محدوده سنی ایمپلنت دندان

محدوده سنی ایمپلنت دندان

محدوده سنی ایمپلنت دندان، معمولاً بستگی به شرایط سلامت عمومی فرد و توسعه استخوان‌های فک دارد. برای افراد بزرگتر از 18 سال، ایمپلنت دندان معمولاً گزینه مناسبی است. اما مهمترین فاکتور، سلامت عمومی و استقامت استخوان فک می‌باشد.

پیشنهاد می‌شود تا قبل از تصمیم‌گیری در مورد ایمپلنت دندان، با یک دندان‌پزشک مشورت کرده و ارزیابی کاملی از وضعیت فک و دهان خود داشته باشید.

 

بهترین سن برای ایمپلنت دندان معمولاً پس از اتمام رشد جسمانی است که در اکثر افراد تا سن 18 سالگی اتفاق می‌افتد. این به این دلیل است که در این سن، استخوان‌های فک به اندازه کافی برای نصب ایمپلنت بهبود یافته‌اند.

با این وجود، افراد بالغ همچنان می‌توانند ایمپلنت دندان دریافت کنند، اما باید استقامت استخوان و شرایط سلامت عمومی آنها ارزیابی شود. مهمترین امر این است که قبل از تصمیم‌گیری، با پزشک دندان‌پزشک مشورت کرده و توصیه‌های او را در نظر گرفته و وضعیت خود را ارزیابی کنید.

 

نمونه ایمپلنت کلینیک آرمانی

چرا بهتر است زیر ۱۸ ساله برای کاشت ایمپلنت صبر کنند؟

بچه‌های زیر ۱۸ ساله، جزو افرادی هستن که استخوان فکشون برای ایمپلنت مناسب نیست، چون هنوز تراکم خوبی ندارن. به علاوه، چون فک آنها در دوران رشد، اینجاست که ممکنه با کاشت ایمپلنت مشکلاتی به وجود بیاید. به همین دلیل بیشتر پزشکان توصیه می‌کنند که تا سن ۱۸ سالگی منتظر مانده و بعد از آن اقدام به کاشت ایمپلنت کنیم. وقتی به سن ۱۸ سالگی میرسیم، استخوان فک‌ ما به اندازه کافی رشد می‌کنه و شرایط برای کاشت ایمپلنت خیلی بهتر میشود.

بیشتر بخوانید
4 بیماری مرتبط با بیماری های لثه

درصد موفقیت ایمپلنت دندان برای مسن‌ها چقدر است؟

یکی از خوبی های ایمپلنت این است که ایمپلنت دندان برای مسن‌ها عالیه و درصد موفقیت بالایی داره. حتی افراد میانسال بعد از ۱۵ سال هم از ایمپلنت استفاده می‌کنند و دندانشون خوب کار می‌کنه. بر اساس تحقیقات، ایمپلنت برای درمان دندان‌های از بین رفته مسن‌ها یک راه حل مطمئن و کم خطره.

حتی اگر فرد مسن با مشکلات لثه و دندان روبرو است، نگران نباشد. می‌تواند قبل از کاشت ایمپلنت با درمان‌هایی مثل پیوند لثه و استخوان و … مشکلاتشو حل کنه و بعد بره سراغ کاشت ایمپلنت.

محدودیت‌ها برای کاشت ایمپلنت در سنین بالا چند ساله؟

اگه فرد سیستم ایمنی بدنش سالم باشه و اعتیاد زیاد به مواد مخدر یا الکل نداشته باشه، تقریباً هیچ محدودیتی برای کاشت ایمپلنت نداره. خصوصاً که افراد بالای ۶۰ سال خیلی وقتا با مشکلات جدی دندان روبرو میشوند و نیاز به درمان دارند. حتی افراد بالای ۸۰ سال هم موفقیت خوبی با کاشت ایمپلنت داشتند.


دریافت نوبت آنلاین

"*" indicates required fields

YYYY slash MM slash DD

 

کلینیک تخصصی دندانپزشکی آرمانی

یکی از مجهزترین و بهترین کلینیک های دندانپزشکی شهریار می باشد که در راستای خدمت رسانی به هموطنان عزیز مطابق با استانداردهای روز دنیا از سال ۱۳۹۴ با همکاری دندانپزشکان مجرب ، متخصصان دندانپزشکی و اساتید دانشگاه شروع به فعالیت نموده است. کلینیک دندان پزشکی آرمانی با بکارگیری بهترین و مرغوبترین مواد دندانپزشکی سعی در ارتقاء کیفیت خدمات در جهت حفظ و بهبود سلامتی مراجعین محترم دارد . بر این اساس با افتخار و اطمینان کامل کلیه خدمات دندانپزشکی در شهریار خود را بصورت تضمینی و با گارانتی واقعی ارائه می کند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید