یکی از متداول ترین سوالات بعد از ایمپلنت امکان ورزش بعد از ایمپلنت است. زیرا یکی از مراقبت های بعد از این جراحی عدم انجام فعالیت های سنگین است. پس وضعیت ورزش بعد از ایمپلنت به چه صورت باید باشد؟

در ادامه در رابطه با این موضوع توضیحات را قرار داده ایم:

بهترین زمان برای ورزش بعد از کاشت ایمپلنت ؟!

 

همواره توصیه می‌شود برای حفظ سلامت و طول عمر، ورزش کنید. اما بعد از عمل جراحی ایمپلنت دندان، بهتر است یک مدت از ورزش‌های سنگین خودداری کنید تا از مشکلاتی نظیر خونریزی، تحلیل لثه، درد و تورم در ناحیه جراحی و جابجایی ایمپلنت جلوگیری شود.

بعد از آنکه کاشت ایمپلنت انجام دادید به مدت یک هفته استراحت کنید و هرگز ورزش سنگین انجام ندهید. پس از 14 روز باید مجدد به دندانپزشک مراجعه کنید. در صورت تایید پزشک می توانید ورزش سبک کنید. البته توجه داشته باشید که تا یک ماه پس از کاشت فعالیت های سنگین انجام ندهید.حتی اگر شغل شما ورزش است، سلامت دندان و لثه شما از هرچیزی مهم تر است.

ورزش را زمانی انجام دهید که به بهبودی کامل برسید. پس از انجام ایمپلنت دیجیتال یا ایمپلنت فوری بهترین کار استراحت است. در غیر این صورت دچار سرگیجه می شوید.

پس از کاشت ایمپلنت، بهتر است:

  1. حدود یک هفته از انجام ورزش‌های سنگین پرهیز کنید.
  2. حدود یک ماه از انجام ورزش‌های خیلی سنگین پرهیز کنید.

قبل از شروع دوباره به ورزش، معاینات پزشکی را انجام داده و به توصیه‌های پزشک متخصص گوش فرا دهید.

بیشتر بخوانید
3 روش مبارزه با بوی بد دهان با استفاده از دارچین

میزان خطر ورزش‌ها بستگی به نوع آن دارد. به عنوان مثال:

  • شنا کم خطرتر است اگر ضربه به دندان وارد نشود.
  • ورزش‌های سنگین مانند وزنه برداری، فوتبال، هندبال، والیبال جزء ورزش‌های پر خطر هستند.
  • دویدن و پیاده‌روی سریع پس از کاشت ایمپلنت توصیه نمی‌شود.

تا زمان بهبودی کامل، از ورزش‌های سنگین خودداری کنید.

اگر بعد کاشت ورزش کنیم چه می شود؟

 

زمانی که فعالیت شدید انجام می دهید ضربان قلب شما خیلی بالا می رود. در این شرایط قلب خون را سریعتر در بدن انتقال می دهد پس در این شرایط تورم و خونریزی زیادتر می شود. زمانی که شما بلافاصله به ورزش برگردید، موجب عوارض جانبی می شوید. در این حالت ایمپلنت با شکست مواجه می شود.

عوارض ورزش بعد از ایمپلنت

اگر ورزش کنید ممکن است با عوارض زیر روبرو شوید:

  1. خونریزی لثه: پس از کاشت ایمپلنت، حداقل تا ۴۸ ساعت از حرکات سنگین خودداری کنید. ورزش بلافاصله پس از ایمپلنت لثه را تحریک کرده و خونریزی زیادی ایجاد می‌کند
  2. ضعف جسمانی: پس از کاشت ایمپلنت، رژیم غذایی خاص و مراقبت‌های لازم پس از جراحی را رعایت کنید. این شامل پرهیز از مصرف غذاهای سفت و جویدنی است. آنتی‌بیوتیک‌های مصرفی هم خواب‌آور بوده و ممکن است به ضعف بدن منجر شوند
  3. احساس درد بیشتر: ورزش باعث افزایش خونرسانی به بدن می‌شود. ورزشکاران بعد از ایمپلنت توصیه می‌شود تا مدتی از انجام ورزش دوری کنند، زیرا افزایش خونرسانی در محل جراحی ممکن است باعث افزایش درد شود


دریافت نوبت آنلاین

"*" indicates required fields

YYYY slash MM slash DD

 

کلینیک تخصصی دندانپزشکی آرمانی

یکی از مجهزترین و بهترین کلینیک های دندانپزشکی شهریار می باشد که در راستای خدمت رسانی به هموطنان عزیز مطابق با استانداردهای روز دنیا از سال ۱۳۹۴ با همکاری دندانپزشکان مجرب ، متخصصان دندانپزشکی و اساتید دانشگاه شروع به فعالیت نموده است. کلینیک دندان پزشکی آرمانی با بکارگیری بهترین و مرغوبترین مواد دندانپزشکی سعی در ارتقاء کیفیت خدمات در جهت حفظ و بهبود سلامتی مراجعین محترم دارد . بر این اساس با افتخار و اطمینان کامل کلیه خدمات دندانپزشکی در شهریار خود را بصورت تضمینی و با گارانتی واقعی ارائه می کند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید