تغییر رنگ لمینت دندان

 

دندانپزشکی مدرن به بیماران امروزی گزینه‌های بی شماری را برای تقویت و احیای لبخند آنها ارائه می‌دهد. با امکانات پیشرفته و درمان‌های دندانپزشکی که اکنون هستند، غلبه بر طیف گسترده‌ای از عیوب لبخند چیزی است که بسیاری از بیماران می‌توانند تجربه کنند. روکش‌ها که به عنوان لمینت‌های دندان نیز شناخته می‌شوند، ترمیم‌های پوسته مانندی هستند که اغلب از چینی ساخته می‌شوند و می‌توانند عیوب لبخند را پنهان یا به ظاهری یکدست‌تر و صاف‌تر تبدیل کنند. این لمینت‌های سفارشی به طور ایمن به سطوح جلویی دندان‌ها چسبانده می‌شوند و می‌توانند انواع مختلفی از مشکلات دندانی مانند:

تغییر رنگ لمینت دنداندندان‌های تغییر رنگ، لکه دار یا زرد رنگ

دندان‌های فرسوده یا ناهموار

شکاف‌های جزئی یا روی هم افتادن دندان‌ها

دندان‌های شکسته یا ترک خورده

 

آیا روکش‌ها رنگ‌های مختلفی دارند؟

لمینت‌ها از مرغوب‌ترین پرسلن ساخته می‌شوند. با این حال، یک راه حل مناسب برای همه نیستند. سایه و شکلی که برای یک بیمار بهتر به نظر می‌رسد ممکن است برای شخص دیگر مناسب نباشد. در طول یک معاینه جامع دندانپزشکی، دکتر تعیین می‌کند که چه تعداد روکش لازم است و به هر بیمار در انتخاب نهایی خود برای مطابقت با دندان‌های طبیعی فرد کمک می‌کند. همچنین اگر بیماران قبل از قرار ملاقات، تصوری کلی از ظاهر لمینت‌های خود داشته باشند، مفید است. در اینجا چند دستورالعمل وجود دارد که باید در مورد رنگ روکش‌ها به خاطر بسپارید:

بیمارانی که رنگ پوست روشن‌تری دارند باید سایه روشن‌تری انتخاب کنند تا دندان‌هایشان سفیدتر به نظر برسد

بیماران با رنگ پوست تیره‌تر باید از سفید کردن یا سفیدترین رنگ موجود خودداری کنند، زیرا غیرطبیعی به نظر می‌رسد.

روکش دندان هرگز نباید سفیدتر از سفیدی چشم شما باشد.

در مورد لایه بندی رنگ روکش بحث کنید که می‌تواند طبیعی‌تر و شفاف‌تر به نظر برسد.

اگر نقص‌های زیبایی در دندان‌های خود دارید، ممکن است به فکر پوشاندن این نواقص با لمینت دندان باشید. با این حال، ممکن است تعجب کنید که آیا این درمان ارزش سرمایه گذاری را دارد یا خیر. آیا روکش‌ها می‌توانند تغییر رنگ دهند و به‌مرورزمان مانند دندان‌های طبیعی لکه‌دار شوند یا تا زمانی که شما امیدوار باشید زیبایی اصلی خود را حفظ خواهند کرد؟

بیشتر بخوانید
دندان اضافی یا مزیودن

عکس تغییر رنگ لمینت دندان

دندان‌های طبیعی به‌مرورزمان لکه دار می‌شوند؛ زیرا مینای دندان متخلخل است. این اجازه می‌دهد تا ذرات ریز، از جمله رنگ‌دانه‌های غذاها، نوشیدنی‌ها و تنباکو، به داخل آن نفوذ کرده و باعث تغییر رنگ شوند. در حالی که پرسلن شبیه مینای دندان طبیعی به نظر می‌رسد، اما ماهیت متخلخل آن را ندارد. در واقع، پرسلن کاملاً بدون متخلخل است درست مانند شیشه. رنگ‌دانه‌ها به سادگی از روی آن می‌لغزند.

بنابراین، پس از اینکه شما و دندانپزشکتان رنگ ونیرهای خود را انتخاب کردید و آنها به صورت سفارشی مطابق با مشخصات شما ساخته شدند، پرسلن هرگز تغییر رنگ نخواهد داد. این یکی از دلایلی است که بیشتر دندانپزشکان زیبایی لمینت دندان را به جای کامپوزیت دندانی به بیمارانی که می‌خواهند لبخندشان را زیبا کنند، توصیه می‌کنند. مواد باندینگ دندان می‌تواند با قرار گرفتن مداوم در معرض چیزهایی مانند شراب قرمز و قهوه لکه دار شود.

آیا لمینت دندان همیشه کاملاً جدید به نظر می‌رسد؟

آیا لمینت دندان همیشه کاملاً جدید به نظر می‌رسد؟

اگرچه لمینت دندان مورد استفاده برای ساخت روکش‌های شما درخشش اولیه خود را برای مدت زمان نامحدودی حفظ می‌کند، این لزوماً به این معنی نیست که نتایج درمان شما همیشه کاملاً جدید به نظر می‌رسد. چند عامل وجود دارد که ممکن است باعث شود روکش‌های شما تیره‌تر از آنچه هستند به نظر برسند:

عوامل مؤثر در تیره‌تر شدن لمینت دندان:

عوامل مؤثر در تغییر رنگ لمینت دندان:

 

1.     لکه دار شدن هنگام چسباندن.

در برخی موارد، سیمان مورد استفاده در فرایند چسباندن ممکن است لکه‌دار شود و در نتیجه روکش‌ها تیره‌تر به نظر برسند. اگر این اتفاق بیفتد، دندانپزشک زیبایی شما ممکن است مجبور شود روکش‌ها را جدا کند و دوباره آنها را با سیمان تازه بچسباند.

2.     ممکن است خراش‌های کوچک در پرسلن ایجاد شود.

این خراش‌های کوچک می‌توانند ذرات را در آن‌ها به دام بیندازند و باعث شوند روکش‌ها ظاهری بی‌رنگ داشته باشند. بهترین راه برای جلوگیری از این امر استفاده از خمیر دندان غیر ساینده و همیشه ملایم بودن هنگام مسواک زدن است. سعی نکنید روکش‌های خود را با خمیر دندان سفید کننده مسواک کنید. چنین خمیردندان‌هایی نسبت به خمیردندان‌های معمولی ساینده‌تر هستند و می‌توانند باعث ایجاد خراش‌های بیشتر روی روکش‌ها شوند.

بیشتر بخوانید
ارتودنسی در دوران بارداری

3.     روکش‌های بسیار قدیمی ممکن است از مواد باکیفیت که امروزه استفاده می‌شوند ساخته نشوند.

آنها می‌توانند با افزایش سن شروع به کدر شدن کنند. اگر این اتفاق افتاد، باید با دندانپزشک زیبایی خود در مورد تعویض روکش‌ها صحبت کنید.

انتخاب رنگ لمینت دندان در شهریار

انتخاب رنگ لمینت دندان

در مورد رنگ لمینت دندان، رنگ‌های سفید زیادی وجود دارد که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید. این وضعیت ممکن است شما را گیج کند و به این فکر کنید که کدام رنگ لمینت دندان شما را خارق‌العاده جلوه می‌دهد؟

قبل از اینکه به موضوع امروز بپردازم، اجازه دهید به شما بگویم که لمینت دندان لبخند شما را بهبود می‌بخشد و عزت نفس شما را افزایش می‌دهد. در حالی که با روکش‌ها، لبخندی جدید به دست می‌آورید، یکی از مهم‌ترین مراحل انتخاب رنگ سفید مناسب است که برای شما مناسب‌تر است. اکثر مردم فکر می‌کنند این مرحله ساده است، “سفیدترین دندان ممکن را به من بدهید” این چیزی است که من زیاد می‌شنوم. با این حال، وقتی نوبت به انتخاب رنگ می‌رسد: توصیه می‌کنم سریع تصمیم نگیرید، بلکه در مورد آن زیاد فکر کنید.

پیشنهاد من این است که چند دقیقه در این مرحله صبر کنید. به یاد داشته باشید، زمانی که روکش‌های شما سیمان شوند، بسته به نوع روکشی که انتخاب می‌کنید، تا 5 یا بیشتر از 15 سال رنگ خود را تغییر نمی‌دهند.

دوست دارید دندان‌هایتان چقدر سفید باشد؟

دوست دارید دندان‌هایتان چقدر سفید باشد؟

5 فاکتور اساسی وجود دارد که باید هنگام انتخاب رنگ لمینت دندان در نظر بگیرید:

1.      تعداد لمینت درگیر

2.      رنگ پوست

3.      رنگ صلبیه شما

4.      شخصیت و انتظارات شما

5.      اندازه دندان

اجازه دهید به شما نشان دهم چگونه این کار می‌کند:

تعداد لمینت‌ها: اگر 8 تا 10 روکش بالا و پایین می‌گیرید، می‌توانید طیف وسیعی از رنگ‌ها را انتخاب کنید. یک سناریوی متفاوت، این است که تنها با 2 روکش گزینه‌های شما را محدود می‌کند و ما را مجبور می‌کند رنگی شبیه به دندان‌های طبیعی شما انتخاب کنیم.

رنگ پوست: فرض کنید شما ده روکش روی قسمت فوقانی خواهید داشت، بنابراین عامل بعدی که باید در نظر بگیرید رنگ پوست شما است.

در عمل ما هرگز به بیمار نمی‌گوییم که کدام رنگ را باید انتخاب کند. در عوض، ما به شما اجازه انتخاب می‌دهیم و نظر خود و چرایی را می‌دهیم. شما در انتخاب هر رنگی که می‌خواهید آزاد هستید.

با این حال، ما دریافتیم که رنگ لمینت BL2/0M2 یکی از محبوب‌ترین و دقیق‌ترین گزینه‌ها برای بیماران پوست روشن‌تر است. در بیماران پوست تیره، اگر هدف شما داشتن لبخند سفید طبیعی است، توصیه ما در نظر گرفتن رنگ لمینت مانند BL3 یا BL4 است.

بیشتر بخوانید
چالش سلامت دهان برای افراد مبتلا به بیماری کلیوی

چشم‌ها: چشم‌ها و دندان‌ها اولین ویژگی‌هایی هستند که در صورت یک فرد می‌بینیم. یک قانون غیر سختگیرانه از سفیدی چشم شما برای راهنمایی استفاده می‌کند؛ بنابراین توصیه من این است که سفیدی دندان‌های خود را مشابه رنگ سفید صلبی خود نگه دارید.

شخصیت و انتظارات: افراد با شخصیت برون گرا تمایل دارند رنگ‌های روشن‌تری را برای دندان انتخاب کنند؛ زیرا به راحتی جلب توجه می‌کنند. انتخاب رنگ سفیدتر باعث جلب توجه لبخند شما می‌شود. اگر به این موضوع اهمیت می‌دهید، قبل از انتخاب رنگ، آن را در نظر بگیرید. مهم‌تر از آن، این نکته را با دندانپزشک خود در میان بگذارید تا بتوانید نتیجه عالی بگیرید.

اندازه دندان: رنگ سفید به خودی خود جلوه بصری دامنه دارد، بنابراین انتخاب رنگ سفیدتر باعث می‌شود روکش‌ها بزرگ‌تر از آنچه هستند به نظر برسند. اگر سفیدترین روکش‌ها را می‌گیرید، مراقب اندازه آن باشید.

آیا رنگ لمینت‌های من با دندان‌های طبیعی من مطابقت دارد؟

آیا رنگ لمینت‌های من با دندان‌های طبیعی من مطابقت دارد؟

یکی از مؤثرترین راه‌ها برای افزایش زیبایی، اعتماد به نفس و کیفیت لبخند، استفاده از دندانپزشکی زیبایی و  لمینت دندان است. عیوب زیبایی، مانند ترک‌ها یا بریدگی‌های جزئی در دندان‌های جلویی، لبه‌های بایت فرسوده یا لکه‌ها می‌توانند ظاهر فرد را کاهش دهند. با روکش‌های چینی، مردان و زنان می‌توانند این معایب را برای لبخندی متعادل‌تر، شاداب‌تر و جوان‌تر تغییر دهند.

 

سخن پایانی:

در برخی موارد، بیماران فقط به روکش دندان‌های جلویی نیاز دارند تا مشکلات جزئی دندان هنگام لبخند را پنهان کنند. به دلیل صافی و تراکم، لمینت‌های بدون متخلخل و مقاوم در برابر لکه هستند. مانند شیشه، رنگ‌دانه‌های مواد غذایی یا نوشیدنی‌های تیره رنگ بلافاصله از بین می‌روند. برخلاف سفید کردن دندان، رنگ لمینت‌ها تغییر نمی‌کند و در طول سال‌ها گزینه ثابت‌تری را ارائه می‌دهد.

بیمارانی که از لمینت‌های چینی خود با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن مناسب روزانه و در کنار تمیز کردن منظم دندان‌ها مراقبت می‌کنند، می‌توانند سال‌ها از لمینت دندان خود لذت ببرند. با کیفیت زیبایی از مواد چینی و درخشندگی طبیعی، روکش‌ها می‌توانند تغییری جذاب و با کیفیت را در دندان‌های شما ایجاد کنند و به شما کمک کنند هنگام لبخند زدن اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید


دریافت نوبت آنلاین

"*" indicates required fields

YYYY slash MM slash DD

 

کلینیک تخصصی دندانپزشکی آرمانی

یکی از مجهزترین و بهترین کلینیک های دندانپزشکی شهریار می باشد که در راستای خدمت رسانی به هموطنان عزیز مطابق با استانداردهای روز دنیا از سال ۱۳۹۴ با همکاری دندانپزشکان مجرب ، متخصصان دندانپزشکی و اساتید دانشگاه شروع به فعالیت نموده است. کلینیک دندان پزشکی آرمانی با بکارگیری بهترین و مرغوبترین مواد دندانپزشکی سعی در ارتقاء کیفیت خدمات در جهت حفظ و بهبود سلامتی مراجعین محترم دارد . بر این اساس با افتخار و اطمینان کامل کلیه خدمات دندانپزشکی در شهریار خود را بصورت تضمینی و با گارانتی واقعی ارائه می کند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید