WeCreativez WhatsApp Support
سریعترین روش پاسخ به سوالات و دریافت مشاوره
👋 سلام ! به چه شکلی میتونم کمکتان کنم؟

روند بهبودی بعد از کشیدن دندان عقل

بعد از کشیدن دندان عقل چه باید کرد؟ بهبود دندان عقل چقدر طول می کشد و مراقبت های بعدی چیست؟ بسیاری از افراد از رویش نا مناسب دندان عقل رنج می برند. این دندان ها در انتهای قوس دندانی قرار می گیرند و فضا برای رویش خود را ندارند. دندان عقلی که باعث ایجاد مشکلات دهان ودندان می شود باید کشیده شود. کشیدن دندان عقل عوارضی دارد که نیاز به توجه ویژه دارد.

دندان عقل یا مولر سوم آخرین دندان هایی هستند که معمولاً در سنین 17 تا 25 سالگی رویش می کنند. عوارضی که این دندان ها می توانند برای شما ایجاد کنند باید در کلینیک دندانپزشکی آرمانی مورد ارزیابی قرار بگیرید.

چگونه می توان فهمید که آیا دندان عقل باید برداشته شود؟

وقتی دندان عقل باقی مانده یک فرآیند عفونی و التهابی را نشان می دهد ، می تواند به سایر دندان ها آسیب برساند و مشکلات جدی ایجاد کند. در این مورد ، ممکن است علائم و نشانه های زیر را داشته باشید:

• لثه های قرمز و متورم در ناحیه دندان مولر.
  • لثه های حساس در ناحیه مولار و دندان عقل با احتمال خونریزی.
  • درد در پشت فک.
  • تورم موضعی در ناحیه فک.
  • بوی بد دهان یا هالیتوز.
  • طعم ناخوشایند در دهان.
  • مشکلاتی در بازکردن طبیعی دهان
بیشتر بدانید  گیاهخواری سلامت دهان و دندان آیا ارتباط معنی داری دارد؟

در صورت بروز هر یک از این علائم و نشانه های ذکر شده ، باید هرچه سریعتر به دندانپزشک مراجعه کنید تا او بتواند شما را معاینه کند و برنامه درمانی را مشخص کند.

بهبود دندان عقل چقدر طول می کشد؟

پس از کشیدن دندان عقل ، دوره بهبودی شما آغاز می شود. مدت زمانی که کشیدن دندان عقل می تواند ایجاد ناراحتی کند بستگی به میزان سختی و پیچیدگی جراحی دارد.

به طور معمول در صورت کشیدن دندان عقل ، روند بهبودی معمولاً در یک هفته کامل می شود و درد با داروهای مسکن کنترل می شود. کشیدن دندان می تواند 3 تا 5 روز باعث درد شود و التهاب صورت در این مدت طبیعی است.

سوالات متداول در ارتباط با دندان عقل در کلینیک دندانپزشکی آرمانی در کرج

پس از کشیدن دندان عقل چه اقداماتی باید انجام شود؟

مراقبت های مورد نیاز بعد از کشیدن دندان عقل مثل کشیدن دندان معمولی خواهد بود. بنابراین ، شما همیشه باید از رهنمایی و دستورالعمل های دارویی که دندانپزشک شما در کلینیک دندانپزشکی آرمانی در کرج تجویز کرده است پیروی کنید و همچنین باید:

1. پس از کشیدن دندان ، فشرده سازی مناسب در محل کشیدن دندان با گاز استریل به مدت تقریباً یک ساعت انجام دهید. پس از این مدت زمان ، این گاز بیرون انداخته می شود و اگر خونریزی همچنان ادامه داشت ، یک گاز جدید قرار می گیرد.
  2. در 24 ساعت اول پس از کشیدن دندان عقل ، سعی کنید محتویات دهان خور را تف نکنید.
  3. روش تغذیه بعد از کشیدن دندان باید سرد باشد و همچنین نوشیدنی هایی که مصرف می شوند باید دمای متعادلی داشته باشند (در 24 ساعت آینده).
  4. پس از کشیدن دندان عقل نباید ناحیه دندان کشیده شده را مسواک زد. 24 ساعت پس از جراحی ، دندان ها و لثه ها را می توان به طور معمول مسواک زد و ناحیه مورد نظر را با مسواک نرم با دقت تمیز کرد.
  5. ممکن است نیاز داشته باشید تا روی ناحیه دندان کشیده شده کمپرس یخ اعمال کنید. این کار همیشه باید با احتیاط انجام شود تا پوست نسوزد.
  6. توصیه می شود با دو بالش زیر سر خود بخوابید.
  7. بخیه ها یک هفته پس از عمل جراحی برداشته می شوند.
بیشتر بدانید  در چه مواردی پر کردن دندان و عصب کشی ضروری می باشد؟

اگر سوالی در مورد روند بهبودی در کشیدن دندان عقل دارید می توانید با متخصصان دندانپزشکی کلینیک آرمانی مشورت کنید.

امتیاز دهید post