بیماری های قلبی و تاثیر آن بر خدمات دندانپزشکی

بیماری های قلبی و تاثیر آن بر خدمات دندانپزشکی

بیماری‌های قلبی می‌توانند تأثیر زیادی بر خدمات دندانپزشکی داشته باشند. در حقیقت، مراقبت‌های دندانپزشکی صحیح می‌توانند در پیشگیری از بروز مشکلات قلبی و بهبود کیفیت زندگی بیماران قلبی نقش مهمی ایفا کنند. در زیر تأثیر بیماری‌های قلبی بر خدمات دندانپزشکی را بررسی خواهیم کرد:

  1. آنتی‌بیوتیک‌ها: بیمارانی که در معرض خطر عفونت‌های قلبی هستند، مانند افرادی با والو میترال تازگی دچار عمل جراحی قلبی شده‌اند یا مبتلا به بیماری‌هایی مانند استئوآرتریت بیماری هستند، ممکن است نیاز به دریافت آنتی‌بیوتیک قبل و بعد از روش‌های دندانپزشکی داشته باشند. این اقدامات به پیشگیری از عفونت قلبی که به عنوان عفونت‌های اندوکاردیتی شناخته می‌شوند، کمک می‌کند.
  2. داروهای ضد انعقاد خون: برخی از بیماران قلبی ممکن است داروهای ضد انعقاد خون بگیرند. در صورتی که خدمات دندانپزشکی انجام شود که نیازمند مداخله جراحی یا خونریزی قابل توجهی است، همکاری با پزشک قلبی می‌تواند لازم باشد تا در مورد تعلیق داروهای ضد انعقاد خون تصمیم گیری شود.
  3. استرس و اضطراب: بیماران با بیماری‌های قلبی ممکن است به دلیل مشکلات قلبی خود در مقابل استرس و اضطراب حساس تر باشند. این مسئله می‌تواند تأثیری در تجربه خدمات دندانپزشکی آنها داشته باشد. برخی از بیماران ممکن است نیاز به مدیریت دقیق تجربه‌های استرس‌زا در حین درمان داشته باشند، مانند استفاده از تقنیات آرامش‌بخش مانند سداسیون کنترل شده.
  4. ارتباط میان قلب و دندان‌ها: بیماری‌های لثه و بیماری‌های دهان و دندان، می‌توانند روابط زیادی با بیماری‌های قلبی داشته باشند. عفونت‌ها و التهابات دهانی می‌توانند به قلب منتقلشوند و مشکلات قلبی را تشدید کنند. برعکس، بیماری‌های قلبی می‌توانند تأثیری بر سلامت دهان و دندان‌ها داشته باشند. برای مثال، بیماری‌های قلبی ممکن است باعث کاهش جریان خون به بافت‌های دهانی شوند و باعث خشکی دهان و عفونت‌های لثه شوند. بنابراین، حفظ بهداشت دهان و دندان در بیماران قلبی مهم است.
بیشتر بخوانید
بیماری استخوان چه تاثیری بر سلامت دهان و دندان شما می گذارد؟

در نتیجه، بیماران قلبی برای حفظ سلامت دهان و دندان‌ها نیاز به مراقبت‌های دندانپزشکی منظم دارند. این شامل مراجعه منظم به دندانپزشک برای بررسی‌های دوره‌ای، تمیزی دندان‌ها، درمان عفونت‌های دهانی و لثه، و رعایت بهداشت دهان و دندان در خانه است.

در همه موارد، همکاری و هماهنگی بین پزشک قلبی و دندانپزشک بسیار مهم است. پزشک قلبی باید در جریان مشکلات قلبی بیمار باشد و دندانپزشک نیز باید از وضعیت قلبی بیمار مطلع شود تا درمان‌های مناسب و ایمن انجام شود.

 

چه نوع مراقبت‌های دندانپزشکی برای بیماران قلبی توصیه می‌شود؟

برای بیماران قلبی، مراقبت‌های دندانپزشکی منظم و مناسب بسیار مهم است. در زیر تعدادی از توصیه‌هایی که برای این گروه از بیماران معمولاً ارائه می‌شود را بررسی خواهیم کرد:

  1. بررسی‌های دوره‌ای: بیماران قلبی باید به صورت منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنند. بررسی‌های دوره‌ای شامل بررسی‌های اولیه، تمیزی دندان‌ها، ارزیابی عفونت‌های دهانی و لثه، و بررسی احتمال وجود عوارض دندانپزشکی مرتبط با بیماری قلبی است.
  2. هماهنگی با پزشک قلبی: دندانپزشک باید با پزشک قلبی بیمار هماهنگی کند و در جریان وضعیت قلبی بیمار باشد. این همکاری می‌تواند شامل تعلیق داروهای ضد انعقاد خون در صورت نیاز به مداخله جراحی دندانی با خونریزی قابل توجه، و تعیین زمان مناسب برای درمان‌های دندانپزشکی با استفاده از آنتی‌بیوتیک باشد.
  3. پیشگیری از عفونت‌های اندوکاردیت: برخی از بیماران قلبی ممکن است به آنتی‌بیوتیک قبل از روش‌های دندانپزشکی نیاز داشته باشند تا عفونت‌های اندوکاردیت را پیشگیری کنند. این مسئله به ویژه برای بیمارانی که دچار عمل جراحی قلبی شده‌اند، مهم است.
  4. مدیریت استرس و اضطراب: بیماران قلبی ممکن است به دلیل مشکلات قلبی خود در مقابل استرس و اضطراب حساس تر باشند. دندانپزشک می‌تواند از تقنیات آرامش‌بخش مانند سداسیون کنترل شده استفاده کند تا تجربه بیمار را آرامش‌بخش تر کند.
  5. بهداشت دهان و دندان: بیماران قلبی باید به بهداشت دهان و دندان خود توجه ویژه‌ای داشته باشند. این شامل شستشوی دهان و استفاده از مسواک و نخ دندان مناسب، رعایت رژیم غذایی سالم، کاهش مصرف قند و ترک سیگار است.
  6. درمان عفونت‌های دهانی و لثه: بیماران قلبی باید به مشکلات عفونتی دهانی و لثه خود توجهایشان را دندانپزشک خود مطلع کنند و درمان لازم را در صورت وجود عفونت انجام دهند. عفونت‌های دهانی می‌توانند به قلب بیمار تاثیر منفی بگذارند، بنابراین درمان آنها بسیار مهم است.
بیشتر بخوانید
ایمپلنت کل فک - ایمپلنت کامل

استفاده از دستگاه‌های الکتروکاردیوگرافی (ECG) و اکسیژن سنج (Oximeter) در مطب دندانپزشکی نیز می‌تواند در بررسی وضعیت قلبی بیماران قبل، حین و پس از درمان‌های دندانپزشکی مفید باشد.

با این حال، هر بیمار قلبی ممکن است شرایط خاص و منحصر به فردی داشته باشد. بنابراین، بهتر است که بیماران با پزشک قلب خود در مورد مراقبت‌های خاص دندانپزشکی که برای آنها توصیه می‌شود، مشورت کنند.

 

 


دریافت نوبت آنلاین

"*" indicates required fields

YYYY slash MM slash DD

 

کلینیک تخصصی دندانپزشکی آرمانی

یکی از مجهزترین و بهترین کلینیک های دندانپزشکی شهریار می باشد که در راستای خدمت رسانی به هموطنان عزیز مطابق با استانداردهای روز دنیا از سال ۱۳۹۴ با همکاری دندانپزشکان مجرب ، متخصصان دندانپزشکی و اساتید دانشگاه شروع به فعالیت نموده است. کلینیک دندان پزشکی آرمانی با بکارگیری بهترین و مرغوبترین مواد دندانپزشکی سعی در ارتقاء کیفیت خدمات در جهت حفظ و بهبود سلامتی مراجعین محترم دارد . بر این اساس با افتخار و اطمینان کامل کلیه خدمات دندانپزشکی در شهریار خود را بصورت تضمینی و با گارانتی واقعی ارائه می کند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید