امروز به درخواست خیلی از بیماران کلینیک آرمانی و کاربران سایت دربارهٔ ایمپلنت دیجیتال صحبت خواهیم کرد. ایمپلنت دیجیتال ما ایمن‌ترین و بهترین مسیر برای جراحی، تعیین محل قرارگیری بافت استخوانی و اعصاب شما را فراهم می‌کند تا بتوانیم این روش را به طور مؤثرتر و کارآمدتر تکمیل کنیم. هر مرحله از آماده سازی و انجام عمل به صورت مجازی با قالب‌های دیجیتال، برنامه ریزی درمان و پروتزهای سفارشی انجام می‌شود.

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان یک ریشه دندان مصنوعی مبتنی بر تیتانیوم است که برای حفظ ترمیم‌های بالقوه مانند تاج استفاده می‌شود. اگر بیمار یک یا چند دندان دائمی خود را از دست داده باشد و بخواهد لبخند زیبای خود را حفظ کند، ممکن است ایمپلنت دندان بهترین گزینه باشد. ایمپلنت‌های دندانی تیتانیوم با استخوان ترکیب می‌شوند و پایه‌ای محکم برای ترمیم‌های جدید دندان را فراهم می‌کنند.

روکش‌هایی که روی ایمپلنت‌ها پیچ می‌شوند را نباید با ایمپلنت‌های دندانی اشتباه گرفت. روکش ایمپلنت باید با دندان اصلی مطابقت داشته باشد و تا بتوانید لبخند جدید خود اعتماد کنید. یک دندانپزشک باتجربه می‌تواند گزینه‌های مختلفی برای ایمپلنت‌های دندانی، مانند پل مبتنی بر ایمپلنت یا پروتز مبتنی بر ایمپلنت، بر اساس نیازهای خاص شما پیشنهاد دهد. اما ایمپلنت دیجیتال هم می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

جراحی ایمپلنت دیجیتال دندان چیست؟

یک شبیه‌سازی رایانه‌ای سه بعدی برای بررسی وضعیت استخوان فک و محل دندان کشیده شده در طی جراحی ایمپلنت دیجیتال استفاده می‌شود. یک دندانپزشک زیبایی با تجربه می‌تواند با استفاده از این دانش، یک روش با حداقل برش را برنامه ریزی کند. در مقایسه با جراحی کاشت ایمپلنت مرسوم، ناراحتی کمتری در جراحی ایمپلنت دیجیتال وجود دارد زیرا بر ایجاد کوچک‌ترین برش ممکن تمرکز دارد.

ایمپلنت دیجیتال ما ایمن‌ترین و بهترین مسیر برای جراحی، تعیین محل قرارگیری بافت استخوانی و اعصاب شما را فراهم می‌کند تا بتوانیم این روش را به طور مؤثرتر و کارآمدتر تکمیل کنیم. هر مرحله از آماده سازی و انجام عمل به صورت مجازی با قالب‌های دیجیتال، برنامه ریزی درمان و پروتزهای سفارشی انجام می‌شود.

وقتی روند درمان کامل شد، نیازی به بخیه‌هایی که منجر به تورم و التهاب می‌شود، نخواهید داشت. یک راهنمای دقیق روی لثه در طول درمان ایمپلنت دندان قرار داده می‌شود تا اطمینان حاصل شود که هیچ عصب یا دندانی آسیب نمی‌بیند. این راهنما همچنین به دندانپزشکان در ایجاد برش‌های دقیق برای قرار دادن ایمپلنت دندان کمک می‌کند.

برش ایمپلنت دیجیتال

 

حداقل برش با ایمپلنت دیجیتال

مفهوم پشت جراحی ایمپلنت دیجیتال همراه با حداقل برش این است که پزشکان فقط باید برش‌های جزئی را انجام دهند. این امر مستلزم ایجاد برش‌های کوچک به اندازه کافی برای ایمپلنت‌های دندانی است تا نیاز به بخیه را از بین ببرد.

جراحی مینیمال برش نیز به کاهش میزان خونریزی و تورمی که در حین جراحی دندان و ایمپلنت دیجیتال رخ می‌دهد کمک می‌کند. در جراحی ایمپلنت معمولی متخصص نیاز دارد که از قسمت لثه به استخوان برش دهد تا محل اعصاب را بررسی کند و وضعیت استخوان را بررسی کند.

مزایای جراحی ایمپلنت دندان دیجیتال چیست؟

برخی از مزایای ایمپلنت دیجیتال به شرح زیر است:

  1. ایمپلنت دیجیتال از استخوان فک و سایر ویژگی‌های صورت محافظت می‌کند و به شما امکان می‌دهند ساختار صورت خود را حفظ کنید.
  2. ایمپلنت دیجیتال عملکرد دندان‌های شما را با بهترین حالت به دندان‌های طبیعی باز می‌گرداند.
  3. ایمپلنت دیجیتال ظاهر لبخند شما را به طور کلی بهبود می‌بخشد.
  4. ایمپلنت دیجیتال به شما کمک می‌کند واضح‌تر صحبت کنید زیرا بسیار شبیه دندان‌های طبیعی است و راحت‌تر از پروتزهای معمولی می‌توانید صحبت کنید.
  5. جویدن با ایمپلنت دیجیتال نسبت به پروتزهای معمولی راحت‌تر است و به اندازه کافی محکم هستند که می‌توانند انواع غذاها را گاز بگیرید.
  6. دیگر لازم نیست نگران حفره‌های دندانی با ایمپلنت‌های دندانی باشید، بلکه باید به طور منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا اطمینان حاصل کنید که ایمپلنت‌ها و لثه‌های شما تا حد امکان تمیز و ایمن هستند.
  7. ایمپلنت دیجیتال دندان می‌تواند با جلوگیری از ایجاد فشاری که می‌تواند باعث جابه‌جایی دندان‌ها شود، به نگه داشتن سایر دندان‌ها در محل مناسب‌ کمک کند.
  8. برخلاف پروتزهای معمولی، ایمپلنت‌های دیجیتال دندان هنگام خنده، عطسه، جویدن یا سرفه نمی‌افتند.
  9. پروتزها و بریج‌های ثابت به اندازه ایمپلنت‌های دیجیتال دندانی دوام نمی‌آورند. در حالی که روکش‌ها نیاز به تعویض دارند، اما اگر به درستی از آنها مراقبت شود ممکن است یک دهه یا بیشتر دوام بیاورند.
  10. برخی از مزایای ایمپلنت دیجیتال دندانی در مقایسه با روش‌های معمولی وجود دارد. کل فرآیند را می‌توان به لطف پیشرفت‌های تکنولوژیکی در تصویربرداری، اسکن و محاسبات ساده کرد که منجر به بازدید کمتر و حتی دقت بیشتر می‌شود.
  11. از آنجایی که ایمپلنت دیجیتال بدون برش یا بخیه انجام می‌شود، اختلال کمتری در بافت لثه ایجاد می‌شود، در نتیجه، عملیات زمان کمتری می‌برد.
  12. روش کاشت ایمپلنت دیجیتال دندان دردناک نیست و در نتیجه بیماران روند بهبودی آسانتری دارند.
بیشتر بخوانید
ایمپلنت کل فک - ایمپلنت کامل

آیا ایمپلنت دیجیتال راحت‌تر از سایر روش‌های کاشت دندان است؟

لثه باید در تمام طول محل کاشت ایمپلنت باز شود. به همین دلیل است که تعدادی از بیماران جراحی ایمپلنت دیجیتال را انتخاب می‌کنند. به دلیل این که تصاویر CT سه بعدی برای بررسی وضعیت استخوان و محل عصب استفاده می‌شود، جراحی ایمپلنت دیجیتال شامل یک برش کوچک است.

از طرف دیگر، جراحی سنتی کاشت دندان نیاز به ایجاد برش بزرگ در طول لثه تا استخوان فک دارد. در ایمپلنت دیجیتال نیازی به بخیه نیست زیرا سوراخی که برای قرار دادن ایمپلنت دندان ایجاد می‌کنیم، بسیار کوچک است. این ویژگی نه تنها زمان بهبودی را کاهش می‌دهد، بلکه خطر تورم، خونریزی و عفونت را نیز کاهش می‌دهد.

چرا به ایمپلنت دیجیتال؟

  1. بدون وجود ساختار ریشه یک دندان طبیعی، استخوان فک می‌تواند کوچک شود و صورت شما پیرتر به نظر برسد.
  2. این نوع ایمپلنت دندان پایدارتر است.
  3. ایمپلنت‌ها طول عمر بسیار زیادی دارد.
  4. ایمپلنت‌های دندانی مانند دندان‌های طبیعی به نظر می‌رسند.
  5. ایمپلنت‌های دندانی به شما کمک می‌کنند غذا بخورید، بجوید، لبخند بزنید، صحبت کنید و کاملاً طبیعی به نظر برسید.
  6. زمانی که هم دندان و هم ریشه دندان ها آسیب دیده باشند، بهترین جایگزین دندان از دست دادن دندان دائمی، ایمپلنت دندانی همراه با روکش سرامیکی است.

ما هرگز کیفیت را فدای سود بیشتر نمی کند. تمام قطعات ایمپلنت توسط شرکت‌های معروف و تحت مقررات سختگیرانه FDA ساخته می‌شوند. هر مورد درمانی ایمپلنت دیجیتال به طور کامل با استفاده از پیشرفته‌ترین اسکنر های اشعه ایکس سه بعدی و فناوری CAD/CAM  برای دقیق‌ترین جراحی و بهترین نتیجه بررسی و برنامه‌ریزی می شود.

مزایای ایمپلنت دیجیتال

  • ایمپلنت به عنوان یک لنگر برای دندان یا دندان‌های جایگزین (تک تاج، بریج یا پروتز) عمل می‌کند.
  • ایمپلنت‌های دندانی با جراحی در فک قرار می‌گیرند. آنها را می‌توان در فک بالا یا پایین قرار داد.
  • به دلیل ویژگی‌های زیست سازگار تیتانیوم، ایمپلنت دندان با استخوان جوش می‌خورد و به لنگر خوبی برای دندان جایگزین تبدیل می‌شود.
  • ایمپلنت دندان راه حلی برای جایگزینی یک یا چند دندان از دست رفته است.
  • ایمپلنت‌های دندانی دیجیتال نسبت به پروتز بیشتر ترجیح داده می‌شوند.
بیشتر بخوانید
هنگام انتخاب دندانپزشک چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

بسیاری از بیماران ما ایمپلنت دیجیتال دندان را به دلایلی مانند راحتی، زیبایی و افزایش کیفیت زندگی به پروتزهای متحرک ترجیح می‌دهند. ایمپلنت‌های دندانی بر خلاف پروتزهایی که مصنوعی به نظر می‌رسند تقریباً از دندان‌های طبیعی بیمار قابل تشخیص نیستند. در حالی که پروتزهای سنتی برای تمیز کردن باید هر شب برداشته شوند، ایمپلنت‌های دندانی یک راه حل مناسب برای درمان از دست دادن دندان دائمی هستند که نیازی به نگهداری اضافی خارج از یک روال بهداشت دهان و دندان ندارند.

ایمپلنت‌های دیجیتالی دندانی همچنین به بیماران این امکان را می‌دهند که در هنگام صحبت کردن و غذا خوردن احساس راحتی بیشتری داشته باشند، زیرا ایمپلنت‌ها به طور دائم روی فک بیمار چسبانده می‌شوند و مانند پروتزهای سنتی جابه‌جا نمی‌شوند.

برنامه ریزی ایمپلنت دیجیتال سه بعدی

قبل از اینکه بتوانیم ایمپلنت دندانی را برای بیمار در نظر بگیریم، باید از وجود استخوان کافی و کیفیت مناسب اطمینان حاصل کنیم. برای مشاهده مقدار استخوان موجود، یک سی تی اسکن سه بعدی دندان گرفته می‌شود. در کلینیک دندانپزشکی آرمانی ما جدیدترین سی تی اسکن با وضوح بالا و کم اشعه را داریم تا بتوانیم این اطلاعات را در محل بدون نیاز به مراجعه به مرکز رادیولوژی و سپس مراجعه برای مشاوره جداگانه در اختیار شما قرار دهیم.

اسکن سه بعدی به ما این امکان را می‌دهد که محل کاشت جدید و هر ساختار آناتومیک مجاور را به شکلی سه بعدی مشاهده کنیم. با ترکیب اشعه ایکس سه بعدی با اسکن اپتیکال دندان‌های شما، می‌توانیم یک مدل مجازی بسیار دقیق برای برنامه ریزی کیس شما به دست آوریم.

ما می‌توانیم مواردی مانند برند ایمپلنت، قطر و طول، زاویه‌بندی، نیاز به پیوند استخوان و نوع ترمیم نهایی را با شما برنامه‌ریزی کنیم. اساساً، این جراحی به صورت دیجیتالی ترسیم شده است تا اطمینان حاصل شود که در زمان انجام ایمپلنت واقعی هیچ غافلگیری ناخوشایندی وجود ندارد.

قبل از انجام ایمپلنت دندان، ما اطمینان حاصل می‌کنیم که بهداشت دهان و دندان شما در بهترین حالت خود قرار دارد و به شما این امکان را می‌دهد که از ایمپلنت دندان خود نتایج عالی بگیرید.

نگرانی‌های مربوط به سلامت لثه و دندان‌ها باید درمان و تثبیت شوند، به‌طوری که در نتیجه کاشت دندان دیجیتال اختلال ایجاد نکنند. همه این درمان‌ها به بهبود سلامت دهان و دندان شما کمک می‌کند و بررسی‌های منظم و درمان‌های بهداشتی آن را در طول درمان حفظ می‌کند.

جراحی ایمپلنت دیجیتال در کرج – شهریار

به دلیل این که این روش درمانی بدون برش است، بیماران مبتلا به دیابت، بیماری‌های روانی، بیماران مسن یا بیمارانی که بسیاری از دندان‌های خود را از دست داده‌اند نیز می‌توانند این جراحی را انجام دهند.

  1. زیرا می‌توانید بافت استخوانی بیمار را با یک جراحی ساختگی سه بعدی تشخیص دهید.
  2. خطر آسیب عصبی یا اشتباه درمان ایمپلنت دیجیتال کمتر است، زیرا دندان‌های مصنوعی با طرح جراحی قبلی ساخته می‌شوند.
  3. کل دوره درمان به طور قابل توجه‌ایی کاهش می‌یابد.
  4. با جراحی بدون برش ایمپلنت دندان نه تنها درد کمتری نسبت به جراحی معمولی وجود دارد بلکه زمان بهبودی نیز کاهش می‌یابد.

هزینه ایمپلنت دندان دیجیتال در کرج

با پیشرفت فناوری ایمپلنت دندان در  کلینیک دندانپزشکی آرمانی، ما مفتخریم که روش‌های کاشت دندان را توسط پزشکان مجرب خود با قیمتی مقرون به صرفه ارائه دهیم. ما می‌دانیم که “هزینه‌ها” نقش مهمی در تصمیم گیری در مورد سلامت شما ایفا می‌کنند و هزینه ایمپلنت دندانی دیجیتالی به سؤالات زیر بستگی دارد:

بیشتر بخوانید
تارتار زیر لثه چیست و چگونه از آن پیشگیری کنیم؟

کیفیت ایمپلنت‌ها و مواد مورد استفاده چگونه است؟

  1. آیا استخوان کافی برای جراحی ایمپلنت دیجیتال وجود دارد یا نیاز به پیوند استخوان است؟
  2. روکش‌های ایمپلنت طبیعی به نظر می‌رسند یا ساختگی؟
  3. آیا کلینیک از تیم تخصصی و مجرب استفاده می‌کند؟
  4. هزینه‌های بلند مدت بهداشتی عدم انجام پروسه ایمپلنت چقدر است؟
  5. جراح ایمپلنت دندان چقدر با تجربه است؟
  6. چرا باید دندان‌های از دست رفته (دندان‌هایی که کشیده‌ام) را جایگزین کنم؟

هنگامی که دندان‌ها برداشته می‌شوند، استخوان فک شما به دلیل عدم تحریک شروع به کوچک شدن می‌کند. از دست دادن دندان روی لبخند شما تأثیر می‌گذارد و شکل صورت شما را تغییر می‌دهد و باعث پیری زودرس می‌شوید.

دندان‌ها حرکت می‌کنند و باعث ایجاد تغییراتی در بایت شما و در نهایت مشکلات مفصل فک می‌شوند. به این دلایل است که دندانپزشک کلینیک آرمانی به شما ایمپلنت دندانی دیجیتالی را پیشنهاد می‌کنند. اما توصیه‌های درمانی ذکر شده در این مقاله فقط جهت اطلاع رسانی و مطالعه است و به هیچ وجه جایگزین مشاوره با دندانپزشک متخصص نخواهد بود.

سوالات متداول

ایمپلنت دیجیتال با استفاده از طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) و فناوری ساخت به کمک کامپیوتر (CAM) انجامم می‌شوند که دقت دقت بیشتری را در مراحل کاشت دندان فراهم می‌کند. این نوع کاشت دندان به روش‌های تهاجمی کمتری نسبت به ایمپلنت‌های سنتی نیاز دارند.

.

ایمپلنت های دیجیتال مزایایی از جمله بهبود دقت در جایگذاری، زمان درمان کوتاه تر، کاهش خطر عوارض و بهبود درصد موفقیت کاشت دندان برای تمامی بیماران.

کاندیدای ایمپلنت دیجیتال معمولاً افرادی هستند که یک یا چند دندان را از دست داده اند و از سلامت کلی خوبی برخوردار هستند. آنها همچنین باید تراکم استخوان و حجم کافی در فک برای حمایت از ایمپلنت داشته باشند.

روش کاشت ایمپلنت دیجیتال معمولاً تحت بی حسی موضعی انجام می شود و معمولاً دردناک نیست. بیماران ممکن است بعد از عمل کمی ناراحتی یا درد را تجربه کنند که می‌توان با داروهای مسکن به طور کامل کنترل کرد.

زمان بهبودی بسته به فرد و ناحیه عمل متفاوت است. اکثر بیماران می توانند در عرض چند روز به فعالیت های عادی خود بازگردند، اما ممکن است چندین ماه طول بکشد تا ایمپلنت به طور کامل به استخوان پیوند بخورد.

ایمپلنت های دیجیتال به گونه ای طراحی شده اند که با مراقبت و نگهداری مناسب تا آخر عمر دوام بیاورند. این شامل مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم و همچنین معاینات منظم دندانپزشکی است.

.

پوشش ایمپلنت دیجیتال بسته به طرح بیمه افراد متفاوت است. برخی از طرح ها ممکن است بخشی از هزینه را پوشش دهند، در حالی که برخی دیگر ممکن است اصلاً آنها را پوشش ندهند.

مانند هر روش جراحی، برخی از خطرات مرتبط با کاشت ایمپلنت دیجیتال وجود دارد. این موارد شامل عفونت، آسیب عصبی و نارسایی ایمپلنت است. با این حال، این خطرات نسبتاً کمتر هستند و با مراقبت و پیگیری مناسب می توان آنها را به حداقل رساند.


دریافت نوبت آنلاین

"*" indicates required fields

YYYY slash MM slash DD

 

کلینیک تخصصی دندانپزشکی آرمانی

یکی از مجهزترین و بهترین کلینیک های دندانپزشکی شهریار می باشد که در راستای خدمت رسانی به هموطنان عزیز مطابق با استانداردهای روز دنیا از سال ۱۳۹۴ با همکاری دندانپزشکان مجرب ، متخصصان دندانپزشکی و اساتید دانشگاه شروع به فعالیت نموده است. کلینیک دندان پزشکی آرمانی با بکارگیری بهترین و مرغوبترین مواد دندانپزشکی سعی در ارتقاء کیفیت خدمات در جهت حفظ و بهبود سلامتی مراجعین محترم دارد . بر این اساس با افتخار و اطمینان کامل کلیه خدمات دندانپزشکی در شهریار خود را بصورت تضمینی و با گارانتی واقعی ارائه می کند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید