سفید کردن دندان با غذا ها

5 ماده غذایی که به طور طبیعی در سفید کردن دندان موثر اند

سفید کردن دندان ها یک روش درمانی موثر و متداول می باشد و دلیل خوبی هم برای موفقیت این روش درمانی وجود دارد. طبیعی است هر فردی خواهان لبخندی سفید و درخشان باشد. همه بیماران کاندیدای مناسبی برای درمان بلیچینگ دندان نمی باشند. اگر بدنبال بهبود ظاهر دندان های خود می باشید یا می خواهید از مصرف مواد شیمیایی یا درمان های فشرده سفید کردن دندان جلوگیری کنید ، افزودن این مواد غذایی به رژیم غذایی به طور طبیعی سفیدی لبخند شما را بهبود می بخشد. این پنج ماده غذایی فقط خوشمزه و مفید نمی باشند، بلکه آنها دندان های شما را تقویت می کنند و اعتماد به نفس شما را نیز افزایش خواهد یافت.

توت فرنگی

همه ما می دانیم توت فرنگی باعث ایجاد لکه در دندان شما می شود و ممکن است لب ها ، پیراهن و انگشتان شما را لکه دار کنند ، اما در واقع می تواند سفیدی لبخند شما را بهبود بخشد. توت فرنگی حاوی اسید مالیک است که با از بین بردن لکه ها لبخند شما را سفید تر می کند.

نقش توتفرنگی در سفید کردن دندان

اگرچه مصرف توت فرنگی برای دندان های شما مفید می باشد ولی مصرف بیش از حد آن می تواند تاثیر عکس داشته باشد. اسید مالیک روی دندان های شما می تواند فرسایش مینای دندان را سرعت ببخشد. پس از خوردن توت فرنگی حتما آب بنوشید تا خاصیت اسیدی آن را خنثی کنید.

هویج

هویج به شما کمک می کند تا دندان ها از فرم خوبی برخوردار باشند و همچنین لبخند شما را سفید تر می کند. به دلیل این که شما بیش از مواد غذایی نرم باید آنها را بجوید ، هویج به عنوان مسواک طبیعی عمل می کند و حتی لکه های ملایم را از بین می برد. جویدن هویج غدد بزاقی را تحریک می کند ، دندان ها و لثه های شما را سالم و شاداب نگه می دارد. علاوه بر این ، هویج حاوی مقدار زیادی ویتامین A می باشد که به مراقبت از مینای دندان کمک می کند.

بیشتر بخوانید
دندان شیری کودکان

هویج فرنگی

پنیر

به باور عموم مردم ، ممکن است پنیر دشمن دندان ها شناخته شود. پنیر آنقدر نرم می باشد که می تواند در گوشه و شکاف بین دندان ها باقی بماند. اما پنیر به دلیل داشتن اسید لاکتیک و آنزیم های فعال که در فرآیند تبدیل شیر به پنیر به وجود می آید ، یک میان وعده عالی برای سفید کردن دندان های شما می باشد. مانند سایر مواد غذایی ، حتما دهان خود را بعد از خوردن پنیر بشویید. کلسیم موجود در پنیر می تواند به تقویت دندان ها کمک کند.

پنیر پیتزا

آجیل ها

نه تنها آجیل ها منبع مناسب برای تامین انرژی می باشند و حاوی پروتئین می باشند ، بلکه آجیل می تواند به سفید تر شدن دندان ها و لبخند شما نیز کمک کند. بافت سفت این میان وعده باعث از بین رفتن لکه ها و تغییر رنگ دندان ها می شود ، در حالی که شما آجیل را می جوید ، آجیل با ملایمت لبخند شما را لایه برداری می کند. بعد از خوردن آجیل مسواک بزنید و نخ دندان بکشید تا تکه های تیز بین دندان یا خط لثه شما باقی نمانده باشد.

آجیل ها

آناناس

مقدار زیاد قند موجود در آناناس باعث می شود که این یک “شمشیر دو لبه” محسوب شود. بهتر است با دقت ویژه ای ​​برای سلامت دندان ها از این میوه استفاده کنید. آناناس سرشار از ترکیبات دیگری می باشد که می تواند به درخشش لبخند شما کمک کند. بروملین آنزیمی می باشد که مسئول طعم ترش در آناناس می باشد ، این آنزیم در سفید شدن دندان های شما موثر می باشد. دهان خود را  با مقداری آب بشویید تا اسیدهای ناشی از خوردن آناناس خنثی شود و میزان قند کاهش یابد.

بیشتر بخوانید
13 روش سفید کردن دندان خانگی

آناناس اسلایس

سفید کردن دندان با غذا خوردن!

شما می توانید با استفاده از روش های طبیعی ، مانند مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به طور منظم ، ظاهر دندان های خود را حفظ کنید و مراقب غذاهایی که می خورید باشید و همچنین نحوه مراقبت از دهان خود پس از خوردن غذا باشید. اما روش های طبیعی فقط تا این مرحله کاربرد دارند. اگر آرزوی لبخند سفید تری را دارید ، ارزش آن را دارد که یک قرار ملاقات در مطب دندانپزشکی برای خود رزرو کنید.

اگر تمایل به استفاده از روش های سفید کردن دندان ندارید ، می توانید از این فرصت استفاده کرده و گزینه هایی را برای خود انتخاب کنید که متناسب با نیازها و سبک زندگی شما می باشد. تقریباً برای همه افراد ، جرمگیری دندانپزشکی می تواند ظاهر لبخند شما را بلافاصله بهبود بخشد و به شما کمک می کند دندان ها و لثه ها از سلامت و شکل مناسبی برخوردار باشند.


دریافت نوبت آنلاین

"*" indicates required fields

YYYY slash MM slash DD

 

کلینیک تخصصی دندانپزشکی آرمانی

یکی از مجهزترین و بهترین کلینیک های دندانپزشکی شهریار می باشد که در راستای خدمت رسانی به هموطنان عزیز مطابق با استانداردهای روز دنیا از سال ۱۳۹۴ با همکاری دندانپزشکان مجرب ، متخصصان دندانپزشکی و اساتید دانشگاه شروع به فعالیت نموده است. کلینیک دندان پزشکی آرمانی با بکارگیری بهترین و مرغوبترین مواد دندانپزشکی سعی در ارتقاء کیفیت خدمات در جهت حفظ و بهبود سلامتی مراجعین محترم دارد . بر این اساس با افتخار و اطمینان کامل کلیه خدمات دندانپزشکی در شهریار خود را بصورت تضمینی و با گارانتی واقعی ارائه می کند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید