کاشت دندان در کودکان

کاشت دندان در کودکان

در سال های اخیر ، ایمپلنت های دندان به یکی از متداول ترین روش های زیبایی و کاربردی در کلینیک دندانپزشکی آرمانی در شهریار و کرج تبدیل شده است. برای کاشت ایمپلنت دندان در کودکان ، باید بدانید که حداقل سن مناسب برای کاشت ایمپلنت دندان ، زمانیست که رشد کودکان کامل می شود. قبل از کاشت ایمپلنت دندان باید منتظر به پایان رسیدن دوران رشد استخوان باشید. بنابراین حداقل سن توصیه شده برای کاشت ایمپلنت در کودکان 18 سال می باشد.

ترمیم دندان به جای کاشت دندان در کودکان

آیا می توان از ایمپلنت دندان در کودکان استفاده کرد؟

به این نکته اساسی باید توجه داشت که کاشت دندان در کودکان را نمی توان به عنوان گزینه درمانی استفاده کرد. اگرچه از دست دادن دندان به احتمال زیاد در دوران کودکی یا نوجوانی رخ می دهد ، اما قبل از انجام درمان کاشت دندان در کودکان باید منتظر تکمیل رشد استخوان فک بمانیم.

مراجعه کودک به دندان پزشک

چرا کودک نمی تواند از ایمپلنت دندان استفاده کند؟

دلیل اصلی عدم سازگاری کاشت دندان در کودکان و دندان آنها این است که فک مراحل رشد خود را به پایان نرسانده است. بنابراین ، در صورت قرار دادن کاشت دندان در کودکان ، از رشد صحیح استخوان فک بالا جلوگیری می کنیم. همچنین باید توجه داشت که این فرایند مانع رشد بقیه دندان ها می شود.

بیشتر بخوانید
سفید کردن دندان در خانه با استفاده از روش های طبیعی

در چه سنی می توان ایمپلنت دندان را در دهان کودک قرار داد؟

پس از آگاهی از دلیل عدم امکان انجام کاشت دندان در کودکان ، باید مشخص شود که از چه سنی می توانیم ایمپلنت دندان را انجام دهیم. در مورد زمان مناسب کاشت دندان  کودکان می توان گفت که این مورد به جنسیت فرد بستگی دارد ، زیرا دوران رشد استخوان فک در دختران زودتر از پسران به پایان می رسد.

جراحی درمان ایمپلنت

در مورد کودکان ، ما نمی توانیم این مداخله را تا 18 سالگی انجام دهیم ، سن تخمینی که در آن رشد استخوان به پایان می رسد. در حالی که در مورد دختران تخمین زده می شود که این سن حدود 16 سالگی می باشد.

روش های درمانی جایگزین تا زمانی که امکان قرار دادن ایمپلنت دندان در کودک وجود ندارد

از دست دادن دندان در کودک می تواند یک موقعیت اضطراری و آسیب جدی ، به ویژه برای زیبایی دندان آنها می باشد. اگرچه در  امکان انجام کاشت دندان در کودکان وجود ندارد. باید گفت که ما یک سری راه حل جایگزین و موقت برای حفظ زیبایی تا زمان تکمیل رشد استخوان داریم. تا رسیدن به سن مناسب کاشت دندان در کودکان می توان از برخی روش های درمانی مانند بریج و پروتز موقت و … استفاده کرد. اگرچه این روش ها هیچ گاه کارایی و زیبایی ایمپلنت دندان را نخواهد داشت ولی شما می توانید این روش ها را به عنوان روش درمانی موقت در نظر بگیرید.

به طور خلاصه در کلینیک دندانپزشکی آرمانی ، هنگام مواجه با مشکلاتی مانند از دست دادن دندان ، روش های در مانی متفاوتی ارائه می دهیم. ایمپلنت دندان در چه سنی قابل انجام می باشد؟  حداقل سن برای کاشت ایمپلنت چقدر می باشد؟ اگر می خواهید پاسخ این سوالات یا سایر مشکلات دندانپزشکی خود را بدانید ، می توانید از راه های مختلف ارتباطی  با ما تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید
فواید کاشت دندان چیست؟

(منبع)


دریافت نوبت آنلاین

"*" indicates required fields

YYYY slash MM slash DD

 

کلینیک تخصصی دندانپزشکی آرمانی

یکی از مجهزترین و بهترین کلینیک های دندانپزشکی شهریار می باشد که در راستای خدمت رسانی به هموطنان عزیز مطابق با استانداردهای روز دنیا از سال ۱۳۹۴ با همکاری دندانپزشکان مجرب ، متخصصان دندانپزشکی و اساتید دانشگاه شروع به فعالیت نموده است. کلینیک دندان پزشکی آرمانی با بکارگیری بهترین و مرغوبترین مواد دندانپزشکی سعی در ارتقاء کیفیت خدمات در جهت حفظ و بهبود سلامتی مراجعین محترم دارد . بر این اساس با افتخار و اطمینان کامل کلیه خدمات دندانپزشکی در شهریار خود را بصورت تضمینی و با گارانتی واقعی ارائه می کند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید