار آوردن بیش از حد به دندان‌ها:

یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که افراد هنگام استفاده از مسواک برقی مرتکب می‌شوند، فشار دادن بیش از حد به دندان‌ها هنگام مسواک زدن است. در عوض، به آرامی برس را در امتداد هدایت کنید، زیرا کار را برای شما انجام می‌دهد. اگر فشار زیادی وارد کنید، این امر می‌تواند منجر به رکود لثه شود که برگشت‌ناپذیر است.

 اگر فشار بیش از حد را با مسواک برقی وارد کنید، این امر می‌تواند منجر به تحلیل لثه شود که برگشت‌ناپذیر است.

هر مسواک برقی مناسبی دارای انواع حالت‌های از پیش تعیین شده خواهد بود. بررسی کنید که آنها چه کاری انجام می‌دهند و از ترکیب کردن آن نترسید. برای از بین بردن پلاک روزانه، یک حالت تمیز روزانه خوب است، اما اگر لثه‌های حساسی دارید، از تنظیمات ملایم‌تری استفاده کنید که قدرت کمتری دارد. از هر تنظیمی که استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که مراقب سنسور فشار هستید. برخی از مسواک‌ها فشار موتور را با فشار زیاد کاهش می‌دهند، در حالی که برخی دیگر کاملاً متوقف می‌شوند.

بیشتر بخوانید
دندان شیری کودکان

 

2.     فراموشی تمیز کردن لثه‌های خود:

پلاک‌ها و باکتری‌ها می‌توانند در هر قسمتی از دهان دندان‌ها، لثه‌ها و زبان شما جمع شوند. بنابراین مهم است که تمام این مناطق تمیز شوند. شما نباید لثه‌های خود را مسواک بزنید، بلکه به آرامی آنها را تمیز کنید. رایج‌ترین مکان برای جمع شدن پلاک در اطراف لثه و دندان است، بنابراین با مسواک خود در اینجا تمرکز کنید تا دهان تمیزتری داشته باشید.

 

3.     طول کشیدن مسواک زدن بیش از چهار دقیقه

اکثر مسواک‌های برقی دارای یک تایمر دودقیقه‌ای هستند که باید زمان کافی برای مسواک زدن کل دهان شما باشد، اما اگر برای اطمینان از مسواک زدن تک‌تک دندان‌ها به زمان بیشتری نیاز دارید، خوب است. اگر بیش از دو بار در روز مسواک بزنید، در مجموع بیش از چهار دقیقه، می‌توانید لایه مینای دندان را که از دندان‌های شما محافظت می‌کند، از بین ببرید. وقتی مینای دندان فرسایش می‌یابد، لایه‌ای از عاج را در معرض دید قرار می‌دهد که می‌تواند منجر به حساسیت و آسیب غیرقابل‌برگشت شود.

فراموش کردن تعویض سر برس مسواک برقی

4.     فراموش کردن تعویض سر برس مسواک برقی

در جایی برای خود یادداشت کنید که سر برس خود را هر سه ماه یکبار عوض کنید. اگر سر برس  باز به نظر می‌رسد، فشار زیادی هنگام مسواک زدن وارد می‌کنید.

 

بهترین مسواک برقی‌های مورد تأیید متخصصان دندانپزشکی کلینیک آرمانی

 

1.     : Philips Sonicare

شما نمی‌توانید با هیچ یک از مدل‌های سری Sonicare اشتباه کنید. نه تنها آنها را عمیقاً تمیز می‌کنند، بلکه ثابت شده است که به سرعت سلامت لثه‌ها را بهبود می‌بخشند.

2.     : Oral-B Genius 8000

“این قلم مو جوایز بی شماری را به دست آورده است و دلیل خوبی هم دارد. سرهای گرد برس آن در 30 روز تا 100 درصد پلاک بیشتری را نسبت به مسواک دستی از بین می‌برد و به آرامی لکه‌ها را برای لبخندی سفیدتر از بین می‌برد.

 

3.     مسواک برقی  Silk’n :

این گزینه لوکس برای سلامت دهان و دندان ضروری است، لکه‌ها را از بین می‌برد و سفید می‌کند و خونریزی لثه و التهاب لثه را کاهش می‌دهد.

 

4.     : OralB iO9

سر گرد روی این برس برای تمیز کردن تمام سطوح دندان‌ها عالی است و به اندازه کافی کوچک است که به دندان‌های آسیاب پشتی برسد که می‌تواند مشکل باشد. خود برس همچنین دارای فناوری هوشمندانه‌ای برای تشویق مسواک زدن بهینه است.

 

 

5.     مسواک   Nano N-1 Sonic:

این برس شیک تمیزی عمیق را ارائه می‌دهد، پلاک‌ها را از بین می‌برد و لثه‌ها را سالم نگه می‌دارد. دارای سه حالت مسواک زدن و عمر باتری چشمگیر است.

بیشتر بخوانید
7 مورد از عوامل دندان درد ناگهانی

 

 

6.     مسواک  Colgate ProClinical Whitening:

این برس در مقایسه با مسواک دستی تا پنج برابر بیشتر پلاک را از بین می‌برد. همچنین دارای موهای نرم است که برای لثه‌ها ملایم‌تر است.

 

7.     مسواک برقی  ION-Sei Sonic:

با استفاده از فناوری یونی، این مسواک نه تنها پلاک را از بین می‌برد، بلکه باکتری‌های ایجاد کننده پلاک را نیز سرکوب می‌کند. طراحی پیشرفته آن همچنین علت اصلی بسیاری از مشکلات رایج دندانی را کاهش می‌دهد.

چگونه مسواک برقی را تمیز کنیم؟

چگونه مسواک برقی را تمیز کنیم؟

ساده‌ترین روش برای تمیز کردن مسواک برقی این است که بعد از مسواک زدن مسواک خود را به طور کامل با آب بشویید. به این ترتیب می‌توانید باکتری‌ها و ذرات مختلف غذایی که در اثر مسواک زدن روی برس برقی شما می‌نشیند را تمیز کنید. علاوه بر این، مسائل و موقعیت‌هایی که برای تمیز کردن معمولی مسواک باید به آن توجه کنید، برای مسواک‌های برقی نیز صادق است.

آیا مسواک برقی به ارتودنسی آسیب می‌رساند؟

چگونه باید دندان‌ها را با بریس مسواک زد؟ کسانی که تحت درمان ارتودنسی قرار می‌گیرند حتماً باید از مسواک با نوک نرم، سر کوچک و صاف استفاده کنند تا آسیبی به بریس‌ها وارد نشود. مسواک‌های برقی (مسواک شارژی) برای بریس ها در صورت استفاده با سرعت متوسط ​​بی خطر هستند.

تفاوت مسواک برقی با مسواک صوتی

مسواک صوتی شبیه یک مسواک دستی بیضی شکل است و حس یک مسواک دستی را دارد، البته با قدرت یک مسواک برقی. از امواج صوتی (به‌عنوان‌مثال ارتعاشات) برای جدا کردن غذا یا پلاک در خط لثه تا فاصله 4 میلی متری از جایی که موها با دندان شما تماس دارند، استفاده می‌کند.

تفاوت اصلی این است که مسواک برقی می‌چرخد، در حالی که مسواک صوتی می‌لرزد. این دو احساس بسیار متفاوتی دارند، اما بسیاری از مردم می‌گویند اگر به دنبال انتقال الکتریکی هستید، برس صوتی راه حل خوبی است.

مسواک برقی

سر مسواک برقی چه مدت باید تعویض شود؟

حتماً باید هر 3 ماه یکبار برس مسواک خود را عوض کنید. اگر ساختار مسواک شما در مدت زمان کوتاه‌تری خراب شد و متوجه این موضوع شدید، باید مسواک خود را عوض کنید. دلیل اینکه به آن ۳ماهه می‌گویند این است که مسواک‌های ایده آل و با کیفیت 3 ماه عمر مفید دارند. سر مسواک برقی خود را هر سه ماه یا زودتر در صورتی که موهای آبی به نیمه سفید محو شدند یا متوجه سایش شدید، تعویض کنید.

مقاله منتشر شده برای درمان، تشخیص یا پیشگیری از هر بیماری در نظر گرفته نشده است. همیشه برای هر گونه سؤالی که در مورد یک وضعیت پزشکی دارید، و قبل از انجام هر گونه رژیم غذایی، ورزش یا سایر برنامه‌های مرتبط با سلامت، از پزشک عمومی خود یا ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی واجد شرایط دیگر مشاوره بگیرید.


دریافت نوبت آنلاین

"*" indicates required fields

YYYY slash MM slash DD

 

کلینیک تخصصی دندانپزشکی آرمانی

یکی از مجهزترین و بهترین کلینیک های دندانپزشکی شهریار می باشد که در راستای خدمت رسانی به هموطنان عزیز مطابق با استانداردهای روز دنیا از سال ۱۳۹۴ با همکاری دندانپزشکان مجرب ، متخصصان دندانپزشکی و اساتید دانشگاه شروع به فعالیت نموده است. کلینیک دندان پزشکی آرمانی با بکارگیری بهترین و مرغوبترین مواد دندانپزشکی سعی در ارتقاء کیفیت خدمات در جهت حفظ و بهبود سلامتی مراجعین محترم دارد . بر این اساس با افتخار و اطمینان کامل کلیه خدمات دندانپزشکی در شهریار خود را بصورت تضمینی و با گارانتی واقعی ارائه می کند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید