دهانشویه خانگی برای از بین بردن بوی بد دهان

مطمئنا تا به حال چندین بار مجبور شده اید با بوی بد دهان خود روبرو شوید یا با بوی بد یکی از عزیزان یا همکاران خود مقابله کند. دلایل مختلفی برای بوی بد دهان وجود دارد، از جمله مصرف داروهای مختلف، مسائل مربوط به سلامت دندان، بهداشت نامناسب دهان، یا تکثیر باکتری در دهان یا گلو.

وقتی صحبت از بهداشت دهان و دندان می‌شود، می‌دانید که مسواک زدن و نخ دندان کشیدن ضروری است، اما دهانشویه چطور؟ استفاده از دهانشویه خانگی ممکن است برای برخی از افراد یک مکمل مفید برای بهداشت روزانه دهان و دندان باشد.

مزایای استفاده از دهانشویه خانگی

مزایای استفاده از دهانشویه خانگی

هنگامی که صحبت از دهانشویه های بدون نسخه به میان می‌آید، مواد تشکیل دهنده بسیار متفاوت است. در بسیاری از موارد، برچسب مواد حاوی موادی است که تلفظ آنها سخت است و درک آنچه را که واقعاً می‌خرید دشوار می‌کند. علاوه بر این، بسیاری از دهانشویه های بدون نسخه حاوی الکل هستند.

متأسفانه، در حالی که دهانشویه های مبتنی بر الکل ممکن است احساس پاک‌سازی و طراوت بیشتری ایجاد کنند، اما می‌توانند مخاط دهان شما را خشک کنند و منجر به خشکی دهان و افزایش خطر ابتلا به پوسیدگی دندان شوند. علاوه بر این، اگر کار ترمیمی دارید، دهانشویه های مبتنی بر الکل می‌توانند به ترمیم‌های کامپوزیت آسیب برسانند.

دهانشویه خانگی به شما این امکان را می‌دهد که نگرانی‌های خاص دندانی خود را هدف قرار دهید. می‌توانید از موادی که با آنها آشنا هستید استفاده کنید و در عین حال موادی را که ممکن است باعث ایجاد ناراحتی می‌شوند کنار بگذارید. تهیه دهانشویه خانگی ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید، و ممکن است تمام مواد مورد نیاز خود را در خانه داشته باشید. این سه دستورالعمل چند نمونه از دهانشویه خانگی را ارائه می‌دهند که به طور طبیعی بهداشت دهان و دندان شما را تقویت می‌کنند.

 دهانشویه های بدون نسخه حاوی مواد غیر ضروری مانند طعم‌دهنده‌ها و رنگ‌های مصنوعی هستند. دهانشویه خانگی مفید هستند؛ اما نه همیشه! بیشتر دهانشویه ها حاوی مواد شیمیایی هستند که نه تنها سطح PH دهان شما را مختل می‌کنند، بلکه ممکن است به‌مرورزمان باعث پوسیدگی دندان شوند! دهانشویه برای بهداشت دهان و دندان بسیار مهم است، اما دهانشویه شیمیایی که در فروشگاه خریداری می‌شود پر از مواد بالقوه مضر مانند تیمول است که برای محیط‌زیست و موجودات آبزی خطرناک است و هگزتیدین، سرطان‌زا در نظر گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید
5 نکته برای مراقبت از روکش دندان سرامیکی

مزیت ساخت دهانشویه خانگی این است که مواد مورداستفاده به راحتی در دسترس هستند و هیچ ماده بالقوه مضری به آن اضافه نمی‌شود. مزیت اضافی ساخت دهانشویه خانگی این است که معمولاً بسیار ارزان‌تر از دهانشویه فروشگاهی است.

دارچین بر خلاف نعناع، باکتری‌هایی را که باعث ایجاد بوی بد دهان می‌شوند، به جای پوشاندن آن از بین می‌برد. به گفته انجمن بین‌المللی تحقیقات دندانپزشکی، افرادی که به جای نعناع آدامس دارچین می‌جوند، باکتری‌های دهانشان 50 درصد کاهش می‌یابد.

عسل مانوکا حاوی ماده‌ای به نام متیل گلیوکسال است که خاصیت ضدمیکروبی دارد. اگرچه عسل به‌خودی‌خود طعم دهانشویه خانگی را شیرین‌تر می‌کند، اما به ازبین‌بردن باکتری‌های ایجادکننده بوی بد دهان نیز کمک می‌کند. آب‌لیمو در این محصول گنجانده شده است؛ زیرا دارای رایحه‌ای قوی است که می‌تواند به پوشاندن موارد بد کمک کند درحالی‌که سایر مواد در حال انجام کار خود هستند.

جوش شیرین ماده ای است که به دلیل خاصیت خوشبو کنندگی شناخته شده است. اغلب برای از بین بردن بوی غذا در یخچال قرار می گیرد و اساساً همین کار را در داخل دهان و گلو انجام می‌دهد. همچنین دارای مزایای اضافی سفید کردن دندان ها است.

مشاوره آنلاینتو همین الان رزرو کن

برای دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید.

دهانشویه دارچینی خانگی برای بوی بد دهان

دهانشویه خانگی دارچینی برای بوی بد دهان

آب 2 عدد لیمو

1/2 قاشق غذاخوری دارچین

1/2 تا 1 قاشق چایخوری جوش شیرین

1 1/2 قاشق چایخوری از عسل مانوکا

1 فنجان آب گرم

یک بطری یا شیشه با درب محکم

دستورالعمل‌ها:

دارچین را در یک بطری یا شیشه با درب محکم بریزید و آب‌لیمو، عسل و جوش شیرین را به آن اضافه کنید.

1 فنجان آب بسیار گرم را که برای آب شدن عسل لازم است داخل شیشه بریزید و خوب هم بزنید.

چرا دارچین: برخلاف نعناع که تمایل دارد فقط بوی بوی بد دهان را بپوشاند، دارچین در واقع با از بین بردن باکتری‌های مولد بو از شر آن خلاص می‌شود. انجمن بین‌المللی تحقیقات دندانپزشکی دریافت که افرادی که آدامس دارچینی می‌جوند نسبت به افرادی که نعناع می‌جوند، 50 درصد کاهش باکتری‌های دهانی دارند.

چرا عسل: عسل طعم همه چیز را بهتر می‌کند، اما خاصیت ضدباکتریایی نیز دارد. در صورت امکان عسل مانوکا تهیه کنید.

بیشتر بخوانید
خدمات دندانپزشکی در ولیعصر شهریار: خدمات دندانپزشکی با کیفیت

عسل مانوکا از نیوزلند است و حاوی 127 برابر مقدار متیل گلیوکسا است که عامل ضد میکروبی است که باکتری‌ها را از بین می‌برد، نسبت به عسل اقاقیا (مواد شیرین معمولی که معمولاً می‌بینید.) همیشه سعی کنید عسل خام ارگانیک تهیه کنید.

چرا آب‌لیمو: لیمو دارای بوی قوی مرکبات باطراوت است که می‌تواند به موارد بد بوی بد دهان کمک کند.

چرا جوش شیرین: جوش شیرین چیزهای بد (مانند باکتری‌های بد) را از بین می‌برد و نشان داده شده است که به سفید شدن دندان‌ها کمک می‌کند.

بوی بد دهان در صورتی که مزمن باشد، به طور رسمی به عنوان هالیتوز شناخته می‌شود مشکلی است که می‌تواند ناشی از هر چیزی باشد، از جمله بار بیش از حد باکتری در دهان، مشکلات زمینه‌ای دندان، یا فقط یک میان وعده بدبو با غذاهایی مانند سیر یا پیاز. اما آن دهانشویه‌ای که از فروشگاه می‌خرید … به‌هرحال چرا سبز برقی یا بنفش روشن است؟

اگر کمی وقت بگذارید و برچسب را بخوانید، متوجه می‌شوید که چیزی بیشتر از یک لقمه مواد شیمیایی، رنگ‌های مصنوعی و طعم‌دهنده دریافت نمی‌کنید که کمک چندانی به تنفس شما برای بیش از نیم ساعت یا بیشتر نمی‌کند. در واقع ممکن است در درازمدت آسیب بیشتری وارد کند – یکی از محبوب‌ترین مواد موجود در دهانشویه الکل اتیل است که می‌تواند پوشش لثه شما را ضعیف کند. اگرچه بی‌نتیجه است، اما دانشگاه استنفورد تحقیقاتی انجام داده است که ممکن است دهانشویه‌های خاصی را با سرطان دهان مرتبط کند.

  7  درمان خانگی آسان برای بوی بد دهان:

  7  درمان خانگی آسان برای بوی بد دهان:

 

1. آب بنوشید

هر زمان که احساس کردید دهانتان خشک می‌شود، آب بنوشید (نه آبمیوه یا نوشابه، زیرا آنها می‌توانند دهان شما را بیشتر خشک کنند.)

بزاق به تمیز نگه داشتن دهان کمک می‌کند و از رشد باکتری‌های بدبو جلوگیری می‌کند.

2. با آب نمک گرم بشویید

غرغره کردن آب نمک یک راه طبیعی برای جلوگیری از بوی بد دهان است. به ازای هر 8 اونس آب گرم، مخلوطی از 1/4 تا 1/2 قاشق چایخوری نمک اضافه کنید. یک تکه از مخلوط را به مدت 30 ثانیه دور دهان خود بچرخانید، سپس آن را تف کنید. در صورت نیاز تکرار کنید.

مشاوره آنلاینتو همین الان رزرو کن

برای دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید.

3. میخک بجوید

میخک به تازگی نفس شما کمک می‌کند و با باکتری‌هایی که باعث ایجاد حفره می‌شوند مبارزه می‌کند.

بیشتر بخوانید
13 روش سفید کردن دندان خانگی

به سادگی چند میخک را چند بار در روز بمکید یا بجوید. از روغن میخک یا پودر میخک استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است باعث سوختگی شوند.

4. سرکه سیب

پیاز یا سیر؟ با سرکه سیب  فوراً از شر این بوی بد دهان خلاص شوید!

5. میوه و سبزیجات بخورید

سیب، کرفس و هویج به عنوان مسواک طبیعی عمل می‌کنند و به حذف باکتری‌های ایجاد کننده بو از دندان شما کمک می‌کنند.

6. پرتقال

ویتامین C به افزایش تولید بزاق برای مبارزه با بوی بد دهان کمک می‌کند.

7. روغن درخت چای

چند قطره روغن درخت چای را در آب گرم مخلوط کنید و دهان خود را با آن بشویید.

چرا به دهانشویه خانگی نیاز دارید؟

چرا به دهانشویه خانگی نیاز دارید؟

چگونه دهانشویه خانگی به ارتقای بهداشت دهان و دندان کمک می‌کند؟ دهانشویه توانایی دسترسی به مناطقی از دهان را ارائه می‌دهد که مسواک زدن و نخ دندان کشیدن ممکن است از دست برود. ترکیبات مختلف دهانشویه چیزهای مختلفی را هدف قرار می‌دهند.

به‌عنوان‌مثال، دهانشویه ها می‌توانند به کاهش یا کنترل پلاک و التهاب لثه کمک کنند، به درمان بوی بد دهان، سفیدکردن دندان‌ها و جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک کنند. برخی از دهانشویه‌ها به افرادی که دهان خشک، دندان‌های حساس یا زخم‌های دهانی دارند نیز کمک می‌کنند.

دهانشویه روغن مرکبات

دهانشویه خانگی روغن مرکبات

مواد تشکیل دهنده:

2 فنجان آب

2  قاشق چایخوری پودر کربنات کلسیم

1 قاشق چایخوری کریستال زایلیتول

 10 قطره مایع معدنی کمیاب

10 قطره اسانس نعناع فلفلی

5  قطره اسانس لیمو

3 قطره اسانس پرتقال

دستورالعمل‌ها:

در یک ظرف میسون یا سایر ظرف‌های مشابه با درب، کریستال‌های زایلیتول و پودر کلسیم را با هم مخلوط کنید. اسانس‌ها و مواد معدنی مایع را اضافه کنید. دوباره هم بزنید تا مطمئن شوید که همه چیز خوب ترکیب شده است. آب خود را اضافه کنید و هم بزنید. درب را ببندید و به مدت 1 دقیقه تکان دهید. شما می‌توانید تمام این مواد را در فروشگاه مواد غذایی طبیعی یا بهداشتی محلی خود یا آنلاین پیدا کنید. آن را در یخچال نگهداری کنید (به مدت ۲ تا ۳ هفته) و قبل از هر بار استفاده خوب تکان دهید.

زایلیتول یک شیرین کننده طبیعی است که تأثیر مثبتی بر سلامت دندان و لثه دارد. این توسط بسیاری از دندانپزشکان توصیه می‌شود و در حال حاضر یک عنصر محبوب در خمیر دندان طبیعی، آدامس و دهانشویه است. همچنین طعم و حتی اثربخشی دهانشویه خانگی شما را بهبود می‌بخشد.


دریافت نوبت آنلاین

"*" indicates required fields

YYYY slash MM slash DD

 

کلینیک تخصصی دندانپزشکی آرمانی

یکی از مجهزترین و بهترین کلینیک های دندانپزشکی شهریار می باشد که در راستای خدمت رسانی به هموطنان عزیز مطابق با استانداردهای روز دنیا از سال ۱۳۹۴ با همکاری دندانپزشکان مجرب ، متخصصان دندانپزشکی و اساتید دانشگاه شروع به فعالیت نموده است. کلینیک دندان پزشکی آرمانی با بکارگیری بهترین و مرغوبترین مواد دندانپزشکی سعی در ارتقاء کیفیت خدمات در جهت حفظ و بهبود سلامتی مراجعین محترم دارد . بر این اساس با افتخار و اطمینان کامل کلیه خدمات دندانپزشکی در شهریار خود را بصورت تضمینی و با گارانتی واقعی ارائه می کند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید