WeCreativez WhatsApp Support
سریعترین روش پاسخ به سوالات و دریافت مشاوره
👋 سلام ! به چه شکلی میتونم کمکتان کنم؟

چه چیزی برای زخم زبان مفید می باشد ؟ درمان گیاهی برای زخم روی زبان

زخم روی زبان کیفیت زندگی بیماران را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. درد در زبان می تواند نشانه بیماری های دیگری نیز باشد. معمولاً علائم زخم زبان شامل، حساسیت به تماس ، درد و احساس سوزش در زبان بعد از غذا خوردن می باشد. زخم زبان به دلیل گزش ناگهانی زبان ، آفت و عفونت ویروسی ایجاد می شود. برخی از روش های درمانی برای زخم زبان مفید می باشد.

اگر جراحت زبان بیش از 14 روز ادامه داشته باشد ، باید به یک متخصص گوش و حلق و بینی یا دندانپزشک مراجعه کنید. چه چیزی برای درمان زخم زبان خوب است ؟ اگر دنبال “محلول گیاهی برای درمان زخم زبان” می باشید، می توانید از این مقاله استفاده کنید.

چه چیزی برای زخم زبان مفید است ؟

زخم زبان به دلیل عدم توجه به بهداشت دهان و دندان و رژیم غذایی نامناسب اتفاق می افتد. عفونت زبان با برخی از روش های سنتی که در خانه انجام می شود ، می تواند بهبود یابد. اگر این بیماری بیش از 14 روز ادامه یابد ، باید با دندانپزشک یا متخصص گوش و حلق و بینی مشورت شود.

بیشتر بدانید  در طول سازگاری با دندان مصنوعی غذای مناسب دندان مصنوعی چیست

چه عواملی باعث زخم زبان می شوند؟

• التهاب لثه (عفونت ویروسی یا باکتریایی دهان)
  • عفونت هرپس سیمپلکس
  • لیکن پلان دهانی (بیماری سیستم ایمنی بدن که می تواند خطر ابتلا به سرطان دهان را افزایش دهد)
  • برفک دهان
  • گاز گرفتن تصادفی زبان
  • سوختگی در زبان
  • عفونت های مسری
  • تمیز کردن نا مناسب دهان

لکه های روی زبان

علائم زخم زبان چیست؟

• زخم روی زبان
  • عفونت های زیر ، بالا و نوک زبان
  • حساسیت زبان
  • درد و احساس سوزش در زبان
  • درد و سوزش در تماس زبان با غذاهای اسیدی

متداول ترین انواع زخم های زبان عبارتند از:

زخم آفتی: زخم های دردناکی می باشد که سطح آنها سفید و اطراف آنها قرمز می باشد.

لکوپلاکیا: ضایعه ای صاف یا خشن می باشد که از پس زمینه سفید رنگ برخوردار می باشد.

اریتروپلاکیا: این ضایعه قرمز رنگی می باشد که در لکوپلاکی به وجود می آید.

Lichen Planus: آنها ضایعاتی به رنگ بنفش می باشد که بر روی زبان برجسته می شوند.

دلیل زخم زبان

داروهای گیاهی برای درمان جراحت زبان

از برخی روش های طبیعی برای بهبود زخم های دهان و زبان استفاده می شود.

شیرین برای زخم زبان: برای عفونت زبان استفاده می شود. جوش شیرین توانایی تسکین و کاهش درد را دارد. همچنین در برابر التهاب ناشی از برخی عفونت ها بسیار موثر می باشد.

چگونه از جوش شیرین برای درمان عفونت زبان استفاده کنیم؟

یک قاشق چای خوری جوش شیرین را با مقداری آب گرم مخلوط کنید. مخلوطی خمیری به دست خواهید آورد. مخلوطی را که آماده کرده اید روی ناحیه آسیب دیده بگذارید و یک دقیقه صبر کنید. بعد از یک دقیقه زبان خود را با آب گرم بشویید.

جوش شیرین

نمک برای درمان جراحت زبان: برای درمان زخم زبان می توانید استفاده کنید. نمک یک مسکن طبیعی برای تسکین درد می باشد و به کاهش درد و التهاب کمک می کند و از عفونت جلوگیری می کند.

بیشتر بدانید  آموزش مسواک زدن کودکان

چگونه از نمک برای درمان زخم زبان استفاده کنیم؟

1 قاشق چایخوری نمک را با 1 فنجان آب گرم مخلوط کنید. پس از مخلوط کردن ، دهان خود را با این محلول 3 یا 4 بار در روز بشویید.

نمک

شیرین بیان برای درمان زخم زبان: خواص درمانی شیرین بیان،  نتایج مثبتی در درمان عفونت زبان دارد.

شیرین بیان

چگونه از شیرین بیان برای درمان عفونت روی زبان استفاده کنیم؟

یک قاشق چای خوری پودر شیرین بیان را با مقداری آب مخلوط کنید و یک خمیر درست کنید. آن را روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید. پس از چند دقیقه ، ناحیه آسیب دیده را کاملاً با آب گرم بشویید.

مریم گلی برای درمان زخم روی زبان: مریم گلی ، یکی از قدیمی ترین گیاهان ضد عفونی کننده در تاریخ می باشد که می تواند برای درمان جراحت زبان نیز استفاده شود.

چگونه از مریم گلی برای درمان زخم روی زبان استفاده کنیم؟

بعد از دم کردن برگ مریم گلی در آب جوش ، می توانید از آن استفاده کنید. این چای را می توانید با غرغره کردن یا با نگه داشتن مقداری مریم گلی در دهان و نوشیدن آن استفاده کنید. مریم گلی هم بهداشت دهان و دندان را تأمین می کند و هم در پیشگیری از زخم زبان و درمان آن موثر می باشد.

دسته مریم گلی

سماق برای درمان زخم زبان: یکی از روش های پرکاربرد برای درمان جراحت زبان یا آفت ، دهان شویه تهیه شده با سماق می باشد.

چگونه از سماق برای درمان زخم زبان استفاده کنیم؟

1 قاشق غذاخوری سماق را با 1 لیوان آب جوشانده و دم می کنیم. سپس این ترکیب را غرغره می کنید.

سماق

درمان جراحت زبان

اگر زخم روی زبان و دهان به دلیل عوامل فیزیولوژیکی ایجاد شود ، با مراقبت از بهداشت دهان و دندان ، مسواک زدن منظم دندان ها و استفاده از دهان شویه می توانند خود به خود بهبود یابید. درمان جراحت زبان در خانه با روش های گیاهی امکان پذیر می باشد.

بیشتر بدانید  مشکلات ایمپلنت دندان دارد؟

عواملی که باعث زخم زبان می شوند؟

زخم زبان در دوران بارداری: برخی از دلایل جراحت زبان در دوران بارداری عبارتند از:

استرس: با افزایش استرس در زنان باردار ، زخم روی زبان ایجاد می شود. سعی کنید تا حد امکان در این دوران از استرس جلوگیری کنید.

سیگار کشیدن: سیگار کشیدن بیش از حد باعث تحریک زبان و گلودرد می شود. برای جلوگیری از آفت زبان ، باید سیگار را ترک کنید.

گاز گرفتن زبان: اگر به طور تصادفی زبان خود را گاز بگیرید یا چیزی به شدت گرم بخورید ، ممکن است زخم هایی روی زبان شما ظاهر شود. دندان قروچه می تواند باعث تحریک و درد در زبان شود.

شرایط پزشکی: برخی شرایط خاص پزشکی مانند دیابت و کم خونی نیز می تواند باعث ایجاد زخم روی زبان شود.

عفونت ویروسی: آفت زبان می تواند به دلیل عفونت ویروسی ایجاد شود.[1]

کمبود آهن و ویتامین: زخم زبان گاهی اوقات در نتیجه کمبود انواع ویتامین ها و آهن ایجاد می شود.

چگونه می توان از بروز زخم زبان در دوران بارداری جلوگیری کرد؟

در ادامه مقاله چند نکته برای جلوگیری از آفت زبان در دوران بارداری گردآورده شده است.

• بهداشت دهان و دندان: بهترین راه برای جلوگیری از هرگونه بیماری در زبان اهمیت دادن به بهداشت دهان و دندان می باشد.
  • رژیم غذایی متعادل: گاهی اوقات زخم زبان به دلیل کمبود تغذیه ایجاد می شود. برای جلوگیری از ایجاد زخم زبان و کمک به رشد طبیعی کودک باید رژیم غذایی متعادلی داشته باشید.
  • اگر زخم زبان برای مدت طولانی ادامه داشته باشد به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.
امتیاز دهید post