سفید کردن سریع دندان

روش های مختلف سفید کردن سریع دندان

سفید کردن سریع دندان

دندان ها با افزایش سن شروع به زرد شدن می کنند، اما طیف وسیعی از استراتژی ها می توانند این روند را کند کرده و حتی آن را معکوس کنند. در حالی که کیت های سفید کننده دندان به راحتی در اکثر داروخانه ها در دسترس هستند، بسیاری از داروهای طبیعی نیز می توانند به از بین بردن لکه ها و محافظت از مینای دندان کمک کنند.

داشتن دندان های سفید برای نشان دادن یک لبخند زیبا  یک مولفه ی ضروری و لازم است، تصویری است که همه آرزوی آن را دارند. با این حال، غذاهایی که می خورید و نوشیدنی هایی که در طول روز می نوشید بر ساختار دندان شما تأثیر می گذارد و سبب تغییر در رنگ طبیعی آن در طول زمان می شوند. اگر از رنگ دندان خود راضی نیستید و دوست دارید دندان های شما  سفیدتر به نظر برسد.

میوه هایی وجود دارند که اثر غذاهای تیره، چسبناک، اسیدی یا شیرین را کاهش می دهند که سلامت دهان و دندان را در طول روز تهدید می کنند و با حمایت از کار غدد بزاقی از پوسیدگی دندان جلوگیری می کنند و دندان ها را سفید می کنند. شما می توانید با مصرف سیب، توت فرنگی، گلابی و پرتقال به سلامت دندان های خود کمک کنید.

رنگ دندان های شما به راحتی تحت تاثیر سیگار، الکل، آب میوه، قهوه، چای، سیگار و نوشابه های انرژی زا قرار می گیرد، اگر نمی خواهید دندان هایتان زرد شود باید از این نوع غذاها دوری کنید.

با شستشوی دهان با آب یا دهانشویه بین وعده های غذایی، می توانید از ایجاد حفره روی دندان ها جلوگیری کنید. در عین حال باید حداقل 2 بار در روز دندان های خود را مسواک بزنید و لثه های خود را با استفاده از نخ دندان تمیز کنید.

برای سفید کردن سریع دندان ها می توانید از دندانپزشک خود مشورت بگیرید. اگر روش‌هایی که امتحان کرده‌اید تاکنون جواب نداده است، ممکن است لازم باشد از یک متخصص کمک بگیرید. مزیت این کار این است که می توانید اطلاعات دقیقی در مورد سلامت دهان خود قبل از سفید کردن به دست آورید.

تقریبا همه افراد دوست دارند دندان هایی شبیه مروارید داشته باشند. با این حال، غذاها و نوشیدنی هایی که در طول روز مصرف می کنیم، مانعی برای به دست آوردن سفیدی دلخواه ما هستند. به همین دلیل، می‌توانید با روش‌های سفید کردن سریع دندان‌ها، دندان‌های خود را آنطور که می‌خواهید جلوه دهید.

سفید کردن سریع دندان به فرآیند از بین بردن لکه ها و زرد شدن سطح دندان ها با استفاده از مواد آلی و معدنی گفته می شود. افرادی که به مراقبت شخصی خود اهمیت می دهند، می خواهند لبخندی زیبا داشته باشند و می خواهند دندان هایشان شبیه مروارید باشد، معمولاً از روش های سفید کردن سریع دندان استفاده می کنند.

قبل و بعد سفید کردن سریع دندان

آنچه در این مقاله می خوانید

روش های سفید کردن سریع دندان چیست؟

سفید کردن سریع دندان روش‌های سفید کردن سریع دندان به دو روش سفید کردن سریع دندان در کلینیک‌های سرپایی دندان‌پزشکی و روش‌های سفید کردن طبیعی دندان تقسیم می‌شوند.

روش های سفید کردن سریع دندان ها که در پلی کلینیک های دندانپزشکی انجام می شود

فرآیند سفید کردن سریع دندان که در کلینیک های دندانپزشکی انجام می شود، Power Bleaching  نام دارد. در این روش دندان ها با کمک پزشکان متخصص در کلینیک های دندانپزشکی خصوصی به رنگ طبیعی خود بازیابی می شوند.

در این روش از محلول های تولید شده مخصوص برای سفید کردن سریع دندان ها استفاده می شود. در حین سفید کردن، محلول ها به کمک نور روی دندان های شما زده می شود و فرآیند سفید کردن انجام می شود. به این ترتیب دندان های شما 4 تا 5 برابر بیشتر سفید می شوند.

اگر محلول های مورد استفاده در فرآیند سفید کردن سریع دندان های شما در محیط بالینی در سطح 10 درصد استفاده شود به هیچ وجه برای دندان و لثه ضرری ندارد. سایر داروهایی که برای سفیدکردن دندان استفاده می شود حتما باید با نظر پزشک متخصص استفاده شود.

روش های طبیعی سفید کردن سریع دندان ها

افراد می توانند بدون مراجعه به کلینیک دندانپزشکی دندان های خود را سفید کنند. ما سعی کردیم در مورد روش های سفید کردن سریع دندان های خانگی اطلاعاتی به شما بدهیم که در آن می توانید دندان های خود را سفید کرده و آنها را به رنگ طبیعی خود بازگردانید.

سفید کردن سریع دندان با خمیر دندان

شما باید حداقل 2 بار در روز دندان های خود را با خمیر دندان مناسب مسواک بزنید تا از مشکلات احتمالی در سلامت دهان و دندان خود جلوگیری کنید و به سفید ماندن دندان های خود کمک کنید.

سفید کردن سریع دندان با لیمو و جوش شیرین

افرادی که می خواهند دندان های خود را در خانه سفید کنند، می توانند از ترکیب لیمو و جوش شیرین استفاده کنند. یک قاشق چایی خوری جوش شیرین را در یک ظرف کوچک بریزید وکمی لیمو را روی آن فشار دهید. سپس کمی مخلوط کنید تا کف هایی در آن ایجاد شود.

سپس با استفاده از مقدار کمی ازاین مخلوط دندان های خود را مسواک بزنید. توصیه می کنیم این مخلوط را 2 بار در هفته استفاده کنید. از آنجایی که دارای خاصیت اسیدی در مخلوط است، در صورت استفاده زیاد می تواند به دندان ها و لثه ها آسیب برساند.

سفید کردن سریع دندان

سفید کردن سریع دندان با جوش شیرین

سعی کنید دندان های خود را با جوش شیرین مسواک بزنید،با این کار متوجه سفید شدن دندان های خود خواهید شد.شما می توانید این روش را ۲ یا ۳ بار در هفته امتحان کنید.

سفید کردن سریع دندان با مخلوط نمک و سرکه و جوش شیرین

امروزه همه می دانند که مخلوط جوش شیرین و نمک روش هایی برای سفید کردن سریع دندان ها هستند. سرکه به تمیز کردن لکه های دندان کمک می کند. با درست کردن این مخلوط، 1 قاشق چایخوری جوش شیرین، سرکه و نمک در ظرفی مخلوط می شود.حین مسواک زدن دندان ها، مقداری از این مخلوط را روی مسواک زده می شود و به همین ترتیب مسواک زده می شود. وقتی چندین بار از این مخلوط استفاده کردید متوجه تفاوت خواهید شد.

سفید کردن سریع دندان با جوش شیرین، دارچین و مریم گلی

دندان‌هایتان را با جوش شیرین سفید کنید. در عین حال التهاب‌های دندان‌هایتان و باکتری‌ها  را با مریم گلی و دارچین از بین ببرید. این مخلوط جزو روش های سفید کردن سریع دندان های خانگی است. برای درست کردن یک قاشق چایخوری جوش شیرین و یک قاشق چایخوری دارچین را به مریم گلی که در آسیاب کرده اید اضافه کنید.

بیشتر بخوانید
آیا روکش لمینت متحرک به دندان های شما آسیب می رساند؟

سفید کردن سریع دندان با پوست موز

شما می توانید با کمک پوست موز که جزو روش های سفید کننده دندان است دندان های خود را سفید کنید. پوست موز حاوی مقدار قابل توجهی پتاسیم، منیزیم و منگنز است. به همین علت، می توانید با استفاده از پوست موز به طور مستقیم روی دندان های خود دندان های خود را سفید کنید.

سفید کردن سریع دندان با برگ بو و پوست پرتقال

برگ بو به از بین بردن میکروب های تشکیل شده روی دندان هایتان  کمک می کند. شما می توانید با پرتقال و برگ بو دندان های خود را به رنگ طبیعی بازگردانید. برگ بو را آسیاب کنید تا پودرشود و سپس با پوست پرتقال رنده شده ترکیب کنید. هنگامی که دندان هایتان را مسواک می زنید، مقداری از این ترکیب را بر روی مسواک بزنید و دندان های خود را با آن مسواک بزنید.

سفید کردن سریع دندان با توت فرنگی

توت فرنگی از تشکیل شدن پلاک روی سطح دندان و فشار جلوگیری می کند.  اسید مالیک موجود در آن و غنی بودن از فیبر، می تواند به سفید شدن دندان هایتان کمک کند. دراین روش باید توت فرنگی ها را به صورت پوره در آورید. سپس مقداری از ان  را بر روی مسواک خود بمالید و دندان های خود را به این ترتیب مسواک بزنید.

سفید کردن سریع دندان و تغییر در رژیم غذایی

ایجاد تغییرات در رژیم غذایی

حذف کردن غذاهایی که روی باعث ایجاد لک روی دندان ها می‌شوند، می‌تواند از ایجاد لکه‌های بیشتر جلوگیری کند. غذاها و نوشیدنی های حاوی تانن مانند شراب و چای می‌توانند دندان ها را دارای لکه کنند. قهوه، آبمیوه ها و نوشابه های تیره  نیز می توانند دندان ها را لکه دار کنند.

غذاهای اسیدی نیز می توانند با از بین بردن مینای دندان، دندان ها را زرد کنند. اشخاصی که نگران رنگ دندان های خود هستند ضروری است که از مصرف زیاد مرکبات، قهوه و نوشابه خودداری کنند. از طرف دیگر، آنها باید همیشه دندان های خود را پس از خوردن وآشامیدن مسواک بزنند.

دندانپزشکان معمولاً توصیه می کنند حداقل 30 دقیقه بعد از غذا خوردن از مسواک زدن پرهیز کنید. اسیدها می توانند مینای دندان را ضعیف کنند، بنابراین مسواک زدن خیلی زود می تواند باعث آسیب شود.

ترک سیگار یا محصولات دارای تنباکو می تواند لکه های نیکوتین را کم کند. از پوسیدگی دندان و بیماری لثه جلوگیری کند، که هر دو ممکن است به مینای دندان  شما آسیب بزنند و باعث مشکلات دهان و دندان شوند.

تلاش برای کشیدن روغن

روغن کشی اصطلاحی است برای شستن دهان با روغن برای از بین بردن کثیفی، باکتری ها و زباله ها. این  کار جایگزینی برای مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن معمولی نیست، اما برخی تحقیقات نشان می دهد که شستن دهان با روغن های خاصی ممکن است به سفید شدن دندان ها کمک کند.

انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) کشیدن روغن را یک دندانپزشکی غیر متعارف می داند و می گوید: هیچ مطالعه علمی معتبری وجود ندارد که نشان دهد روغن کشی به دندان ها حفره ها  و پوسیدگی  را کم می‌کند ،دندان ها را سفید می کند.با این حال، برای امتحان این روش، پس از مسواک زدن، حدود 20 دقیقه دهان را با روغن شستشو دهید، سپس آن را تف کنید.روغن های مناسب برای روغن کشی عبارتند از:

  • روغن نارگیل
  • روغن آفتابگردان
  • روغن کنجد

سفید کردن سریع دندان

استفاده از پراکسید هیدروژن

یک سفید کننده ملایم است که می تواند به سفید کردن دندان های دارای لکه کمک کند. برای سفید کردن بهینه، فرد می‌تواند دو بار در روز به مدت یک هفته به مدت ۱ تا ۲ دقیقه با مخلوط جوش شیرین و پراکسید هیدروژن مسواک بزند.

پراکسید هیدروژن ممکن است حساسیت دندان را افزایش دهد، بنابراین برای استفاده طولانی مدت یا برای افرادی که دندان های حساس دارند مناسب نیست. بلیچینگ دندان بهترین نوع سفید کردن سریع دندان در دندانپزشکی است که به راحتی در یک جلسه قابل اجرا است.

بیشتر بخوانید
گیاهخواری سلامت دهان و دندان آیا ارتباط معنی داری دارد؟

سفید کردن با آناناس

پاپائین و بروملین، که آنزیم هایی هستند که به ترتیب در  میوه پاپایا و آناناس وجود دارند، ممکن است به سفید شدن دندان ها کمک کنند. یک مطالعه در سال 1401 نشان داد که ژل های سفید کننده دندان حاوی بروملین یا پاپائین پتانسیل بالینی قابل توجهی برای سفید کردن دندان ها دارند.

جویدن غذاهای با فیبر بالا

جویدن برخی از سبزیجات و حبوبات با فیبر بالا می تواند به خنثی کردن اسید موجود در دهان و محافظت از مینای دندان کمک کند. لوبیا یا سبزی‌های برگدار مانند اسفناج باعث تولید بزاق بیشتری در دهان می‌شود که به پاکسازی دهان از اسید کمک می‌کند.

 

چرا دندان ها زرد می‌شوند

دندان ها به دو دلیل زرد می‌شوند:

نازک شدن مینا

لایه بیرونی دندان از مینای دندان تشکیل شده است که تقریباً سفید رنگ است و از ساختارهای عمیق تر دندان محافظت می‌کند. در زیر مینای دندان لایه ای از بافت به نام عاج وجود دارد که به رنگ زرد مایل به قهوه ای است. هنگامی که لایه مینا نازک یا فرسوده می‌شود، عاج بیشتر نمایان می‌شود، بنابراین دندان ها تیره تر به نظر می‌رسند.

غذاهای اسیدی، بیماری لثه و افزایش سن می‌توانند مینای دندان را از بین ببرند. برخی از افراد مینای دندانی دارند که به طور طبیعی نازک‌تر است.

لکه ها

غذاها و نوشیدنی های خاصی مانند قهوه می‌توانند دندان های شما را لکه دار کنند. برخی از غذاهایی که دندان ها را لکه دار می‌کنند نیز ممکن است مینای دندان را از بین ببرند و زردی را افزایش دهند. سایر منابع لکه ها شامل سیگار کشیدن و محصولات تنباکو و برخی داروها است.

چگونه از ایجاد لکه دندان جلوگیری کنیم؟

رعایت بهداشت عالی دهان و دندان مهمترین کاری است که فرد می تواند برای پیشگیری و کاهش زردی دندان انجام دهد. مسواک زدن منظم و نخ دندان کشیدن می تواند از مینای دندان محافظت کند، از پوسیدگی لثه جلوگیری کند و به از بین بردن لکه ها کمک کند.

بهداشت خوب دهان شامل موارد زیر است:

حداقل دو بار در روز مسواک بزنید. شما باید حتما پشت دندان ها و اطراف لثه را نیز تمیز کند.

استفاده از فلوراید

خمیر دندان فلوراید می تواند با پوسیدگی دندان مبارزه کرده و حتی آن را معکوس کند. اگرچه برخی از افراد با استفاده از فلوراید مخالف هستند، دندانپزشکان معتقدند که فلوراید برای دندان ها بی خطر و مفید است.

 

چه چیزهای دیگری می تواند باعث تغییر رنگ دندان شود؟

برخی از آنتی هیستامین ها، داروهای ضد روان پریشی و داروهای فشار خون بالا ممکن است باعث تیره شدن دندان ها شوند. درمان های سرطان نیز ممکن است این اثر را داشته باشند. علاوه بر این، کودکانی که در سنین پایین در معرض آنتی بیوتیک های خاص قرار می گیرند ممکن است در بزرگسالی دچار تغییر رنگ دندان شوند.

سفید کردن سریع دندانچگونه یک شبه دندان هایمان را سفید کنیم؟

هیچ درمانی نمی تواند دندان ها را یک شبه سفید کند، اما برخی از گزینه ها سریعتر از بقیه هستند. درمان طبیعی یا بدون نسخه ممکن است بیشتر از درمان در مطب دندانپزشکی طول بکشد. حتی در مورد دوم، سفید کردن احتمالا به چندین جلسه درمانی چند ساعته نیاز دارد.

 

دندانپزشکان برای سفید کردن دندان ها معمولا از چه چیزی استفاده می کنند؟

دندانپزشکان معمولاً از پراکسید هیدروژن یا پراکسید کاربامید برای سفید کردن دندان ها استفاده می کنند. دندان زرد معمولاً نشانه یک مشکل در سلامتی شما نیستند، اما دندانپزشک می تواند مراحل اولیه از بین رفتن مینای دندان و پوسیدگی دندان را بررسی کند.


دریافت نوبت آنلاین

"*" indicates required fields

YYYY slash MM slash DD

 

کلینیک تخصصی دندانپزشکی آرمانی

یکی از مجهزترین و بهترین کلینیک های دندانپزشکی شهریار می باشد که در راستای خدمت رسانی به هموطنان عزیز مطابق با استانداردهای روز دنیا از سال ۱۳۹۴ با همکاری دندانپزشکان مجرب ، متخصصان دندانپزشکی و اساتید دانشگاه شروع به فعالیت نموده است. کلینیک دندان پزشکی آرمانی با بکارگیری بهترین و مرغوبترین مواد دندانپزشکی سعی در ارتقاء کیفیت خدمات در جهت حفظ و بهبود سلامتی مراجعین محترم دارد . بر این اساس با افتخار و اطمینان کامل کلیه خدمات دندانپزشکی در شهریار خود را بصورت تضمینی و با گارانتی واقعی ارائه می کند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید