حساس شدن دندان بعد از کامپوزیت

حساس شدن دندان بعد از کامپوزیت

حساسیت دندان پس از انجام کامپوزیت امری نسبتاً رایج است و معمولاً به علت عوامل زیر رخ می‌دهد:

1. تهویه نامناسب: در هنگام استفاده از مواد کامپوزیت، تهویه صحیح آن بسیار مهم است. اگر مواد کامپوزیت به درستی تهویه نشوند و هوا در میان آنها حبس شود، ممکن است باعث ایجاد حساسیت در دندان شود.

2. تغییرات دمایی: در هنگام اعمال مواد کامپوزیت و استفاده از نور درمانی (که برای سخت شدن مواد استفاده می‌شود)، تغییرات دمایی رخ می‌دهد. این تغییرات می‌توانند عامل حساسیت دندان باشند.

3. زمان نیازمند برای تراکم و سخت شدن کامل: پس از انجام کامپوزیت، ممکن است زمانی طول بکشد تا مواد به طور کامل سخت شوند. در این مدت، دندان ممکن است حساسیت نشان دهد.

4. نزدیکی کامپوزیت به طبقه عصبی: اگر کامپوزیت ونیر نزدیک به عصب دندان قرار گرفته باشد، احتمال ایجاد حساسیت بیشتر است. در این موارد، ممکن است عصب دندان به علت تحریک واکنش نشان دهد.

اقدامات لازم رفع حساسیت دندان بعد کامپوزیت

در صورتی که حساسیت دندان پس از انجام کامپوزیت رخ دهد، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

1. استفاده از محافظ دندان: دندان‌های حساس را با استفاده از محافظ دندانی حفاظت کنید. محافظ‌های دندانی عموماً شامل ژل‌ها، کرم‌ها یا چسب‌هایی هستند که روی دندان‌ها قرار می‌گیرند و به کاهش حساسیت کمک می‌کنند.

2. استفاده از مسواک و مسواک زدن صحیح: از مسواک نرم و محصولات مخصوص دندان‌های حساس استفاده کنید. در هنگام مسواک زدن، حرکات ملایم و دقیق را انجام دهید و فشار زیادی روی دندان‌ها و لثه‌ها نگذارید.

بیشتر بخوانید
دندان شکسته

3. استفاده از خمیر دندان حساسیت کاهش یافته: خمیر دندان‌های حاوی مواد ضدحساسیت می‌توانند به کاهش حساسیت دندان کمک کنند. مشاوره با دندانپزشک خود و استفاده از خمیر دندان مناسب را پیشنهادمی‌دهم.

4. اجتناب از مواد و عوامل تحریک‌کننده: تا جایی که ممکن است، اجتناب کنید از مواد و عواملی که می‌توانند حساسیت دندان را افزایش دهند. به طور معمول، مواد شیرین، اسیدی و سرد (مانند بستنی یا نوشیدنی‌های سرد) ممکن است حساسیت دندان را تشدید کنند.

5. مراجعه به دندانپزشک: اگر حساسیت دندان پس از انجام کامپوزیت شدید و مزاحمت‌کننده است، بهتر است به دندانپزشک خود مراجعه کنید. او می‌تواند دندان‌ها و کامپوزیت را مورد بررسی قرار داده و راهنمایی‌های لازم را ارائه کند. در بعضی موارد، ممکن است نیاز به تعویض کامپوزیت یا درمان‌های دیگر باشد تا حساسیت کاهش یابد.

مهم است که توجه داشته باشید که این توصیه‌ها عمومی هستند و در صورت بروز حساسیت دندان پس از کامپوزیت، بهتر است با دندانپزشک خود مشورت کنید تا راهنمایی و درمان مناسب را دریافت کنید.

 

چگونه می‌توانم از خمیر دندان حساسیت کاهنده استفاده کنم؟

استفاده از خمیر دندان حساسیت کاهنده می‌تواند به شما کمک کند تا حساسیت دندان‌هایتان را کاهش دهید. در زیر توضیحاتی در مورد نحوه استفاده از آن را ارائه می‌دهم:

انتخاب خمیر دندان حساسیت کاهنده: در بازار مختلف خمیر دندان‌های حساسیت کاهنده وجود دارد. بهتر است از نظرات دندانپزشک یا داروساز خود استفاده کنید و یک خمیر دندان مناسب برای شرایط شما را پیدا کنید.

مراعات دستورالعمل تولید کننده: هر خمیر دندان حساسیت کاهنده دستورالعمل مشخص خود را دارد. برای بهترین نتیجه، حتماً دستورالعمل تولید کننده را مطالعه کنید و به طور صحیح از خمیر دندان استفاده کنید.

بیشتر بخوانید
بهترین دهانشویه برای ایمپلنت

مقدار استفاده: معمولاً کافی است یک مقدار کوچک از خمیر دندان بر روی مسواک خود بمالید. مقدار دقیق را بر اساس دستورالعمل تولید کننده تعیین کنید.

مدت زمان مسواک‌زنی: مسواک‌زنی را به طور معمول انجام دهید و حداقل به مدت دو دقیقه برسانید. در طول این زمان، خمیر دندان حساسیت کاهنده به دندان‌ها و لثه‌ها فرصت دارد تا به خوبی کار کند.

شستشوی دهان: بعد از مسواک‌زنی، دهان خود را به طور کامل با آب بشویید تا خمیر دندان را از دهانتان بردارید.

استفاده منظم: برای کاهش حساسیت دندان‌ها، بهتر است خمیر دندان حساسیت کاهنده را به طور منظم استفاده کنید. دندانپزشک شما ممکن است به شما راهنمایی کند که چقدر و چه زمانی از آن استفاده کنید.

مهم است که به دندانپزشک خود درباره استفاده از خمیر دندان حساسیت کاهنده مطلع شوید و از نصائح و راهنمایی‌های آنها استفاده کنید. آنها می‌توانند به شما راهنمایی دقیق‌تری در مورد نحوه استفاده از خمیر دندان حساسیت کاهنده ارائه دهند.

 


دریافت نوبت آنلاین

"*" indicates required fields

YYYY slash MM slash DD

 

کلینیک تخصصی دندانپزشکی آرمانی

یکی از مجهزترین و بهترین کلینیک های دندانپزشکی شهریار می باشد که در راستای خدمت رسانی به هموطنان عزیز مطابق با استانداردهای روز دنیا از سال ۱۳۹۴ با همکاری دندانپزشکان مجرب ، متخصصان دندانپزشکی و اساتید دانشگاه شروع به فعالیت نموده است. کلینیک دندان پزشکی آرمانی با بکارگیری بهترین و مرغوبترین مواد دندانپزشکی سعی در ارتقاء کیفیت خدمات در جهت حفظ و بهبود سلامتی مراجعین محترم دارد . بر این اساس با افتخار و اطمینان کامل کلیه خدمات دندانپزشکی در شهریار خود را بصورت تضمینی و با گارانتی واقعی ارائه می کند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید