بهترین جایگزین های شکر برای کودکان چیست؟

جایگزین شکر برای کودکان کمک می کند از پوسیدگی دندان در سنین پایین جلوگیری کنند. همه ما می دانیم که کودکان و شکر می توانند بهترین دوستان باشند اگر به آنها اجازه دهیم. پیدا کردن کودکی که عاشق آب نبات و تنقلات شیرین مانند کلوچه، بستنی، آدامس و غیره نباشد، بسیار نادر است. آنها فقط آنها را دوست دارند.

اما این چیزی است که می توانیم آن را یک دوستی سمی بنامیم. گاهی عشق آزاردهنده است و عشق به شکر بهترین مثال برای درستی آن است. قند و دندان ترکیب وحشتناکی هستند. این یک اشتباه رایج است که فکر کنیم آن دندان‌های شیری اهمیت کمتری نسبت به دندان‌های دائمی دارند.

بچه ها در حال رشد و توسعه ماشین ها هستند. آنها نیاز به پرورش روحی و جسمی مناسب دارند و دندان هایشان نیز از این قاعده مستثنی نیست. دندان از استخوان ساخته شده است و همانطور که بقیه استخوان های فرزندان شما مواد مغذی را جمع آوری می کنند تا قوی تر شوند، دندان ها نیز چنین هستند.

اتفاقی که برای دندان‌های شیری کودک می‌افتد می‌تواند روی دندان‌های دائمی یا ثانویه‌ای که درست بالای دندان مصنوعی کودک تشکیل می‌شوند، تأثیر بگذارد. حفره ها یک مشکل شایع اما جدی برای سلامت دهان هستند که می توانند حتی قبل از بیرون آمدن به دندان های دائمی آسیب بزنند.

کودکان نیز مانند بزرگسالان می توانند از عواقب پوسیدگی دندان رنج ببرند. آنها می توانند بوی بد دهان، درد، بیماری های لثه (مانند پریودنتیت)، عفونت ها و موارد دیگر را آزمایش کنند. به همین دلیل است که متخصصان مراقبت های بهداشتی دندان مانند دندانپزشکان اطفال بر عادات بهداشت دهان و دندان کودکان اصرار زیادی دارند.

چرا شکر برای دندان کودکان مضر است؟

چرا شکر برای دندان کودکان مضر است؟

از آنجایی که این موضوع بسیار تکرار می شود و با چنین تاکیدی، فکر می کنیم توضیح واقعی در مورد روند تخریبی که دندان ها با غذاهای شیرین با آن مواجه می شوند را مدیون شما هستیم.

بیشتر بخوانید
بیماری های قلبی و تاثیر آن بر خدمات دندانپزشکی

انسان‌ها معمولاً باکتری‌های زیادی در دهان خود دارند. این باکتری مسئول عفونت های دهان، بوی بد دهان و حتی از دست دادن دندان است. زمانی از شر آن خلاص می شویم که دندان های خود را با خمیر دندان مناسب و فرکانس مناسب مسواک بزنیم. نخ دندان کشیدن نیز در روند از بین بردن باکتری ها مهم است.

شاید این را ندانید، اما تنها ماموریت باکتری ها تغذیه و تولیدمثل است. آنها در اطراف دهان شما پرسه می زنند و به دنبال چیزی برای خوردن و مکانی امن برای زندگی و تولید مثل می گردند. وقتی بالاخره یک تکه باقی مانده را در گوشه دندان آسیاب شما پیدا کردند، یا بهتر است بگوییم شکر چسبناک خوشمزه پیدا کردند تا به آن بچسبند، کارشان تمام شده است.

این باکتری اسیدی ایجاد می کند که به مینای دندان آسیب می رساند. مینای دندان را به عنوان یک پلاستیک محافظ در نظر بگیرید. اگر پلاستیک صاف و یکدست باشد، تمیز کردن آن بسیار آسان است. اما اگر پلاستیک منافذ زیادی داشته باشد، کثیفی گیر می کند و تمیز کردن آن بسیار سخت می شود. این دقیقاً همان چیزی است که برای دندان های شما اتفاق می افتد. شکر باکتری ها را تغذیه می کند و باکتری ها رشد می کنند و رشد می کنند تا جایی که باعث ایجاد حفره شود.

آیا شکر جدا از پوسیدگی باعث ایجاد بیماری های دندانی می شود؟

آیا شکر جدا از پوسیدگی باعث ایجاد بیماری های دندانی می شود؟

ما اغلب می شنویم که چگونه شکر و آب نبات باعث ایجاد حفره می شود، اما پوسیدگی دندان تنها یکی از مشکلاتی است که مصرف بیش از حد قند می تواند ایجاد کند. مردم، تارتار را با نام حساب دیفرانسیل و انتگرال نیز می شناسند. این شنل پلاک دندانی سخت شده است. تجمع پلاک دندانی باعث ایجاد نوع سنگ مانندی از پلاک می شود که به سختی برداشته می شود و باعث ایجاد بوی بد دهان، التهاب لثه و مسائل دیگر می شود.

برای مقابله با تارتار دندانی، باید به مطب دندانپزشک خود مراجعه کنید زیرا به ابزارهای خاصی مانند جرم‌گیرهای پریودنتال نیاز خواهید داشت. اما برای جلوگیری از جرم گیری نخ دندان، مسواک زدن دو بار در روز بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید
در چه مواردی از تصویر اشعه ایکس دندان می توان استفاده کرد

پلاک

پلاک مرحله قبلی تارتار دندان است. این مجموعه ای از باکتری های دندانی است. دندانپزشکان آن را بیوفیلم دهان یا پلاک باکتریایی می نامند. این باکتری یک محیط اسیدی ایجاد می کند که باعث التهاب لثه، سایر عفونت های لثه و پوسیدگی دندان می شود. بهداشت خوب دهان معمولا برای ایمن نگه داشتن دهان شما از پلاک دندان کافی است. مسواک زدن دندان ها با خمیر دندان کافی برای نیازهای شخصی شما توصیه می شود.

خونریزی لثه

وجود خونریزی لثه ممکن است شبیه یک بیماری باشد، اما یک علامت است. خونریزی گاه به گاه اغلب نشان دهنده وجود بیماری لثه است، خواه این یک عفونت باشد یا یک موضوع متفاوت. گاهی اوقات افراد هنگام مسواک زدن خونریزی می کنند، اما می تواند به دلیل فشار بیش از حد به دندان ها و لثه ها باشد. خونریزی لثه همچنین می تواند ناشی از کمبود ویتامین (K و C) باشد.

بیماری پریودنتال

همانطور که گفتیم خونریزی لثه معمولاً از علائم بیماری های پریودنتال است. پریودنتیت مرحله پیشرفته التهاب لثه است. وقتی دندانپزشک می گوید که یک بیمار دندانپزشکی به پریودنتیت مبتلا شده است، به این معنی است که یک عفونت در لثه ها وجود دارد. این یک مشکل جدی است زیرا حتی می تواند باعث از دست دادن دندان به دلیل عقب رفتن لثه شود.

چند جایگزین سالم برای شکر چیست؟

3 جایگزین شکر برای کودکان

این روزها به نظر می رسد برندها از میزان مصرف قند بسیار آگاه هستند اثرات منفی نه تنها بر سلامت دندان کودکان بلکه در مراقبت های بهداشتی عمومی دارد. معمولا مشاهده محصولاتی که به عنوان محصولات بدون قند و ایمن تبلیغ می شوند، وجود دارد، اما بهتر است بدانید. در اینجا چند جایگزین سالم و بی خطر، شیرین کننده های طبیعی و شیرین کننده های مصنوعی، مانند الکل های قند، برای محافظت از دندان های کودک شما در برابر آسیب قند آورده شده است.

  1. استویا

استویا یکی از محبوب‌ترین غذاهای مورد علاقه مردم برای جایگزین‌های شکر است زیرا از گیاه استویا می‌آید و بنابراین طبیعی‌تر از سایر شیرین‌کننده‌ها است. اما شیرین کننده های استویا نیز از طریق یک فرآیند صنعتی تصفیه می شوند.

بیشتر بخوانید
کاشت دندان در کودکان

مزایای استویا در مقایسه با شکر سفره به استفاده بسیار محدود شما از این محصول بستگی دارد. استویا (GRAS) به طور کلی به عنوان سطح ایمن ارائه شده توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده شناخته شده است.

  1. اریتریتول

این یکی از الکل های قند است، یک شیرین کننده مصنوعی. فوایدی مانند کالری بسیار کم و شیرینی عالی دارد. از آنجایی که بسیار شیرین تر از شکر سفید سنتی است، فقط باید کمی از آن را اضافه کنید.

  1. زایلیتول

زایلیتول نامی است که مصنوعی به نظر می رسد، اما یک جایگزین طبیعی برای شکر است که طعمی مشابه دارد و برای دندان ها و سلامت دندان ها مفید است.

می توان آن را از گیاهان خاصی به دست آورد، اما زایلیتول نیز به طور طبیعی توسط بدن انسان تولید می شود. با افزایش متوسط سطح زایلیتول در دهان، به بزاق کمک می کنید تا با باکتری هایی که باعث پوسیدگی و آسیب مینای دندان می شوند، مبارزه کند. می توانید آن را به عنوان یک شیرین کننده معمولی در آدامس و خمیر دندان پیدا کنید.

چگونه دندان های کودکان خود را مسواک بزنیم؟

چگونه دندان های کودکان خود را مسواک بزنیم؟

همیشه به یاد داشته باشید که بهداشت دهان و دندان و مراقبت از دندان با بهداشت دهان و دندان شروع می شود. کودکان شما باید عادت داشته باشند که دندان های خود را دو بار در روز مسواک بزنند و اگر کودک شما بزرگتر از 3 سال است، توصیه می کنیم از خمیر دندان حاوی فلوراید استفاده کنید.

کودکان در مورد شستن دندان ها نیازهای خاصی دارند، بنابراین توصیه می کنیم با آنها آشنا شوید تا کل فرآیند را آسان تر کنید.

برای کودکان بزرگتر از 3 سال، بسیار مهم است که یک یا دو بار در سال به مطب دندانپزشکی کودکان مراجعه کنند تا مطمئن شوند همه چیز خوب است و از ترس از دندانپزشک جلوگیری می کند. با تیم تخصصی ما یک قرار ملاقات بگذارید و مطمئن شوید که دندان‌های بچه‌هایتان به همان اندازه سالم هستند.

 


دریافت نوبت آنلاین

"*" indicates required fields

YYYY slash MM slash DD

 

کلینیک تخصصی دندانپزشکی آرمانی

یکی از مجهزترین و بهترین کلینیک های دندانپزشکی شهریار می باشد که در راستای خدمت رسانی به هموطنان عزیز مطابق با استانداردهای روز دنیا از سال ۱۳۹۴ با همکاری دندانپزشکان مجرب ، متخصصان دندانپزشکی و اساتید دانشگاه شروع به فعالیت نموده است. کلینیک دندان پزشکی آرمانی با بکارگیری بهترین و مرغوبترین مواد دندانپزشکی سعی در ارتقاء کیفیت خدمات در جهت حفظ و بهبود سلامتی مراجعین محترم دارد . بر این اساس با افتخار و اطمینان کامل کلیه خدمات دندانپزشکی در شهریار خود را بصورت تضمینی و با گارانتی واقعی ارائه می کند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید