کشیدن کامل دندان ها

چرا ممکن است نیاز به کشیدن کامل دندان‌ها داشته باشید؟

چند دلیل برای اینکه ممکن است نیاز به کشیدن دندان داشته باشید. گاهی اوقات، ممکن است شما به دلیل ضربه، پوسیدگی دندان، بیماری پریودنتال و لثه، تروما یا ازدحام بیش از حد دندان نیاز به کشیدن کامل دندان ها داشته باشید. برخی از این شرایط، مانند پوسیدگی دندان یا برخی از بیماری‌های لثه، از طریق مراقبت‌های پیشگیرانه مانند معاینات عمومی و سیلانت‌های دندان قابل پیشگیری هستند.

چه زمانی برای کشیدن کامل دندان باید اقدام کنم؟

نهفتگی دندان زمانی اتفاق می‌افتد که رشد یک دندان مستقیماً به دندان دیگر فشار می‌آورد. این نوع دندان مستعد عفونت ، قرمزی، تورم، حساس شدن یا خونریزی لثه است. افرادی که این عارضه را تجربه می‌کنند اغلب درد و تورم در اطراف فک و مشکل باز کردن دهان خود را گزارش می‌دهند.

دلیل این عارضه، دندان‌های عقل هستند، دسته سوم دندان‌های آسیاب که فضای کافی در دهان برای رشد عمودی ندارند، بنابراین در عوض به سمت داخل و به سمت بقیه دندان‌ها رشد می‌کنند. در این مواقع بهتر است هر چه زودتر دندان عقل کشیده شود تا از آسیب بیشتر به دندان‌های دیگر جلوگیری شود.

پوسیدگی دندان و کشیدن کامل دندان

ایجاد جرم و پلاک باعث پوسیدگی دندان می‌شود. این رسوبات مینای دندان را از بین می‌برد و آنها را ضعیف و شکننده می‌کند. اگر وضعیت پوسیدگی بدتر شود، ممکن است عفونت ایجاد شود و باعث درد، تورم و قرمزی شدید لثه ها شود. هنگامی که دندان به این شدت آسیب دید، ممکن است کشیدن کامل دندان ها اجباری باشد و آن را با یک بریج دندان جایگزین کنید تا از نگرانی‌های بیشتر سلامتی جلوگیری شود.

بیماری پریودنتال یا لثه و کشیدن کامل دندان ها

مشابه پوسیدگی دندان، بیماری پریودنتال و لثه اغلب به دلیل ایجاد پلاک و جرم روی دندان‌ها ایجاد می‌شود. در حالی که شرایط مختلفی وجود دارد که افراد می‌توانند در لثه‌ها و استخوان اطراف دندان‌ها ایجاد کنند، شایع‌ترین آنها التهاب لثه و پریودنتیت است.

ژنژیویت التهاب لثه‌های اطراف دندان است، در حالی که پریودنتیت التهاب استخوان‌ها و بافت‌های اطراف دندان است. اگر یکپارچگی استخوان یا لثه اطراف دندان بیش از حد باشد، ممکن است لازم باشد برای حفظ سلامتی کشیدن کامل دندان ها ضروری باشد.

3 روش مبارزه با بوی بد دهان با استفاده از دارچین

عکس کشیدن کامل دندان ها

ضربه دیدن دندان و کشیدن کامل دندان

دندان‌ها اغلب از اولین قربانیان تصادفات هستند. گاهی اوقات، یک تصادف باعث می‌شود که دندان آن‌قدر آسیب ببیند که نمی‌توان آن را نجات داد. در این حالت، کشیدن دندان بخشی ضروری از روند بهبودی است. در غیر این صورت، دندان آسیب دیده می‌تواند به شدت عفونی شود و در نهایت به روشی مانند کانال ریشه نیاز داشته باشد که می‌تواند به همان اندازه دردناک باشد.

مشاوره آنلاینتو همین الان رزرو کن

برای دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید.

ازدحام بیش از حد و کشیدن کامل دندان

علاوه بر درد، نهفتگی دندان همچنین می‌تواند باعث ازدحام بیش از حد دندان‌ها شود که می‌تواند باعث کج شدن دندان های صاف و منظم شود. برداشتن دندان‌های مشکل دار در پشت دهان می‌تواند فضای خالی را برای بقیه دندان‌ها باز کند تا در صورت لزوم باز شوند و لبخند صاف شما بدون نیاز به بریس حفظ شود.

در طول کشیدن کامل دندان ها چه انتظاری باید داشته باشم؟

برای کشیدن دندان ساده، دندانپزشک معمولاً دندان را با فورسپس و بی‌حس کننده موضعی می‌کشد. در مورد دندان نهفته، ممکن است نیاز به کشیدن جراحی باشد که شامل بریدن لثه و برداشتن دندان است.

مهم است که استراحت کنید و پس از کشیدن کامل دندان خود را به رژیم غذایی مناسب محدود کنید. برای توضیح کامل‌تر در مورد روش کشیدن دندان و بهبودی به صفحه کشیدن دندان ما مراجعه کنید.

همچنین باید به یاد داشته باشید که دندانپزشک شما قبل از تصمیم گیری برای کشیدن دندان شما از هر روش دیگری که ممکن است استفاده می‌کند که دندان های طبیعی شما را حفظ کند. با این حال، در برخی موارد، تنها راه برای محافظت از دهان، کشیدن کامل دندان ها است.

آیا کشیدن کامل دندان ها دردناک است؟

وقتی صحبت از دندانپزشکی به میان می‌آید، بسیاری از افراد از ترس اینکه این عمل بسیار دردناک باشد. ویزیت را به تعویق می‌اندازند. در کلینیک آرمانی راحتی شما همیشه در اولویت است.

در مشاوره قبل از جراحی، فرصتی خواهید داشت که در مورد گزینه‌های دارویی صحبت کنید تا بتوانید احساس راحتی کنید. اگر فقط چند دندان برای کشیدن دارید. ممکن است فقط یک بی‌حس‌کننده موضعی و یک مسکن به شما پیشنهاد شود.

آرام بخش برای حفظ آرامش شما ارائه می‌شود و داروهای بی‌حس‌کننده موضعی باعث می‌شود که در طول عمل چیزی احساس نکنید. اگر نیاز به کشیدن کامل دندان دارید. ممکن است یک بیهوشی عمومی به شما پیشنهاد داده شود.

بهبودی پس از کشیدن کامل دندان ها چگونه است؟

اگر قرار است برای جراحی اقدام کنید. احتمالاً می‌خواهید بدانید زمان بهبودی کامل کشیدن دهان چقدر است. پس از کشیدن کامل دهان، لثه‌های شما برای بهبودی به زمان نیاز دارند. در چند روز اول ممکن است کمی درد و ناراحتی جزئی احساس کنید.

جراح متخصص شما ممکن است نسخه‌ای را برای کمک به مدیریت هر درد یا پیشنهاد داروهای بدون نسخه به شما ارائه دهد. در چند روز اول پس از عمل، ممکن است مقداری تورم وجود داشته باشد و جراح ممکن است به شما توصیه کند که از کمپرس یخ برای کنترل آن استفاده کنید.

5 نکته برای مراقبت از روکش دندان سرامیکی

ممکن است بخواهید فقط مایعات بنوشید و غذاهای نرم مانند تخم مرغ، سوپ بخورید. برای تسریع بهبودی، حتماً سیگار نکشید. هنگامی که لثه‌های شما به طور کامل بهبود یافت، به مطب باز می‌گردید تا پروتزهای دندانی را که دندانپزشک شما پیشنهاد می‌کند، نصب کنید.

کشیدن کامل دندان ها چقدر طول می‌کشد؟

انتظار می‌رود که کشیدن کامل دندان کمی بیشتر از کشیدن یک دندان طول بکشد. با این حال، زمان افزایش یافته خیلی بیشتر نیست. برای کشیدن یک دندان، ابتدا یک بی‌حس‌کننده موضعی و شاید یک آرام بخش دریافت خواهید کرد.

کل فرآیند کشیدن یک دندان حدود 20 تا 40 دقیقه طول می‌کشد. کشیدن دندان‌های اضافی بسته به موقعیت و شرایط آنها، 3 تا 15 دقیقه طول می‌کشد. اگر نیاز به کشیدن کامل دندان دارید، به جراح توصیه می‌کنیم که این کار را در یک بار و نه در چندین ویزیت انجام دهد.

کشیدن دندان در یک جلسه نسبت به جلسات مکرر آسیب کمتری دارد. همچنین، از آنجایی که بهبودی ممکن است مدتی طول بکشد و در روال عادی زندگی شما اختلال ایجاد کند، معمولاً بهتر است این کار را فقط یک بار انجام دهید. شما همچنین برای تعویض پروتز خود سریع‌تر آماده خواهید شد.

کشیدن کامل دندان ها

چرا یک دندان را نمی‌توان نجات داد؟

اگرچه حفظ دندان همیشه برای ما در اولویت قرار دارد. اما مواردی وجود دارد که نیاز به کشیدن دندان وجود دارد. دلایل آن عبارت‌اند از ضربه، بیماری و ازدحام در دهان. زمانی که نمی‌توان دندان را با استفاده از روکش یا پرکننده ترمیم کرد. کشیدن کامل دندان ها ممکن است بهترین گزینه باشد.

همچنین ممکن است دندان‌هایی که به دلیل بیماری پریودنتال توسط استخوان کافی پشتیبانی نمی‌شوند و همچنین دندان‌های عفونی (آبسه) که به درمان ریشه پاسخ نمی‌دهند، نیاز به کشیدن داشته باشند.

ممکن است متخصص ارتودنسی به دلیل شلوغی دندان‌ها یک یا دو دندان را قبل از بریس بکشد. به طور مشابه، دندان‌های عقل به طور مکرر کشیده می‌شوند زیرا ممکن است نهفته باشند یا فضای کافی برای رویش کامل در دهان ندارند.

مشاوره رایگان کشیدن دندان

برای دریافت مشاوره در خصوص کشیدن دندان با ما در ارتباط باشید.

کشیدن ساده در مقابل جراحی کشیدن دندان

کشیدن ساده چیست؟ هنگامی که دندانی در بالای خط لثه قابل مشاهده است و دندانپزشک شما می‌تواند به راحتی آن را با فورسپس خارج کند، تنها چیزی که نیاز دارید کشیدن دندان ساده است.

با این حال، اگر دندانپزشک شما نیاز به برداشتن بافت لثه یا استخوان برای کشیدن دندان شما داشته باشد. احتمالاً به کشیدن دندان نیاز خواهید داشت.

هر چند جای نگرانی نیست. با تکنولوژی و پیشرفت‌های دندانپزشکی امروزی، راحتی و ایمنی شما پشتیبانی خواهد شد. شما نیاز به بخیه دارید و احتمالاً برای شما داروی مسکن تجویز می‌شود تا بتوانید به سرعت و با کمترین ناراحتی بهبود پیدا کنید.

جراحی کشیدن کامل دندان ها

با گرفتن عکس اشعه ایکس و معاینه دندان، دندانپزشک شما معمولاً می‌تواند تشخیص دهد که آیا به کشیدن ساده دندان یا جراحی نیاز دارید یا خیر. با این حال، مواقعی وجود دارد که یک کشیدن ساده نیاز به یک روش جراحی دارد. به عنوان مثال، اگر دندانی در حین عمل شکسته شود. ممکن است متخصص دندانپزشک شما نیاز به انجام یک عمل جراحی گسترده‌تری داشته باشد.

پالپوتومی

دلایل دیگر برای جراحی کشیدن دندان عبارت‌اند از:

1. دندان عقل، در صورت نهفته شدن، و استخوان و بافت آن باید بریده شود.
  2. هنگام کشیدن دندان‌های شکسته
  3. بیرون آوردن نوک ریشه یا دندان‌هایی با ریشه‌های خمیده بلند
  4. اگر دندان یا آسیاب در خط لثه شکست

جراحی کشیدن کامل دندان ها

دستورالعمل‌های پس از کشیدن کامل دندان ها

با کشیدن کامل دندان، به احتمال زیاد بخیه‌هایی برای مراقبت خواهید داشت. صرف نظر از اینکه کشیدن دندان شما ساده است یا با جراحی بوده است. همیشه مهم است که دستورالعمل‌های دندانپزشک خود را به دقت دنبال کنید. به این ترتیب، می‌توانید خود را برای بهبودی سریع آماده کنید و از هر گونه عارضه‌ای جلوگیری کنید. در اینجا مواردی وجود دارد که دندانپزشک شما احتمالاً به شما توصیه می‌کند که این روش را انجام دهید:

1. به خود استراحت بدهید از صحبت کردن، خوردن و آشامیدن غیر ضروری تا دو ساعت پس از کشیدن دندان خودداری کنید. همچنین در دوران نقاهت از نی، سیگار استفاده نکنید.
  2. مایعات و غذاهای نرم مصرف کنید. پس از کاهش خونریزی، مایعات ولرم یا سرد فراوان بنوشید. مایعات و غذاهای نرم معمولاً قبل از بازگشت به رژیم غذایی معمولی توصیه می‌شود. دندانپزشک به شما اطلاع می‌دهد که چه رژیم غذایی برای بهبودی شما توصیه می‌شود.
  3. از مسواک زدن آن ناحیه خودداری کنید. به مدت 12 ساعت دندان‌های خود را نشویید یا مسواک نزنید. سپس می‌توانید دندان‌های خود را همان‌طور که معمولاً انجام می‌دهید مسواک بزنید.
  4. دندانپزشک شما ممکن است از شما بخواهد که با یک دهان‌شویه تجویزی یا آب نمک گرم بشویید.
  5. به دندانپزشک خود در مورد داروهای مسکن گوش کنید. دستورالعمل‌های دندانپزشک خود را در مورد مصرف داروهای مسکن تجویز شده دنبال کنید. این داروها می‌توانند به شما کمک کنند که بدون درد و رنج درمان شوید. اما خطرات خاصی دارند. قبل از مصرف این داروها، در مورد خطرات و مزایای استفاده از داروهای مسکن با نسخه با دندانپزشک خود صحبت کنید.
  6. اگر درد یا خونریزی ادامه داشت، فوراً با دندانپزشک خود تماس بگیرید. انجام این کار در روند بهبودی شما ضروری است و از عوارض جلوگیری می‌کند. بنابراین اگر لازم است دندان خود را با جراحی بکشید، جای نگرانی نیست. با روش‌ها و بیهوشی‌های مدرن امروزی، کشیدن دندان در دراز مدت سلامت دهان و دندان بهتری را برای شما فراهم می‌کند.

اکنون می‌دانید که چرا دندان‌ها باید کشیده شوند و چرا دندانپزشک شما ممکن است نیاز به کشیدن جراحی داشته باشد. پس از درمان، ممکن است نیاز به مراقبت از بخیه‌ها و خوردن غذاهای نرم یا مایع داشته باشید. همچنین، مطمئن شوید که ناحیه بهبودی را مسواک نزنید. همیشه ضروری است که دستورالعمل‌های دندانپزشک خود را پس از انجام عمل دنبال کنید و در صورت داشتن هر گونه درد یا خونریزی مداوم با آنها تماس بگیرید. بنابراین اگر می‌خواهید دندان خود را بکشید. می‌توانید احساس اطمینان و آمادگی داشته باشید.